tällä hetkellä mutta sinun ajatteleminen kyllä piristää 🤗❤️Ehkä se oli virhe luopua masennuslääkityksestä kokonaan viime kesänä 😒😦
Olen vähän masentunut
78
956
Vastaukset
- Anonyymi
Aina voi palata takaisin lääkitykselle, jos olo käy tosi hankalaksi.
- Anonyymi
Niiin... Onneksi on aika lääkärille ensi viikolla. En vaan jaksaisi sitä aloitus rumpaakaan taas ja työstä se lopettaminenkin kävi että ihan helpolla en kyllä aloita uudelleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiin... Onneksi on aika lääkärille ensi viikolla. En vaan jaksaisi sitä aloitus rumpaakaan taas ja työstä se lopettaminenkin kävi että ihan helpolla en kyllä aloita uudelleen
Sinä sen oman tilanteesi tiedät parhaiten. Itse en pystynyt olemaan ilman, oli helpotus palata takaisin lääkkeille.
- Anonyymi
Onneksi on lääkkeitä en olisi täällä enää ilman
- Anonyymi
Itse olen ollut masentunut teini-iästä asti, ilman lääkkeitä. Työnteko onneksi maittaa. Ulkopuolisuuden tunne ja kaikenlaiset harhaluulot vaivanneet. Viime vuosina on alkanut helpottamaan. Harhaluulojen musertaminen ei ole ihan kivutonta. Niihin kun sisältyy paljon tunteita.
- Anonyymi
Kaikista pahin harhaluulo oli kun kuvittelin että merkitsisin jotain yhdelle ihmiselle. Se kun tajusin että olen ihan samantekevä hänelle oli kuin olisi turpaansa saanut. Opettakaa vanhemmat lapsillenne todellisuudesta varovasti asioita niinkuin ne ovat. Älkää maalatko mustaa valkoisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikista pahin harhaluulo oli kun kuvittelin että merkitsisin jotain yhdelle ihmiselle. Se kun tajusin että olen ihan samantekevä hänelle oli kuin olisi turpaansa saanut. Opettakaa vanhemmat lapsillenne todellisuudesta varovasti asioita niinkuin ne ovat. Älkää maalatko mustaa valkoisella.
Ei taida tästä performaatiosta naisena esiintyen olla hyötyä massatorjunnan käsittelyyn😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä muuten peitykkään musta valkoisella ihan yksinkertaisesti
- Anonyymi
Mistä sulla on surullinen olo? 😟
- Anonyymi
eräs henkilö kiusaa minua, eikä jätä rauhaan. tätä on jatkunut jo todella pitkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eräs henkilö kiusaa minua, eikä jätä rauhaan. tätä on jatkunut jo todella pitkään
Eikö sellaista kiusaamista saa lopetettua? Voitko avata aihetta hieman enemmän...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole toki ainut syy mutta yksi iso asia mikä vaikuttaa. Olis parempi kyllä ollut olla tästäkin hiljaa koska hän saa nautintoa kun lukee tämän täältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sellaista kiusaamista saa lopetettua? Voitko avata aihetta hieman enemmän...?
Tuntuu mahdottomalta
- Anonyymi
Ei mistään onnekseni kun opin oleen välittämättä asioista joihin en itse voi vaikuttaa
- Anonyymi
Minä olisin sinun tukena myös tässä asiassa. Itse suhtaudun kielteisesti lääkityksiin ja piikkeihin ym. Suosin lääkkeetöntä hoitoa. Ihmiskehoon ei ole tarkoitettu mitään ylimääräistä. Toki tuen sinua jos haluat syödä lääkkeitä. ”Pakolliset” tai oikeasti hyödylliset lääkkeet on sitten asia erikseen.
- Anonyymi
Jokainen tekee omat valinnat ja joissakin tapauksissa on vain välttämätöntä alussa toimia noin ja ottaa apua vastaan. Se mitä itse valitsemme, emme voi vaatia muilta.
- Anonyymi
Huh, olisi kyllä aika karua kuulla, että oma kaivattu on rokotevastainen. 😬
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas pidän kovastikin rokotevastaisesta naisesta...😘
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh, olisi kyllä aika karua kuulla, että oma kaivattu vaatimalla vaatisi teurastuspiikkiä itselleen. 😬 jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia niin älä pelkää hakea apua. Mieli ry auttaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh, olisi kyllä aika karua kuulla, että oma kaivattu vaatimalla vaatisi teurastuspiikkiä itselleen. 😬 jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia niin älä pelkää hakea apua. Mieli ry auttaa!
Sori, luottamus tutkijoihin ja tieteeseen on isompi kuin johonkin perttiin netissä. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, luottamus tutkijoihin ja tieteeseen on isompi kuin johonkin perttiin netissä. 😂
Sori, miten voi ihmiset olla noin daijuja? 🤔 Ei pysty ymmärtämään! Eikö kellot soita?? Ensin sanotaan 1 piikki antaa 80% suojan. Sitten 2 piikki antaa vahvan suojan. Nyt haetaan jo 7 piikkiä, että se auttaa.. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä se yksi läski luuseri jaksoi alustaa aikoinaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori, miten voi ihmiset olla noin daijuja? 🤔 Ei pysty ymmärtämään! Eikö kellot soita?? Ensin sanotaan 1 piikki antaa 80% suojan. Sitten 2 piikki antaa vahvan suojan. Nyt haetaan jo 7 piikkiä, että se auttaa.. 😂
Juurikin näin. Ei lisättävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No noissa rokotteissa taas on se että ne ei ole pelkästään yksilön suojaksi jäykkäkouristus rokotetta lukuun ottamatta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No noissa rokotteissa taas on se että ne ei ole pelkästään yksilön suojaksi jäykkäkouristus rokotetta lukuun ottamatta
Tämä tärähtäny se jaksaa puhua pehmoisia. Oletko kuullut sanontaa tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Silloin kun se viimeinen filminauha lähtee pyörimään niin alat ymmärtää asioita, mutta silloin se on vain myöhäistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon voisi ruveta avaamaan useaakin näkökantaa, mutta pari ihan perusjuttua nyt on esim. se, että a) viruksessa tapahtuu mutaatioita ja siksi esim. suoja ei ole aina vakio, b) samasta syystä influenssapiikki uusitaan riskiryhmillä vuosittain. Influenssapiikkejä ei vain lasketa samalla tavalla joten teitä haittaa se vähemmän (koska jos laskettaisiin, toki te vinkuisitte sitten siitäkin, miten "vanhuksille on annettu jo 29. influenssapiikki, että se auttaa OMG!11! kohta vanhuksetkin kuolevat kaikki pois piikkeihin lol!11!").
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon voisi ruveta avaamaan useaakin näkökantaa, mutta pari ihan perusjuttua nyt on esim. se, että a) viruksessa tapahtuu mutaatioita ja siksi esim. suoja ei ole aina vakio, b) samasta syystä influenssapiikki uusitaan riskiryhmillä vuosittain. Influenssapiikkejä ei vain lasketa samalla tavalla joten teitä haittaa se vähemmän (koska jos laskettaisiin, toki te vinkuisitte sitten siitäkin, miten "vanhuksille on annettu jo 29. influenssapiikki, että se auttaa OMG!11! kohta vanhuksetkin kuolevat kaikki pois piikkeihin lol!11!").
Siitä on jo tutkimustietoa, että nämä on teurastuspiikkejä. Perusterveitä nuoria ihmisiäkin kuollut. Erään ison lääkefirmat rokotteet vedettiinkin lopulta pois markkinoilta, kun miljoonia ihmisiä kuoli tai sai vakavia haittavaikutuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä on jo tutkimustietoa, että nämä on teurastuspiikkejä. Perusterveitä nuoria ihmisiäkin kuollut. Erään ison lääkefirmat rokotteet vedettiinkin lopulta pois markkinoilta, kun miljoonia ihmisiä kuoli tai sai vakavia haittavaikutuksia.
Just näin. Ihmiset alistuu samalle tasolle laboratorio rottien kanssa ja ryhtyy koekaniineiksi rokotteille ennenku niitä on edes tutkittu kunnolla.
- Anonyymi
Meinasin ite tehdä itsemurhan vajaa pari vuotta sitten. Oli niin kova järkytys sairastua. Mut jokin piti elossa. Tässä sitä elämää välillä ihmetellään. Olen aina sen ajatellut niin että pois pääsee mutta takaisin ei koskaan. Yritän nauttia kesästä ja olla liikaa haaveilematta sillä yksinäisyys satuttaa.
- Anonyymi
Yksinkin voi oppia löytämään tyytyväisyyttä. Sallia itselleen kaikki tunteet, ne eivät määritä ketään. Olet tärkeä ja ihana kun olet täällä pallolla meidän kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinkin voi oppia löytämään tyytyväisyyttä. Sallia itselleen kaikki tunteet, ne eivät määritä ketään. Olet tärkeä ja ihana kun olet täällä pallolla meidän kanssa.
Joopa joo. Jotkut ovat ihan oikeasti yksin ja kärsivät siitä kovasti. Voivat olla menettäneet kaikki läheisensä. Yritä siinä sitten nauttia siitä, yksinolosta. - sivusta
- Anonyymi
Voimia aloittaja naiselle!
- Anonyymi
Kiitos! 🙂
- Anonyymi
Voimia vaan tosiaan naisena esiintyvä aloittajamies👍
- Anonyymi
Hienoa, että löytyy tunnistettavia hetkiä kun piristää. Huonolla hetkellä voi niitä muistella.
Se että tiedostat tilasi on myös hieno juttu ja apua lääketieteestä varmaankin löytyy.
Iloa ja valoa.- Anonyymi
Kiitos, kuin myös sinulle 🙂
- Anonyymi
Täällä sun masennus ei ainakaan parane.
- Anonyymi
Ei vissiin sunkaan olonniin kohene tälle trollimiehelle rutisemalla ja häntä ohjeistamalla
- Anonyymi
Uskoin serotoniinitarinaan, kun sitä syötettiin, mutta tiede ei ole pystynyt todistamaan serotoniinin määrää aivoissa ja paljon vaikuttaa. En syö masennuslääkkeitä. Suru ei ole sairaus.
- Anonyymi
Eikä masennus ole "surua".
Et tiedä mistä puhut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tiedä mistä puhut.Surematon suru aiheuttaa masennusta. Kääntyy vihaksi itseään kohtaan, jollei pysty ajallaan käsittelemään. Se itsevihan olotila on juuri sitä masennusta.
Masennus ei ole tunne, mutta sen takaa löytyy tunteita. Täytyy vaan vähän kaivaa ja kohdata ne tunteet, mitä sieltä löytyy. - sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tiedä mistä puhut.Olen käynyt masennuskausia läpi ja tiedän aika hyvin mielestäni tämän aiheen...(En ole ap. Kirjoitin "suru ei ole sairaus" kommentin.
- Anonyymi
Elämässä tulee pienempiä masennuksia aina vaikka se iso olisi selätetty. Voi tulla myös isoja toki. Minusta tärkein tekijä on se että onko kuolemanhalu selätetty ja onko päässyt siitä pimeydestä. Kaikki sen jälkeen on "normaalia" elämän alamäkeä (ja se myös tuntuu normaalilta eikä kaada venettä enää). Pitää tietoisesti hyvinvoinnista huolta kun tietää että on ollut joskus masentunut. Ei syö mitä sattuu, näkee ihmisiä, toivottavasti on (tervettä) rakkautta elämässä, on aktiivinen, nukkuu hyvin, on mielekästä tekemistä jne.
Sivusta näkökulma aiheeseen masennus ja sen jälkeinen elämä- Anonyymi
Mua harmittaa kun olin alkuvuodesta selättänyt masennuksen. Vuosiin en ollut kokenut sellaista oloa, olo oli sanalla sanoen mahtava. Jotain tapahtui sitten ja voin erittäin huonosti. Mulle on tapahtunut jo varmaan ihan kaikki mahdollinen pska muutaman vuoden sisään. Toivoisin jotain hyvää elämääni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua harmittaa kun olin alkuvuodesta selättänyt masennuksen. Vuosiin en ollut kokenut sellaista oloa, olo oli sanalla sanoen mahtava. Jotain tapahtui sitten ja voin erittäin huonosti. Mulle on tapahtunut jo varmaan ihan kaikki mahdollinen pska muutaman vuoden sisään. Toivoisin jotain hyvää elämääni.
Ja tämä ei ollut ap:ltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myötätuntoni sinulle, minulla myös ollut vastoinkäymisten vuosia.
(sivusta) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myötätuntoni sinulle, minulla myös ollut vastoinkäymisten vuosia.
(sivusta)Kiitos. Ehkä tämä joskus helpottaa meillä molemmilla.
- Anonyymi
Itse en usko masennuslääkkeisiin. Nyt vain positiivisia asioita elämään ja tiukkaa liikuntaa jos mahdollista. Itse olen selvinnyt noilla. Ikinä en enää noihin mömmöihin koske. Tuntui lopettamisen aikoihin, että sekoaa. Onneksi selvisin kuiville vesille.
- Anonyymi
Kyllä masennuslääkitys mut pahimmasta suosta viimeksi nosti. Ei toki ainoana asiana mitään ratkaise mutta yksi iso apu oli koko prosessissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä masennuslääkitys mut pahimmasta suosta viimeksi nosti. Ei toki ainoana asiana mitään ratkaise mutta yksi iso apu oli koko prosessissa
Toki jouduin testaan montaa eriä ennenku sopiva löyty ja se vei aikaa
- Anonyymi
Minä yritin positiivisia asioita ja juoksemista sekä terveellistä syömistä. Ei vaikutusta. Lääkkeet pelastivat.
- Anonyymi
Elämässä on vastoinkäymisiä, lopulta ne vahvistaa.
Jos on lapsesta asti ollut tahtonsa läpi saava ja vastoinkäyminen käy vasta myöhään, niin sitä vaikeammaksi sen läpikäyminen tulee.
Siksi vanhemmat, antakaa joskus lasten pettyä.
Itkua ja parkua tulee, mutta lopulta he on itsetunnoltaan paljon vahvempia.
Lääkitystä ei oikeasti kukaan tarvitse.
Mieli prakaa, rasita kroppaa.- Anonyymi
Et ehkä tiedä että on myös perheitä joissa vanhemmat aiheuttavat trauman. Usein jo ennen teini-ikää kokee asioita joiden käsittelyyn ei voi olla työkaluja koska on vielä lapsi. Siihen sitten lisänä ne normaalit pettymykset. Sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ehkä tiedä että on myös perheitä joissa vanhemmat aiheuttavat trauman. Usein jo ennen teini-ikää kokee asioita joiden käsittelyyn ei voi olla työkaluja koska on vielä lapsi. Siihen sitten lisänä ne normaalit pettymykset. Sivusta
Vanhemmat ja joskus sisaruksetkin aiheuttavat traumoja. Lapsuuden traumatisoivat kokemukset eivät vahvista.
- Anonyymi
Hanihanihanihani
- Anonyymi
Mitenpä neuvotte tämmöistä että olet kokeillut kaikki ruokavaliot ja silti on p*ska ongelmia.Menet telkkariin vaatiin tutkimuksia sua aletaan haukkuu luulotautiseksi eikä tutkita.Otetaan joku normi veren kuva ja todetaan on täällä jotain tulehdusta mutta ei aihetta jatkoon.
- Anonyymi
Nojuu.. kyllä tässä painaa päälle unettomuus, burn out, sairaus, stressitekijät, hc elämäntilanne ja mitähän vielä..Traumat. No tostapa muutama. Reunalla elänyt tässä kuukausia, mutta jokin pieni toive paremmasta tulevasta on ehkä ja vielä.. Sillä verukkeella yritän suorittaa velvollisuudet tänäänkin ja pyrkiä armollisuuteen
Hei,
Vertaistuki voi olla tärkeä voimavara ja saitkin jo paljon vastauksia. Ohessa tiedoksesi myös matalan kynnyksen auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken ja luottamuksellisesti. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Hei,
oikein paljon kiitos viestistä, ollaan työporukalla oltu hiukan huolissaan tosta aloittajasta, ja sen synkistä kommenteissa noissa aikasemmissa aloituksessa, ja vähän huolestuttaa kun yhessä vaiheessa lääkkeetkin jättäny ottamatta.
oikein aurinkoista ja siunattua iltapäivää ja työniloa sulle kata sinne mieli ry:hyn toivoo
Ystävällisin terveisin
Helsingin sotepe/ Antti Elme Makkonen
- Anonyymi
Voisiko auttaa masennukseen, jos ottaisit yhteyttä häneen.
- Anonyymi
Tuohan riippuu ihan sen toisen reaktiosta. Itsellä ei tietenkään auttanut, kun sain pakit. Päinvastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan riippuu ihan sen toisen reaktiosta. Itsellä ei tietenkään auttanut, kun sain pakit. Päinvastoin.
Niin se taitaa olla.
Olen pahoillani, jos noin kävi. - Anonyymi
Luuserinomaisten miesten rahkeet ei riitä muuten edes psykologisella tasolla
- Anonyymi
Voi ol en tie noista kun sen verran et ihan itsenäisellä päätöksellä niistä luopuminen ei ole suositeltavaa tartteis lääkärin kanssa yhdessä arvioida tilannetta sitä en näe mahdottomana etteikö niistä pystyisi luopumaan joillekin se tosin voi olla mahdotonta tarttee nääs luonteen lujuutta osata käsitellä elämässä eteen tulevia ongelmia ja niiltä ei välty kukaan jos elämäänsä elää
- Anonyymi
En minä halua tuollaisen kanssa olla yhteydessä enään ollenkaan
- Anonyymi
Tämä nyt ei liity sinuun mitenkään
- Anonyymi
Ei sinuun tehoa mitkään lääkkeet ,onhan se jo huomattu nääs.
- Anonyymi
Hyvä, että yksärin etäinen serkku muisti aloittaa huomionkipeän rutinansa miehen provoissa, ei yhtää ole tappion makua nääs
- Anonyymi
joo ei tunnu auttavan hänelle
-sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo ei tunnu auttavan hänelle
-sivustaItse kyllä tiedän parhaiten mikä auttaa ja mikä ei. Mikähän sinä luulet olevasi sanomaan ja tietämään mun elämästä, häh??!!
- Anonyymi
Tää ketju keräsi näimmä paljon muulla tavalla sairaita ihmisiä kommentteineen, ei kannata ees alkaa väittämään vastaan, ihan järjetöntä touhua! Tai siis luulen että on yksi ja sama kyseessä. T.ap
- Anonyymi
Voimia ap. kirjoittelijalle! ☀️ ❤️
Mielestäni masennus on raskas olotila, missä ei näe minkäänlaista positiivista perspektiiviä. Siihen vaikuttavat monet psykofyysissosiaalishenkiset syyt. Masennuksesta toipuminen on niin kokonaisvaltaista.- Anonyymi
Kiitos 💛 Masennusta on ainakin lievää, keskivaikeaa ja veikeaa muotoa. Itselläni diagnosoitiin silloin vuosia sitten keskivaikea mansennus ja samalla yleinen ahdistuneisuushäiriö. En mä nyt niin pohjalla ole kuin silloin.
- Anonyymi
Huono olo on päivittäin.
- Anonyymi
Hei sisko, nokea kolobbas, ime toloppas, se on moro.
T. Jeejee
https://m.youtube.com/watch?v=jm0yPYa56Cs
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843432- 252023
- 1941931
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3421319Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell851299Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12935- 82933
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23855Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790