Lestadiolaisuuden jättäminen

Anonyymi-ap

Moi!

Olen 20 vuotias nuori mies ja miettinyt 5 vuotta lähtöä lestadiolaisuudesta. Joku varmaan ajattelee, että lähde jos ei kiinnosta. Ongelmani on se, että olen on/off lesta. Alkaa ärsyttämään kahden välillä hyppiminen ja kaapissa oleminen. Tässä ei oo kyse homoudesta.

Musaa kuuntelen päivittäin salaa. Eniten ärsyttää se, että tupakointi on ok, mutta ehkäisy on syntiä. Ehkäisy tässä tapauksessa taitaa olla suurin syy mahdolliseen lähtöön liikeestä. Tämän takia on jäänyt parisuhdekin kokeilematta. Ei kiinnosta hankkia 10 lasta.Ei ole vieläkään pokkaa sanoa kenellekään mitään sosiaalisen paineen takia.

13

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan asiallinen kirjoitus vaikka kirjoittaja
      oli Lutteri.

      • Anonyymi

        Oon miettiny, kuinka moni lähtee tästä kerhosta pois, kun muuttavat omilleen. Se on varma, että muiden mieliksi ei kannata elää.


    • Anonyymi

      Lähde pois kultista! Pärjäät paremmin vapaana sieluna. Aloita uusi elämä jossain muualla. Pystyt diihen kyllä 👍

      • Anonyymi

        Periaatteessa lähteminen on helppoa, kun ei liikkeessä juurikaan kavereita ole. Pitäisi vain oppia elämään ns. normaalisti.


    • Anonyymi

      Muutamien tuttujen takia en oo lähteny. Sitten kehittävät ties, mitä luuloja jos lähen koko touhusta pihalle.

    • Anonyymi

      Kaikissa kristillisissä seurakunnissa on myös ihmislisää. Näin on lestadiolaisuudessakin. Ei missään nimessä pidä uskoa Jumalaan ja Vapahtajaan Jeesukseen jättää. Rukoile Jumalan johdatusta ja pyydä että saat vastaukset mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin. Ihmisen syntisyys ei ole vain lista asioita joita ei saa tehdä tai saa tehdä tietyllä tavalla. En ymmärrä että pariskunnan pitää tehdä lapsia niin paljon kuin vehkeet ja luonto määrää ja ei riitä aineelliset ja henkiset resurssit eivät anna myötä. Juuso Lehtola on jättänyt lestadiolaisuuden mutta on tänään aidosti uskossa. Suosittelen kuuntelemaan hänen videoita jos et ole aikaisemmin kuunnellut. https://youtu.be/P3ERUyhnnh0

      • Anonyymi

        Kyllä uskossa oleva saa harrastaa musiikkia ja kulttuurillisia harrastuksia ja urheilua ja elää kun ei anti ole Jumalan vastaista.


      • Anonyymi

        Saa nähdä. En pidä ateismia tai agnostikkona oloa yhtään huonona asiana. Aina meitä ihmisiä on uskonnoilla hallittu.


    • Anonyymi

      Et ole mihinkään lähdössä tai tulossa. Synti on epätotuudessa ja riippuvuudessa.

    • Anonyymi

      Miten itse ilmaisisitte sen, että uskominen ei ole oma juttu? Kaikki ei aina olekaan niin yksinkertaista. Tilanne olisi vaikeampi, jos olisi enemmän uskovaisia ystäviä ja tuttuja. Itse tosiaan asun suhteellisen etäällä heistä, mutta samassa maakunnassa kuitenkin.

    • Anonyymi

      Aloita ryyppäämisellä.

      • Anonyymi

        Älä sorru kännäämiseen. Munaisit vain itsesi uskovaisille tutuillesi. Älä pidä meteliä. Eroa kaikessa hiljaisuudessa. Ole tavis suomalainen.


    • Anonyymi

      Lähde nopeasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4325
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2679
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2431
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      435
      1669
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      169
      1537
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1534
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      101
      1338
    9. 79
      1291
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1249
    Aihe