Keskeinen lastensuojelun ongelma ei olekaan se, että tarvitsemmeko me tukea tai onko se valhe. Virkamiehen väärässä olosta ei uskalleta puhua, koska se tekisi Suomesta epävakaan ja turvattoman maan.
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Ei tuu mitäänNyt jo taivaskin itkee tätä tilannetta 💔😢
- Perjantain lukupaketti nyt kirjastossaMuhkea ja hitsausliekkiäkin kuumempi jallulehti nyt luettavissa kirjastossa! Lämpimästi tervetuloa!
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
Vastaukset 8
Vanhimmat
Myyjiä hakkaavat asiakkaat tekevät Suomesta turvattoman maan! Samoin yliopistolle leikkiaseita vievät opiskelijat horjuttavat Suomen turvallisuuden tunnetta!
Hyvä kommentti, mutta valitettavasti se menee aloittajalta ohi, koska hän ei kykene itsereflektioon.
Puolustin Preemeä ja viestini poistettiin asiattomana. Mitä hilpattia?
Oletko koskaan mennyt yllätäen katsomaan narkkariperheen kotiin millaisissa oloissa lapset joutuvat asumaan. Kämppä täynnä ulkopuolisiakin käyttäjiä, huumejämiä pöydällä, verisiä tuppoja ja käytettyjä piikkejä pitkin kämpää. Varastettua tavaraa ilmeisesti käytetään maksuvälineinä. Yhdessäkin kämpässä oli ladattuja piikkejä lastenhuoneen kirjahyllyssä.
Tähän aloittajan ratkaisu on "perhelaitos". Eli käytännössä jotakin sellaista, että lasta ei oteta huostaan vaan perhe saa asua yhdessä ja perheen luona päivystää jokin sosiaalityöntekijä 24/7 katsomassa perään, että kaikki menee niin kuin pitääkin.
Jonkin narkomaaniperheen kohdalla tällainen voisi jopa toimia, jos sosiaalityöntekijä pystyisi läsnäolollaan rajoittamaan päihteiden käyttöä – käytännön ongelmiksi tulisivat lähinnä resurssit tällaisen palvelun järjestämiseen, kyky saada narkomaanit suostumaan järjestelyyn ja keinot huolehtia sosiaalityöntekijän turvallisuudesta.
On kuitenkin tilanteita, joissa esitetty "perhelaitos" toimisi varmuudella huonosti. Sosiaalityöntekijän läsnäolo olisi yhtä tyhjän kanssa esimerkiksi sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa, jossa perheen isä on asennevammainen kalju mulkku, joka ei kykene ottamaan keneltäkään vastaan neuvoja, ohjeita saati käskyjä.
Nuo narkkariesimerkit ovat äärilaitaa ja harvinaisia, tietysti vaarallisia lasten suhteen ja syy huostaanottoon. Lapset joutuu kotonaan ihan tavallissakin keskiluokkaisissa perheissä kaltoinkohtelun ym. kohteeksi. Toisissa perheissä lapset ajetaan burnoutin partaalle liiallisilla vaatimuksilla, ei oteta lapsen ikäkautta huomioon jne.
"Nuo narkkariesimerkit ovat äärilaitaa ja harvinaisia,"
Totta. Ylipäänsä ihmiset ovat niin tyhmiä että kuvittelevat huostaanottoon johtaneen tilanteen olleen aina jotain kammottavaa.
Minä jouduin itse nuorena huostaan kun pistin yläasteella johonkin masennuskyselyyn "olen ajatellut itsemurhaa" ihan vaan huomiota saadakseni. Sossut älähtivät heti ja vaativat suljetulle osastolle tarkkailuun "omaksi parhaaksi". Äidin kanssa oltiin sitä mieltä että minä jään kotiin missä haluan ollakkin. Valtio ratkaisi tilanteen huostaanotolla niin ei tarvinu enää äidiltä kysellä missä lapsi on.
Miksi lastensuojelun työntekijä valehtelee?
Leeni Ikonen "#Lastensuojelu'n Villi länsi: Sosiaalityöntekijä (YTM) kielsi sijoitetulta lapselta kotilomat, koska "vanhemmilla oli kielteinen asenne." Vanhemmat olivat ilmaisseet huolensa lapsen tilanteesta: hoitavan lääkärin korvasi lastenkodin johtajan puhelinsoitot lastenpsykiatrian sairaanhoitajalle, lapsen koulukuntoisuus romahti ja ahdistuslääkitystä lisättiin"
Vain lastensuojelun/pakkohoitolaitoksen työntekijän tahdolla on väliä. Koska potilas on sairas, kaikki työntekijän toiminnan haitat ovat pienempi haitta kuin sairaan potilaan itsenäinen toiminta.
Sosiaalityöntekijän valheet on tarkoitettu pelkästään holhouksen toteuttamiseksi. He uskovat lain antavan heille sen oikeuden. Se on pakkohoitotoiminnan rutiini, jossa vanhemmat normit ja arvot poistetaan ja luodaan alusta työntekijän mallin mukaan.
https://x.com/leeniikonen/status/1803037295273971907?s=46