Tuolta Jujutsu-gurulta Niinikedolta City-lehdessä (muistaakseni)taannoin.
Kuinka voi niin kokeneella kaverilla olla yläasterähisijän maailmankatsomus. Herätti lähinnä inhoa ainakin meikäläisessä.
Onko tällainen katsantokanta tuon tyylisuunnan keskuudessa yleistä?
Tuttavaltani olen kuullut, että ainakin Kuopion vastaavalta nokkamieheltä (en muista nimeä, joku turvafirman pitäjä tai jotain)on mennyt ameeriikan filmit ja tosielämä pahasti sekaisin keskenään.
Ottakaapa juitsuilijat nyt kovasti kantaa..
Laji itsessään vaikuttaa kovasti kiinnostavalta.
Olipa säälittävä haastattelu
15
5908
Vastaukset
- heppu
Olikos se tämä Niiniketo se herra, jolla oli oikein oma tyylisuuntakin?
- AndyS
Luepa se sama artikkeli uudestaan niin, että luet vain Niinikedon suorat lainaukset, etkä lainkaan toimittajan tulkintoja. Homman sävy muuttuu huomattavasti.
- alkuperseinen
No ei ne ny niin paljon muuttunut. Vitun kova jätkä tuntuu vaan olevan edelleenkin. Ja onhan se varmaan, mutta miksi sitä pitää itse toitottaa ympäriinsä? .
Kävin tossa vielä googleilemassakin:
"Korkean vyöarvon saavuttanut, mutta todellisuudessa heikko oppilas saattaa huonoon valoon paitsi opettajansa, myös vyön myöntäjän, seuran, tyylisuunnan ja lajin." kommentoi äijä siis.
Voi vittu, tulee ihan Karete-Kidin paha sensei mieleen. Pitäis varmaan antaa kurkipotkulla päähän, haha.
No ei, mutta lapselliselta toi vaan tuntuu - paitsi ehkä joistain mili-combo-killer-bastard -jätkistä, jotka ottaa hommat vähän liian tosissaan. Sorry nyt vaan ihan hirrrrveesti. - mawashi
alkuperseinen kirjoitti:
No ei ne ny niin paljon muuttunut. Vitun kova jätkä tuntuu vaan olevan edelleenkin. Ja onhan se varmaan, mutta miksi sitä pitää itse toitottaa ympäriinsä? .
Kävin tossa vielä googleilemassakin:
"Korkean vyöarvon saavuttanut, mutta todellisuudessa heikko oppilas saattaa huonoon valoon paitsi opettajansa, myös vyön myöntäjän, seuran, tyylisuunnan ja lajin." kommentoi äijä siis.
Voi vittu, tulee ihan Karete-Kidin paha sensei mieleen. Pitäis varmaan antaa kurkipotkulla päähän, haha.
No ei, mutta lapselliselta toi vaan tuntuu - paitsi ehkä joistain mili-combo-killer-bastard -jätkistä, jotka ottaa hommat vähän liian tosissaan. Sorry nyt vaan ihan hirrrrveesti.Tuohan on tietty mielipidekysymys. Itse olen Niinikedon kanssa aika lailla samoilla linjoilla. Jos vyötäisillä roikkuu ruskeaa tai mustaa niin pitäisi sen jossain näkyäkin. Sitäpaitsi tuon sanan heikko voi tuossa yhteydessä käsittää monellakin tavalla.
- ultimate ninja-killer
Niin.
Niiniketo on tehnyt paljon hyvää suomalaisessa kamppailulaji maailmassa. Harvoin kaveri, joka pääsee tuohon asemaan, on hiljainen hissukka ja mitäänsanomaton tyyppi. Suuret persoonat herättää tunteita.
Meikäläinen ainakin nostaa hattua ja kumartaa kaverin suuntaan vaikka en hokutoryuta tai kick-boxingia harrastakkaan.- alkupiercing
Tottahan se, että persoonat tuovat touhuun väriä-ja ovat pirun tervetulleita siinä mielessä.
Nyrkkeilypuolen miähenä sen tiedän kyllä.
Jotenkin tosta hokutoryusta(menikö oikein?) vaan haisee jonkinlainen SS-mäinen väkivallan ihannointi.Armeijakoulutuksessahan semmoinen kuuluu asiaa, sen sijaan poliisi- ja turvakoulutuksesta tuonasenteiset hemmot pitäisi pitää kaukana. Niillekin aloille kun on viime vuosina päässyt pesiytymään jos jonkinlaista ninjaa. Ei niitä sentään pitäisi enää kenenkään touhon yllyttää, olipa sitten miten taitava tahansa.
Väärinkäsityksiähän toki voi tulla, itsekin oman käsitykseni olen perustanut lukemaani ja kuulemaani. - AndyS
alkupiercing kirjoitti:
Tottahan se, että persoonat tuovat touhuun väriä-ja ovat pirun tervetulleita siinä mielessä.
Nyrkkeilypuolen miähenä sen tiedän kyllä.
Jotenkin tosta hokutoryusta(menikö oikein?) vaan haisee jonkinlainen SS-mäinen väkivallan ihannointi.Armeijakoulutuksessahan semmoinen kuuluu asiaa, sen sijaan poliisi- ja turvakoulutuksesta tuonasenteiset hemmot pitäisi pitää kaukana. Niillekin aloille kun on viime vuosina päässyt pesiytymään jos jonkinlaista ninjaa. Ei niitä sentään pitäisi enää kenenkään touhon yllyttää, olipa sitten miten taitava tahansa.
Väärinkäsityksiähän toki voi tulla, itsekin oman käsitykseni olen perustanut lukemaani ja kuulemaani.Niiniketoa itseään en tunne henkilökohtaisesti, mutta minun vuosien treenaamisen aikana tapaamani Hokutoryu-ju-jutsukat ovat noin pääsääntöisesti olleet aivan tavallista väkeä. Noin mututuntumalla vaikuttaisi, että akateemisen koulutuksen saaneita henkilöitä on lajin parissa enemmän, kuin monissa muissa lajeissa.
- Oon omena
Miten tää liittyi japanilaisiin lajeihin?
- Alkupersson
No eikös toi jujutsu olekaan alunperin japanilaisten hömpötyksiä? Anteeksi tyhmyyteni, kuulostaa vaan niin kovasti Tokion slangilta.
- Oon myös päärynä
Alkupersson kirjoitti:
No eikös toi jujutsu olekaan alunperin japanilaisten hömpötyksiä? Anteeksi tyhmyyteni, kuulostaa vaan niin kovasti Tokion slangilta.
Jos antaa potkupallolle japaninkielisen nimen,niin tekeekö se lajista japanilaisen?
- Alkupesonen
Oon myös päärynä kirjoitti:
Jos antaa potkupallolle japaninkielisen nimen,niin tekeekö se lajista japanilaisen?
Relaa nyt jo.
- taekyon
Alkupesonen kirjoitti:
Relaa nyt jo.
Asiallinen kommentti toisaalta.
Hokutoryu on sensei Auvo Niinikedon perustama kamppailu/itsepuolustuslaji, joka on tullut pääasiassa Morris/Clark parivaljakolta englannista silloin juko ryu:n (nyttemmin englantilaisen jujutsun nimellä koska juko ryu:n perustaja osoittautui pas...anteeksi lannanpuhujaksi ja nimeä juko ei haluttu brittien toimesta enään käyttää) nimellä.
Juko ryu:n perustajalla ei ollut minkäänlaista opettajan arvoa jujutsussa. Tyypillistä jenkki bushit macho kökkö meininkiä. Rahat pois.
Hokutoryu on lajina hyvä, mutta ei valitettavasti jujutsua.
Koska jos se on jujutsua, niin sitten hanmoodo, silat, karate ja nyrkkeilykin on jujutsua.
Mitenhän lajille käy kun ave vetäytyy kehistä??
terv. helsinkiläinen Hapkido treenaaja.
- meikä vaaaaan
Moi tähän on vaikea kommentoida koska en kyseistä lehteä ole lukenut. Mutta harrastan itse kyseisen tyylisuunnan Jujutsua ja itse en ole kuullut vastaavanlaista oman seurani piireissä. Olen ollut todella tyytyväinen seuran toimintaan ja opetus metodeihin, sekä muiden harrastajien ja ohjaajien toimintaan.
Luulen että samankaltaisia kommentteja on myös monien muiden lajien harrastajien keskuudessa, joten omasta mielestani on naurattavaa ryhtyä mustamaalaamaan koko lajia/tyylisuuntaa yhden kommentin vuoksi.
Ja en usko että kaikkien seurojen opetus on samanlaista vaikka on mahdollista että muutamien seurojen osa harrastajista ajattelee kuten "yläaste rähisijät", mutta eikös näitä rähisiöitä löydy muistakin lajeista.
Kyseistä Lehteä en ole lukenut ja en tunne Niiniketoa henkilökohtaisesti, joten en voi sanoa onko väite totta kyseisessa tapauksessa.
T: Joensuun Jujutsuka. - Hakko ruy
Kuinkas muuten hänkään olisi lajin pariin ajautunut, ellei halusta olla "kova jätkä" ja mahdollisimman ylivertainen tappelija. Ei hän sattumalta ole ollut myös nyrkkeilijä ja painija.
Sellainen piirre on jokaisessa normaalissa miehessä ja joissain naisissakin.
Ave on roku. Uhoaa kuin joku näyttämishaluinen ja todistamisen tarpeinen 15 vuotias.
Ehkä sitten joku rauhallinen herrasmies lajin parissa onkin vain sen verran arka, ettei tahdo uhota vaikka haluaisi... Ja jos joku väittää, ettei tahtosi olla lajinsa kautta hyvä taistelija, ei välttämättä puhu totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446