antibioottiripulin (clostridium) hoito

Anonyymi-ap

Mulle tuli viime kuussa ikävä haava jalkaan, johon aluksi määrättiin amoxion antibiootti 5vrk. Kun ei lähtenyt paranemaan, määrättiin kefexin 10 vrk, no muutama päivä kefexinin aloittamisen jälkeen aloi nostattaa lämpöä. Ajateltiin, että liittyy haavan tulehdukseen. No lämpö pahenio. Myös vatsa oli sekaisin, mutta ajateltiin liittyvän perusmuotoisenakin antibioottikuuriin. No sitten muutamass päivässä kuumeilu lisääntyui yli 38 ja yleisvointi muuttui ihan paskaksi. No vkl olin sairaalassa sitten lopulta tutkimuksissa ja syylliseksi kuumeilulle ja kohonneille tulehdusarvoille osoittautuikin Closridium bakteeri. aluksi lopetettiin Kefexin ja aloitettiin precosa-valmiste. Kuume nousi entisestään.

No lopulta mulle aloitettiin suun kautta eilen vankomysiini antibiootti suun kautta tuohon clostridiumiin. sitä on nyt mennyt vuorokausi, mutta en huomaa olossa mitään eroa. kun burana+ banadol vaikutus lakkaa, lämpö taas nousee yli 38. mutta pysyy alle 38 lääkkeillä.

Haava on katsottu ja se on siisti ja paranemaan päin. veriviljelyt toki otettu ettei nyt vaan mikään bakteeri olisi verenkierrossa. vielä ei ole tullut vastauksia. Mutta CRP kuitenkin vain 50-60 joten viittaa siihen, että on ton clostiksen aiheuttama.

.Lämmöttää ja ripuli on sellainen, että vessasssa käynnin tarv e noin 2tunnin välein. sama tilanne kuin viimeiset muutaman päivän.

Nyt kysymys kuuluukin, että missä ajassa ton vankomysiinin olisi tarkoitus alkaa vaikuttaa- usein. antibiootit kuitenkin vaikuttaa aika nopeastikin. joten vähän ihmeissään, kun ei mitään muutosta reilussa vuorokaudessa (ei vatsakipuja, ei veriripulia, kuuume on lääkeillä pysynyt alle 38,5 joten ei ole tarvetta sairaalahoidolle.

2

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensäkin antibioottikuurin aikana olisi hyvä syödä maitohappobakteereita. Ne voivat joskus estää mahdollisen ripulin.

    • Anonyymi

      Mikä clostridium sulla todettiin syylliseksi? Äkkiä tässä tuon lääkkeesi katsoin, ja se on vain ihmisten difficileen, ei mihinkään muuhun, edes harvinaisiin suolistoloisiin. Ja tämän yhteydessä enemmän kysymyksenä että onko sulla ulkona liikkuvaa lemmikkiä, eli kissaa tai koiraa joka sen naarmun sulle teki alun perin? Nyt on aikaa vuosikymmen, ehkä enemmän enkä muista oikeita sanoja, mutta mulla oli myös clostridia ja (tarkistettuna) clostridium perfingens, jonka sain koirien takia, kuulemma oli silloin mahdotonta että on ihmisessä., nyt on se tartunta mahdollinen.

      Varmasti manaan ihan turhaan, voi sulla olla myös vain antibioottiripuli, mutta jos jostain tuloksesta tai paperista edes näet, mikä se clostrium oli, se kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe