Äärioikeistohallitus leikkaa seuraavaksi sairaspäivärahaa

Anonyymi-ap

Työntekijät ovat koko työssäoloaikansa maksaneet sairausvakuutus- ja
työttömyysvakuutusmaksua veroissaan.
Miksi ?
Siksi, että äärioikeistohallitus saa viedä ne rahat rikkaille.

Miksi me maksamme/maksoimme, kun vastinetta ei enää saa ?
Nyt kuuluisi myös alentaa veroja sen verran, kun sairauspäivärahaa leikataan.
Miksi turhasta pitäisi maksaa ?

Työntekijöitten työttömyysvakuutusmaksuista, jotka ovat siis työntekijötten rahaa hallitus leikkasi jo viime vuonna 200 miljoonaa.
Minne se raha meni ?

35

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tottakai tämä oikeisto hallitus leikkaa
      Eikä tämä riitä, EK on määrännyt enemmän.
      Ja Purra kiittää, ei ole duunarit vielä syväkyykyssä

• Anonyymi

Hei, hallitusohjelman mukaan menee,iloitsee Petteri Lama jatkaa 1930-lukua kohti ottaen ennätysmäärän velekoo .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, hallitusohjelman mukaan menee,iloitsee Petteri Lama jatkaa 1930-lukua kohti ottaen ennätysmäärän velekoo .

Odotamme .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🪨🪨🪨🪨✂️✂️✂️🤡✂️🤡✂️🤡🪨🦹🦹🦹🦹😱
        Enemmistö suomalaisista kokee istuvan hallituksen tehneen epäoikeudenmukaisia päätöksiä kaudellaan.

Erityisesti opiskelijoita, lapsia ja nuoria sekä työttömiä koskevat päätökset ja toimet on koettu epäoikeudenmukaiseksi. Asia selviää Kunnallisalan kehittämissäätiön (Kaks) teettämästä kyselytutkimuksesta, jonka toteutti kesäkuun alussa tutkimusyhtiö Verian.

Lähes joka toinen arvioi myös, että eläkeläisiä ja ikääntyneitä sekä palkansaajia on kohdeltu hallituksen päätöksissä kaltoin. Työnantajia ja yrittäjiä taas on vastaajien mielestä kohdeltu suhteellisesti oikeudenmukaisimmin.

Tasan puolet katsoo, että hallitus on kohdellut työnantajia ainakin jokseenkin oikeudenmukaisesti, ja yrittäjien kohdalla tätä mieltä on 45 prosenttia.

Tutkimukseen haastateltiin yli tuhatta täysi-ikäistä Manner-Suomessa. Tutkimusaineisto koottiin Gallup Kanavalla 1.-5. kesäkuuta, ja tulosten virhemarginaali on koko aineiston tasolla suurimmillaan vajaat kolme prosenttiyksikköä suuntaansa.

Lue myös: USU: Yli puolet suomalaisista arvioi Orpon hallituksen onnistuneen huonosti
        Tausta vaikuttaa
        Kyselyssä vastanneiden tuli pohtia asiaa 12 väestöryhmän näkökulmasta, ja lisäksi arvioida sitä, kuinka hallituksen toimet ovat vaikuttaneet heihin itseensä. 42 prosenttia vastasi kokevansa, että toimet eivät ole olleet heitä kohtaan epäreiluja, mutta 39 prosenttia sen sijaan koki niiden kohdelleen heitä epäoikeudenmukaisesti.

Hallituspuolueiden kannattajat suhtautuivat hallituksen päätöksiin tuntuvasti ymmärtäväisemmin kuin oppositiopuolueiden kannattajat. Myös ikä ja sukupuoli vaikuttavat siihen, miten kansalaiset hallituksen toimiin suhtautuvat.

Tutkimustulosten perusteella miehet kokivat naisia useammin, että hallitus ei ole tehnyt epäoikeudenmukaisia päätöksiä eri viiteryhmiä kohtaan. 18–30-vuotiaat suhtautuivat toimiin kriittisemmin, kun taas yli 60-vuotiaat suhtautuivat niihin suopeammin.

Ikääntyneiden kyselyyn osaa ottaneiden vastauksissa korostui näkemys siitä, että hallitus on toiminut epäreiluimmin juuri eläkeläisiä ja vanhuksia kohtaan. Kuitenkin vain neljäsosa heistä koki hallituksen toimien olleen heitä itseään kohtaan epäoikeudenmukaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saksimme karsien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työttömät selevii vähemmällä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saksimme karsien.

Karsimme saksien.

• Anonyymi kirjoitti:

🪨🪨🪨🪨✂️✂️✂️🤡✂️🤡✂️🤡🪨🦹🦹🦹🦹😱
        Enemmistö suomalaisista kokee istuvan hallituksen tehneen epäoikeudenmukaisia päätöksiä kaudellaan.

Erityisesti opiskelijoita, lapsia ja nuoria sekä työttömiä koskevat päätökset ja toimet on koettu epäoikeudenmukaiseksi. Asia selviää Kunnallisalan kehittämissäätiön (Kaks) teettämästä kyselytutkimuksesta, jonka toteutti kesäkuun alussa tutkimusyhtiö Verian.

Lähes joka toinen arvioi myös, että eläkeläisiä ja ikääntyneitä sekä palkansaajia on kohdeltu hallituksen päätöksissä kaltoin. Työnantajia ja yrittäjiä taas on vastaajien mielestä kohdeltu suhteellisesti oikeudenmukaisimmin.

Tasan puolet katsoo, että hallitus on kohdellut työnantajia ainakin jokseenkin oikeudenmukaisesti, ja yrittäjien kohdalla tätä mieltä on 45 prosenttia.

Tutkimukseen haastateltiin yli tuhatta täysi-ikäistä Manner-Suomessa. Tutkimusaineisto koottiin Gallup Kanavalla 1.-5. kesäkuuta, ja tulosten virhemarginaali on koko aineiston tasolla suurimmillaan vajaat kolme prosenttiyksikköä suuntaansa.

Lue myös: USU: Yli puolet suomalaisista arvioi Orpon hallituksen onnistuneen huonosti
        Tausta vaikuttaa
        Kyselyssä vastanneiden tuli pohtia asiaa 12 väestöryhmän näkökulmasta, ja lisäksi arvioida sitä, kuinka hallituksen toimet ovat vaikuttaneet heihin itseensä. 42 prosenttia vastasi kokevansa, että toimet eivät ole olleet heitä kohtaan epäreiluja, mutta 39 prosenttia sen sijaan koki niiden kohdelleen heitä epäoikeudenmukaisesti.

Hallituspuolueiden kannattajat suhtautuivat hallituksen päätöksiin tuntuvasti ymmärtäväisemmin kuin oppositiopuolueiden kannattajat. Myös ikä ja sukupuoli vaikuttavat siihen, miten kansalaiset hallituksen toimiin suhtautuvat.

Tutkimustulosten perusteella miehet kokivat naisia useammin, että hallitus ei ole tehnyt epäoikeudenmukaisia päätöksiä eri viiteryhmiä kohtaan. 18–30-vuotiaat suhtautuivat toimiin kriittisemmin, kun taas yli 60-vuotiaat suhtautuivat niihin suopeammin.

Ikääntyneiden kyselyyn osaa ottaneiden vastauksissa korostui näkemys siitä, että hallitus on toiminut epäreiluimmin juuri eläkeläisiä ja vanhuksia kohtaan. Kuitenkin vain neljäsosa heistä koki hallituksen toimien olleen heitä itseään kohtaan epäoikeudenmukaisia.

Olen aika ikääntynyt (80v) enkä katso minua mitenkään kaltoin kohdelluksi!

Olemme eläneet yli varojemme, palkat ovat monella suuremmat kuin mitä heidän työnsä tulos! Se on johtanut satojen tuhansien työttömien laumaan.

Kun jokainen työllään ansaitsee elonsa kuten itsekin olen tehnyt niin ei ole valittamista!

• Anonyymi

Ne leikkaa museot ja kansallispuistotkin pois kuleksimasta. Eihän näille mikään riitä.

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Olemme eläneet yli varojemme, palkat ovat monella suuremmat kuin mitä heidän työnsä tulos! Se on johtanut satojen tuhansien työttömien laumaan.

Kun jokainen työllään ansaitsee elonsa kuten itsekin olen tehnyt niin ei ole valittamista!

Johtajatkao työllään tienannaeet

Miksi suomi on lamassa ulisuuret oalkat lusmu köhmy johtajille

• Anonyymi kirjoitti:

Jos yrityksellä ei ole johtoa niin ei ole koko yritystäkään. Tuo annattaa huomata!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Nyt koekki kiinni köyhö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt korkki kiinni köyhä et ole miljonääri

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt koekki kiinni köyhö

Onks' toi jottain Tamperelaista kun en oikein ymmärrä? Kirjoita se suomeksi!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Onks' toi jottain Tamperelaista kun en oikein ymmärrä? Kirjoita se suomeksi!

Ihan sivusta. Et ehkä itse ymmärrä mutta pitävät näköjään sinun ja kaikkien käyttämien nimimerkkiesi kustannuksella hauskaa. Toivottavasti itse ymmärrät miksi se on noille niin helppoa.

Jos minä haluaisin pitää samaa hauskaa niin kysyisin sinulta miten mafioillasi ja orjillasi menee. Toinen esimerkki ja vihje, yritä edes puhua asiallisesti nykyisestä hallituksesta ja Kokoomuksesta. Siis se mikä tunnetaan ja tiedetään todellisuudesta.

Valinta on sinulla ja en ole edes varma että pystyisit olemaan järkevä ja asialliseen keskusteluun.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan sivusta. Et ehkä itse ymmärrä mutta pitävät näköjään sinun ja kaikkien käyttämien nimimerkkiesi kustannuksella hauskaa. Toivottavasti itse ymmärrät miksi se on noille niin helppoa.

Jos minä haluaisin pitää samaa hauskaa niin kysyisin sinulta miten mafioillasi ja orjillasi menee. Toinen esimerkki ja vihje, yritä edes puhua asiallisesti nykyisestä hallituksesta ja Kokoomuksesta. Siis se mikä tunnetaan ja tiedetään todellisuudesta.

Valinta on sinulla ja en ole edes varma että pystyisit olemaan järkevä ja asialliseen keskusteluun.

Todellisuudessahan nuo tyhmät Lyylit nauravat itselleen. He eivät edes osaa ajatella vaan tyytyvät käyttämään muiden heille sanelamaa satua. Se on tyypillistä ay orjille, herraa pitää totella kuten moni koirakin tekee!

Minä kyllä kykenen jokaisen esittämäni osoittamaan faktaksi mutta kun olen Lyyli parvelta kysynyt selityksiä heidän kantaansa niin he vaihtavat aihetta vaikka aihe olisi alun perin Lyyli tyylinen! Vuosienkaan mittaan ei Lyyli parvi ole koskaan mitään kyennyt osoittamaan muutoin kuin kirjoittamalla: "ei meidän sinulle tarvitse selittää!" Onnetonta porukkaa joka nauraa omalle tyhmyydelleen!!!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Todellisuudessahan nuo tyhmät Lyylit nauravat itselleen. He eivät edes osaa ajatella vaan tyytyvät käyttämään muiden heille sanelamaa satua. Se on tyypillistä ay orjille, herraa pitää totella kuten moni koirakin tekee!

Minä kyllä kykenen jokaisen esittämäni osoittamaan faktaksi mutta kun olen Lyyli parvelta kysynyt selityksiä heidän kantaansa niin he vaihtavat aihetta vaikka aihe olisi alun perin Lyyli tyylinen! Vuosienkaan mittaan ei Lyyli parvi ole koskaan mitään kyennyt osoittamaan muutoin kuin kirjoittamalla: "ei meidän sinulle tarvitse selittää!" Onnetonta porukkaa joka nauraa omalle tyhmyydelleen!!!

No juu. Ainakin yritin kertoa sinulle todellisuuden.

• Anonyymi kirjoitti:

No juu. Ainakin yritin kertoa sinulle todellisuuden.

Totuus kyllä ilmenee tuosta vastaamastasi kommentistani! Lyyli ei kykene mihinkään totuuteen vaan hän ainoastaan selittää hänelle opetettua harhaa! Oma ajattelu puuttuu tyystin ja se on se Lyyli tyyli!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Totuus kyllä ilmenee tuosta vastaamastasi kommentistani! Lyyli ei kykene mihinkään totuuteen vaan hän ainoastaan selittää hänelle opetettua harhaa! Oma ajattelu puuttuu tyystin ja se on se Lyyli tyyli!

No sinulta ei todellakaan puutu omaa ajatteluasi. Tosin ei taida löytyä ketään muuta joka ajattelee ja "tiedä" totuutta samoin kun sinä.
        No ehkä pari muuta täällä on yhtä sekaisin kun sinä. Joku karva.turpako se oli ja EXKAXEX. Olette kolmikko joka erottuu selvästi normaalista elämästä,

• Anonyymi kirjoitti:

No sinulta ei todellakaan puutu omaa ajatteluasi. Tosin ei taida löytyä ketään muuta joka ajattelee ja "tiedä" totuutta samoin kun sinä.
        No ehkä pari muuta täällä on yhtä sekaisin kun sinä. Joku karva.turpako se oli ja EXKAXEX. Olette kolmikko joka erottuu selvästi normaalista elämästä,

Olen aina pärjännyt omalla ajattelulla ja se on tuonut jopa positiivista tulosta myös varallisuuteen. Kannattaa siis jatkaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pestuumarkkinat viivästyivät .
        Siirtyivät ensi vuoteen.
        Siihen mennessä ehdimme tehdä riittävästi toimenpiteitä .

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Olen aina pärjännyt omalla ajattelulla ja se on tuonut jopa positiivista tulosta myös varallisuuteen. Kannattaa siis jatkaa!

Siis kannattaa jatkaa monella nimimerkillä ja hulluudella. Selväksi tuli. No Suomessa sinusta huoli pidetään. Tosin jos olet kokoomuskommareiden trolli Venäjältä niin sitten sinulla hiukan huonompi tulevaisuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis kannattaa jatkaa monella nimimerkillä ja hulluudella. Selväksi tuli. No Suomessa sinusta huoli pidetään. Tosin jos olet kokoomuskommareiden trolli Venäjältä niin sitten sinulla hiukan huonompi tulevaisuus.

Huutelee puskahuutaja muiden selän takaa!

• Anonyymi

Tottakai työläisten kuuluu maksaa kaikki. Hehän sen lisäarvon tuottavat ja yhteiskunnan kerman elättävät.

• Anonyymi

Tämä hallitus nosti yksyisen lääkäriasemien Kelakorvauksen 30:een euroon. Mutta heti nostivat nämä yksityiset hintoja ylemmäs vastaavasti.

Ja nyt kun Kokoomus & Persu leikkaa sairauspäivärahaa, ei varmasti ole varaa yksityiseen vastaanottoon!

Köyhällä ei ainakaan ole varaa sinne.

Miten kun tämä hallitus leikkaa ja säästää, mutta mitä enemmän leikkaa ja säästää, sitä enemmän se ottaa velkaa.

• Anonyymi

Säästä sinäkin älä osta

Mo ei edes varaa ostaa

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹👺🌵🌹🌹🌵😌🚕🚓🥰😅😆🛺🛺🛺🛺🥰😃🌴🔪🔪
        Yrittäjät nauttikaa nyt ihailemastanne kokoomus politiikasata jossa kansalta viedään kaikki rahat ja teille ei jää mitään

Rikas monimiljonääri vaan rikastuu
        Vale kokkare

• Anonyymi

Enemmistöllä suomalaisista ei ole varaa hoitaa ja tutkituttaa itseään
      yksityisissä lääkärikeskuksissa.
      Ne, keillä on eivät tukea tarvitse, mutta kelpaa sosiaalituki näköjään
      varakkaalle laitaoikeistollekin.

• Anonyymi

Sanni G. (kok) eilen kertoi Hesarissa, että yksityislääkäreillä käyvien
      kela-korvausta nostetaan l i s ä ä.

• Anonyymi

Vaikuttaako vihervasemmiston krooninen "vinttikipu" sairauspäivärahaan?

• Anonyymi

💼💼💼💼🎩🎩🎩✂️🎩✂️🎩💼
        Mielestäni hallitus on tavallaan sodassa Köyhiä vastaan.

Hallitus tekee kaikkensa heikentääkdeen
        vaan Köyhien kansalaisten asemaa
        Kaikila muilta leikataan paitsi rikkailta ,

Köyhä siis ei miljonääri kuten sinä

• Anonyymi

Työntekijöitten työttömyysvakuutusmaksuista, jotka ovat siis työntekijötten rahaa hallitus leikkasi jo viime vuonna 200 miljoonaa.
      MINNE se raha meni ?

Odotan vastausta !!! Kiitos !

• Anonyymi

Ei kuulu mitään.

• Anonyymi

1800-luku is BÄK!

• Anonyymi

Nyt kirurgi jää työtä vaille

• Anonyymi

Nykyinen hallitus tekee kaikkensa palkansaajan aseman heikentämiseksi. Se lienee tullut selväksi jo aikaa sitten.

Asiat ovat menneet vauhdilla läpi ja nyt keksitään jo uusia.

Hallituksen päämäärä on myös terveysjättien tukeminen, Kokoomus haluaa varmistaa vaalirahoitukset. Mitähän muut puolueet saavat siitä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      77
      3611
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      30
      2374
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      84
      2043
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1580
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1431
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1423
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1384
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1337
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1237
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1085
    Aihe