Olen maatilalla kasvanut ja ylioppilastutkinnon lisäksi suoritin viljelijän tutkinnon eli tiedän mit

Anonyymi-ap

💐🌟🌼🌹🥀🌴🏠
Olen maatilalla kasvanut ja ylioppilastutkinnon lisäksi suoritin viljelijän tutkinnon eli tiedän miten kylvää viljaa, paljonko siemeniä tarvitaan, paljonko lannoitteita tarvitaan ja mitä tämä kaikki maksaa. Nykyisin opiskelen yliopistossa tietojenkäsittelytiedettä ja ammatiltani olen ohjelmistosuunnittelija. Isä ei suositellut minulle maanviljelijän ammattia vaikka olenkin mies ja ainut lapsi. Kotitilan pellot on vuokrattu naapurille, metsää ei ole, peltoa yhteensä 28 hehtaaria, vuokratuloja äiti saa 170 euroa/hehtaari/vuosi ja tästä verot pois. Minä en omista kotitilaa, en asu siellä ja äiti aikoo myydä sen pois. Otin mielenkiinnosta selvää maatalouspiiristä paljonko ohran viljelijä saa hehtaaria kohti tukia, jos viljelee luomuohraa, jolloin kalliita lannoitteita ei tarvita. Kylvötyön kustannukset eli siemenet, työ, koneet ja laitteet yhteensä 300 euroa hehtaarilta. Kun sato valmistuu niin monet viljelijät myyvät sadon pystyyn eli esim. naapuri korjaa sadon ja kuivaa sen omilla koneillaan ja

Kassatyöntekijä kirjoitti:
Kun ehdotettiin tilakohtaisten EU-tukien julkistamista lehdissä ja internetissä niin maa- ja metsätalousministeri vastustu (kepulainen), maa- ja metsätalousministeriö vastusti, MTK vastusti ja KEPU vastusti. EU tuethan ovat verovaroja eli julkisia varoja, kyllä kansalaisilla on oikeus tietää kuka niitä
Kassatyöntekijä kirjoitti:
Kun ehdotettiin tilakohtaisten EU-tukien julkistamista lehdissä ja internetissä niin maa- ja metsätalousministeri vastustu (kepulainen), maa- ja metsätalousministeriö vastusti, MTK vastusti ja KEPU vastusti. EU tuethan ovat verovaroja eli julkisia varoja, kyllä kansalaisilla on oikeus tietää kuka niitä saa ja kuinka paljon. Yritysten saamat investointituet ja tuotekehitysavustukset ovat olleet julkisia aina ja uutisoitu lehdissä, verovaroja kun ovat ja tarvittaessa tiedot saa kauppa- ja teollisuusministeriöstä, TE-keskuksista ja Tekesiltä. Paljon puhuvaa on Kepulaisten poliitikkojen kärähtäminen vaalirahoituksessa, Kepun tyyli ja maatalouden tyyli. Onneksi demarit olivat jämäköinä ja EU-tuet jul

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
        Ensitreffit alttarilla
        21
        2606
      2. 148
        2244
      3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
        Tunteet
        29
        2242
      4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
        Kiuruvesi
        52
        2139
      5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
        Suomalaiset julkkikset
        21
        1742
      6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
        NATO
        388
        1617
      7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
        Maailman menoa
        96
        1556
      8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
        Ikävä
        288
        1436
      9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
        Maailman menoa
        13
        1389
      10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
        Lappajärvi
        132
        1389
      Aihe