Liharuumiita taivaassa

Anonyymi-ap

Jeesus oli lihaa ja luuta, kun ilmestyi opetuslapsille kuolleista heräämisen jälkeen. Hän söi ja joi heidän kanssaan. Hänet otettiin taivaaseen liharuumiissaan.

Onko taivaassa muitakin ihmisiä liharuumiissaan kuin Jeesus?

Onko Jeesus veretön zombi, kun "liha ja veri eivät peri Jumalan valtakuntaa?"

Vai miten te oikein sitä Raamattuanne luette?

25

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko taivaassa vessoja? Kai siellä sentään ruokaa ja juomaa tarjotaan?

Mihin Jeesus tekee tarpeensa?

• Anonyymi

Syöty sapuska valui suoraan läpi penkille millä istui.

• Anonyymi

Uudessa Jerusalemissa joka on Paratiisissa ehkä Jehova on temppeli ja Karitsa on valo eli henkisiä ruumiita.
      Mutta Jeesus ei ole Uudessa Jerusalemissa sillä Johannes joka siellä on lausuu Ilmestyksen lopussa TULE, HERRA JEESUS.

Jeesus oli ensimmäinen ruumiillisesti ylösnousseista??? Hän ei koske Pääsiäisateriaan ennen kuin se saa täyttymyksen Jumalan valtakunnassa.

Hän on A ja O , ensimmäinen ja viimeinen.
      Mä itse koen että hän lopulta ehkä menee Jumalan Valtakuntaan ja Uuteen Jerusalemiin kun kaikki on täytetty. Kun Karitsasta on tullut valo Uuteen Jerusalemiin. Merkitseekö se että hänen pitää kuolla useampaan kertaan niin kuin Apostoliset ISÄT teoksesta voisi päätellä sitä en tiedä enkä arvaa.

Kertokoon Jeesus itse sen sulle jos se on ajankohtainen ja hyvä tietää. Ehkä yksin Isä tietää kuitenkin.

• Anonyymi

Tuleehan uusi taivas ja maakin jotka Jumala tekee.Hän uudistaa kaiken ja tämä entinen taivas ja maa kokonaan katoaa.Siltä alkaa näyttämäänkin tämä maailman tilanne, että jossakin vaiheessa tulee loppu ja Raamatun sana toteutuu..Ei ihmiset pysty tätä maapalloa hallitsemaan oman viisautensa varassa kauan vaan alkavat sotimaan.

Ei ole annettu muuta tietoa kuin mitä Raamatussa lukee.Turha sitä on oman järkensä avulla miettiä syntyjä syviä.Pisimmälle omassa neroudessaan ihminen on edennyt tai paremminkin eksynyt totuudesta ja päätynyt tulokseen ettei Jumalaa olisi vaan kaikki syntynyt tyhjästä itsekseen.
      Uskoo vain mitä väärentämättömässä oikeassa Raamatussa lukee.
      Näkyvät on ajallisia ja näkymättömät iankaikkisia.Meissä on henki,sielu ja ruumis.
      Nyt uskovat näkevät kuin arvoituksen tavoin vajavaisesti, mutta kerran täydellisesti eli Taivaassa.
      Usko on uskonasia täällä maan päällä ei näkemistä vielä.
      Raamatussa puhutaan tästä ajallisesta ruumiista, ylösnoudemusruumiista, kirkastetusta ruumiista.Esim. kun Jeesus ilmestyi opetuslapsille kuolemasna jälkeen ylösnousemusruumiissa Häneen ei saanut koskea ja kun toisen Isän luona käytyään kirkastetussa ruumiissa Tuomas sai koskea Jeesuksen käsissä oleviin arpiin ja Jeesus kehoitti Tuomasta olemaan ei epäuskoinen vaan uskovainen.

• Anonyymi

kasteessa annetaan ylösnousemusruumis , niinkuin myös Jeesus vaati kasteen itselleen ja silloin "Isä taivaassa" tunnusti Jeesuksen omakseen.

"Tämä on minun rakas Poikani , johon minä olen mielistynyt" Matt: 3 : 17

• Anonyymi

Kumpi menee taivaaseen: henki vai sielu?

Mikä ero näillä on?

Etkö tiedä? Etpä tietenkään. Toistat vain muilta oppimiasi mantroja etkä ymmärrä niitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpi menee taivaaseen: henki vai sielu?

Mikä ero näillä on?

Etkö tiedä? Etpä tietenkään. Toistat vain muilta oppimiasi mantroja etkä ymmärrä niitä.

#Kumpi menee taivaaseen: henki vai sielu?

Mikä ero näillä on?#
        ---------------------------------------------------------------------------------
        Näin olen itse ymmärtänyt sen vajavaisesti.
        Voi olla,että eri Raamatunkäännöksissä on ollut vaikeuksia kääntää tuota sielu ja henki opetusta riippuen miten eri kielistä vastineet niille löytyy ja onko kääntäjä ymmärtänyt asiayhteyksiä ja onko käytetty välillä molempiakin sanoja huomioimatta kumpaa tulisi käyttä missäkin yhteydessä.

Raamatun mukaan jos olen oikein ymmärtänyt on kolme kuolemaa.Ihminen ilman Jumalaa on jo eläessään hengellisesti kuollut. Sitten ihan ruumiin kuolema kun ihmisen elinpäivät loppuvat. Sitten ruumiinkuoleman jälkeen iankaikkinen kuolema jos ei pääse Jumalan Taivaaseen ja ei ole sitä iankaikkista ihanaa elää Jumalan luona vaan on helvetissä iankaikkisesti. Se tila ei ole elämää vaan kuolemaa.

Pelastunut menee Taivaaseen kuoleman jälkeen tai ehkä johonkin odotustilaan olisiko paratiisiin odottamaan Taivaaseen pääsyä ,Jumala sen tarkasti tietää ja tietenkin vain siinä tapauksessa että on antanut Jumalan pelastaa eli uskonut Jeesukseen ja tullut uskoon ja sitten vaeltanut ollen kuuliainen Jumalalle ja karttanut synnin eli väryyden tekemistä sekä pitänyt sydämen puhtaana synnistä siten että on pyytänyt anteeksi syntejä jos on langennut ja rukoillut että Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

Syntiä ei saa kevytmielisesti välinpitämättömästi tehdä, mutta kaikki ihmiset toimivat joskus väärin.Vain Jumala on täydellinen.Jeesuksen veren kautta ihmiset pelastuvat.Eivät omien tekojen kautta, koska kaikki ovat tehneet syntiä ja tarvitsevat pelastusta vaikka jotakin inhimillisesti hyvääkin olisi tenhyt, mutta ne omat hyvät teot ei mitätöi niitä tehtyjä syntejä.Vain Jeesuksen sovintoveri puhdistaa synnistä.
        Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, mutta Herra heitti Hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.Armosta te olette pelastetut.Ette itsenne kautta.Se on Jumalan lahja.
        Tuhlaaja pojatkin, tytötkin siis ne jotka ovat luopuneet uskoontulon jälkeen Jeesuksesta ja alkaneet kulkea omantahdon syntistä tietä saavat tulla takaisin Jeesuksen luo jos tahtovat tehdä parannuksen ja Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä .Jumalalle ei ole mieleen jumalattoman kuolema vaan että hän kääntyy pois pahoilta teiltään.Jumalan tahto on,että kaikki ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.

Jaakobin kirje 4luku jae 5

Näin ymmärtäisin tuon Raamatunkohdan,että uskovan Jumala pelastaa.Ruumis ilman henkeä on kuollut Raamatun mukaan.Jeesus sanoo,että joka uskoo Häneen elää vaikka olisi kuollut.Raamatun mukaan on maallisia ja on taivaallisia ruumiita.Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa siis ymmärtäisin ,että tämä meidän maallinen ruumis ja siinä kiertävä veri.Se on katoavainen.Me asumme tässä tämän katoavaisen savimajan sisällä ja teemme päätöksiä mitä tällä ruumiillamme teemme.Syömme, kävelemme. laulamme jne.

1 Mooses luku 2 jae 7
        2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Jaakobin kirje
        4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

Noin se Raamatussa lukee tuo sielu ja henki asia.

Kun ihminen tulee uskoo hän uudestisyntyy ja tulee uudeksi luomukseksi Kristuksessa ja vanha on kadonnut ja uusi sijaan tullut eli se uusi vastasyntynyt Jumalan lapsi sen hetkisestä iästä huolimatta. 15 vuotias tai 60 vuotias tullessaan uskoon niin molemmat ovat äsken uudestisyntyneitä Jumalan lapsiksi kuin pienet vauvat jotka alkavat kasvaa kun nauttivat Raamatun sanan neuvoja ja pyrkivät rukoillen noudattamaan niitä.He varttuvat ja vahvistuvat uskossa,toivossa ja rakkaudessa.

• Anonyymi

jatkuu tuossa Raamatun kohta

Johanneksen evankeliumi 20 luku jakeet
      1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
      2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet."
      3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
      4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
      5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
      6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
      7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.
      8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.
      9 Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva.
      10 Niin opetuslapset menivät takaisin kotiinsa.
      11 Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
      12 ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
      13 Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet."
      14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
      15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet."
      16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
      17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö."
      18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.
      19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
      20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
      21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
      22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
      24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
      25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko."
      26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
      27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
      28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
      30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
      31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

• Anonyymi

jatkuu tässä myös aiheeseen liittyviä kohtia jos joku haluaa lukea

Tässä myös aiheeseen liittyviä kohtia

1 Kor 15luku
      36 Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!
      37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
      38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
      39 Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
      40 Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
      41 Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.
      42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
      43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
      44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
      45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
      46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
      47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
      48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
      49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
      50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
      51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
      52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
      53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
      54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu."
      55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
      56 Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
      57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
      58 Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.

• Anonyymi

Jeesus sanoi ettei hän ollut vielä mennyt ylös Isän tykö (Joh. 20:17). Hän ei siis vielä ollut ollut taivaassa. Vasta myöhemmin hän nousi opetuslasten nähden taivaaseen öljymäellä (Apt. 1:9-12).

Pian Jeesus palaa öljymäelle samalla tavalla ja perustaa tuhatvuotisen rauhanvaltakunnan.

Aloittajan pilkkapuheet ovat helvetistä. Siellä ollaan myös ilman nykyistä ruumista, eikä siksi voida tyydyttää lihan himoja, joita muuten haluttaisiin. Se hirveä tuomion paikka.

• Anonyymi

#.Esim. kun Jeesus ilmestyi opetuslapsille kuolemasna jälkeen ylösnousemusruumiissa Häneen ei saanut koskea ja kun toisen Isän luona käytyään kirkastetussa ruumiissa#

Korjaan tuossa aiemmassa tekstissä kirjoitusvirhe siis näin piti kirjoittaa:

kun ilmestyessään opetuslapsille toisen kerran Isän luona käytyään ilmestyi kirkastetussa ruumiissa

• Anonyymi

Jeesukseen ei saanut koskea , kun Jeesus ilmestyy opetuslapsilleen ja on maan päällä 40 päivää , ja sen jälkeen "pilvi vei hänet mennessään"

"Älä minuun koske , sillä en minä vielä ole mennyt Isän tykö" Joh: 20 : 17

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Haudasta nousemisen ruumis oli eri kuin taivaaseen nousemisen ruumis, ylösnousemusruumis. VT:n laissa oli sääntö, ettei kuolleiden ruumiisiin koskemisesta saanut saastua, muuten kuin tietyillä edellytyksillä/käytännöillä.

Kuolleissa ruumiissa saattaa kehittyä /esiintyä bakteereja, jotka ovat varsin vaarallisia terveillekin kudoksille. Liittyykö tähän esim. ebola ja muut vastaavat taudit, sitä en tiedä.

• Ihmiset ovat taivaassa ilman lihakehoa.
      Se on kuin enkeltenkaltainen.
      Voi muuntua näkymättömästä näkyväksi ja toimia kuten ihminenkin, kuten voimme esim vt puolelta lukea.

• Anonyymi

Kukaan ei ole vielä noussut taivaaseen Jeesuksen lisäksi.

Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa"

Aabrahamkin oli Tuonelassa. Ei taivaassa.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi

#Kumpi menee taivaaseen: henki vai sielu?

Mikä ero näillä on?#
      ---------------------------------------------------------------------------------
      Näin olen itse ymmärtänyt sen vajavaisesti.
      Voi olla,että eri Raamatunkäännöksissä on ollut vaikeuksia kääntää tuota sielu ja henki opetusta riippuen miten eri kielistä vastineet niille löytyy ja onko kääntäjä ymmärtänyt asiayhteyksiä ja onko käytetty välillä molempiakin sanoja huomioimatta kumpaa tulisi käyttä missäkin yhteydessä.

Raamatun mukaan jos olen oikein ymmärtänyt on kolme kuolemaa.Ihminen ilman Jumalaa on jo eläessään hengellisesti kuollut. Sitten ihan ruumiin kuolema kun ihmisen elinpäivät loppuvat. Sitten ruumiinkuoleman jälkeen iankaikkinen kuolema jos ei pääse Jumalan Taivaaseen ja ei ole sitä iankaikkista ihanaa elää Jumalan luona vaan on helvetissä iankaikkisesti. Se tila ei ole elämää vaan kuolemaa.

Pelastunut menee Taivaaseen kuoleman jälkeen tai ehkä johonkin odotustilaan odottamaan Taivaaseen pääsyä ,Jumala sen tarkasti tietää ja tietenkin vain siinä tapauksessa että on antanut Jumalan pelastaa eli uskonut Jeesukseen ja tullut uskoon ja sitten vaeltanut ollen kuuliainen Jumalalle ja karttanut synnin eli väryyden tekemistä sekä pitänyt sydämen puhtaana synnistä siten että on pyytänyt anteeksi syntejä jos on langennut ja rukoillut että Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

Syntiä ei saa kevytmielisesti välinpitämättömästi tehdä, mutta kaikki ihmiset toimivat joskus väärin.Vain Jumala on täydellinen.Jeesuksen veren kautta ihmiset pelastuvat.Eivät omien tekojen kautta, koska kaikki ovat tehneet syntiä ja tarvitsevat pelastusta vaikka jotakin inhimillisesti hyvääkin olisi tenhyt, mutta ne omat hyvät teot ei mitätöi niitä tehtyjä syntejä.Vain Jeesuksen sovintoveri puhdistaa synnistä.
      Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, mutta Herra heitti Hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.Armosta te olette pelastetut.Ette itsenne kautta.Se on Jumalan lahja.
      Tuhlaaja pojatkin, tytötkin siis ne jotka ovat luopuneet uskoontulon jälkeen Jeesuksesta ja alkaneet kulkea omantahdon syntistä tietä saavat tulla takaisin Jeesuksen luo jos tahtovat tehdä parannuksen ja Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä .Jumalalle ei ole mieleen jumalattoman kuolema vaan että hän kääntyy pois pahoilta teiltään.Jumalan tahto on,että kaikki ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.

Jaakobin kirje 4luku jae 5

Näin ymmärtäisin tuon Raamatunkohdan,että uskovan Jumala pelastaa.Ruumis ilman henkeä on kuollut Raamatun mukaan.Jeesus sanoo,että joka uskoo Häneen elää vaikka olisi kuollut.Raamatun mukaan on maallisia ja on taivaallisia ruumiita.Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa siis ymmärtäisin ,että tämä meidän maallinen ruumis ja siinä kiertävä veri.Se on katoavainen.Me asumme tässä tämän katoavaisen savimajan sisällä ja teemme päätöksiä mitä tällä ruumiillamme teemme.Syömme, kävelemme. laulamme jne.

1 Mooses luku 2 jae 7
      2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Jaakobin kirje
      4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

Noin se Raamatussa lukee tuo sielu ja henki asia.

Kun ihminen tulee uskoo hän uudestisyntyy ja tulee uudeksi luomukseksi Kristuksessa ja vanha on kadonnut ja uusi sijaan tullut eli se uusi vastasyntynyt Jumalan lapsi sen hetkisestä iästä huolimatta. 15 vuotias tai 60 vuotias tullessaan uskoon niin molemmat ovat äsken uudestisyntyneitä Jumalan lapsiksi kuin pienet vauvat jotka alkavat kasvaa kun nauttivat Raamatun sanan neuvoja ja pyrkivät rukoillen noudattamaan niitä.He varttuvat ja vahvistuvat uskossa,toivossa ja rakkaudessa.

• Anonyymi

Luomismyytissä sanotaan "eläväksi sieluksi" myös eläimiä. Hepreaksi. Ihminen ei "elävänä sieluna" eroa eläimistä. Olisikin oikein kääntää "elävä olento".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luomismyytissä sanotaan "eläväksi sieluksi" myös eläimiä. Hepreaksi. Ihminen ei "elävänä sieluna" eroa eläimistä. Olisikin oikein kääntää "elävä olento".

Samaa ilmaisua ”elävä sielu” (hepr. nefes hajjah) käytetään myös eläimistä puhuttaessa. Sanontaa käytettään neljä kertaa eläimistä, ennen kuin se liitetään ihmiseen (1.Moos 1:20,21,24) ja se on käännetty sanoilla ”elävä olento” ja ”elävä henki”.

• Anonyymi

Sana todistaa: ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Siis kuoleman jälkeen Jeesuksella oli, ei liharuumis, vaan taivaallinen ruumis, sillä kirjoitettu on: on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.

• Anonyymi

Jumala voi Jeesukselle valmiiksi sen ylösnousemusruumiin kasteen vedestä ja Hengestä sanansa voimalla ylhäältä.
        Siksi Jeesus piti kastaa. Salli nyt vaan kaste, sillä näin tulee täyttää kaikki vanhurskaus,, eli kelpaaminen ylösnousemukseen.
        Ei haudassa enää mitään uusia ruumiita ihmiselle luoda.
        Jos ihminen esim. polttohaudataan, niin eihän ne ihmisen solut eikä geenit ole enää olemassa, vaan ova palaneet tuhkaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala voi Jeesukselle valmiiksi sen ylösnousemusruumiin kasteen vedestä ja Hengestä sanansa voimalla ylhäältä.
        Siksi Jeesus piti kastaa. Salli nyt vaan kaste, sillä näin tulee täyttää kaikki vanhurskaus,, eli kelpaaminen ylösnousemukseen.
        Ei haudassa enää mitään uusia ruumiita ihmiselle luoda.
        Jos ihminen esim. polttohaudataan, niin eihän ne ihmisen solut eikä geenit ole enää olemassa, vaan ova palaneet tuhkaksi.

Raamatun mukaan Kristukseen kastamattoman ihmisen elämä päättyy fyysisee kuolemaan, koska häneltä puuttuu kasteessa luotu uusi ylösnousemusruumis.

Room.5 "Sillä yhden ihmise tottelemattomuuden teon seurauksena kaikki tulivat syntisiksi ja kadotustuomion alaisiksi."

Kadotus tuossa yhteydessä tarkoittaa elämän katoamista eli päättymistä fyysiseen kuolemaan ja viimeisen tuomion kärsimiseen. Ikuista elämää kastamaton pakana ei saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan Kristukseen kastamattoman ihmisen elämä päättyy fyysisee kuolemaan, koska häneltä puuttuu kasteessa luotu uusi ylösnousemusruumis.

Room.5 "Sillä yhden ihmise tottelemattomuuden teon seurauksena kaikki tulivat syntisiksi ja kadotustuomion alaisiksi."

Kadotus tuossa yhteydessä tarkoittaa elämän katoamista eli päättymistä fyysiseen kuolemaan ja viimeisen tuomion kärsimiseen. Ikuista elämää kastamaton pakana ei saa.

Näissä spekuloinneissa unohtuu yksi tärkeimmistä asioista. Koko ihmiskunta nousee ylös tuomiolle ja kaikille maksetaan tekojensa mukaan. Vain Kristuksen veressä vaatteensa valkaisseet voivat selvitä tuomiotta. Järkemme ei riitä, kuinka tehdään, on uskottava näkemättä ja ymmärtämättä.
        Jeesuksenkin ylösnousemuksessa kuollut liharuumis nousi ylös muuttuneena henkiruumiiksi, joka oli suunnilleen samannäköinen, mutta toimivampi. Jeesukselle jätettiin muuttumisessa kuitenkin sovituksen merkit eli haavat tunnistamista varten.

• Anonyymi

Jos Jeesuksella ei ole enää liharuumista, niin mihin ruumiin ylösnousemusta tarvitaan?

• Anonyymi

Ainakin krematorion korsteenin hyödyntämiseen.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen:

Näin eräät alkukielen sanat liittyvät toisiinsa, minun näkemyksissäni:

Bios ja psyykhee (lihan elämä, sielullinen ihminen).
      Zooee ja pneuma (hengellinen elämä, henki).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8233
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2582
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      938
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      863
    5. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      833
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      826
    7. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      820
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe