Tiedoksi uunoille . Muslimeita ja juutalaisilta on kielletty sianlihan .

Anonyymi-ap

Juutalaisuus, kristinusko ja islamin ovat lähtöisin samalta alueelta .

14

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etiopian juutalaisten alkuperä on joko raamatullisessa Danin heimossa tai he ovat Israelin kuningas Salomonin ja Etiopian kuningatar Sheban jälkeläisiä. Yhteisö on harjoittanut ainutlaatuista juutalaisuuden muotoa noin kahden vuosituhannen ajan.

      • Anonyymi

        Ne etiopilaiset juutalaiset ovatkin terveempiä päästään ja ajattelussaan !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne etiopilaiset juutalaiset ovatkin terveempiä päästään ja ajattelussaan !

        Näin ovat ehdottomasti


      • Anonyymi

        Taitaa olla vielä vanhempi. Beta Israel ei tunne Hanukkaa ollenkaan.
        Se on siis vanhin juutalaisten ryhmä ja täysin mustaihoinen, jos joku ei tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla vielä vanhempi. Beta Israel ei tunne Hanukkaa ollenkaan.
        Se on siis vanhin juutalaisten ryhmä ja täysin mustaihoinen, jos joku ei tiennyt.

        Vanhin juutalaisten ryhmä ei siis ole Israelista eikä kuullutkaan näistä sionistien temppelisaduista.


    • Anonyymi

      Alue sama mutta oppi eri kaikilla kolmella.

      • Anonyymi

        Tottakai eri oppi , kun kolme uskontoa . Kansainväliset tutkijat tutkineet ja tulleet tulokseen , että islami on näitä lempein uskonto . Maailmassa on kyllä parempiakin uskontoja kuin nämä kolme on .


      • Anonyymi

        Sekä kristinharja että islaminharha ovat peräisin Juutalaiset pyhistä harhakääröistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä kristinharja että islaminharha ovat peräisin Juutalaiset pyhistä harhakääröistä.

        Alueella on elänyt myös muita uskontoja siihen aikaan kun nämä ensimmäiset ns abrahamilaiset "harha" kääröt luotiin. Toora on kasattu pidemmällä aikavälillä. Juutalainen Toora ei siis ole mitenkään ensimmäinen! Siitä on myös lukuisia versioita, nykyinen käytössä oleva on vain 300 vuotias. Kaikkein uusin abrahamilaisista, jopa koraani on vanhempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai eri oppi , kun kolme uskontoa . Kansainväliset tutkijat tutkineet ja tulleet tulokseen , että islami on näitä lempein uskonto . Maailmassa on kyllä parempiakin uskontoja kuin nämä kolme on .

        Niin on ja juutalaisuus on saanut siitä paljon vaikutteita. Osa ultraotodoksien tärkeimmistä teksteistä on kirjoitettu alun perin arabiaksi. Niitä on käännetty hepreaksi arabiasta. Juutalaisia ja muslimeja on kääntynyt edes taas molempien uskontojen välillä.
        Palestiinan-Israelin uskontoperimä on rikas. Nationalismi vain sotkee sitä tahallaan ja lietsoo eripuraa ryhmien välille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alueella on elänyt myös muita uskontoja siihen aikaan kun nämä ensimmäiset ns abrahamilaiset "harha" kääröt luotiin. Toora on kasattu pidemmällä aikavälillä. Juutalainen Toora ei siis ole mitenkään ensimmäinen! Siitä on myös lukuisia versioita, nykyinen käytössä oleva on vain 300 vuotias. Kaikkein uusin abrahamilaisista, jopa koraani on vanhempi.

        Kristinharhan raamattu-satua päivitetään lähes vuosittain, se on luotu Abrahamin lasten (Juutalaiset) Tanakh-sadusta, jolle on lännessä annettu nimitys "vanha testamentti". Torah on vain Tanakh:n yksi osa. Kuraani on plagioitu sekä Tanakh-sadusta että kristinharhan raamattu-sadusta, siis mukaan lukien uusi testamentti-satu.

        Täydellinen Tanakh-satu, josta löytyy raamattu-sadun koko perusta, lukuunottamatta vallanpitäjien vaatimuksista tehtyjä muokkauksia:
        https://www.chabad.org/library/bible_cdo/aid/63255/jewish/The-Bible-with-Rashi.htm

        Yleistä Juutalaisten saduista: https://en.wikipedia.org/wiki/Hebrew_Bible

        Hyvä kirja: 'Religions of the ancient near east', Daniel C. Snell


    • Anonyymi

      Kysymys kuuluu, miksi kristityt syö sianlihaa?

      Raamattu kieltää sianlihan syönnin.
      Muut abrahamilaiset noudattaa sitä.

    • Anonyymi

      Illamuskooset siis Ismaelin jälkeläiset ovat raamatun patriarkka Aabrahamin jälkeläisiä siinä missä juutalaiset. Ismael vaan oli orjattaren lapsi aabrahamille. Perhedraamat ne jatkuvat enemmän kuin toiseen ja kolmanteen sukupolveen. Sinänsä naurettavaa. Kun ylemmyyden asenne otetaan totuudeksi, niin sillä on seurauksena.

      • Anonyymi

        Abrahamin lapset ovat -Juutalaisia-. Raamattua ei ollut olemassa Abrahamin aikaan, lähes 2000 vuotta ennen kristus-hahmon keksimistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe