En ole sekaisin

Anonyymi-ap

Olen käyttänyt viime aikoina runsaasti päihteitä. Huumeita, alkoholia, lääkkeitä. Olen joutunut psykiatriselle osastolle muutamia kertoja, sairaalaan lukuisia kertoja ja putkaan. Olen satuttanut itseäni ja muita useita kertoja. Läheiseni ovat täysin kyllästyneitä minuun. Ja minua se ei kiinnosta sillä he eivät merkitse minulle juuri mitään. Päihteiden käytölläni koitan juurikin päästä heistä eroon. Olen kymmeniä kertoja tehnyt lupauksia ja joka kerta pettänyt ne. Se lähinnä naurattaa minua, että mitäs uskoivat. Ja itse pakottivat minut lupaamaan etten enää tekisi niin. Useita kertoja olen nähnyt heidän itkevän vuokseni. Se ei paljoa hetkauttanut. He ovat suuttuneet minulle. Sanoneet että minulla ei ole vastuuntuntoa ja että minulta puuttuu katumus. Lähinnä naurattaa, mutta totta se on. En jaksa katua sitä jos satutin jotain. Satutan kumminkin uudestaan. Minun pitäisi muka pyytää anteeksi. En jaksa, teen niin kuitenkin uudestaan enkä jaksa esittää olevani pahoillani. Ja miksi tulin kertomaan tämän tänne? No siksi, että minä olen ylpeä itsestäni. Eikä kukaan lähipiiristäni arvosta minua niinkuin pitäisi.

16

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koita pärjätä. 💕 Tsemppiä!

    • Anonyymi

      KAIKI JÄRJETY ei HätÄä.

      tervesin salla 7v

    • Anonyymi

      Tuskin aloittaja arvostaa itsekään itseään.
      On kovin helppoa leveillä omilla tekemisillään ja " saavutuksillaan ".
      Mistäkö tiedän ? Oireilin itse nuorena suunnilleen samalla tavalla, päänuppi sekaisin kaikella millä se on mahdollista, käyttäytyminen oli mitä oli, laitoskierteet, jne.
      Silloin jo hävetti, ja vielä jälkeenpäinkin aika pitkään.
      Mutta uskokaa pois, sekin menee ohi, ja elämä helpottaa.

      • Anonyymi

        En ehkä arvosta itseäni paljoakaan. Ei elämä tästä helpommaksi mene. Sinua hävetti mutta minä en nää syytä hävetä. En tiedä osaanko edes hävetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ehkä arvosta itseäni paljoakaan. Ei elämä tästä helpommaksi mene. Sinua hävetti mutta minä en nää syytä hävetä. En tiedä osaanko edes hävetä.

        Ehkä osaatkin, se voi olla piilossa, se häpeän tunne. Ehkä häpeäsi piiloutuu käytöksesi taakse.
        Miksi pystyisit sanomaan, ettei elämä tästä helpommaksi mene ? Ethän voi sitä tietää etukäteen.
        Jos oppisit edes vähän enemmän arvostamaan itseäsi, sekin jo helpottaisi, ainakin vähän.


    • Anonyymi

      Päihteidenkäyttäjä ei voi valita sairauttaan mutta voi valita sen hakeeko siihen apua ja ottaako sitä vastaan. Se vaatii itseltä paljon että saa elämäänsä kuntoon. Itsehoidon opettelua, kykyä sanoa ei, kykyä nähdä mikä itselle on parasta, kykyä täyttää arkeaan muulla kuin mihin on tottunut, välittömän palkinnon sijaan toiminnasta odotella palkintoaan pitempään saaden isompi palkinto elämältä, kykyä kurinalaisuuteen, kykyä sanoittaa ja kohdata tunteita ilman että ne on haudattu päihteisiin, kykyä kohdata epämukavuutta päihteistä luopuessa ja epämukavia tunteita kohdatessa.
      Kykyä nähdä päihdehuuruisen elämän tuolle puolen ja kaikki ne paremmat asiat mitä se voi tuoda.

      Loppuviimein päihteidenkäyttäjä satuttaa eniten itseään kun pää menee sekaisin, terveys pettää ja niin edelleen. Se ei ole kiva tila ollenkaan elää. Se piste tulee tuolla linjalla joskus vaikka ei vielä siltä tunnu.

      Sinä aikana kun hän tuhoaa itseään hän satuttaa myös muita. Se tuli selväksi että tämä ei ap:ta kiinnosta.

      Et varmaan sydämessäsi itsekään arvosta itseäsi vaikka niin sanoitkin. Uholla ja välinpitämättämyydellä puolustelet toimintaasi. On totta että sinua pitää arvostaa mutta et sinä edesauta arvostusta puheillasi siitä että sinulla ei kiinnosta läheisten hyvinvointi.

    • Anonyymi

      Ehkä olisi kaikille parasta ja jopa hänelle itselleen, että lopettaa maallisen elämänsä, eli poistaa itsensä ihmiskunnasta. Kompostiin tai biojätteeseen.

      • Anonyymi

        Toi oli ikävästi sanottu. Jokaisella on kuitenkin ihmisarvo.


      • Anonyymi

        Sitähän minä juuri tavoittelen


    • Anonyymi

      Aloitus on hieman erikoinen, ainakin siinä tavassa, millä hän kuvaa asioita. Epäilen aloituksen olevan trollausta, tekstin ja asiasisällön erikoisen sävyn takia. Kukaan ei yleensä hae palstalta mitään rohkaisua tuomalla esille negatiivisia puolia itsestään. tai tapoja toimia. Se, mitä aloittaja kirjoituksellaan hakee, jää ainakin minulla epäselväksi. Yleensä päihteiden käyttäjä ei rehvastele sillä, mitä hän tekee. Ellei sitten ole erittäin narsistinen persoonallisuus. Uhmaa voi toki ajoittain olla ja halua rikkoa sääntöjä. Monet ovat impulsiivisia ja tekevät päätöksen käyttää päihteitä nopeasti, miettimättä niiden mukanaan tuomia haittoja. Mutta yleensä riippuvuuksiin ei liity välinpitämättömyyttä omia läheisiä kohtaan.

      Päihteiden käyttäjä ei valitse addiktiota elämäänsä. Yleensä siihen ajautuu omassa elämässä koettujen kriisien, masennuksen, tai traumojen takia. Jotkut lääkkeetkin, kuten neuroleptien käyttäminen liian pitkään saattaa ajaa niihin.

      Omakohtaisella kokemuksella sanon näin kaikille niille, jotka painivat päihdeogelman kanssa, että ensin on kysyttävä itseltään, mitä minä haluan. Haluanko jatkaa samaa elämää, jota olen viettänyt? Mitä päihteet tuovat, ja mitä ne vievät? Terveys ja sen edistäminen on aina hyvä lähtökohta. Omaiset voivat tukea vain tiettyyn rajaan asti. Nykyisin on paljon tarjolla palveluita ja erilaisia terapiasuuntauksia, on Minnesotamallia ja ties mitä. Netistä löytyy varmasti itselle sopiva hoitomuoto. Itse räpiköin itsekseni, ilman mitään ulkopuolista tukea. Raitistuminen on aina tavoiteltavaa. Ja elämä on huomattavastikin erilaisempaa ilman päihteitä. Mutta siihen ( raitistumiseen) ei voi kukaan pakottaa. Se on jokaisen omakohtainen valinta ja päätös.

      • Anonyymi

        Minä en välitä lähipiiristäni koska he juonivat minua vastaan ja yrittävät kontrolloida minua. Haluan eroon kaikista ihmisistä. Yksin on helvetin tuskallista mutta ei muiden kanssa ole sen parempaa. Minä olen hakenut apua. Ja jonkinlaista kai saankin. Se tuntuu vain turhalta. Tajuan kyllä että elämäni voisi mennä paremminkin mutta en välitä muuttaa toimintaani. Kyllähän minä kokoajan kärsin. Siksi kai tuon viestinkin kirjoitin. En tiedä. Tuntuu että koko pääkoppa räjähtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en välitä lähipiiristäni koska he juonivat minua vastaan ja yrittävät kontrolloida minua. Haluan eroon kaikista ihmisistä. Yksin on helvetin tuskallista mutta ei muiden kanssa ole sen parempaa. Minä olen hakenut apua. Ja jonkinlaista kai saankin. Se tuntuu vain turhalta. Tajuan kyllä että elämäni voisi mennä paremminkin mutta en välitä muuttaa toimintaani. Kyllähän minä kokoajan kärsin. Siksi kai tuon viestinkin kirjoitin. En tiedä. Tuntuu että koko pääkoppa räjähtää.

        Moni käyttää päihteitä pahaan oloonsa, joko lievittääkseen sitä, tai unohtaakseen elämässä olevat murheet. Niin olen tehnyt minäkin.

        En tiedä, mikä, tai mitkä ovat ne perimmäiset syyt, miksi aloittaja käyttää päihteitä. Mutta yleensä siinä, mitä tavoittelee, käy aivan päinvastoin. Eli paha olo, masennus ja ahdistuneisuus vain pahenevat entisestään.

        Päihteet, eli niiden käyttö vain korostaa ja voimistaa huonoja fiiliksiä. Ja juuri se saa ajattelemaan, että kaikki tuntuu turhalta, tai että ei halua jatkaa elämäänsä.

        Kukapa täällä ei kärsisi? Joka toinen väestöstöstämme on varmaankin kokenut tuskaa, ahdistuneisuutta, ja kärsimystä. Aika monella on omassa kasvuympäristössään, eli kotona ikävät oltavat, omat vanhemmat saattavat riidellä keskenään, etenkin murrosikä tuo mukanaan monenlaista myllerrystä, niin keho, ja tunnepuolella. Nuori saattaa yli, tai väärintulkita toisten käytöstä ja tekoja. Itsekin ajattelin karkaamista kotoa monta, monta kertaa. Omat oltavat kotona eivät olleet maailman parhaimmat.

        Aloittajalle olisi hyväksi jutella jonkun läheisen kanssa asioista. Kertoa monista asioista ja tuntemuksista, jotta stressi ja ahdistuneisuus pääsisivät purkautumaan. Ikävät tuntemukset eivät jää pysyviksi olotiloiksi. Päihteet ovat kenties se huonoin keino paeta ongelmia. Niitä tulee niiden käyttämisen myötä vain entistä enemmän. Netistä löytää hyviä vinkkejä niiden purkamiseen. Kannattaa muistaa sekin, että murros ja kasvuikä eivät kestä ikuisuuksia. Täysi-ikäisenä pääsee muuttamaan omaan kotiin, opiskelemaan, ja tavoittelemaan omia unelmia.

        Ja muista. aloittaja, olet arvokas ja oma ainutlaatuinen yksilö. Sinulla on oma arvosi, ja elämäsi, joita kukaan ei voi mitätöidä, tai viedä pois.

        Tsemppiä Sinulle!


      • Anonyymi

        Aloitus on vähän erikoinen, mutta uskon, että taustalla on totuus, aloittajan omia ajatuksia.
        Tekstistä huomaa, että hän on erittäin ahdistunut omasta tilanteestaan, päihdeongelma häiritsee ja painaa mieltään jatkuvasti.
        Se ei vaan auta yhtään, että tuo sen ulos tuolla tavalla, tosiaankin narsistille tyypillistä ajattelua, tosin sosiopaatit/psykopaatitkin ovat tunteettomia.
        Mutta paha olo sieltä loistaa läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en välitä lähipiiristäni koska he juonivat minua vastaan ja yrittävät kontrolloida minua. Haluan eroon kaikista ihmisistä. Yksin on helvetin tuskallista mutta ei muiden kanssa ole sen parempaa. Minä olen hakenut apua. Ja jonkinlaista kai saankin. Se tuntuu vain turhalta. Tajuan kyllä että elämäni voisi mennä paremminkin mutta en välitä muuttaa toimintaani. Kyllähän minä kokoajan kärsin. Siksi kai tuon viestinkin kirjoitin. En tiedä. Tuntuu että koko pääkoppa räjähtää.

        Oletko ajatellut niin pitkälle, kun olet tajunnut, että elämäsi menisi paremmin, jos muuttaisit toimintaasi ? Huomaa, että sekin olisi sinulle mahdollista, toiminnan muuttaminen.
        Miksi tunnet avun saamisen turhaksi ? Sehän on loppujen lopuksi hyvä, että saat apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni käyttää päihteitä pahaan oloonsa, joko lievittääkseen sitä, tai unohtaakseen elämässä olevat murheet. Niin olen tehnyt minäkin.

        En tiedä, mikä, tai mitkä ovat ne perimmäiset syyt, miksi aloittaja käyttää päihteitä. Mutta yleensä siinä, mitä tavoittelee, käy aivan päinvastoin. Eli paha olo, masennus ja ahdistuneisuus vain pahenevat entisestään.

        Päihteet, eli niiden käyttö vain korostaa ja voimistaa huonoja fiiliksiä. Ja juuri se saa ajattelemaan, että kaikki tuntuu turhalta, tai että ei halua jatkaa elämäänsä.

        Kukapa täällä ei kärsisi? Joka toinen väestöstöstämme on varmaankin kokenut tuskaa, ahdistuneisuutta, ja kärsimystä. Aika monella on omassa kasvuympäristössään, eli kotona ikävät oltavat, omat vanhemmat saattavat riidellä keskenään, etenkin murrosikä tuo mukanaan monenlaista myllerrystä, niin keho, ja tunnepuolella. Nuori saattaa yli, tai väärintulkita toisten käytöstä ja tekoja. Itsekin ajattelin karkaamista kotoa monta, monta kertaa. Omat oltavat kotona eivät olleet maailman parhaimmat.

        Aloittajalle olisi hyväksi jutella jonkun läheisen kanssa asioista. Kertoa monista asioista ja tuntemuksista, jotta stressi ja ahdistuneisuus pääsisivät purkautumaan. Ikävät tuntemukset eivät jää pysyviksi olotiloiksi. Päihteet ovat kenties se huonoin keino paeta ongelmia. Niitä tulee niiden käyttämisen myötä vain entistä enemmän. Netistä löytää hyviä vinkkejä niiden purkamiseen. Kannattaa muistaa sekin, että murros ja kasvuikä eivät kestä ikuisuuksia. Täysi-ikäisenä pääsee muuttamaan omaan kotiin, opiskelemaan, ja tavoittelemaan omia unelmia.

        Ja muista. aloittaja, olet arvokas ja oma ainutlaatuinen yksilö. Sinulla on oma arvosi, ja elämäsi, joita kukaan ei voi mitätöidä, tai viedä pois.

        Tsemppiä Sinulle!

        Tein nuoruudessani saman mokan, käytin päihteitä lääkkeenä.
        Se oli huonoin mahdollinen vaihtoehto.
        Onneksi siitäkin selvittiin, elämä jatkuu.


    • Anonyymi

      Sulla on kovat meriitit. Samanlaisia asuu kesäisin meidän naapurimettässä. Opetelleet telttailemaan ja laittamaan ruokaa nuotiolla. Talveks ne aina häipyy. Lentokenttää tekemään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe