Predator elokuvat

Tänään tuli tvstä vanha predator-elokuva, joka oli ihan hauska. En nähnyt alusta asti mutta lopun katsoin, olen nähnyt sen jo niin moneen kertaan että osaan ulkoa. Mielestäni tässä elokuvassa olivat parhaat erikoistehosteet.
Uudemmat predator-elokuvat eivät vaan oikein ole niin kiinnostavia.


y o u t u besta löysin tämmöisen, oli ihan hyvä, parempi kuin uudet tv-elokuvat. Myös pari muuta löytyi, kaikki parempia kuin ne uudet elokuvat.

PREDATOR: DARK AGES
The FILMMAKERS Guide to the Galaxy

Untitled Predator Fan Film
Kenji Doughty

PREDATOR FAN FILM - NEW VERSION
Damien de Bourguignon

23

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      panitteko merkille leffan alussa kun alien hyökkäs aina pahisten kimppuun?? Sitten jonkun ajan kuluttua hyvikset alkaa etsimään alienia tarkoituksena listiä se ja alien panee kampoihin ja siit alkaa verilöylyä lissää.

      • Joo, se on näissä elokuvissa ideana...
        Tuo "hyvikset" on kuitenkin hieman epäselvä käsite, ei näissä oikeastaan hyviksiä ole, kaikki on vapaata riistaa. Predator on taistelija, se haluaa hyökätä aina aseellisten henkilöiden kimppuun ja haastaa ne tappeluun. Mielestäni on kyllä täysin epärealistista että ihmisillä olisi mitään mahdollisuuksia tuota vastaan, mutta amerikkalaisessa elokuvagenressä täytyy olla amerikkalainen sankari joka tappaa vaikka ulkoavaruuden olennot tai muinaiset hirviöt.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Joo, se on näissä elokuvissa ideana...
        Tuo "hyvikset" on kuitenkin hieman epäselvä käsite, ei näissä oikeastaan hyviksiä ole, kaikki on vapaata riistaa. Predator on taistelija, se haluaa hyökätä aina aseellisten henkilöiden kimppuun ja haastaa ne tappeluun. Mielestäni on kyllä täysin epärealistista että ihmisillä olisi mitään mahdollisuuksia tuota vastaan, mutta amerikkalaisessa elokuvagenressä täytyy olla amerikkalainen sankari joka tappaa vaikka ulkoavaruuden olennot tai muinaiset hirviöt.

        Aika tylsä elokuvasarja se olisi, jos predatorit vain kävisit joka leffassa aina sujuvasti harrasteena mestaamassa läjän ihmisiä ja poistuisivat taas planeetalta. Saattaisi jäädä yhteen leffaan.

        Tällähän on esikuvana halpis kauhuelokuva (It Came) Without Warning, 1980, jossa alien metsästää ihmisiä frisbee-tyyliin heittämillään "meritähdillä" jotka pureutuvat uhriin. Hirviötäkin siinä esittää sama näyttelijä kuin kahdessa ensimmäisessä Predatorissa.

        https://m.youtube.com/watch?v=RYHpGwrGHwY


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika tylsä elokuvasarja se olisi, jos predatorit vain kävisit joka leffassa aina sujuvasti harrasteena mestaamassa läjän ihmisiä ja poistuisivat taas planeetalta. Saattaisi jäädä yhteen leffaan.

        Tällähän on esikuvana halpis kauhuelokuva (It Came) Without Warning, 1980, jossa alien metsästää ihmisiä frisbee-tyyliin heittämillään "meritähdillä" jotka pureutuvat uhriin. Hirviötäkin siinä esittää sama näyttelijä kuin kahdessa ensimmäisessä Predatorissa.

        https://m.youtube.com/watch?v=RYHpGwrGHwY

        >>> jos predatorit vain kävisit joka leffassa aina sujuvasti harrasteena mestaamassa läjän ihmisiä ja poistuisivat taas planeetalta>>>

        Henkilökohtaisesti kyllä katsoisin ihan joka ainoan leffan, moneen kertaan.

        Tuosta mainitsemastasi elokuvasta en ollut kuullutkaan.
        Idea muistuttaa erästä leffaa missä demoni jahtaa nuorisoa ja lahtaa niitä ja muita eteen tulevia, en muista nimeä. Kaksi osaa ainakin on tehty tuota leffaa. Demoni on siis oikea siivekäs ja lentävä hahmo niissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika tylsä elokuvasarja se olisi, jos predatorit vain kävisit joka leffassa aina sujuvasti harrasteena mestaamassa läjän ihmisiä ja poistuisivat taas planeetalta. Saattaisi jäädä yhteen leffaan.

        Tällähän on esikuvana halpis kauhuelokuva (It Came) Without Warning, 1980, jossa alien metsästää ihmisiä frisbee-tyyliin heittämillään "meritähdillä" jotka pureutuvat uhriin. Hirviötäkin siinä esittää sama näyttelijä kuin kahdessa ensimmäisessä Predatorissa.

        https://m.youtube.com/watch?v=RYHpGwrGHwY

        Katsoin tuon leffan Without Warning ,1980 youtubesta, sehän oli ihan hyvä, parempi kuin mitä nyt tvstä tulee. Hieman monimutkainen juonikuvio, amerikkalaisilla on aina tuo että joku porukasta täytyy seota ja alkaa jahtaamaan muita... se on jokin amerikkalainen juttu, varmaan jos elokuva olisi eurooppalainen niin tuollaista kuviota ei siinä olisi ollenkaan. Eikä alienia, eikä tappamista, eikä paljoa muutakaan nähtävää.
        Pidän tuosta juonesta että vain yksi selviää ja ihan silkalla tuurilla, eikä sen yhdenkään oikeastaan tarvisi selvitä... Predatorihan se tosiaan oli siinä, vaikkei siltä näyttänytkään. Kumma ettei noin hyvää elokuvaideaa alettu kehittämään tosissaan, ja tehtiin vain pari elokuvaa ja sitten koko idea vesitettiin täysin, idioottimaista toimintaa.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>> jos predatorit vain kävisit joka leffassa aina sujuvasti harrasteena mestaamassa läjän ihmisiä ja poistuisivat taas planeetalta>>>

        Henkilökohtaisesti kyllä katsoisin ihan joka ainoan leffan, moneen kertaan.

        Tuosta mainitsemastasi elokuvasta en ollut kuullutkaan.
        Idea muistuttaa erästä leffaa missä demoni jahtaa nuorisoa ja lahtaa niitä ja muita eteen tulevia, en muista nimeä. Kaksi osaa ainakin on tehty tuota leffaa. Demoni on siis oikea siivekäs ja lentävä hahmo niissä.

        ootko kovakin leffafani muuten saanks kyssyy? Mä oon ja meen aina leffoissa analyyseihin. Esim jurassic park on yksi suosikeistani joka on helkkarin moniulotteisia eri pointteja sisältävä leffa. Tykkään leffoista jossa on paljon eri pointteja.

        Kauhugenre tykkäätkö? Ongelma kauhuleffoissa on välillä se, ettei ole aina niissä järkee, mutta ainakin semmoset kauhuleffat kuin house of wax, kellopeliappelsiini ja sellainen kauhuleffa jonka nimmee en muista, mut jossa ollaan jossaki vuoristoalueella jossa koloista aina alkuasukasmutantit sieppaa ihmisiä ja tappaa ne kun ihmiset heti kuolevat kun litistyvät ahtaaseen koloon. Nämä kaikki kolme kehumaani kauhuleffaa on siksi juuri eniten mieleeni koska niistä avautuu minulle ainakin aika monta eri juttua. Se voi olla katsojastakin kiinni se miten eri jutut avautuu ja jokaiselle kai voidaan antaa vapaa tyyli tulkita kun jokainen meistä saattaa eri tavalla tulkita.

        Itselläni kun on paniikkihäiriö (joka onneksi parantumaan päin) niin kauhuleffat on olleet haaste, mut ei nykyään niin paljoo ennää onneksi!


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Katsoin tuon leffan Without Warning ,1980 youtubesta, sehän oli ihan hyvä, parempi kuin mitä nyt tvstä tulee. Hieman monimutkainen juonikuvio, amerikkalaisilla on aina tuo että joku porukasta täytyy seota ja alkaa jahtaamaan muita... se on jokin amerikkalainen juttu, varmaan jos elokuva olisi eurooppalainen niin tuollaista kuviota ei siinä olisi ollenkaan. Eikä alienia, eikä tappamista, eikä paljoa muutakaan nähtävää.
        Pidän tuosta juonesta että vain yksi selviää ja ihan silkalla tuurilla, eikä sen yhdenkään oikeastaan tarvisi selvitä... Predatorihan se tosiaan oli siinä, vaikkei siltä näyttänytkään. Kumma ettei noin hyvää elokuvaideaa alettu kehittämään tosissaan, ja tehtiin vain pari elokuvaa ja sitten koko idea vesitettiin täysin, idioottimaista toimintaa.

        oon tekeny tuolla noita leffa-arvosteluja juha pohjolan nimellä . Nimeni on juha Pohjola. Oon myös koko nimelläni tehnyt musiikki & kirja-arvosteluja. Yksi pieni ongelma on siinä kun oon eräällä ehkä maailman suurimmalla musasivulla (sivun nimi on www.rateyourmusic.com) tehnyt musa ja leffa-arvosteluja etten pian vahingossa kopioi jotakin arvosteluani ja enkä jaksa täällä tehdä niin syväluotaavia arvosteluja kun panostan enemmän vielä laajaulotteisemmin siellä musasivulla niihin arvosteluihin, mut toki täälläkin pyrin jottain sannoon ettei ihan hötöksi jää että siihen pyrin, mut voi olla että jonkun mieklestä jää höttötasolle ja liian lyhyiksi ne arvostelut sanalliset. =)

        Jos kiinnostaa sua tehdä arvosteluja sanallisia siis, niin suosittelen että teet tällä sivulla arvosteluja ja suosittelen myös että rekisteröidyt tuonne musasivulle . Se ei maksa mitään on ilmaista. Sun vain kannattaa keksiä mahdollisimman vaikea salasana, kun nykyään rosvot on niin ovelia! Mä oon pyrkiny siihen somessa, etten olisi rekisteröityneenä kuin yhdessä tai kahdessa paikassa ja salasana niin vaikea ja outo ettei kukaan semmosta edes saisi mieleen ees vahingossakaan hah! Siellä musasivulla jossa oon käyttäjänä niin siellä siis porukka tekkee niin musa -kuin myös leffa-arvosteluja niin luulis että sua vois kiinnostaa kun näyt olevan tyyppi joka panostaa kirjoituksiin 100% pieteetillä&innokkuuvella.

        Kysseessä on kait maailman suurin musasivu siis tuo www.rateyourmusic.com. Mun käyttäjätilini siellä on nimeltään steelesman10. Pyrin arvioissani siihen,että pyrkisin pittään semmosen linjan, etten lyttää mitään genreä vaan otan huomioon kaikki genret tasa-arvoisesti ja pyrin tiettyyn loogisuuteen ja yritän myös tehdä jonkun verran jännittäviä julkaisuja ja ehkä ripaus huumoria ja mulla noi arviot on semmosia, että mä löydän niin 5/5 tasoisia kuin myös 1/5 tasoisia. Puolikkaita pisteitä en anna vaan mulla on se tapa arvostella 1/5, 2/5, 3/5, 4/5 ja 5/5 -systeemillä niin musa kuin myös leffa-arvosteluissa.

        Sen mitä musaa kuunnellu paljon ja katsonu paljon leffoi niin löytyy paljon vähän kaikentasoisia tuotoksia. Se ei ole mulla siis että laittaisin kaikille usein saman 3/5 arvosanan jne. Jopa huipuilla parhailla taso voi nakella hieman/jonkun verran, joka ymmärrettävää koska maailma täynnä musaa&leffoja joten sen takia matemaattisesti ei ole heleppoa tehdä tuotosta joka eroittuisi massasta enkä väitä nyt että massatuotokset olis aina huonompia ja sehän on myös ihan ymmärrettävää että monet hieman matkii jonkun verran toisia koska maailmassa niin paljon tuotoksia että mahdotonta edes tehdä erittäin poikkeuksellista juttua sillä se on puhtaasti kait ihan loogisen matemaattista ettei siihen pysty kuin ehkä joku nero/nerot ja matkiminen ei ole siis kiellettyä, mut 100% kopiointi on tietenki kiellettyä

        moi palataan juttusille jos kiinnostaa! Törmäillään taas! =)


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Katsoin tuon leffan Without Warning ,1980 youtubesta, sehän oli ihan hyvä, parempi kuin mitä nyt tvstä tulee. Hieman monimutkainen juonikuvio, amerikkalaisilla on aina tuo että joku porukasta täytyy seota ja alkaa jahtaamaan muita... se on jokin amerikkalainen juttu, varmaan jos elokuva olisi eurooppalainen niin tuollaista kuviota ei siinä olisi ollenkaan. Eikä alienia, eikä tappamista, eikä paljoa muutakaan nähtävää.
        Pidän tuosta juonesta että vain yksi selviää ja ihan silkalla tuurilla, eikä sen yhdenkään oikeastaan tarvisi selvitä... Predatorihan se tosiaan oli siinä, vaikkei siltä näyttänytkään. Kumma ettei noin hyvää elokuvaideaa alettu kehittämään tosissaan, ja tehtiin vain pari elokuvaa ja sitten koko idea vesitettiin täysin, idioottimaista toimintaa.

        Huonommin tuo on kestänyt aikaa kuin Predator. "Erikoistehosteet" on kökköjä, samat filminpätkät taitaa toistua useamman kerran ja muutenkin halpa tuotanto näkyy vähän kaikessa - Predatorin budjetti oli aivan toista luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonommin tuo on kestänyt aikaa kuin Predator. "Erikoistehosteet" on kökköjä, samat filminpätkät taitaa toistua useamman kerran ja muutenkin halpa tuotanto näkyy vähän kaikessa - Predatorin budjetti oli aivan toista luokkaa.

        ei se aina toki ole budjetista kii tulleeko hyvä leffa. Kerran taisi klamydian yhtyeen nokkamies vesa jokinen kritisoida hollywood leffoja yhdessä laulussaan. Osittain yhdyn veskun kritiikkin, osittain en.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ootko kovakin leffafani muuten saanks kyssyy? Mä oon ja meen aina leffoissa analyyseihin. Esim jurassic park on yksi suosikeistani joka on helkkarin moniulotteisia eri pointteja sisältävä leffa. Tykkään leffoista jossa on paljon eri pointteja.

        Kauhugenre tykkäätkö? Ongelma kauhuleffoissa on välillä se, ettei ole aina niissä järkee, mutta ainakin semmoset kauhuleffat kuin house of wax, kellopeliappelsiini ja sellainen kauhuleffa jonka nimmee en muista, mut jossa ollaan jossaki vuoristoalueella jossa koloista aina alkuasukasmutantit sieppaa ihmisiä ja tappaa ne kun ihmiset heti kuolevat kun litistyvät ahtaaseen koloon. Nämä kaikki kolme kehumaani kauhuleffaa on siksi juuri eniten mieleeni koska niistä avautuu minulle ainakin aika monta eri juttua. Se voi olla katsojastakin kiinni se miten eri jutut avautuu ja jokaiselle kai voidaan antaa vapaa tyyli tulkita kun jokainen meistä saattaa eri tavalla tulkita.

        Itselläni kun on paniikkihäiriö (joka onneksi parantumaan päin) niin kauhuleffat on olleet haaste, mut ei nykyään niin paljoo ennää onneksi!

        En valitettavasti ole mikään elokuvaharrastaja... katson ihan vaan mitä teeveestä tulee... Nuorempana katselin enempi elokuvia mutta viime aikoina jäänyt todella vähälle elokuvien katsominen, koska niiden taso on romahtanut pahasti. Vanhoja uusintoja joskus katselen, mutta muistan ne jo ulkoa niin en pahemmin viitsi katsella, eikä oikein meinaa olla kahta tuntia aikaa tuijottaa tvtä yhteen menoon.
        Luulen että olen nähnyt nuo mainitsemasi kauhuleffat, en ole ihan varma siitä waxista, mutta muut kyllä, niitä mutanttielokuvia oli monta samaa sarjaa, minäkään en nimeä muista. Eivät olleet kovinkaan kummoisia...
        Katsoisin vanhoja 50-l leffoja vaikka joka päivä jos niitä tulisi tvstä.

        Jeepers creepers on se mitä aiemmin muistelin, siivekäs demoni tappaa porukkaa. Itse tykkäisin tuonkaltaisista missä on vähemmän psykologiaa ja enemmän mättöä. Mutta psykologisista suosikkeja taas ovat kaikki Hannibal Lecter elokuvat missä on Anthony Hopkins, erityisesti elokuva "Hannibal".


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        En valitettavasti ole mikään elokuvaharrastaja... katson ihan vaan mitä teeveestä tulee... Nuorempana katselin enempi elokuvia mutta viime aikoina jäänyt todella vähälle elokuvien katsominen, koska niiden taso on romahtanut pahasti. Vanhoja uusintoja joskus katselen, mutta muistan ne jo ulkoa niin en pahemmin viitsi katsella, eikä oikein meinaa olla kahta tuntia aikaa tuijottaa tvtä yhteen menoon.
        Luulen että olen nähnyt nuo mainitsemasi kauhuleffat, en ole ihan varma siitä waxista, mutta muut kyllä, niitä mutanttielokuvia oli monta samaa sarjaa, minäkään en nimeä muista. Eivät olleet kovinkaan kummoisia...
        Katsoisin vanhoja 50-l leffoja vaikka joka päivä jos niitä tulisi tvstä.

        Jeepers creepers on se mitä aiemmin muistelin, siivekäs demoni tappaa porukkaa. Itse tykkäisin tuonkaltaisista missä on vähemmän psykologiaa ja enemmän mättöä. Mutta psykologisista suosikkeja taas ovat kaikki Hannibal Lecter elokuvat missä on Anthony Hopkins, erityisesti elokuva "Hannibal".

        nykyelokuvat on minusta hyviä siinä että niissä rohkeasti heittäydytään sekoittelemaan eri leffagenrejä sekaisin. Joskus se voi tosin epäonnistua= liika on liikaa. Yksi leffa (ei kauhuleffa) oli fantasialeffa pitkälti = vedenalaisessa maailmassa taistelua eli tuttu hyvikset vs pahikset taistelu ja leffaan oli käsikirjoittaja myös laittanut fantasiagenren muitakin genrejä. Tehosteet oli näyttäviä ja huolimatta muutamista epäuskottavista kohdista niin kuitenki selekeesti leffa jää minusta plussan puolelle. Klassikoksi voisin sen todeta.

        Vanha astrid lindgrenin lastenelokuva peukaloinen teki vaikutuksen minuun! Siinä oli käsikirjoittaja oivaltanut hyvin monenlaisia eri genrejä&pointteja. Näkyi muistaakseni tammikuussa 2024 SF-kanalen kanavalta(tietääkseni se on ruotsalainen kanava) .

        Mulla on taivaskanavapaketti canal digital jonka pian vaihdamme elisan pakettiin.

        Suomalainen telkkarisarja salatut elämät on kaksipiippuinen. Liikaa kuitenkin epäloogisuuksia sisältävä sarja jonka plussana on tosin nopeastivaihtuva juoni omine käänteineen, mut epäloogisuuksia liikaa. Toinen epälooginen telkkarisarja on yhdysvaltainen saippusarja kauniit ja rohkeat. Myönnän että seuraan molempia vaikka ne ei ole mitään mestaritason sarjoja, mut jotenki sitä vaan jää koukkuun hah! Ja tossa kevväällä aloin seurata silmä kovana frendit telkkarisarjaa niin onhan se kieltämättä pöhkönpuoleinen sarja, mut kyl sitä katsoessa naurattaa toki ja on se masentavaan nykymaailmaan hyvää vastapainoa kun toi maailma on mennyt sekaisin kun ihmiset ei ossaa enää äänestää (ääripäät kolahtaa ja lujjaa!) ja frendeissä hyvä puoli on se, että katsoja joutuu kovaan älylliseen testiin siinä mielessä kun ne jutut tulee niin nopeana niin vaatii nopeita aivonystyröitä. Joskus käynyt niin sitä katsoessa että tajuaa jutun vähän jälkijunassa, mut välillä tajuaa heti (salamana).


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        En valitettavasti ole mikään elokuvaharrastaja... katson ihan vaan mitä teeveestä tulee... Nuorempana katselin enempi elokuvia mutta viime aikoina jäänyt todella vähälle elokuvien katsominen, koska niiden taso on romahtanut pahasti. Vanhoja uusintoja joskus katselen, mutta muistan ne jo ulkoa niin en pahemmin viitsi katsella, eikä oikein meinaa olla kahta tuntia aikaa tuijottaa tvtä yhteen menoon.
        Luulen että olen nähnyt nuo mainitsemasi kauhuleffat, en ole ihan varma siitä waxista, mutta muut kyllä, niitä mutanttielokuvia oli monta samaa sarjaa, minäkään en nimeä muista. Eivät olleet kovinkaan kummoisia...
        Katsoisin vanhoja 50-l leffoja vaikka joka päivä jos niitä tulisi tvstä.

        Jeepers creepers on se mitä aiemmin muistelin, siivekäs demoni tappaa porukkaa. Itse tykkäisin tuonkaltaisista missä on vähemmän psykologiaa ja enemmän mättöä. Mutta psykologisista suosikkeja taas ovat kaikki Hannibal Lecter elokuvat missä on Anthony Hopkins, erityisesti elokuva "Hannibal".

        jos kiinnostaa nopeat käänteet niin stand up -komiikkaa suosittelen.

        Mitkä huumorisarjat tai huumorileffat on mieleesi?
        Mr bean on nokkelaa ongelmanratkaisua vaikka toki mr bean hahamo on sillai yksinkertaisen simppeli,mut tietyllä tavalla nero (ongelmanratkaisija). nauratti ihan helvetisti se yksi mr bean elokuva jossa se leffan loppupuolella autoa ajaessa keksii ratkaisee ongelman miten ei nukahda rattiin kun vei eksynyttä pikkupoikaa sen vanhempien luo niin mr bean tietenkin tuttuun tapaansa oivaltaa siten että taittaa tulitikun kahtia ja pistää tulitikut ylä ja alasilmäluomien väliin joten ei voi silloin nukahtaa. Tuo kohta on nerokas ja legendaarinen.

        Tuollaiset yksityiskohtaiset neronleimaukset on aina leffamaailman todellinen suola ja miäleeni tulee myös uuno turhapuro armeijassa-leffan yksi kohta jossa nerokas ja hullunhauska kohta se tupakkiatauon mittainen tauko!

        Moni vuan ymmärsi aikoinaan väärin uuno turhapuro hahamon. Käsikirjoittaja tarkootti uuno turhapuro -hahmon sellaiseksi jolla hän halusi kritisoida niitä miehiä jotka käytti hyväksi naisia talouvessa määräämällä naisia ja olemalla sitä mieltä että naisen paikka on keittiö niin osa feministeistä aikoinaan suuttui uuno turhapuro leffoille koska he ymmärsi väärin mitä varten alunperin se hahmo oli luotu.

        Ramboleffojen kaikki jaksot on katsottu myös ties monettako kertaa eikä niihi kyllästy. Ehkä kaikkein huikein ramboleffa on se, jossa rambo on munkkiluostarissa jonne hänen pomonsa saapuu käskemään häntä erääseen tehtävään jossa pittää tuhota venäläinen diktaattori. Ajankohtainen tuo leffa . Enempi suoraa toimintaa ja brutaalimpaa mennoo on erräässä toisessa ramboleffassa jossa hän pelastaa vietnamin vankileiriltä yhdysvaltalaisia kidnapattuja ihmisiä jossa pyssy paukkuu ja mustelmilta sun muilta ei säästytä, mut enempi juonen kanssa rakennettu on tuo toinen josta mainittihin.

        Totall recall on loistava tieteisleffa joka aikaansa kehitystä edellä. Tiedemiehet ja tiedenaiset jotka kehittävät ja tutkivat tiedettä eli tässä tapauksessa syväjäädytystä jossa ne ottaa erään koehenkilön siihen. Siitä alkaa huikea seikkailu.

        Matrix on myös yks leffoja joihin ei kyllästy.

        Tykkään myös leffoista jotka ei ole tehty isoilla budjeteilla eli tossa mitä kertonu noit leffoi, niin suurin osa muistaakseni isoilla rahoilla tehtyjä, mut esim eräs ruotsalainen leffa joka pienen budjetin leffa jossa isä ja poika suhdetta kuvataan jossa isä on rikas yrittäjä jolla valta sokaissut pään ja poika kyllästyy isäänsä. Siitä alkaa eri käänteitä sitten tapahtumaan paljon. Näkyi tuokin ruotsileffa SF-kanalen kanavalta.

        Monet lyhytelokuvat on aivan liian aliarvostettuja.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        En valitettavasti ole mikään elokuvaharrastaja... katson ihan vaan mitä teeveestä tulee... Nuorempana katselin enempi elokuvia mutta viime aikoina jäänyt todella vähälle elokuvien katsominen, koska niiden taso on romahtanut pahasti. Vanhoja uusintoja joskus katselen, mutta muistan ne jo ulkoa niin en pahemmin viitsi katsella, eikä oikein meinaa olla kahta tuntia aikaa tuijottaa tvtä yhteen menoon.
        Luulen että olen nähnyt nuo mainitsemasi kauhuleffat, en ole ihan varma siitä waxista, mutta muut kyllä, niitä mutanttielokuvia oli monta samaa sarjaa, minäkään en nimeä muista. Eivät olleet kovinkaan kummoisia...
        Katsoisin vanhoja 50-l leffoja vaikka joka päivä jos niitä tulisi tvstä.

        Jeepers creepers on se mitä aiemmin muistelin, siivekäs demoni tappaa porukkaa. Itse tykkäisin tuonkaltaisista missä on vähemmän psykologiaa ja enemmän mättöä. Mutta psykologisista suosikkeja taas ovat kaikki Hannibal Lecter elokuvat missä on Anthony Hopkins, erityisesti elokuva "Hannibal".

        Jeepers Creepers on hyvä, molemmat osat.
        Jos et ole nähnyt kakkososaa, niin katso ihmeessä, jos löydät sen jostain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos kiinnostaa nopeat käänteet niin stand up -komiikkaa suosittelen.

        Mitkä huumorisarjat tai huumorileffat on mieleesi?
        Mr bean on nokkelaa ongelmanratkaisua vaikka toki mr bean hahamo on sillai yksinkertaisen simppeli,mut tietyllä tavalla nero (ongelmanratkaisija). nauratti ihan helvetisti se yksi mr bean elokuva jossa se leffan loppupuolella autoa ajaessa keksii ratkaisee ongelman miten ei nukahda rattiin kun vei eksynyttä pikkupoikaa sen vanhempien luo niin mr bean tietenkin tuttuun tapaansa oivaltaa siten että taittaa tulitikun kahtia ja pistää tulitikut ylä ja alasilmäluomien väliin joten ei voi silloin nukahtaa. Tuo kohta on nerokas ja legendaarinen.

        Tuollaiset yksityiskohtaiset neronleimaukset on aina leffamaailman todellinen suola ja miäleeni tulee myös uuno turhapuro armeijassa-leffan yksi kohta jossa nerokas ja hullunhauska kohta se tupakkiatauon mittainen tauko!

        Moni vuan ymmärsi aikoinaan väärin uuno turhapuro hahamon. Käsikirjoittaja tarkootti uuno turhapuro -hahmon sellaiseksi jolla hän halusi kritisoida niitä miehiä jotka käytti hyväksi naisia talouvessa määräämällä naisia ja olemalla sitä mieltä että naisen paikka on keittiö niin osa feministeistä aikoinaan suuttui uuno turhapuro leffoille koska he ymmärsi väärin mitä varten alunperin se hahmo oli luotu.

        Ramboleffojen kaikki jaksot on katsottu myös ties monettako kertaa eikä niihi kyllästy. Ehkä kaikkein huikein ramboleffa on se, jossa rambo on munkkiluostarissa jonne hänen pomonsa saapuu käskemään häntä erääseen tehtävään jossa pittää tuhota venäläinen diktaattori. Ajankohtainen tuo leffa . Enempi suoraa toimintaa ja brutaalimpaa mennoo on erräässä toisessa ramboleffassa jossa hän pelastaa vietnamin vankileiriltä yhdysvaltalaisia kidnapattuja ihmisiä jossa pyssy paukkuu ja mustelmilta sun muilta ei säästytä, mut enempi juonen kanssa rakennettu on tuo toinen josta mainittihin.

        Totall recall on loistava tieteisleffa joka aikaansa kehitystä edellä. Tiedemiehet ja tiedenaiset jotka kehittävät ja tutkivat tiedettä eli tässä tapauksessa syväjäädytystä jossa ne ottaa erään koehenkilön siihen. Siitä alkaa huikea seikkailu.

        Matrix on myös yks leffoja joihin ei kyllästy.

        Tykkään myös leffoista jotka ei ole tehty isoilla budjeteilla eli tossa mitä kertonu noit leffoi, niin suurin osa muistaakseni isoilla rahoilla tehtyjä, mut esim eräs ruotsalainen leffa joka pienen budjetin leffa jossa isä ja poika suhdetta kuvataan jossa isä on rikas yrittäjä jolla valta sokaissut pään ja poika kyllästyy isäänsä. Siitä alkaa eri käänteitä sitten tapahtumaan paljon. Näkyi tuokin ruotsileffa SF-kanalen kanavalta.

        Monet lyhytelokuvat on aivan liian aliarvostettuja.

        Juha Pohjola, miten nämä pitkät ja sekavat höpinät liittyy millään lailla aloituksen Predator-elokuviin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se aina toki ole budjetista kii tulleeko hyvä leffa. Kerran taisi klamydian yhtyeen nokkamies vesa jokinen kritisoida hollywood leffoja yhdessä laulussaan. Osittain yhdyn veskun kritiikkin, osittain en.

        Ei se budjetti olekaan tae leffan laadusta.
        Moni kymmenien tai satojenkin miljoonien budjetilla tehty leffa on aika surkea tai parhaimmillaankin vain keskinkertainen.
        Ja moni esimerkiksi sadantonnin tai miljoonan budjetilla tehty leffa on todella hyvä.
        On siitäkin kiinni, kuinka hyvin kaikki muu on osunut leffassa kohdalleen. Jotkut vain osaavat/onnistuvat puristamaan pikkubudjetista isot tehot irti ja jotkut ei saa puristettua isostakaan budjetista mitään irti.
        Ehkä syy onkin siinä, pikkubudjetista ei ole varaa tuhlata rahaa mihinkään turhaan, vaan kaikki on saatava nappiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se budjetti olekaan tae leffan laadusta.
        Moni kymmenien tai satojenkin miljoonien budjetilla tehty leffa on aika surkea tai parhaimmillaankin vain keskinkertainen.
        Ja moni esimerkiksi sadantonnin tai miljoonan budjetilla tehty leffa on todella hyvä.
        On siitäkin kiinni, kuinka hyvin kaikki muu on osunut leffassa kohdalleen. Jotkut vain osaavat/onnistuvat puristamaan pikkubudjetista isot tehot irti ja jotkut ei saa puristettua isostakaan budjetista mitään irti.
        Ehkä syy onkin siinä, pikkubudjetista ei ole varaa tuhlata rahaa mihinkään turhaan, vaan kaikki on saatava nappiin.

        Joo hyvin kiteytät asian =)
        Ei se sinänsä tekkeekö pienellä vaiko isolla budjetilla ole tae siitä onko hyvä leffa.
        Jotkut hollywuuti -leffat on aika yliarvostettujakin.
        Kiitos vastauksestasi mun postaukseen (asiallinen vastaus!).
        Kirjoittaja Juha pohjola


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juha Pohjola, miten nämä pitkät ja sekavat höpinät liittyy millään lailla aloituksen Predator-elokuviin?

        pahoittelut mun poikkoilut eri aiheesee eli nuo pitkät viestini, mut haluisin ehkä puolustella itseäni koska olen syntynyt neuroottisesti erilaisena ihmisenä eli mulla on normaalia ihmistä huomattavasti poikkeuksellisemmat &erilaiset aivot &toimintatapa joka on monta vuotta hämmästyttänyt ihmisiä somessa ja somen ulkopuolella.Saatan olla esim outo, lapsenmielinen, yli-innokas ja moni voi kokea joskus kommenttini häirintänä, mutta siit ei ole kyse vaan siitä etten ole ihan terve vaan oon syntynyt erilaisena ja mulla on todettu eri sairauksia jo pikkulapsena ja oon puhunut ihmisille erikoisia juttuja livetilassa jo pikkulapsena.

        Toivottavasti nyt ymmärrät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        jos kiinnostaa nopeat käänteet niin stand up -komiikkaa suosittelen.

        Mitkä huumorisarjat tai huumorileffat on mieleesi?
        Mr bean on nokkelaa ongelmanratkaisua vaikka toki mr bean hahamo on sillai yksinkertaisen simppeli,mut tietyllä tavalla nero (ongelmanratkaisija). nauratti ihan helvetisti se yksi mr bean elokuva jossa se leffan loppupuolella autoa ajaessa keksii ratkaisee ongelman miten ei nukahda rattiin kun vei eksynyttä pikkupoikaa sen vanhempien luo niin mr bean tietenkin tuttuun tapaansa oivaltaa siten että taittaa tulitikun kahtia ja pistää tulitikut ylä ja alasilmäluomien väliin joten ei voi silloin nukahtaa. Tuo kohta on nerokas ja legendaarinen.

        Tuollaiset yksityiskohtaiset neronleimaukset on aina leffamaailman todellinen suola ja miäleeni tulee myös uuno turhapuro armeijassa-leffan yksi kohta jossa nerokas ja hullunhauska kohta se tupakkiatauon mittainen tauko!

        Moni vuan ymmärsi aikoinaan väärin uuno turhapuro hahamon. Käsikirjoittaja tarkootti uuno turhapuro -hahmon sellaiseksi jolla hän halusi kritisoida niitä miehiä jotka käytti hyväksi naisia talouvessa määräämällä naisia ja olemalla sitä mieltä että naisen paikka on keittiö niin osa feministeistä aikoinaan suuttui uuno turhapuro leffoille koska he ymmärsi väärin mitä varten alunperin se hahmo oli luotu.

        Ramboleffojen kaikki jaksot on katsottu myös ties monettako kertaa eikä niihi kyllästy. Ehkä kaikkein huikein ramboleffa on se, jossa rambo on munkkiluostarissa jonne hänen pomonsa saapuu käskemään häntä erääseen tehtävään jossa pittää tuhota venäläinen diktaattori. Ajankohtainen tuo leffa . Enempi suoraa toimintaa ja brutaalimpaa mennoo on erräässä toisessa ramboleffassa jossa hän pelastaa vietnamin vankileiriltä yhdysvaltalaisia kidnapattuja ihmisiä jossa pyssy paukkuu ja mustelmilta sun muilta ei säästytä, mut enempi juonen kanssa rakennettu on tuo toinen josta mainittihin.

        Totall recall on loistava tieteisleffa joka aikaansa kehitystä edellä. Tiedemiehet ja tiedenaiset jotka kehittävät ja tutkivat tiedettä eli tässä tapauksessa syväjäädytystä jossa ne ottaa erään koehenkilön siihen. Siitä alkaa huikea seikkailu.

        Matrix on myös yks leffoja joihin ei kyllästy.

        Tykkään myös leffoista jotka ei ole tehty isoilla budjeteilla eli tossa mitä kertonu noit leffoi, niin suurin osa muistaakseni isoilla rahoilla tehtyjä, mut esim eräs ruotsalainen leffa joka pienen budjetin leffa jossa isä ja poika suhdetta kuvataan jossa isä on rikas yrittäjä jolla valta sokaissut pään ja poika kyllästyy isäänsä. Siitä alkaa eri käänteitä sitten tapahtumaan paljon. Näkyi tuokin ruotsileffa SF-kanalen kanavalta.

        Monet lyhytelokuvat on aivan liian aliarvostettuja.

        Olen nähnyt nuo mainitsemasi elokuvat, tai suurimman osan. Rambo 4 oli aikamoinen, vaati pari katselukertaa että pääsi sisälle elokuvan maailmaan. Ensimmäinen rambo oli hyvä, muista en pitänyt.

        Yksi elokuvasarja minkä haluaisin nähdä on Death Wish, suomessa ei ole näytetty ilmeisesti kuin yksi (tai kaksi) sitä sarjaa, oli vissiin liian väkivaltainen suomen televisioon. Pääosassa Charles Bronson.

        Jotenkin olen tosi kyllästynyt sellaisiin psykologisiin elokuviin, missä jankataan ihmisen tunteita ja ongelmia, ei sellasta jaksa katsella. Jotenkin tuntuu että ihmisillä ei ole tarpeeksi itsellään ongelmia kun haluavat tvstä katsella jotain draamaa.

        Komediaa en siedä elokuvissa. Stand upista ainoastaan yksi on mitä katson, Bill Hicks. Muut ei vaan ole mitään siihen verrattuna.


    • Anonyymi

      Ne 2 ekaa Predatoria ovatkin hyviä, eka osa erityisesti. Loput ovat paskaa, kuten esim Predator vs. Alien.

      • Niinpä, jotenkin todella lässähti koko homma siinä kohtaa. Olisi ohjaajan ja käsikirjoittajan ensin pitänyt muutama vuosi opiskella näitä kahta ensimmäistä leffaa ja sitten vasta tehdä uusi joka on niitä parempi, eikä huonompaa.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Niinpä, jotenkin todella lässähti koko homma siinä kohtaa. Olisi ohjaajan ja käsikirjoittajan ensin pitänyt muutama vuosi opiskella näitä kahta ensimmäistä leffaa ja sitten vasta tehdä uusi joka on niitä parempi, eikä huonompaa.

        Niinpä.
        Vaikka usein kyllä jatko-osat ovatkin huonompia kuin eka, mutta tässä(kin) leffasarjassa jatko-osat ovat olleet jopa jatko-osiksi luokattoman huonoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.
        Vaikka usein kyllä jatko-osat ovatkin huonompia kuin eka, mutta tässä(kin) leffasarjassa jatko-osat ovat olleet jopa jatko-osiksi luokattoman huonoja.

        se on kait aika loogisen matemaattistakin että yleensä parhaat jutut tehhään alussa. Sama ilmiö myös musantekijöillä. Sen selittää kait ihan loogisesti sen kun alussa on ideoiden mahdollisuuvet isommat ja sitten jatkossa on tiukemassa olla luovempi jos on käyttänyt uran esim 2-3 ekassa jutussaan "runsaita ideoita" kun ns luovuuden lähtteeltä on ammennettu ideat juttuihin. Tässä tapauksessa predator -leffoissa se menee juuri sillä tavalla että alussa tehtihin ne kovimmat jutut kun vanhemmissa leffoissa on aikalailla vanhan toistoa ja luovuus loistaa enempi poissaolollaan.

        Kirjoittaja Juha pohjola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.
        Vaikka usein kyllä jatko-osat ovatkin huonompia kuin eka, mutta tässä(kin) leffasarjassa jatko-osat ovat olleet jopa jatko-osiksi luokattoman huonoja.

        toki tietenki makuasioita ku joku voi pithää niit vanahempia Predator -leffoja parhaina. Joskus leffoissa voi nimittäin käydä toisinkin päin , että kehitystä voi tulla myöhemmin urallaan mut pannut merkille että yleensä ne parhaat jutut leffamualimassa on tulleet eri leffantekijöillä alkupuolela.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe