Kesäkaupungit Pori vs. Tampere

Anonyymi-ap

Pori on nasta mesta, mutta Tamperetta kauemmas ei tarvitse lähteä, niin saa jo vähän ison maailman tuntua. Tampereella raha haisee ja silmänruokaa riittää. Vastapainona myös narkkareita tuntuu riittävän joka kadunkulmaan. Tampere ei ole pelkkää hohtoa, vaikka Pori tuntuu todelliselta pussinperältä, kun vertaa Tampereeseen.

Käykääs kesällä Tampereella ja kertokaa, mitä näitte. Autot ja naiset ovat siellä ainakin pykälää Poria kuumempia. Tamperelaisilla on rahaa. Tampereella Jolene on Hämeenkadulla Stokkan vieressä. Jopa Jolene on pykälää eri tasolla siellä verrattuna Poriin. Miksi Pori on sellainen kuin on? Mukava paikka, mutta niin pieni ja vaatimaton.

20

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

poistakaa aloitus nyt samalla

• Anonyymi

Miksi pitäisi poistaa? Voit kertoa ketjussa, mikä Porissa on hyvin ja mikä ei ole. Voit halutessasi verrata Poria Tampereeseen, Poria lähinnä olevaan "suurkaupunkiin". Pori ja porialiset voisivat ottaa monessa asiassa mallia Tampereesta ja tamperelaisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi poistaa? Voit kertoa ketjussa, mikä Porissa on hyvin ja mikä ei ole. Voit halutessasi verrata Poria Tampereeseen, Poria lähinnä olevaan "suurkaupunkiin". Pori ja porialiset voisivat ottaa monessa asiassa mallia Tampereesta ja tamperelaisista.

Porilaiset eivät tykkää jos heidän kyläänsä haukkuu. Menee heti tunteisiin.

• Anonyymi

Pori on maamme persläpi.

• Anonyymi

Noin sanoivat raumalaiset, kun olin teini-ikäinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin sanoivat raumalaiset, kun olin teini-ikäinen.

Ei se Rauma ole sen kummempi.

• Anonyymi

Pieni vinkki porilaisille asiakaspalvelutehtävissä työskenteleville kesätyöntekijöille:
      - Muistakaa tervehtiä asiakasta. Hän maksaa palkkanne. Toki alkuvaiheessa uusien tehtävien opettelu vie kaiken huomion, mutta "hei tai moi" on tärkeä sana, jolla asiakaspalvelija huomioi asiakkaan.

Tuli vaan eräässä porilaisessa kaupassa vastaan kesätyöntekijä, joka ei edes vastannut tervehdykseeni. Sanoin "moi", mutta hän ei vastanut mitään. Käveli vain ohi kuin kuuromykkä.

Hän ei tietenkään voi tietää, että olen kanta-asiakas. Käyn paikassa päivittäin ja kannan puotiin tuhat euroa kuukaudessa. En ole sen tärkeämpi kuin satunnainenkaan asiakas. Ketä tahansa asiakasta voi tervehtiä sanomalla moi tai hei. Muuta ei tarvita.

• Anonyymi

Kävin tällä viikolla Tampereella. On hämmentävää, että kävin vuoden 2024 syvällisimmän keskusteluni tamperelaisen tarjoilijan kanssa. Hän ehti kertoa perheestään, opiskeluistaan, kesätyöstään jne. jne. En ole puhunut kenenkään kanssa niin paljon tänä vuonna! Upeaa ja säälittävää samaan aikaan.

Miten Porissa small talk luonaa? Ei sitten mitenkään. Käyn kerran viikossa eräässä Porin Subway-ravintolassa. Siis ihan joka viikko. Noin 50 kertaa vuodessa. En kehu itseäni kanta-asiakkaaksi, mutta olen vakioasiakas. Millaista palvelua saan?

Kuin viimeksi olin mainitussa Subway-ravintolassa, 14.6. olin ainut asiakas sillä hetkellä. Muita ruokailijoita ei ollut. Jonossa ei ollut ketään takanani. Woltin kautta ei ollut tilauksia. Minä olin kirjaimellisesti ainut asiakas hiljaisessa ravintolassa. Työntekijällä ei ollut mitään muuta hommaa kuin tehdä leipä minulle.

Voileipäartisti käytti tilaisuuden asiakaspalveluun ja small talkiin hyväkseen kääntämällä selkänsä minulle ja katsomalla uunin sekuntikelloa, miten se rullasi 30 sekuntia nollaan. Ainoa keskustelumme oli, "mitä täytteitä laitetaan". Sitten taas leipä paahtumaan uuniin 30 sekunniksi ja selkää minulle. Rahastuksen ja leipäpussin ojentamisen hän suoritti ottamatta kertaakaan prosessin aikana katsekontaktia minuun. Se on saavutus sinänsä. Olen miettinyt monta kertaa tällä viikolla, miten asiakas rahastetaan ja ojennetaan tuote katsomatta kertaakaan asiakasta. Upea saavutus!

Sarkasmi sikseen. Aina ei tarvitse olla juttutuulella, mutta se nyt kuitenkin vähän niin kuin kuuluu asiakaspalvelutyöhön, että asiakkaan kanssa voi rupatella. Ei tarvitse kuunnella, mitä asiakas vastaa, kun se ei oikeasti kiinnosta pätkän vertaa eikä kertoa omia henkilökohtaisia asioita, mutta jos leipäuunin tuijottamisen sijaan voit heittää läppää asiakkaalle 30 sekuntia, niin kyllähän niin kuuluu tehdä.

Kannattaa matkustaa Tampereelle ja käydä siellä katsomassa jossain ravintolassa, miten asiakkaita kuuluu palvella. Saan Tampereella parempaa palvelua, vaikka käyn siellä vain kerran vuodessa kuin Porissa myymälöissä, joissa asioin "koko ajan". Outoa, mutta porilaista.

Jokainen arvannee, mihin olen lähdössä juuri nyt? Siihen porilaiseen Subway-ravintolaan, jossa käyn joka viikko. Millaistahan palvelua tällä kertaa saan? Onnistuuko rahastus ja ostosten ojennus tällä kertaa ilman katsekontaktia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin tällä viikolla Tampereella. On hämmentävää, että kävin vuoden 2024 syvällisimmän keskusteluni tamperelaisen tarjoilijan kanssa. Hän ehti kertoa perheestään, opiskeluistaan, kesätyöstään jne. jne. En ole puhunut kenenkään kanssa niin paljon tänä vuonna! Upeaa ja säälittävää samaan aikaan.

Miten Porissa small talk luonaa? Ei sitten mitenkään. Käyn kerran viikossa eräässä Porin Subway-ravintolassa. Siis ihan joka viikko. Noin 50 kertaa vuodessa. En kehu itseäni kanta-asiakkaaksi, mutta olen vakioasiakas. Millaista palvelua saan?

Kuin viimeksi olin mainitussa Subway-ravintolassa, 14.6. olin ainut asiakas sillä hetkellä. Muita ruokailijoita ei ollut. Jonossa ei ollut ketään takanani. Woltin kautta ei ollut tilauksia. Minä olin kirjaimellisesti ainut asiakas hiljaisessa ravintolassa. Työntekijällä ei ollut mitään muuta hommaa kuin tehdä leipä minulle.

Voileipäartisti käytti tilaisuuden asiakaspalveluun ja small talkiin hyväkseen kääntämällä selkänsä minulle ja katsomalla uunin sekuntikelloa, miten se rullasi 30 sekuntia nollaan. Ainoa keskustelumme oli, "mitä täytteitä laitetaan". Sitten taas leipä paahtumaan uuniin 30 sekunniksi ja selkää minulle. Rahastuksen ja leipäpussin ojentamisen hän suoritti ottamatta kertaakaan prosessin aikana katsekontaktia minuun. Se on saavutus sinänsä. Olen miettinyt monta kertaa tällä viikolla, miten asiakas rahastetaan ja ojennetaan tuote katsomatta kertaakaan asiakasta. Upea saavutus!

Sarkasmi sikseen. Aina ei tarvitse olla juttutuulella, mutta se nyt kuitenkin vähän niin kuin kuuluu asiakaspalvelutyöhön, että asiakkaan kanssa voi rupatella. Ei tarvitse kuunnella, mitä asiakas vastaa, kun se ei oikeasti kiinnosta pätkän vertaa eikä kertoa omia henkilökohtaisia asioita, mutta jos leipäuunin tuijottamisen sijaan voit heittää läppää asiakkaalle 30 sekuntia, niin kyllähän niin kuuluu tehdä.

Kannattaa matkustaa Tampereelle ja käydä siellä katsomassa jossain ravintolassa, miten asiakkaita kuuluu palvella. Saan Tampereella parempaa palvelua, vaikka käyn siellä vain kerran vuodessa kuin Porissa myymälöissä, joissa asioin "koko ajan". Outoa, mutta porilaista.

Jokainen arvannee, mihin olen lähdössä juuri nyt? Siihen porilaiseen Subway-ravintolaan, jossa käyn joka viikko. Millaistahan palvelua tällä kertaa saan? Onnistuuko rahastus ja ostosten ojennus tällä kertaa ilman katsekontaktia?

Pori on tunnettu veemäisistä ihmisistä. Se korostuu erityisesti tuossa, että asiakaspalvelu ei suju. Pori on ainoa paikka maailmassa missä kassamyyjä on käskenyt minun painua vittuun seuraavan asiakkaan tieltä.

Siinä kyllä jo melkoista aspa-asennetta.

Tamperekin on loppupeleissä todella juntti lätkäkaupunki. Pori on silti ilmapiiriltään paljon pahempi, ei edes kunnolla kaupunki.

• Anonyymi

Pori on harvinaisen ankea kaupunki. Johtuu pitkälti paikallisista ihmisistä. Kaikkeen suhtaudutaan kielteisesti ja kaikki on aina vaikeaa. Ei ihme jos kukaan ulkopaikkakuntalainen ei halua sinne.

Porissa kesällä on kaunis ainoastaan jokiranta. Ja sekin on ihan pystyynkuollut paikka jopa kesällä. Verratkaa johonkin Turun jokirantaan, siellä sentään on elämää.

Kertoo Porista aika paljon sekin, että Poriin verrattuna Tampere on elävä suurkaupunki. Oikeasti Tampere on Suomen suurin Junttila, jossa ihmiset puhuu hassusti kuten Kummeli-hahmot.

Asuisin silti ennemmin Tampereella kuin Porissa. Onneksi en asu kummassakaan. Tampereen riesa on myös sinne muuttavat porilaiset.

• Anonyymi

Pori on jämähtänyt menneeseen. Perintei duunarikaupunki, jonka asukla tottuneet saamaan leipänsä suorittavasta työstä.

Muuta ei haluttu eikä haluta. Yliopistoa aikanaan ehdotettiin, porilaiset torppasi sen. Se oli virhe.

Nyt suuret tehtaat siirtäneet tuotantonsa muualle ja tilalle ei ole tullut mitään. Työttömyys kasvaa kun heikosti koulutetuille porilaisille ei ole töitä.

Koulutusvaihtoehdot toisen asteen jälkeen surkeat. Fiksut lähtee muualle opiskelemaan ja jäävät sille tielle. Poriin jää se sakki, joita ei muualle huolita.

Tässä nyt jotain syitä Porin alakuloon. Plus päälle se porilainen perushankala luonne.

• Anonyymi

Ihan sitä vaan että olen ollut aina välillä käymässä Porissa yleensä viikonlopun ajan ja en näe täällä mitään vikaa ja ihmiset yllättävän mukavia sekä nähtävyyksiä riittää. Olen siis kotoisin Tampereelta.

Minun on kyllä pakko sanoa kaikille valittajille että älkää kirjoittako tänne yhtään mitään kerran tuommosta paskavaletta puhutte!

• Anonyymi

Porista sinä olet etkä muualla ole edes asunut.

• Anonyymi

Täältä puuttuu yliopisto, ja kunnon korkeakoulut, siksi Pori on jäänyt muista kaupungeista jälkeen, Kouvola samanlainen junttila.
      Nuoret ja fiksut lähtee pois ja juntit jää.

• Anonyymi

Tässä se juurisyy onkin. Jos joku fiksu tänne vahingossa eksyy, ei se pitkään viihdy vaan ymmärtää virheensä ja lähtee pois.

Satakunnan kansassa olikin juttua siitä, miten ulkopaikkakuntalaiset opiskelijat eivät viihdy pois ja aikovat muuttaa heti valmistumisen jälkeen muualle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä se juurisyy onkin. Jos joku fiksu tänne vahingossa eksyy, ei se pitkään viihdy vaan ymmärtää virheensä ja lähtee pois.

Satakunnan kansassa olikin juttua siitä, miten ulkopaikkakuntalaiset opiskelijat eivät viihdy pois ja aikovat muuttaa heti valmistumisen jälkeen muualle.

Samoin omat fiksut nuoret, Pori harmaantuu ja taantuu kovaa vauhtia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin omat fiksut nuoret, Pori harmaantuu ja taantuu kovaa vauhtia.

Ei ne Porin nuoret mitään kovin fiksuja ole. Jos sellaisia joskus sattuu olemaan, muuttavat mielellään muualle kun eivät sopeudu joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne Porin nuoret mitään kovin fiksuja ole. Jos sellaisia joskus sattuu olemaan, muuttavat mielellään muualle kun eivät sopeudu joukkoon.

Ei niin, nuo fiksut muuttaa pois Porista, vain tyhmät ja vanhukset jää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin, nuo fiksut muuttaa pois Porista, vain tyhmät ja vanhukset jää.

Juuri näin. Koulussa olin fiksu ja tunnollinen nuori, kiinnostunut asioista ja maailman menosta. Tietysti jouduin vähälahjaisten silmätikuksi. En sopinut joukkoon.

Jälkeenpäin ajateltuna oli ihan hyvä, ettei sopinut Porissa joukkoon. Poriin jääneet kiusaajat nykyään naamatatuoituja nistejä ja ties mitä pikkurikollisia. Jo koulussa oltiin kovaa poikaa väärennettyjen henkkareiden kanssa.

• Anonyymi

Porissa porisee.. Pontikkapannu p
      Porisee Porissa, PPP Point to Point Protocol Tampereelle juomien ytestailua kumpi parempi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2420
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2112
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2099
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1655
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      384
      1560
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      272
      1371
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      12
      1356
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe