JUMALA EI OLE JULMA EIKÄ PAHA

Kyllä vain, kun katselee luomakuntaa ja ihmisiä, niin jos uskoo, että Jumala on kaiken tehnyt ja asettanut, voi tulla siihen päätökseen, että Jumala on julma ja paha kun maailmassa on kaikkea pahuutta ja eläimet syövät toisiaan.

Huomatkaa nyt, että vaikka on pahuutta ja luonnononnettomuuksia ja mitä kaikkea, niin tuo ei ollut Jumalan alkuperäinen tarkoitus ja ei ole alunperin hänen mielensä mukaista.

1. Mooseksen kirja 1. luku jakeet29-30.
29. Ja Jumala sanoi: >>Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
30. ja kaikille metsäneläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi>>.

Eli maan alkuhistoriassa eläimet eivät syöneet toisiaan ja eivät imeneet toisilta verta ja lisäksi ihminen oli täysin viaton je ei ollut tehnyt pahaa sen enempää itselleen kuin toisilleekaan.

Ihmisten alkulankeemus, eli kun Aadam ja vaimonsa Eeva tekivät vastoin juurikin sen josta Jumala oli ankarasti varoittanut, että ei saanut syödä hyvän-ja pahantiedon puusta sen hedelmää.

Joku voi tietenkin ajatella, että miksi paratiisissa oli kielletty puu ja miksi Jumala salli saatanan käärmeen hahmossa petkuttaa ihmiset syömään kiellettyä hedelmää?

Hyviä kysymyksiä, kysymyksiä joihin minulla ei ole antaa vastauksia; ehkäpä Jumala joskus raottaa salaisuuden verhoa ja paljastaa miksi noin oli asiat paratiisissa.

Sehän on aina majesteettirikos, kun ihminen syystä tai toisesta rikkoo ja pitää halpana Jumalan nimemomaisen käskyn. Ja Jumala joka on äärettömän oikeudenmukainen, langetti tuosta syystä maan päälle kirouksen, kirouksen jonka hedelmiä me ihmiset saamme maistaa tänäkin päivänä.

Kun alkulankeemuksasta oli tullut planeetallemme kirous niin tie oli auki siihen luomakunnan järjestykseen mikä on tänäkin päivänä.

Tämä luomakunnan tila, että eläimet syövät toisiaan ja ihminenkin syö eläinten lihaa,
ei välttämättä tullut heti lankeemuksesta seuraavan kirouksen myötä, oli hyvinkin niin, että ennen vedenpaisumusta kasvimateriaalia oli riittävästi, että eläinten ei tarvinnut syödä toisiaan.

Mutta sitten vedenpaisumuksen jälkeen tuli tämä luonnonjärjestys, että eläimet syövät toisiaan ja imevät verta toisista eläimistä ja ihmisistä.

Raamattu puhuu, että luomakunta huokaa kun siinä on tämä tunnettu järjestys.
Roomalaiskirje 8:19-22.
19. Sillä luomakunan harras ikävöiyseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuoitenkin toivon varaan,
21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22. Sillä tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;

Eli vaikka tässä maailmassa on niin paljon ihmistenvälistä pahaa ja luomakunnassa on tämä paha järjestys, niin Jumala ei ole sellainen, hän on rakastava Isä, jolle me hänen luomansa ihmiset olemme todella tärkeitä; ja hän riemuitsee suunnattomasti kun hän löytää yhdenkin ihmisen, joka kääntyy parannukseen ja ottaa Jeesuksen, hänen Poikansa vastaan omaksi Vapahtajakseen.

11

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kertomasi perusteella Jumalasi ei ole sen paremmin kaikkivoipa kuin kaikkitietäväkään. Silti pidät tätä tunaria hyvänä ja oikeudenmukaisena.

      Taidat elää melkoisessa päänsisäisessä laa-laa-maassa.

    • Anonyymi

      Job35:1-3. Elämää ei voi kierrättää.

    • Anonyymi

      Luoja joka luo tekee aina hyvää olipa kyseessä ihminen joka luo vai Jumala.
      Ihminen luotiin Jumalan kaltaiseksi ja
      on siksi luova. Jumala olisi voinut luoda
      maailman ilman rakkautta mutta kaikki inhimillinen elämä sisältää rakkauden.
      Petoeläimet omassa perheessään jne.
      Eläimiä syödään ihmisen ravinnoksi ja
      näin on säädetty on myös eläimiä tältä rauhoitettuna. Lampaita jotkut kaitsevat
      mutta rakkaus on niin suuri että antavat
      pois ennen teurastusta. Hyvin yleistä pienen pienissä kotitarhoissa. Maailma on täynnä rakkautta oikeasti ja se voittaa aina
      kaiken pahan. Uuden lapsen syntymä on hieno todistus Luojasta.

    • Anonyymi

      Kuka vielä uskoo näitä Naahumin jorinoita? Jos jumala olisi kaikkivoiva, ettei kaikkea tätä olisi tapahtunut.

    • Anonyymi

      Rakkautta voidaan pitää toimivana jumalana, kun siitä tulee perimmäinen oikeutus teoille, jotka ovat ristiriidassa jumalallisten käskyjen tai moraaliperiaatteiden kanssa. Esimerkiksi, kun joku uskoo, että hänen romanttisen suhteensa sallii hänen harjoittaa seksuaalista toimintaa avioliiton ulkopuolella, hän nostaa rakkauden tehokkaasti jumalan asemaan. Tässä yhteydessä rakkaus ylittää Jumalan vallan ja siitä tulee epäjumalanpalvontakohde.


      Rakkaus ja Jumala eivät ole sama käsite. Vaikka Jumala ruumiillistaa täydellisen rakkauden, Hän myös ylittää sen. Hän ei rajoitu olemaan vain rakastava olento; Hän on myös pyhä, vanhurskas ja oikeudenmukainen. Väite, että rakkaus on yhtä kuin Jumala, olisi vähentävää ja harhaanjohtavaa.

      Sen varmistaminen, ettei rakkaudesta tule epäjumalanpalvontakohdetta
      Välttääksemme tekemästä rakkautta epäjumalia palvovaksi palvonnan kohteeksi, meidän on:

      Ymmärrä, että rakkaus on Jumalan ominaisuus, mutta ei erillinen kokonaisuus, jota on palvottava. Meidän ei pitäisi nähdä rakkautta Jumalan luonnon ulkopuolisena voimana; sen sijaan meidän pitäisi ymmärtää se olennaisena osana siitä, kuka Hän on.
      Ymmärrä moraalirelativismin ja jumalallisten käskyjen erottamisen tärkeys. Toisen rakastaminen ei oikeuta rikkomaan jumalallisia lakeja tai Jumalan asettamia moraaliperiaatteita. Aviorikos – missä tahansa muodossa – ei ole koskaan vain aviorikosta, vaan myös epäjumalanpalvelusta, koska se asettaa henkilökohtaiset halut tai toisen hyväksynnän Jumalan mielihyvän ja hyväksynnän edelle. Tätä periaatetta voidaan soveltaa moniin elämän osa-alueisiin romanttisten suhteiden lisäksi.
      Myönnä, että tunteidemme – myös rakkauden – tulisi ohjata raamatullista viisautta ja periaatteita sen sijaan, että niistä tulisi päätöstemme tai toimiemme lopullinen perusta. Tunteemme eivät voi sanella moraalista kompassiamme; pikemminkin Raamatun tulisi kertoa emotionaalisista reaktioistamme erilaisissa elämäntilanteissa.
      Kehitä arvostelukykyä tulkitessasi uskonnollisia lausuntoja tai opetuksia Jumalan luonteesta ja Hänen suhteestaan ​​ihmiskuntaan. On olennaista analysoida näitä ajatuksia kriittisesti ja verrata niitä Raamattuun sen varmistamiseksi, että ne eivät edistä epäjumalanpalvelusta mistään jumalallisen luonteen tai Häneen liittyvien luonteenpiirteiden näkökohdista.
      Muista, että vaikka Jumala ilmentää täydellistä rakkautta, hänen luonteessaan on muitakin puolia, kuten pyhyys, oikeudenmukaisuus, viha syntiä vastaan ​​ja armo syntisiä kohtaan Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta ristillä (Room. 5:8). Mikään yksittäinen ominaisuus ei voi täysin kiteyttää sitä, kuka Hän on kaikessa monimutkaisuudessaan ja loistossaan (2. Moos. 34:6-7).

    • Anonyymi

      Joka aamu on armo uus. Virsi.
      Tämä ei ole mitään hihhulismia
      Vaan viisautta
      Jumalan armo tarkoittaa sitä, että Jumala antaa meille anteeksi syntimme ja antaa meille hyvä elää ikuisesti hänen kanssaan. Tämä armo tulee Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta. Armo ei ole jotain, mitä voimme ansaita, vaan se on Jumalan lahja meille.

      Armo on myös voimaa, joka auttaa meitä elämään oikein ja voittamaan synnnin. Se antaa meille voimaa kestää vaikeuksia ja auttaa meitä tulemaan lähemmäksi Jumalaa.

      Armo on Jumalan rakkautta ja armollisuutta meihin. Se on lahja, jota emme ansaitse, mutta jota tarvitsemme.

    • Anonyymi

      Jumala = Kamala. Jumalan nimi on siksi johdettu sanasta Kamala.

      Jumala on luonut myös itsensä Perkeleen. Mitäänhän ei voisi olla ilman kaikkivaltiaan tahtoa, joten Perkele on olemassa vain Jumalan kamalasta tahdosta. On se hirveää! Hyi pyhä yrjö kun minua oksettaa moinen Jumala. Jumalan olisi kyllä ihan täysi syy tehdä itselleen eutanasia. On siinä sellaisesta hirviöstä kyse. Ei ihme, ettei mokoma kehtaa naamaansa näyttää.

    • Mjaahah, Aika pitää taas

      RUNKKUILTAMAT

    • Anonyymi

      Miksi ateistit ovat kuin älyttömiä

      • Anonyymi

        Kehitysvammaisena et tajua suurempaa älyä kuin sinulla itselläsi on.
        Uskot satuolentoihin, joita ei edes ole.


    • Anonyymi

      Noh, sehän riippuu kenestä jumalasta puhutaan :)

      Kun vertaamme esimerkiksi Krishnaa ja Raamatun Jumalaa, näemme kaksi äärimmäisen erilaista jumaluuden ilmentymää. Krishna Bhagavad Gitassa on kuin lämmin kesätuuli, joka tuo mukanaan rauhan ja rakkauden sanoman, kun taas Raamatun Jumala on kuin ankara myrsky, joka tuo tuhon ja pelon.

      Bhagavad Gitassa Krishna opettaa Arjunalle elämän perimmäisistä totuuksista. Hän korostaa dharmaa (oikeamielisyyttä), rakkautta ja henkistä kasvua. Esimerkiksi Krishna sanoo: "Nouse, Arjuna, ja taistele! Tämä ruumis on vain kuori, todellinen sinä on ikuinen sielu, jota ei voi tuhota." (Bhagavad Gita 2:18). Toisin sanoen, jokainen elämä on pyhä ja jokainen sielu on osa jumalallista kokonaisuutta. Kuinka kaunista ja inspiroivaa! Verrattuna tähän, Raamatun Jumala näyttää suorastaan kateelliselta ja pikkumaiselta.

      Otetaanpa esimerkiksi Nooan arkki. Niin Herra sanoi: 'Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka olen luonut, ihmiset, eläimet, maaeläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt.'" (1. Moos. 6:5-7). Miten armollista ja rakastavaa onkaan tuhota koko maailman väestö vain muutaman ihmisen synnin vuoksi! Todella ylevää, eikö?

      Krishna puolestaan opettaa ihmisiä näkemään itsensä osana suurempaa kokonaisuutta ja löytämään rauhan sisäisestä maailmastaan. Hän sanoo: "Joka toimii minulle, joka pitää minua korkeimpana päämääränään, joka on minun hartain ystäväni, joka on vapaa kiintymyksestä ja vihasta, hän pääsee minun luokseni." (Bhagavad Gita 11:55). Kuinka ystävällistä ja kannustavaa! Verrattuna tähän, Raamatun Jumala näyttää olevan kiinnostunut vain siitä, kuinka monta tapaa hän voi keksiä ihmisten rankaisemiseksi.

      Esimerkkinä Sodoma ja Gomorra: "Herra antoi sataa Sodomaan ja Gomorraan tulikiveä ja tulta, Herran tyköä taivaasta. Hän hävitti nämä kaupungit ja koko tasangon, kaikkien kaupunkien asukkaat ja maan kasvit." (1. Moos. 19:24-25). Ah, kuinka rakentavaa ja opettavaista onkaan tuhota kokonaiset kaupungit, koska niiden asukkaat eivät noudattaneet hänen sääntöjään. Todella sydämellistä!

      Krishna suhtautuu ihmisten tekoihin ja heidän mahdollisuuksiinsa parantaa itseään huomattavasti lempeämmin. Hän sanoo: "Vaikka joku tekisi pahojakin tekoja, jos hän palvoo minua yksinomaan, hän on katsottava pyhäksi, sillä hänen aikomuksensa ovat oikeat." (Bhagavad Gita 9:30). Tämä osoittaa Krishnan anteeksiannon ja uskon ihmisten kykyyn muuttua paremmiksi. Raamatun Jumala sen sijaan näyttää olevan valmis heittämään ensimmäisen kiven ja vielä muutaman perään, varmuuden vuoksi.

      Jumaltarut heijastavat aina sitä kulttuuria, jossa ne ovat syntyneet. Ne kertovat paljon yhteiskunnan arvoista, peloista, toiveista ja elinolosuhteista. Krishna korostaa myötätuntoa ja henkistä kasvua, mikä heijastaa muinaisen Intian arvoja ja filosofiaa. Raamatun Jumalan ankaruus ja tuomiot heijastavat antiikin Lähi-idän yhteiskuntien tiukkoja sääntöjä ja niiden pyrkimystä kontrolloida ihmisten käyttäytymistä. Näin jumaltarut auttavat meitä ymmärtämään paremmin menneiden kulttuurien maailmankuvaa ja arvomaailmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe