Vastuullisena luontoelämyksiä tarjoavana yrityksenä Järvisydän Rantasalmelta ajelee tilausveneellään Oravin kanavassa aiheuttaen idoja aaltoja, vaikka kanavassa on aallontekokielto. On kuulemma ollut sama ongelma viime vuonnakin. Kanootin kanssa oli hieman pelottavaa.
Järvisydämmen tilausveneen varoitus
27
432
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä siihen firmaan ja kertoa heille kuinka kuski käyttäytyy.
Kyllä niille öykkäröiville palvelun tarjoajille yleensä löytyy joku, joka niitä suitsii.- Anonyymi
Ei auttanut asiaan.
- Anonyymi
Juu. Olkaapa varovaisia siinä kanavassa ja eritoten sen jälkeen, voi olla ristiaallokkoa.
- Anonyymi
Kanavissa syntyy aalto pelkästään siitä, etyä siellä on vene.
- Anonyymi
Taidat olla amativeneulijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla amativeneulijä!
Tarkoitat siis sitä, että minulla on enemmän kokemusta ja ymmärrystä
Olet oikeassa, mutta vastaavan ymmärryksen saa myös koulufysiikalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat siis sitä, että minulla on enemmän kokemusta ja ymmärrystä
Olet oikeassa, mutta vastaavan ymmärryksen saa myös koulufysiikalla.Niinpä. Ois kiva vertailla kokemuksia. 😉
- Anonyymi
Porissa merivartiosto aiheutti aalloillaan kahden kajakin kaatumisen muutama vuosi sitten
- Anonyymi
Kajakki voi kaatua melkein mistä aalloista tahansa, vaikka ohi lipuvan soutuveneen. Nimimerkillä kokemusta on. Ei siinä tarvi kuin olla huomio jossain muussa asiassa ja pikkuruiset laineet vähän keinuttaa kajakkia ja sitten mennään nurin kun tilanteeseen ei oltu varauduttu.
Kajakin kaatuminen on ihan peruskauraa kokeneillekin, sen takia harjoitellaan miten päästään takaisin ylös ja jatkamaan matkaa. - Anonyymi
Mielenkiintoista.
Se on vähän kuin talvi, joka yllättää autoilijat.
Kukaan ei osaa arvata, että talvi tulee joka vuosi ja sama pätee aaltoihin. Ei eilenkään ollut aaltoa.
- Anonyymi
Muista en tiedä, mutta käännän kajakin kohti aaltoja, koska aina on sen verran aikaa, että kajakin ehtii kääntää.
Ellei joku moottoriveneilijä aja isoilla peräaalloilla kolmen metrin päästä.
Silloin on kyse murhan yrityksestä.- Anonyymi
On ihmisiä, joiden vastoinkäymiset ovat aina muiden syytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihmisiä, joiden vastoinkäymiset ovat aina muiden syytä.
...eikä milloinkaan omaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihmisiä, joiden vastoinkäymiset ovat aina muiden syytä.
Siinäpä oli varsin syvältä luotaavaa analyysia tästä aiheesta.
Tosi asiassa on olemassa valtava määrä toisten aiheuttamia vastoinkäymisiä.
Viime viikolla poliisikin putosi vesijetin päältä kun huviristeilijä teki aaltoa.
Mahtoikohan tuo poliisi miettiä siinä uidessaan takaisin jettinsä luo kuinka suuri osa syyllisyydestä lankesi itselle.
Olivat kuitenkin ottaneet sen veneilijän puhutteluun ja antaneet liikennevirhemaksun.
Tuon perusteella ainakin osa tuosta poliisin vastoinkäymisestä meni jakoon.
- Anonyymi
Oman lisänsä tähän keskusteluun tuo se, että eritysesti aallontekokieltoalueella veneilijä, jonka tekemät aallot rikkovat vaikkapa laiturissa olevan veneen on korvausvelvollinen. Tästä löytyy oikeuden lainvoimaisia päätöksiä. Löytyypä päätös, jossa ei oltu aallontekokieltoslueella, veneilijä oli korvausvelvollinen. Korona-aikana näitä amatööriveneilijöitä tuli liian paljon!
- Anonyymi
Vene pitää kiinnittää siten, ettei muutama satunnainen aalto riko koko venettä. Myös fendarit on hyvä laittaa. Savossa tai järvillä ei varmaan harrasteta tai osata kyseisiä asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vene pitää kiinnittää siten, ettei muutama satunnainen aalto riko koko venettä. Myös fendarit on hyvä laittaa. Savossa tai järvillä ei varmaan harrasteta tai osata kyseisiä asioita.
Merellä täytyy osata kiinnittää vene turvallisesti ja ottaa huomioon sään vaihtelut ja ohi kulkeva liikenne.
Esimerkiksi merivartiosto ei himmaille, jos on hätätilanne ja niiden veneistä lähtevä aalto on moninkertainen siihen nähden, mitä huvivene saa aikaan. Vene pitää kiinnittää niin, ettei se hajoa, jos muualla on hätä.
Aallontekokiellolla ja nopeusrajoituksilla on oma merkityksensä. On ihan eria asia, jos yksi vene viikossa tekee ison aallon kuin jos niitä menee kymmenen tunnissa. Yhtä kaikki, siihen yhteenkin pitää varautua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merellä täytyy osata kiinnittää vene turvallisesti ja ottaa huomioon sään vaihtelut ja ohi kulkeva liikenne.
Esimerkiksi merivartiosto ei himmaille, jos on hätätilanne ja niiden veneistä lähtevä aalto on moninkertainen siihen nähden, mitä huvivene saa aikaan. Vene pitää kiinnittää niin, ettei se hajoa, jos muualla on hätä.
Aallontekokiellolla ja nopeusrajoituksilla on oma merkityksensä. On ihan eria asia, jos yksi vene viikossa tekee ison aallon kuin jos niitä menee kymmenen tunnissa. Yhtä kaikki, siihen yhteenkin pitää varautua.Kyllä niillä aallontekokielto merkeillä joku merkitys täytyy olla kun niitä niinkin paljon on sinne aseteltu.
Jos niitä tappaja - aallon tekijöitä on raastupaankin kutsuttu tekojaan selittämään, niin miksi ylipäätään tuollaisia aallon tekijöitä vainotaan, koska se on niihin aaltoihin joutuneen oma syy kun ei ole varautunut.
Mikä minua erityisesti ihmetyttää näissä aalto keskusteluissa on se, että ihmeen paljon on aallon tekijöillä täällä ymmärtäjiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vene pitää kiinnittää siten, ettei muutama satunnainen aalto riko koko venettä. Myös fendarit on hyvä laittaa. Savossa tai järvillä ei varmaan harrasteta tai osata kyseisiä asioita.
Mihin faktoihin perustuu näkemyksesi, että Savossa ei osata veneitä kiinnittää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin faktoihin perustuu näkemyksesi, että Savossa ei osata veneitä kiinnittää?
Fakta perustuu Suomi24 asiantuntijalausuntoihin.
Kiinnityksen joku suattaa osata ja toinen taas ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niillä aallontekokielto merkeillä joku merkitys täytyy olla kun niitä niinkin paljon on sinne aseteltu.
Jos niitä tappaja - aallon tekijöitä on raastupaankin kutsuttu tekojaan selittämään, niin miksi ylipäätään tuollaisia aallon tekijöitä vainotaan, koska se on niihin aaltoihin joutuneen oma syy kun ei ole varautunut.
Mikä minua erityisesti ihmetyttää näissä aalto keskusteluissa on se, että ihmeen paljon on aallon tekijöillä täällä ymmärtäjiä.Taisin kirjoittaa liian vaikeaselkoisesti. Yritän uudelleen.
Aallontekokiellolla on merkitystä koska toistuvat isot aallot rasittavat esimerkiksi laiturirakenteita ja aiheuttavat rannan eroosiota. Ne rasittavat myös veneiden köysiä ja kiinnityksiä.
Toinen asia, mikä ei ole ristiriidassa edellisen kanssa on, että vene pitää kiinnittää niin, että se ei hajoa odotettavissa olevan suurimman aallon sattuessa kohdalle. Se on tervettä järkeä ja turvallisuutta, ei mikään kannan otto aallontekokiellon rikkojia kohtaan.
Täysin riippumatta siitä, pidätkö asiasta vai et, niin esimerkiksi merivartiosto valitsee nopeuden, jos sillä on mahdollisuus pelastaa ihmishenkiä, aallontekokiellon ja nopeusrajoituksen sijaan. Se on siis asia, joka on järkevä ottaa huomioon.
- Anonyymi
Aaltojen koko on vähän kuin veteen piirretty viiva.
Sitä ei ole kieltotaulussa edes määritelty.
Monesti hiljaisella nopeudella tulee isommat aallot vs. plaaniajo. Riippuen aluksesta.
Eihän sitä kukaan voi myöskään tietää, minkä kokoisista laineista jotkut kanoottikuskit järkyttyvät.- Anonyymi
Nopeusrajoitus on yksiselitteinen eikä esimerkiksi 10 km/h vauhdilla tulee aaltoja minkään kokoisesta tai mallisesta veneestä.
- AnonyymiUUSI
Oravi kanavan suu on paha paikka. Olin upottaa oman pikku meriveneeni siinä kun Hurma ja kumppanit iskivät hanat auki.
Olen oravista lähtenyt kymmeniä kertoja, en menisi kanootilla ollenkaan.- AnonyymiUUSI
Ei ole pikku meriveneitä, jotka voivat upota aaltoon.
On pikkuveneitä, muttei ne ole meriveneitä.
Merellä metrinen aalto on tyyni päivä. - AnonyymiUUSI
Huhhuh! Pitääkö sitä mennä sitten niin vaaralliseen paikkaan?
- AnonyymiUUSI
Ilmeisesti sana vaarallinen tarkoittaa eri asiaa eri murteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tapio Suominen on kuollut
Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y25118459Tapio Suominen oli sairauden uhri
Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van833145- 1232161
- 1911860
Sydämeni on
varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää1341725Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!
Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten2721416Minä itkin kotona kun tajusin että
Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten101272Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä
"– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu831091- 118960
Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta
Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu232959