Onkohan tuo jäänyt kuskeille "tavaksi" koronasta, että etuovea ei avata ollenkaan? Sitten ihmiset yrittää tunkea keskiovesta sisään vaikka poistuvia olis ja sitä pitää odotella.
Olisi kuitenkin ihan fiksua aloittaa se sisään tuleminen sieltä etuovesta jo heti kun ovet aukeaa. Nyt monesti keskiovelle sitten tulee melkoinen ruuhka kun siitä kuljetaan sekä sisään ja ulos.
Tämä vaan henkilökohtainen mielipide, mutta en tiedä onko muut kiinnittäneet samaan huomiota.
kw: HSL, bussit, runkolinja, runkolinjat, ovet, korona, etuovi, keskiovesta sisään
HSL / Runkolinjat / Etuovi
14
433
Vastaukset
- Anonyymi
Kuljettajat eivät tykkää ihmisistä ja vain toisen etuoven avaaminen on signaali. Signaaliin ei pidä reagoida vaan tulee aina käyttää etuovea sekä sisääntulemiseen että poistumiseen. Toimenpiteen ei tarvitse olla erityisen nopea, sillä on selvää että vain toisen etuoven avaaminen hidastaa sisääntuloa ja poistumista.
- Anonyymi
Samaa mieltä tuosta, että eivät tykkää ihmisistä selvästi. Siitä ei kyllä pääse mihinkään.
- Anonyymi
Linjalla 300 sama juttu, ihmiset jopa yritti etuovesta sisään, eikä kuski suostunut päästämään vaan matkustajien piti kiertää keskiovelle päästäkseen sisään.
- Anonyymi
Ei siitä etuovesta kuitenkaan tule kuin max. pari matkustajaa sisään. Useimmiten kuitenkin siitä ei tule ketään, rynnivät kaikki mieluummin keski- ja jopa takaovesta sisään. Scania Suburbaneissa etuovi on vielä tolkuttoman hidas joten mitäpä sitä availemaan jos siitä ei kukaan kuitenkaan kulje. Toki se täytyy HSL ohjeiden mukaan avata jos siitä on joku selkeästi tulossa kyytiin tai jäämässä pois.
- Anonyymi
Se on kyllä harmillista, jos ovissa on tuollainen hitausongelma. Toisaalta jos sen avaa heti ja ne pari ihmistä tulee sisään ja painaa kiinni. Niin sitten on vielä keskiovien kohdalla ihmisiä palloilemassa edes takaisin. Niin ei oo niin paha tilanne toivottavasti.
- Anonyymi
Eikö sitä etuovea voisi avata ilman että matkustajan pitää eksplisiittisesti alleviivata omaa aikomustaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sitä etuovea voisi avata ilman että matkustajan pitää eksplisiittisesti alleviivata omaa aikomustaan?
Kuten jo totesin niin yleensä siitä ei tule tule ketään joten se on turhaa ja hidasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten jo totesin niin yleensä siitä ei tule tule ketään joten se on turhaa ja hidasta.
Jotkut kuljettajat eivät avaa etuovea heti vaikka huomaisivat matkustajan haluavan siitä sisään tai ulos. Pitää erikseen pyytää vaikka kuljettaja ymmärtäisi tilanteen. Lisäksi saatetaan pysähtyä pysäkille siten että etuovi on pysäkkialueen ulkopuolella. Tällaisesta teen aina valituksen. Kuljettajan perustehtäviin kuuluu pysäkille pysähtyminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut kuljettajat eivät avaa etuovea heti vaikka huomaisivat matkustajan haluavan siitä sisään tai ulos. Pitää erikseen pyytää vaikka kuljettaja ymmärtäisi tilanteen. Lisäksi saatetaan pysähtyä pysäkille siten että etuovi on pysäkkialueen ulkopuolella. Tällaisesta teen aina valituksen. Kuljettajan perustehtäviin kuuluu pysäkille pysähtyminen.
Ovissa on pieni viive joten se ei aukea juuri sillä sekunnilla kun auto on pysähtynyt vaan täytyy odottaa hetki. Ja ruuhka-aikoina pysäkille mahtuu samaan aikaan kolmekin bussia kahden sijaan kun ensimmäinen ajaa riittävän eteen. Mutta tee vaan niitä valituksia, senhän te osaatte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovissa on pieni viive joten se ei aukea juuri sillä sekunnilla kun auto on pysähtynyt vaan täytyy odottaa hetki. Ja ruuhka-aikoina pysäkille mahtuu samaan aikaan kolmekin bussia kahden sijaan kun ensimmäinen ajaa riittävän eteen. Mutta tee vaan niitä valituksia, senhän te osaatte.
Ei o mahdollista kestäisi yli sekunteja …
- Anonyymi
Etyovi välittää kalliita asuntoja ?🤣
- Anonyymi
Kaikissa autoissa on hätävapautusventtiili oven vieressä. Jos kuski ei avaa ovea, väännä venttiilistä ja ovi aukeaa. Näin pääset vaivatta myös etuovesta autoon sisään. Tätä konstia saa käyttää.
- Anonyymi
Voi tulla nokka kipeäksi jos sen tekee minun kuljettamassani autossa.
Sama kun tulisi häiriköimään ja nykäisisi mua parrastani. Silloin kukkuu käki tuutulaulua kun nukkumatti tulee. Se tulee myös sille venttiilin avaajalle .
Parta-Jugi - Anonyymi
Mulle ei avattu etuovea ensin, joten päädyin mennä keskiovesta jota avattiin äidille joka oli vauvan kanssa.
Kun olin bussissa kuski avaa etuoven.
Sitten myöhemmin joku tuli valittamaan hei sinä miks et mennyt näyttää lippua, sanoin mul on lippu mutta toi kuski ei edes päästänyt minut etuovesta, eikö sanonut mitään kun tulin etuovesta.
Ennen kun jään pysäkille menin sano hei kuski et avannut etuove tulin keskiovesta ja minulla oli lippu alkaa tulee ”huutelee huijari miksi huijaat”.
kuski luuli nousin bussin ilman lippu, niiku et olis antanut kyyti jos epäilet tuun ilman lippua. Sit myöhemmin miks huutelet mua huijariski, vaikka minulla on todiste on ostanut lippua jo puol tunti aikasin.
Ent onks ongelma nyt kuka, kuskit on nykyjään ihan oma päisiä!!
Mitäs mieltä te ootte?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904