Huono tyhjäkäynti ja vihrekoodi P0171

Terve!

Minulla olisi kysymys tietäjille:

Auton moottori käy huonosti. Luin vikakoodit OBD lukijalla ja virhekoodi on P0171.
Tällä kodilla vika on joko bensapumpussa, ilmatunnistimessa, suihkusuuttimessa tai ilmavuodossa.

Kun moottori on kylmä, vika on heti olemassa. Kun moottori on lämmin sitä ei ole.

Olisiko siis vika tuossa ilmatunnistimessa? Tämän järkeilin siksi että lämmin kone toimii normaalisti.

t. Sami.

8

559

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käy liian laihiksella ja rytkyttää kylmänä viittaa motor lämpö tunnistimeen?🥰

• Anonyymi

Kannattaisiko asiaa kysyä vaikka vaikka merkkifoorumilta tai harrastaja foorumilta. Suolessa 99% vittuilee, harhauttaa tai ei muuten vaan ymmärrä asiasta mitään.

• Anonyymi

Kone käy laihalla, todennäköisesti vika suuttimissa, ne voi pestä ultraäänipesurilla.

• Anonyymi

Ne voi lähettää testattavaksi tänne: https://www.finjector.com/
        Sieltä saa myös uusia ja vanhat voidaan kunnostaa.
        Suosittelen kyseistä firmaa lämpimästi.

• Anonyymi

Myös ilmavuoto imusarjassa voi olla mahdollinen syy.

• Anonyymi

Ilmavuoto moottoriin aiheuttaa aina että moottori ei toimi kuten suunniteltu sitten ohjaus työntää lisää polttoainetta joka ei ole normaalia, sitten ei pala kunnolla sylintereissa, päästöt ei kunnossa.

Polttoainepumppu ei toimi kunnolla kun se on pyörinyt riittävän monta tuntia. Sitten se aiheuttaa käyntihäiriöitä tai että moottori ei käynnisty ollenkaan. Tämäkin helppo todeta

Ahtoputket ja turbo oltava kunnossa jos turbollinen

• Anonyymi

Ylleensä vika onpi mahvi, sellanen vastuslanka joka miihtas ilmamäärää, elli siis ilmamärrä mittari. Ne lankat pitää putssata suihke ainneellä niin taas pellittää.

• Anonyymi

Ilmeisesti auton malli ja vuosimalli on suuria salaisuusia, voimme varmaankin arvailla että moottori on bensakäyttöinen eikä diesel.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      39
      2441
    2. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      52
      906
    3. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      60
      835
    4. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      226
      699
    5. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      49
      661
    6. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      9
      600
    7. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      81
      597
    8. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      47
      577
    9. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      65