Autoilija ajoi ihmisen päälle suojatiellä Turussa

Anonyymi-ap

Turussa autoilija ei pitänyt kävelevän ihmisen elämää missään arvossa, vaan ajoi tämän päälle suojatiellä

https://poliisi.fi/-/liikenneonnettomuus-perjantaina-turussa-tampereen-valtatiella

Osaamaton autoilija teki vaarallisen virheen eikä pysähtynyt suojatien eteen pysähtyneen auton rinnalle. Tuon vaarallisen teon seurauksena uhri loukkaantui.

23

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse katson aina pysähtyneen auton ohi, ennen kuin kävelen.
      Säännöt ei sitä vaadi, mutta ei katsomista ole kiellettykään.

      Vaikka jalankulkijalle on annettava esteetön kulku suojatiellä, niin seuraan aina liikennettä, kuten minun lapsuudessani opetettiin.
      Opetan omille lapsillekin katsomaan molempiin suuntiin ennen kadun ylitystä.

      Se olisi hyvä tapa ottaa uudestaan käytäntöön, koska se pienentää riskejä.
      Ei katsomisesta ole mitään vaivaa.

      • Anonyymi

        Noinpa, mutta kun siihen kännyyn tuijottaminen on niin tärkeää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinpa, mutta kun siihen kännyyn tuijottaminen on niin tärkeää....

        Toisella kaistalla oli ajoneuvo, joka antoi tilaa jalankulkijalle. Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa. Kännykkää ei jutussa mainita ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisella kaistalla oli ajoneuvo, joka antoi tilaa jalankulkijalle. Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa. Kännykkää ei jutussa mainita ollenkaan.

        Giljotiinia ei todellakaan saa vetää suojatien eteen pysähtyneen ohi.

        Sitä vaan meinasin, että jalankulkijana on turvallisempaa, jos katsoo varmuudeksi.
        Itse teen niin.

        Moottoripyöräilijän arkea on varmistaa liikenteessä, kun joku kuitenkin tekee virheitä.
        Se on ihan hyvä tapa, joka pitää hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisella kaistalla oli ajoneuvo, joka antoi tilaa jalankulkijalle. Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa. Kännykkää ei jutussa mainita ollenkaan.

        Vaikka ymmärryksen puutteesi takia et sitä huomannut, niin kommentti oli komppaus tuohon asialliseen mielipiteeseen, että vanha ohje ennen tien ylitystä on edelleen hyvä tapa varmistamaan ettei joudu onnettomuuden uhriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ymmärryksen puutteesi takia et sitä huomannut, niin kommentti oli komppaus tuohon asialliseen mielipiteeseen, että vanha ohje ennen tien ylitystä on edelleen hyvä tapa varmistamaan ettei joudu onnettomuuden uhriksi.

        Lapsia, höperöjä vanhuksia, eri tavoin vammaisia henkilöitä, kuten esim. näkövammaisia jne. liikkuu liikenteessä myös ja heitä pitää varoa erityisen paljon joka tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsia, höperöjä vanhuksia, eri tavoin vammaisia henkilöitä, kuten esim. näkövammaisia jne. liikkuu liikenteessä myös ja heitä pitää varoa erityisen paljon joka tilanteessa.

        Niin pitää, jolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen tosiasian kanssa , että vanha ohje ennen tien ylitystä on edelleen hyvä tapa varmistamaan ettei joudu onnettomuuden uhriksi.


    • Anonyymi

      Varmaan hyvälle tuntuu siitä kuka pysähtyi. Onpahan ollut eturivissä näkemässä kun rukkaset lentää.
      Vaikka tekisin miten väärin en ikinä tee tuollaista ansaa kevyemmälle liikenteelle.
      Se vaatii parit havainnot että suojatielle ollaan tulossa ja sitten sen että meinaako kukaan muu pysähtyä.
      Samat havainnot estää myös peräänajot, kaikki mitä ehdit kiihdyttää alta pois pienentää iskua.
      Ja -kyllä, pään ja silmien pitää olla liikkeellä kun ajetaan varsinkin taajamissa.
      Ei se pelkkä eteenpäin tuijotus ole se paras keino mennä. Saati kännykkään.
      Alkaa olla jokapaikka 30-40 rajoitusta niin on siinä aikaa seurata.

      • Anonyymi

        Tietenkin kuuluu pysähtyä. Itse alan hiljentää jo vähän kauempana, että toista kaistaa ajava myös huomaa tilanteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin kuuluu pysähtyä. Itse alan hiljentää jo vähän kauempana, että toista kaistaa ajava myös huomaa tilanteen.

        Ja varmistat sen, että toista kaistaa ajava voi ja saa ohittaa sinut pysähtymättä ennen täydellistä pysähtymistäsi, joka sekin voi tapahtua 10-20 metriä ennen sitä suojatietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varmistat sen, että toista kaistaa ajava voi ja saa ohittaa sinut pysähtymättä ennen täydellistä pysähtymistäsi, joka sekin voi tapahtua 10-20 metriä ennen sitä suojatietä.

        Suojatien kohdalla velvollisuuksiin on nykyisen tieliikennelain myötä tullut tämä lisäys:

        "Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."

        Jos et näe koko suojatietä, oli syy sille mikä tahansa, niin olet velvollinen vähintään hidastamaan ja tarvittaessa jopa pysähtymään. Syy voi olla pysähtynyt ajoneuvo, vastan tuleva liikene, samaan suuntaan kulkeva liikenne, työmaa tai ihan mikä tahansa.

        Minä olen yllä mainitussa tilanteessa este näkyvyydelle suojatien ja toista kaistaa ajavan välissä. Jos ei näe koko suojatietä, niin hiljennettävä on. Muutenkin pitää aina ajaa tilanteeseen sopivaa nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojatien kohdalla velvollisuuksiin on nykyisen tieliikennelain myötä tullut tämä lisäys:

        "Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä."

        Jos et näe koko suojatietä, oli syy sille mikä tahansa, niin olet velvollinen vähintään hidastamaan ja tarvittaessa jopa pysähtymään. Syy voi olla pysähtynyt ajoneuvo, vastan tuleva liikene, samaan suuntaan kulkeva liikenne, työmaa tai ihan mikä tahansa.

        Minä olen yllä mainitussa tilanteessa este näkyvyydelle suojatien ja toista kaistaa ajavan välissä. Jos ei näe koko suojatietä, niin hiljennettävä on. Muutenkin pitää aina ajaa tilanteeseen sopivaa nopeutta.

        Jos et ihan 60 tonnisella rekalla aja, niin ei se pienempi ajoneuvo mitään näkemäestettä suojatielle aiheuta. Tilanteeseen sopivalla nopeudella ajaminen riittää, joka voi olla se suurin kyseiselle tielle sallittu.


    • Anonyymi

      Ketä nuo tapaukset kiinnostaa?

      • Anonyymi

        Minua.
        Hyvä vähän miettiä ja tiedostaa.
        Lapsillekin voi opettaa fiksumpia toimintatapoja.

        Ei tule ajaneeksi kenenkään yli tai jäätyä alle, jos on hereillä ja ennakoi.
        Riippumatta siitä, kuka on oikeassa tai väärässä sääntöjen mukaan.

        T: elävä autoilija, motoristi, pyöräilijä ja jalankulkija.


      • Anonyymi

        Varmasti kaikkia, jotka ovat huolissaan liikenteen turvallisuudesta.


    • Anonyymi

      Kyllä oli taas kerran törkeä teko tumpelo autoilijalta, joka ei joko ymmärtänyt, tiennyt tai ei välittänyt noudattaa selvääkin selvempää suojatien ylitys sääntöä. Olisinpa minä laki ja oikeus, niin auto tuomittaisiin menetetyksi ja roimat sakot päälle ynnä ajokielto pitkän aikaa. Koska näin ei toimita, niin näitä suojatiellä päälle ajoja ei saada ikinä loppumaan.
      Rikoksentekijää kunnioitetaan kertomalla epäillään läyryä, joten panen tähän malliksi referoidun virkkeen, miten asia kuuluisi oikein kertoa.
      > Henkilöauton kuljettaja määrättiin väliaikaiseen ajokieltoon, koska hän syyllistyi törkeään liikennevahingon aiheuttamiseen, sekä vammantuottamukseen.<

      • Anonyymi

        Epäillään trolli ei edelleenkään ole henkisesti siinä kunnossa, että kykenisi ymmärtämään, että tuo mielipuolinen, asiasta mitään tietämätön ja ymmärtämätön, omakehuksi kääntyvä kaiken järjen ja totuuden ylittävä rienaamisensa ei ole missään kohtaa uskottava.
        Samoin nuo kaiken järjellisen toiminnan ylittävät haavekuvat jostakin diktaattorin valtuuksista, joka antaisi oikeutuksen tehdä ja päättää muiden elämästä on osoitus siitä, ettei yliskamarissa kaikki ole kohdallaan.
        Tuo referointisi, niin tämä kuin aiemmin esittämäsi, olisivat mediassa esitettynä lain vastaisia.
        Joten älä tressaa sellaista mistä et ole perillä ja ymmärryskin asiasta ontuu. Joten ota juhannusmatkallasi kulaus kirkkoviiniä ja kippis...


    • Anonyymi

      Harva aiheuttaa itselleen tahallaan vaarallisia tilanteita liikenteessä. Niitä tapauksia on sitten valitettavan paljon, joille muille vaaran aiheuttaminen ei tuota mikään ongelmaa.

      • Anonyymi

        Voihan se noinkin olla, mutta eikös siinä itsekin ainakin jollakin tapaa ole vaarassa, jos tai kun tahallisesti aiheuttaa muille jotain vaaraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se noinkin olla, mutta eikös siinä itsekin ainakin jollakin tapaa ole vaarassa, jos tai kun tahallisesti aiheuttaa muille jotain vaaraa?

        Ei ne vaaran aiheuttajat niin pitkälle osaa ajatella. Ja varmaan monessa tilanteessa niillä on niin kova tunnemyrsky käynnissä, ettei niillä ajatus kulje yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se noinkin olla, mutta eikös siinä itsekin ainakin jollakin tapaa ole vaarassa, jos tai kun tahallisesti aiheuttaa muille jotain vaaraa?

        Muille vaaran aiheuttaminen voi olla vaarallista itselle, tai voi olla olematta sitä. Suojatie on hyvä esimerkki, jossa auton (ajoneuvon) metallikori suojaa hyvin autoilijaa, mutta se ei suojaa suojatien yli pyrkiviä jalankulkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne vaaran aiheuttajat niin pitkälle osaa ajatella. Ja varmaan monessa tilanteessa niillä on niin kova tunnemyrsky käynnissä, ettei niillä ajatus kulje yhtään.

        Tuo on nyt taas tuota kuviteltua hapatusta, kaikki tiellä liikkuvia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muille vaaran aiheuttaminen voi olla vaarallista itselle, tai voi olla olematta sitä. Suojatie on hyvä esimerkki, jossa auton (ajoneuvon) metallikori suojaa hyvin autoilijaa, mutta se ei suojaa suojatien yli pyrkiviä jalankulkijoita.

        Miten tuo nyt asiaan mitenkään kuuluu, kun eihän niille suojatiellä oleville ja sinne pyrkiville jalankulkijoille kukaan edes yritä mitään vaaraa aiheuttaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9646
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3095
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2861
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2659
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2065
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      109
      1986
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1903
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      54
      1470
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe