Mulle tuli viime kuussa ikävä haava jalkaan, johon aluksi määrättiin amoxion antibiootti 5vrk. Kun ei lähtenyt paranemaan, määrättiin kefexin 10 vrk, no muutama päivä kefexinin aloittamisen jälkeen aloi nostattaa lämpöä. Ajateltiin, että liittyy haavan tulehdukseen. No lämpö pahenio. Myös vatsa oli sekaisin, mutta ajateltiin liittyvän perusmuotoisenakin antibioottikuuriin. No sitten muutamass päivässä kuumeilu lisääntyui yli 38 ja yleisvointi muuttui ihan paskaksi. No vkl olin sairaalassa sitten lopulta tutkimuksissa ja syylliseksi kuumeilulle ja kohonneille tulehdusarvoille osoittautuikin Closridium bakteeri. aluksi lopetettiin Kefexin ja aloitettiin precosa-valmiste. Kuume nousi entisestään.
No lopulta mulle aloitettiin suun kautta eilen vankomysiini antibiootti suun kautta tuohon clostridiumiin. sitä on nyt mennyt vuorokausi, mutta en huomaa olossa mitään eroa. kun burana+ banadol vaikutus lakkaa, lämpö taas nousee yli 38. mutta pysyy alle 38 lääkkeillä.
Haava on katsottu ja se on siisti ja paranemaan päin. veriviljelyt toki otettu ettei nyt vaan mikään bakteeri olisi verenkierrossa. vielä ei ole tullut vastauksia. Mutta CRP kuitenkin vain 50-60 joten viittaa siihen, että on ton clostiksen aiheuttama.
.Lämmöttää ja ripuli on sellainen, että vessasssa käynnin tarv e noin 2tunnin välein. sama tilanne kuin viimeiset muutaman päivän.
Nyt kysymys kuuluukin, että missä ajassa ton vankomysiinin olisi tarkoitus alkaa vaikuttaa- usein. antibiootit kuitenkin vaikuttaa aika nopeastikin. joten vähän ihmeissään, kun ei mitään muutosta reilussa vuorokaudessa (ei vatsakipuja, ei veriripulia, kuuume on lääkeillä pysynyt alle 38,5 joten ei ole tarvetta sairaalahoidolle.
antibioottiripulin (clostridium) hoito
2
249
Vastaukset
- Anonyymi
Yleensäkin antibioottikuurin aikana olisi hyvä syödä maitohappobakteereita. Ne voivat joskus estää mahdollisen ripulin.
- Anonyymi
Mikä clostridium sulla todettiin syylliseksi? Äkkiä tässä tuon lääkkeesi katsoin, ja se on vain ihmisten difficileen, ei mihinkään muuhun, edes harvinaisiin suolistoloisiin. Ja tämän yhteydessä enemmän kysymyksenä että onko sulla ulkona liikkuvaa lemmikkiä, eli kissaa tai koiraa joka sen naarmun sulle teki alun perin? Nyt on aikaa vuosikymmen, ehkä enemmän enkä muista oikeita sanoja, mutta mulla oli myös clostridia ja (tarkistettuna) clostridium perfingens, jonka sain koirien takia, kuulemma oli silloin mahdotonta että on ihmisessä., nyt on se tartunta mahdollinen.
Varmasti manaan ihan turhaan, voi sulla olla myös vain antibioottiripuli, mutta jos jostain tuloksesta tai paperista edes näet, mikä se clostrium oli, se kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403012- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827