Länsi ei enää edusta enää maailmanvaltaa

Anonyymi-ap

19

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä liitto tuo BRICS kun sen kaksi suurinta jäsentä ovat valmistautumassa sotimaan toisiansa vastaan Himalajalla ja sen ympäristössä.

      • Anonyymi

        He päättävät vapaassa maailmassa siitä miten hyvä tai huono siitä tulisi.


      • Anonyymi

        Muistuttaa akselivaltojen toheltamista edellisessä suuremmassa sodassa.

        BRICS ei näillä näkymin pysty edes riittävään keskinäiseen koordinaatioon, ellei Kiina ala käytännössä hallita muita BRICS-maita. Siihen Kiina ei edes pyri, koska he osaavat laskea ja asettavat tavoitteensa sen mukaan, mikä on mahdollista saavuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistuttaa akselivaltojen toheltamista edellisessä suuremmassa sodassa.

        BRICS ei näillä näkymin pysty edes riittävään keskinäiseen koordinaatioon, ellei Kiina ala käytännössä hallita muita BRICS-maita. Siihen Kiina ei edes pyri, koska he osaavat laskea ja asettavat tavoitteensa sen mukaan, mikä on mahdollista saavuttaa.

        Alkaa heillä olla tuossa liitossa jo yli puolet maailman väestöstä.
        Sitten vain äänestämään, ja katsomaan miten maapallo demokraattisesti makaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa heillä olla tuossa liitossa jo yli puolet maailman väestöstä.
        Sitten vain äänestämään, ja katsomaan miten maapallo demokraattisesti makaa.

        Ei kai vika siinä ole, ettei noissa maissa äänestettäisi. Äänten laskenta ei vain ole aina luotettavaa.

        Vakavammin: maailmantalousjärjestystä ei päätetä äänestyksin, paitsi ehkä osakeyhtiöiden hallintoneuvostoissa.

        Pitäisi kyllä päättää, se vain ei aivan äkkiä tule tapahtumaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tilastollisesti BRICS -maat edustavat johtajuutta ainakin näillä sektoreilla:
      - korruptio
      - saastuttaminen
      - teloitusten määrä
      - ihmisoikeusrikkomukset
      - luonnon tuhoaminen

      Mitään kovin järkevää ne eivät ole saaneet aikaan 15 vuodessa.

      • Anonyymi

        Yhdysvallat on monessa toisena, esimerkiksi saastuttamisessa, teloitetaan 23 ihmistä vuodessa. Ihmisoikeuksia rikotaan sielläkin, Yhdysvallat on kohonnut maailman johtavaksi vankivaltioksi. Maan vankiloissa viruu sekä suhteellisesti että absoluuttisesti eniten ihmisiä maailmassa, noin 2,2 miljoonaa. Se on osapuilleen 20 prosenttia maailman vangeista.
        Luonnon tuhoaminen tulee ylikulutuksesta, tähän syyllistyvät eniten hyvinvointivaltiot.
        Korruptio, montako maata löydetään missä presidentiksi valittaisiin kahdesta rikoksesta tuomion saanut mies?

        Ei se nykyinen maailman valta näytä sen paremmalta?

        Itsenäiset maat ovat tekemässä haluamaansa, annetaan heidän yrittää. Tulos puhukoon puolestaan.


      • Anonyymi

        Tuossa se ongelma juuri on. Niissä olisi väestöä, niillä olisi raaka-aineita, niillä olisi energiaa ja muitakin resursseja. Niistä katsoen pelkästään Saudi-Arabia, Venäjän ja Kiinan kolmikko voisi helposti muodostaa talousliiton, joka hyvin nopeasti nousisi maailman johtavaksi ja vihreän siirtymän kärkeen niin, että voisi itse alkaa omatoimisesti luopua fossiilisista.

        Vika on vain siinä, että edes länsimaat eivät ole saaneet riittävää yhteistyötä aikaiseksi ja ne ovat by far pisimmällä yhteistyön ja uuden kehityksen saralla. Mainitun kolmen suuren maan recordit taas eivät viittaa siihen, että niillä olisi edes kykyä lähentyä tarpeeksi, kun ne ovat kaikin tavoin paljon kauempana toisistaan, henkisesti ja kulttuurisesti, kuin länsimaat toisistaan.

        Ja tämä kaikki, vaikka länsimaat ovat EU:n yhteismarkkinat ja yhteisen rahajärjestelmän luomalla aiheuttaneet itselleen merkittäviä vaikeuksia ja suorastaan tuhonneet tuotanto- ja innovaatiokykyään.

        EU:n esimerkki on aiheuttanut sen, että nyt myös muut ovat alkaneet uskoa suuruuden ekonomian ratkaisevan kaikki ongelmat, vaikka todellisuudessa se myös luo erittäin suuren määrän ongelmia, joista kaikki eivät vielä ole paisuneet niihin mittoihin, joita kohti ne ovat menossa.

        Erityisen tuhoisaa tuo jäljittely tulee olemaan Afrikassa, jossa jotkut tosiaan haaveilevat alueen omasta EU:sta. Ajatus yhteistyöstä on nimenomaan juuri siellä erittäin järkevä ja hyvä, sillä mantereella on kaikkea, mitä se tarvitsee hyvään elämään, mutta yhteismarkkinat ja kenties yhteisvaluutta niin laajalla ja monimuotoisella alueella tulee johtamaan hirveisiin seurauksiin. Se tulee johtamaan järjettömän suuriin muuttoliikkeisiin, varallisuuserojen räjähtämiseen, ja melko varmasti tärkeiden resurssien alikäyttöön niiden jäädessä esim infran puutteen takia hyödyntämättä sekä jättimäisiin väärinkäytöksiin. On syytä muistaa, että korruptio ei ole EU:ssakaan ole ollut ihan pientä, mutta se on sentään saatu pidettyä kurissa maailman pisimpään kehitettyjen ja siten pisimmälle kehittyneiden oikeusjärjestelmien avulla. Venäjällä näimme, mitä pelkästä markkinatalouteen siirtymisestä voi seurata ilman kunnollista oikeusjärjestelmää, instituutioita ja poliittista kulttuuria.

        Poliittinen yhteistyö, joka myös tähtää juuri koko alueenn oikeusjärjestelmien ja instituutioiden kehittämiseen sen sijaan on mitä toivottavinta ja voi nostaa senkin maanosan sille paikalle, jonne se kuuluisikin. Taloudellista integraatiota voi alakohtaisesti tarpeen mukaan syventää sitä mukaa kuin muut edellytykset täyttyvät. EU:n kaltaiseen velka ja stagnaatiokatastrofiin ei tietysti ole syytä mennä koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa se ongelma juuri on. Niissä olisi väestöä, niillä olisi raaka-aineita, niillä olisi energiaa ja muitakin resursseja. Niistä katsoen pelkästään Saudi-Arabia, Venäjän ja Kiinan kolmikko voisi helposti muodostaa talousliiton, joka hyvin nopeasti nousisi maailman johtavaksi ja vihreän siirtymän kärkeen niin, että voisi itse alkaa omatoimisesti luopua fossiilisista.

        Vika on vain siinä, että edes länsimaat eivät ole saaneet riittävää yhteistyötä aikaiseksi ja ne ovat by far pisimmällä yhteistyön ja uuden kehityksen saralla. Mainitun kolmen suuren maan recordit taas eivät viittaa siihen, että niillä olisi edes kykyä lähentyä tarpeeksi, kun ne ovat kaikin tavoin paljon kauempana toisistaan, henkisesti ja kulttuurisesti, kuin länsimaat toisistaan.

        Ja tämä kaikki, vaikka länsimaat ovat EU:n yhteismarkkinat ja yhteisen rahajärjestelmän luomalla aiheuttaneet itselleen merkittäviä vaikeuksia ja suorastaan tuhonneet tuotanto- ja innovaatiokykyään.

        EU:n esimerkki on aiheuttanut sen, että nyt myös muut ovat alkaneet uskoa suuruuden ekonomian ratkaisevan kaikki ongelmat, vaikka todellisuudessa se myös luo erittäin suuren määrän ongelmia, joista kaikki eivät vielä ole paisuneet niihin mittoihin, joita kohti ne ovat menossa.

        Erityisen tuhoisaa tuo jäljittely tulee olemaan Afrikassa, jossa jotkut tosiaan haaveilevat alueen omasta EU:sta. Ajatus yhteistyöstä on nimenomaan juuri siellä erittäin järkevä ja hyvä, sillä mantereella on kaikkea, mitä se tarvitsee hyvään elämään, mutta yhteismarkkinat ja kenties yhteisvaluutta niin laajalla ja monimuotoisella alueella tulee johtamaan hirveisiin seurauksiin. Se tulee johtamaan järjettömän suuriin muuttoliikkeisiin, varallisuuserojen räjähtämiseen, ja melko varmasti tärkeiden resurssien alikäyttöön niiden jäädessä esim infran puutteen takia hyödyntämättä sekä jättimäisiin väärinkäytöksiin. On syytä muistaa, että korruptio ei ole EU:ssakaan ole ollut ihan pientä, mutta se on sentään saatu pidettyä kurissa maailman pisimpään kehitettyjen ja siten pisimmälle kehittyneiden oikeusjärjestelmien avulla. Venäjällä näimme, mitä pelkästä markkinatalouteen siirtymisestä voi seurata ilman kunnollista oikeusjärjestelmää, instituutioita ja poliittista kulttuuria.

        Poliittinen yhteistyö, joka myös tähtää juuri koko alueenn oikeusjärjestelmien ja instituutioiden kehittämiseen sen sijaan on mitä toivottavinta ja voi nostaa senkin maanosan sille paikalle, jonne se kuuluisikin. Taloudellista integraatiota voi alakohtaisesti tarpeen mukaan syventää sitä mukaa kuin muut edellytykset täyttyvät. EU:n kaltaiseen velka ja stagnaatiokatastrofiin ei tietysti ole syytä mennä koskaan.

        EU on samaa poteva mitä Jari Vilen, järki lähtee jos valtaa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU on samaa poteva mitä Jari Vilen, järki lähtee jos valtaa on.

        EU:n ongelma on se, että tietyllä alueella jopa toimiva taloudellinen integraatio laajennettiin poliittiseksi järjestelmäksi, jossa taloudellinen integraatio levitettiin järjettömän laajalle alueelle.

        Jos EU olisi lähtenyt liikkeelle poliittiselta pohjalta, se ehkä olisi onnistunut paremmin. Tai silloin sillä ainakin periaatteessa olisi ollut mahdollisuus onnistua, jopa erinomaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdysvallat on monessa toisena, esimerkiksi saastuttamisessa, teloitetaan 23 ihmistä vuodessa. Ihmisoikeuksia rikotaan sielläkin, Yhdysvallat on kohonnut maailman johtavaksi vankivaltioksi. Maan vankiloissa viruu sekä suhteellisesti että absoluuttisesti eniten ihmisiä maailmassa, noin 2,2 miljoonaa. Se on osapuilleen 20 prosenttia maailman vangeista.
        Luonnon tuhoaminen tulee ylikulutuksesta, tähän syyllistyvät eniten hyvinvointivaltiot.
        Korruptio, montako maata löydetään missä presidentiksi valittaisiin kahdesta rikoksesta tuomion saanut mies?

        Ei se nykyinen maailman valta näytä sen paremmalta?

        Itsenäiset maat ovat tekemässä haluamaansa, annetaan heidän yrittää. Tulos puhukoon puolestaan.

        Viidestä pahimmasta saastuttajasta on kolme BRICS maita: Kiina, Intia ja Venäjä
        BRICSin kasvihuonekaasupäästöt ovat puolet maailman kokonaispäästöistä.

        Yhdysvalloissa teloitettiin 18 kuolemantuomittua 2022 - Kiinassa tuhansia. Niiden väliin mahtuu monta maata.

        Jos laskuihin saataisiin myös esimerkiksi Kiinan, Eritrean, Indonesian, Myanmarin, Pohjois-Korean ja Somalian poliittiset vangit ja pidätyskeskuksiin hautautuneet, määrä nousisi yli 12 miljoonan.


    • Anonyymi

      Globaalin etelän BRICSin stondis vaan kohoaa kuin kesäkollilla.

      Samaan aikaan länsimaiden PRICKS-yhteisön käyrä lerpahtaa lerpahtamistaan.

    • Anonyymi

      Siellä heiluu tiltun ranne.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe