Kaste on jumalan tahdon vastaista

Anonyymi-ap

ei lapselle voi antaa nimeä sen pitää ite valita kuka haluaa olla ja tuleeko kastetuksi

110

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaste on nimenomaan Jumalan tahdon mukainen, josta Jeesus on antanut jo näytön, mutta nämä vauvan ripottelijat ovat kaukana Pyhyydestä, helvetin matkaisia.

      Yhtään vauvaa ei ole Raamatussa rikoteltu?

      • Anonyymi

        Pinnapedo matkalla helvettiin 😂


      • Anonyymi

        Kyllä raamatullinen marssijärjestys kasteen suhteen on se että tulla uskoon ja sitten otetaan upotuskaste.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä raamatullinen marssijärjestys kasteen suhteen on se että tulla uskoon ja sitten otetaan upotuskaste.

        Juuri näin. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pinnapedo matkalla helvettiin 😂

        Loppuiko vitsit Pinnan suhteen???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuiko vitsit Pinnan suhteen???

        Ei tuo ollut vitsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä raamatullinen marssijärjestys kasteen suhteen on se että tulla uskoon ja sitten otetaan upotuskaste.

        Eipä löydy moista opetusta Raamatusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä löydy moista opetusta Raamatusta

        Etkö?

        Raamattu täytyy ensin avata, ennkuin sitä kommentoi.

        Kokeile tätä; Mark 16;16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Etkö?

        Raamattu täytyy ensin avata, ennkuin sitä kommentoi.

        Kokeile tätä; Mark 16;16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Tuossa kohadsdsa ei puhuta mitään järjestyksestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kohadsdsa ei puhuta mitään järjestyksestä

        Järjestyksellä ei välii kuha roiskii vettä päällensä kannattaa pysyy altaan matalassa päässä jos ei osaa uida uimataidon voi opetella sitä voi mennä syvään päähän sukeltaminenkin onnistuu kuha ei oo liian kauan veden alla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa kohadsdsa ei puhuta mitään järjestyksestä

        Eikö, miksi asia Joka sen uskoo, on ennen kastetta?

        ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Taas uskomaton tuomitaan liekkeihin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö, miksi asia Joka sen uskoo, on ennen kastetta?

        ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Taas uskomaton tuomitaan liekkeihin.

        Jos minä sanon "joka siivoaa varaston ja leikkaa ruohon saa palkinnon" niin ajatus ei ole se että ensin pitää siivota varasto, vaan ajatus on se että kun varasto on siivottu ja ruoho leikattu niin sitten saa palkinnon. Sanojen peräkkäisyys ei kerro aikajärjestystä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä sanon "joka siivoaa varaston ja leikkaa ruohon saa palkinnon" niin ajatus ei ole se että ensin pitää siivota varasto, vaan ajatus on se että kun varasto on siivottu ja ruoho leikattu niin sitten saa palkinnon. Sanojen peräkkäisyys ei kerro aikajärjestystä

        Jeesuksen aikanaan ajatellen ei ne olleet tehtävissä meidän tavoillamme.

        Kaukaa pitää tartuntapinnat hakea?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesuksen aikanaan ajatellen ei ne olleet tehtävissä meidän tavoillamme.

        Kaukaa pitää tartuntapinnat hakea?

        Sanajärjestys ei määrännyt aikaa silloinkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanajärjestys ei määrännyt aikaa silloinkaan.

        Luuletko todella, että ihminen voi ottaa kasteen ennen uskoon tuloa, ja julistaa avoimesti Jeesuksen suuruutta.

        Jumalan suuruutta julistavaa ei kukaan Pyhä kasta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Luuletko todella, että ihminen voi ottaa kasteen ennen uskoon tuloa, ja julistaa avoimesti Jeesuksen suuruutta.

        Jumalan suuruutta julistavaa ei kukaan Pyhä kasta.

        Kaikilla ei ole mitään uskoontulohetkeä vaan uskoon kasvetaan.

        Jeesus ei saeta tuossa aikajärjestystä, se on fakta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole mitään uskoontulohetkeä vaan uskoon kasvetaan.

        Jeesus ei saeta tuossa aikajärjestystä, se on fakta

        Se ei pelasta, ainoastaan itse löytämänsä Jeesus, osa uskoo vieläkin monessakin lahkossa Rahaan.

        Mukaan lukien Lut Kirkkokuntakin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se ei pelasta, ainoastaan itse löytämänsä Jeesus, osa uskoo vieläkin monessakin lahkossa Rahaan.

        Mukaan lukien Lut Kirkkokuntakin.

        Eritoten hellarit puhuu rahasta ja veroista täällä jatkuvasti

        Vain Jeesus pelastaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eritoten hellarit puhuu rahasta ja veroista täällä jatkuvasti

        Vain Jeesus pelastaa

        Meniköhän nyt oikein?

        Missään muussa seurakuntalaisia ei asetella niin voimakkaasti Rahan mukaan paremmuusasteelle, mitä velluissa.

        Siellä on jopa heidän muovaama sanonta; - Kaikesta näkee, että Jumala on siunannut Heitä/ Häntä, vaikka todellisuudessa Jumala ei siunaa yhtään pakanaa, vain kansaansa, siunaus on yksinomaan Jeesuksen juttu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Meniköhän nyt oikein?

        Missään muussa seurakuntalaisia ei asetella niin voimakkaasti Rahan mukaan paremmuusasteelle, mitä velluissa.

        Siellä on jopa heidän muovaama sanonta; - Kaikesta näkee, että Jumala on siunannut Heitä/ Häntä, vaikka todellisuudessa Jumala ei siunaa yhtään pakanaa, vain kansaansa, siunaus on yksinomaan Jeesuksen juttu.

        Velluista en tiedä mutta hellarit puhuu rahasta koko ajan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Velluista en tiedä mutta hellarit puhuu rahasta koko ajan

        Ensimmäisen kerran siitä kuulin, vaikka käyn siellä aika ajoin.


    • Kaste on Pyhä, kun sen suorittaa Raamatun mukaan, joka on toimintaa aikuisena upottaminen Jeesuksen, jopa pelastava.

      Tuon vauva- viruttelu on pakanallinen, jota Raamattu ei tunne, ja on näinollen Jumalan pilkkaa.

      Tämä on niitä Katollisuuden veronmaksuja kuten koiravero, ja panta kaulaan.

      • Anonyymi

        Raamattu vain ei mainitse aikuisuutta kasteen ehtona

        Nuo vauvainisijät upottelee ihmisiä pakanallisesti ha siitä syntyy vain maksajia eri porukoihin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu vain ei mainitse aikuisuutta kasteen ehtona

        Nuo vauvainisijät upottelee ihmisiä pakanallisesti ha siitä syntyy vain maksajia eri porukoihin

        Hieman olet hakuisessa; Ap. t. 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"

        Kasteelle mennään, eikä kastaja mene kapaloihin?

        Kasteen ehto on aina se, että tunnustaa uskonsa Jeesukseen; Room. 10:10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen

        Kasteen proseduurin kuuluu, että kysytään ennen upottamista; Uskotko Sinä NN, että Jeesus on Herra?

        Myötäämisen jälkeen Hänet painetaan veden alla, kuvaannollisesti pesemään entinen paha pois.

        Mukana on hyvä olla aina pari todistajaa, vaikka Hoviherran kasteessa niitä ei ollut yhtään.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hieman olet hakuisessa; Ap. t. 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"

        Kasteelle mennään, eikä kastaja mene kapaloihin?

        Kasteen ehto on aina se, että tunnustaa uskonsa Jeesukseen; Room. 10:10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen

        Kasteen proseduurin kuuluu, että kysytään ennen upottamista; Uskotko Sinä NN, että Jeesus on Herra?

        Myötäämisen jälkeen Hänet painetaan veden alla, kuvaannollisesti pesemään entinen paha pois.

        Mukana on hyvä olla aina pari todistajaa, vaikka Hoviherran kasteessa niitä ei ollut yhtään.

        Raamattu ei tunne termiä "mennä kasteella"

        Kaste saadaan . "Joka uskoo ja saa kasteen..."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei tunne termiä "mennä kasteella"

        Kaste saadaan . "Joka uskoo ja saa kasteen..."

        Miksi et sitten ota kastetta, etkö usko Jeesukseen ja ala seurata Häntä.

        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi et sitten ota kastetta, etkö usko Jeesukseen ja ala seurata Häntä.

        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Minä olen saanut jo kasteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut jo kasteen.

        Kysyttiinkö sinulta sudetta Jeesukseen; - Suun tunnus Sinulla oli mikä?

        Oliko vettä se kahvikupillinen pakanalliseen tapaan, vaan Vesi upotukseen mahdollistava, jeesuksen tapaan?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kysyttiinkö sinulta sudetta Jeesukseen; - Suun tunnus Sinulla oli mikä?

        Oliko vettä se kahvikupillinen pakanalliseen tapaan, vaan Vesi upotukseen mahdollistava, jeesuksen tapaan?

        Vettä oli sen verran kun tarvi. Suun tunnustus kulkee mukana joka päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei tunne termiä "mennä kasteella"

        Kaste saadaan . "Joka uskoo ja saa kasteen..."

        ja loppu osa on sulle hepreaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja loppu osa on sulle hepreaa

        taitaa olla kreikkaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja loppu osa on sulle hepreaa

        Hebrea on toinen kotikieleni, mutta kirjoitin sen ensimmäisellä, eli Suomella?

        Onko vaikeuksia ymmärtää sitä?

        Kerro mikä ymmärrystäsi kiikastaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vettä oli sen verran kun tarvi. Suun tunnustus kulkee mukana joka päivä

        Kastealtaat ovat veden korkeudessa yleensä seurakunnissa hieman yli metrin, ja upotus tapahtuu taivuttaen kastettava taaksepäin.

        Kuinka syvä se on teillä?

        Järvessä tai joessa mennään hieman syvimmälle, niin toimitus helpottuu helpommin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hebrea on toinen kotikieleni, mutta kirjoitin sen ensimmäisellä, eli Suomella?

        Onko vaikeuksia ymmärtää sitä?

        Kerro mikä ymmärrystäsi kiikastaa?

        no sinä et yärrä edes suomen kieltä joten suosittelen sulle harhojesi takia hoitoa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vettä oli sen verran kun tarvi. Suun tunnustus kulkee mukana joka päivä

        Upotukseen tulee olla ainakin puolitoista metriä, muistako kastajasi nimen?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Upotukseen tulee olla ainakin puolitoista metriä, muistako kastajasi nimen?

        Tuollaistakaan ohjetta ei ole Raamatussa.

        Muistan kastajani nimen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaistakaan ohjetta ei ole Raamatussa.

        Muistan kastajani nimen.

        Mikä se oli nimeltään ja missä iässä itsekin olit?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä se oli nimeltään ja missä iässä itsekin olit?

        En minä ala yksityishenkilöiden nimiä täällä kertomaan. Olin itse pieni


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä ala yksityishenkilöiden nimiä täällä kertomaan. Olin itse pieni

        Ei vanhempasi tekivät päätöksen, joka on Jumalalan vastaista. Jos uskosi on, käy kasteella, jopa minä voin siinä auttaa.

        Mieti.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei vanhempasi tekivät päätöksen, joka on Jumalalan vastaista. Jos uskosi on, käy kasteella, jopa minä voin siinä auttaa.

        Mieti.

        Tottakai vamnhemmat tekevän lapsten puolesta päätöksiä ja se ei ole Jumalan tahdon vastaista. Minulle riittää yksi kaste, kiitos vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai vamnhemmat tekevän lapsten puolesta päätöksiä ja se ei ole Jumalan tahdon vastaista. Minulle riittää yksi kaste, kiitos vaan.

        Jokaiselle riittää yksi Raamatun mukainen kaste, viruttelu on pakanallista saastaa, jota et löydä Raamatusta.

        Vanhempiahan on niin moneksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jokaiselle riittää yksi Raamatun mukainen kaste, viruttelu on pakanallista saastaa, jota et löydä Raamatusta.

        Vanhempiahan on niin moneksi.

        Ei minua viruteltu vaan kastettiin.

        Vanhempia on moneksi ja kaikki eivät kasvata lastaan tuntemaan Jeesuksen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua viruteltu vaan kastettiin.

        Vanhempia on moneksi ja kaikki eivät kasvata lastaan tuntemaan Jeesuksen

        Jos et itse pysty kertomaan, kannattaa olla hiljaa koko babtzoosta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos et itse pysty kertomaan, kannattaa olla hiljaa koko babtzoosta.

        En minä siitä puhumutkaan vaan puhuin suomea


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä siitä puhumutkaan vaan puhuin suomea

        Babtzoo on Raamatussa sekä yleisesti tiedossa sanana; kaste.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Babtzoo on Raamatussa sekä yleisesti tiedossa sanana; kaste.

        Niin on, suomen kielen Raamatussa sitä ei ole


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, suomen kielen Raamatussa sitä ei ole

        Nimi onkin yleis- sivistystä ja pitää sisällään upotuskasteen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Nimi onkin yleis- sivistystä ja pitää sisällään upotuskasteen.

        Pitää sisällään myös muunlaisen kasteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja loppu osa on sulle hepreaa

        babtzoo beib et(h) tset oo beibe(t)h the too beibes the too eli lapset myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        babtzoo beib et(h) tset oo beibe(t)h the too beibes the too eli lapset myös

        Tai beth pipiis också


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai beth pipiis också

        siis pepiis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää sisällään myös muunlaisen kasteen.

        Vain opetuksen kokonaan nesteeseen?

        Minkä muunlaisen?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vain opetuksen kokonaan nesteeseen?

        Minkä muunlaisen?

        Opetuksen nesteeseen? En ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuksen nesteeseen? En ymmärrä

        Vaatii on huulien kostuttamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatii on huulien kostuttamista

        siis babtzoo ainakin kun tulee jano


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opetuksen nesteeseen? En ymmärrä

        Upotukseen, piti kirjoittaman, ymmärrätkö nyt?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Upotukseen, piti kirjoittaman, ymmärrätkö nyt?

        Baptizoo tarkoittaa muutakin kuin upottaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Baptizoo tarkoittaa muutakin kuin upottaa

        Kerro mitä muuta?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerro mitä muuta?

        Vedellä kosketusta, pesemistä, jne


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vedellä kosketusta, pesemistä, jne

        Ei. vain upotusta nesteeseen.

        Laita joku muu yhteys näkyviin?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei. vain upotusta nesteeseen.

        Laita joku muu yhteys näkyviin?

        Marinoitu ankka tarjoillaan lihakastikkeessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaistakaan ohjetta ei ole Raamatussa.

        Muistan kastajani nimen.

        Pauli Sivic kepuli vesi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei. vain upotusta nesteeseen.

        Laita joku muu yhteys näkyviin?

        Ei vaan pesemistä myös


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan pesemistä myös

        Siinä olet oikeassa, että kasteessa kun upotetaan, nousee ylös ;

        Ap. t. 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

        Oletko sinä antanut pestä kasteessa syntisi pois kasteella.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa, että kasteessa kun upotetaan, nousee ylös ;

        Ap. t. 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

        Oletko sinä antanut pestä kasteessa syntisi pois kasteella.

        Kyllä olen!


    • Anonyymi

      Kiitos aloituksesta. Jumalakin on hyvin loogisesti ajatteleva, vaikka Hänen ajatuksensa ovat inhimillistä ajatusta paljon korkeammat.

      Jumala näkee jo etukäteen, minkälainen ihminen tulee olemaan. Hän tietää myös sen, että vastasyntynyt ja pieni lapsi eivät ole tehneet vielä syntiä.

      Monet ihmiset jo alkukirkon aikana huomasivat tämän viimeksi mainitun myös. Hätäkaste on ollut myös varhain käytössä. Kun on huomattu, että vastasyntynyt on kuolemassa, on äkkiä annettu nimi ja kastettu. Se on vieläkin tarvittaessa käytössä ja myös maallikko voi sen suorittaa. Jos lapsi jää eloon, kaste on voimassa, vaikka sen olisi suorittanut maallikko. Se vain vahvistetaan myöhemmin. (Luterilaisessa kirkossa näin, jos olen ymmärtänyt oikein.)

      Antaa kuitenkin aika hyvät eväät elämään, vaikka ihminen tietysti myöhemmin ainakin jotakin syntiä tekee. Silloin taas katumus ja armo ovat tärkeitä. Näitä julistetaan ennen kaikkea toisessa sakramentissa, eli ehtoollisessa. Jeesuksen veri puhdistaa aidosti katuvan ihmisen ja uhrileipä muistuttaa Jeesuksen antamasta iankaikkisesta uhristaan ristillä syntisten puolesta.

      Voimia!

      • Hyvä alku, mutta Hätäkastetta, ja ylipäätään lapsikastetta ei esiinny Raamatussa?

        Lutheria ei kukaan uskova edes oman käytöksensä vuoksi, siksi opettajanakin oli vanhemmuutena täysi saatana, mm juutalaisten murhiin opettajana, Hitlerin oppi- isänä.

        Kirjoitat ja myös aistin, että tarkoitat hyvää, mutta siinä olet kartalla, katumus sekä armo on tien aina pyhyyteen, kun siihen liittyy anteeksiantamus.

        Sakramentti voidaan kääntää myös salaisuudeksi, missään niitä ei siinä hengessä Raamattu lanseeraa, vaan se olisi parempi ymmärtää mahdollisuutena, kuten mainitset, todella Ehtoollinen todella oikein ajateltuna on sen alkuperäinen muoto, muistoateria, joka vie meidät lähimmiksi Messiasta.

        Olet polulla, Voimia Sinullekin Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvä alku, mutta Hätäkastetta, ja ylipäätään lapsikastetta ei esiinny Raamatussa?

        Lutheria ei kukaan uskova edes oman käytöksensä vuoksi, siksi opettajanakin oli vanhemmuutena täysi saatana, mm juutalaisten murhiin opettajana, Hitlerin oppi- isänä.

        Kirjoitat ja myös aistin, että tarkoitat hyvää, mutta siinä olet kartalla, katumus sekä armo on tien aina pyhyyteen, kun siihen liittyy anteeksiantamus.

        Sakramentti voidaan kääntää myös salaisuudeksi, missään niitä ei siinä hengessä Raamattu lanseeraa, vaan se olisi parempi ymmärtää mahdollisuutena, kuten mainitset, todella Ehtoollinen todella oikein ajateltuna on sen alkuperäinen muoto, muistoateria, joka vie meidät lähimmiksi Messiasta.

        Olet polulla, Voimia Sinullekin Jeesuksessa.

        Raamatussa ei esiinny aikuiskastetta vaan siellä esiintyy kaste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei esiinny aikuiskastetta vaan siellä esiintyy kaste

        Lukee myös että herran henki lasketaan jokaisen lihan päälle ja jokainen joka huutaa häntä avukseen pelastuu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei esiinny aikuiskastetta vaan siellä esiintyy kaste

        Juuri näin ja aina sinne mennään omin jaloin, alkukielessä se on babtzoo, upotus nesteeseen kaikilta kohti.

        Se miksi sinä näin kerrot, kertoo, ettet tunne Raamattua lainkaan.

        Miten Jeesuksen kaste kuvataan, kerro se?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juuri näin ja aina sinne mennään omin jaloin, alkukielessä se on babtzoo, upotus nesteeseen kaikilta kohti.

        Se miksi sinä näin kerrot, kertoo, ettet tunne Raamattua lainkaan.

        Miten Jeesuksen kaste kuvataan, kerro se?

        Jeesuksen saaman kasteen kastetapaa ei kuvata ollenkaan.

        Kaste saadaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen saaman kasteen kastetapaa ei kuvata ollenkaan.

        Kaste saadaan

        Jeesushan meni Johanneksen luo; Matt 2; 13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.

        Jos luet pidempään, huomioi myös sen; 16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
        17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."

        Oletko Sinä jo ottanut saman kasteen, mitä Jeesus, minä olen ottanut sen jo aikapäiviä.

        Joskus ihmisen on herättävä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesushan meni Johanneksen luo; Matt 2; 13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.

        Jos luet pidempään, huomioi myös sen; 16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
        17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."

        Oletko Sinä jo ottanut saman kasteen, mitä Jeesus, minä olen ottanut sen jo aikapäiviä.

        Joskus ihmisen on herättävä?

        Johanneksen kaste ei ole enää voimassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen kaste ei ole enää voimassa.

        Miksi Sinun mielestäsi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi Sinun mielestäsi?

        Koska Raamattu sanoo niin. Johanneksen kasteella kastetut kastettiin erikseen Kristukseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvä alku, mutta Hätäkastetta, ja ylipäätään lapsikastetta ei esiinny Raamatussa?

        Lutheria ei kukaan uskova edes oman käytöksensä vuoksi, siksi opettajanakin oli vanhemmuutena täysi saatana, mm juutalaisten murhiin opettajana, Hitlerin oppi- isänä.

        Kirjoitat ja myös aistin, että tarkoitat hyvää, mutta siinä olet kartalla, katumus sekä armo on tien aina pyhyyteen, kun siihen liittyy anteeksiantamus.

        Sakramentti voidaan kääntää myös salaisuudeksi, missään niitä ei siinä hengessä Raamattu lanseeraa, vaan se olisi parempi ymmärtää mahdollisuutena, kuten mainitset, todella Ehtoollinen todella oikein ajateltuna on sen alkuperäinen muoto, muistoateria, joka vie meidät lähimmiksi Messiasta.

        Olet polulla, Voimia Sinullekin Jeesuksessa.

        Kiitos kommentista. Ei varmaan ihan suoraan mainita, muttta esim. siellä sanotaan, että koko perhekunta kastettiin. Tämä tarkoittaa, että myös lapset kastettiin.

        Vanhassa testamentissa poikalapset ympärileikattiin, joten kaste tuli vähän myös korvaamaan tämän juutalaisen tavan.

        Kaste on myös tavallaan ensimmäinen siirtymäriitti Jumalan armosta osalliseksi ja kirkon jäseneksi. Ollut jo hyvin kauan. Luulen, että jo alkuseurakunnan ajoilta lähtien jossakin määrin.

        Voimia!


      • Luther oli ehkä sitä mieltä, mutta kirjoituksissa se ei ilmene.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Ei varmaan ihan suoraan mainita, muttta esim. siellä sanotaan, että koko perhekunta kastettiin. Tämä tarkoittaa, että myös lapset kastettiin.

        Vanhassa testamentissa poikalapset ympärileikattiin, joten kaste tuli vähän myös korvaamaan tämän juutalaisen tavan.

        Kaste on myös tavallaan ensimmäinen siirtymäriitti Jumalan armosta osalliseksi ja kirkon jäseneksi. Ollut jo hyvin kauan. Luulen, että jo alkuseurakunnan ajoilta lähtien jossakin määrin.

        Voimia!

        Siellä sanotaan, että perhekunta, johon kuuluu Isä. Äiti, sekä elossa olevat lapset, jotka eivät ole lakien alla, eikä juuri mainitakaan missään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska Raamattu sanoo niin. Johanneksen kasteella kastetut kastettiin erikseen Kristukseen.

        1, Matt. 3:6 He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.

        Oli, kuten kerroin aika Taivaalliseen vallanvaihtoon, vastuu siirtyi Jeesukselle.

        Sitten tämä on hyvä lukea;

        Ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta, lähti liikkeelle näin.
        2Profeetta Jesajan kirjassa sanotaan:
        – Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi,
        hän raivaa sinulle tien.
        3Ääni huutaa autiomaassa:
        »Raivatkaa Herralle tie,
        tasoittakaa hänelle polut!»
        4Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi. 5Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
        6Johanneksella oli yllään kamelinkarvavaate ja vyötäisillään nahkavyö, ja hänen ruokanaan olivat heinäsirkat ja villimehiläisten hunaja. 7Hän julisti: »Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes kumartumaan ja avaamaan hänen kenkiensä nauhoja. 8Minä olen kastanut teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä.»


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesushan meni Johanneksen luo; Matt 2; 13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.

        Jos luet pidempään, huomioi myös sen; 16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
        17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."

        Oletko Sinä jo ottanut saman kasteen, mitä Jeesus, minä olen ottanut sen jo aikapäiviä.

        Joskus ihmisen on herättävä?

        Mikä on jeesus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on jeesus?

        Ei tietoa pienellä alkukirjaimella kirjoitettuna?

        Kysy suviseuroissa puhveleilta, jos niistä joku tietää sen?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei tietoa pienellä alkukirjaimella kirjoitettuna?

        Kysy suviseuroissa puhveleilta, jos niistä joku tietää sen?

        Oliko jeeesus pinni uppo tittanisu beppumaris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko jeeesus pinni uppo tittanisu beppumaris

        +ii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on jeesus?

        Jeesus on Herra. Kolmiyhteisen Jumalan 2. Persoona. Voi hyvin!


    • Anonyymi

      ja Jeesukselle annettiin nimi kahdeksan päivän vanhana ,
      "kun lapsi oli ympärileikattu , annettiin hänelle nimi Jeesus" Luuk: 2: 21

      Uudessa liitossa :
      "Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan , kasteessa"
      Kol: 2 : 11-12

      • Anonyymi

        Ja hänen kauttaan teidät on ympärileikattu, ei käsin tehdyllä ympärileikkauksella, vaan poistamalla se
        synnin liha, Messiaan ympärileikkauksen kautta.
        Ja te olitte haudatut hänen kanssaan kasteessa, ja sen kautta te nousitte hänen kanssaan, kun te
        uskoitte siihen Jumalan voimaan, joka nosti hänet kuolleista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hänen kauttaan teidät on ympärileikattu, ei käsin tehdyllä ympärileikkauksella, vaan poistamalla se
        synnin liha, Messiaan ympärileikkauksen kautta.
        Ja te olitte haudatut hänen kanssaan kasteessa, ja sen kautta te nousitte hänen kanssaan, kun te
        uskoitte siihen Jumalan voimaan, joka nosti hänet kuolleista

        Missään ei lue ympärileikkauksesta
        Ja kun täyttyivät ne kahdeksan päivää, että poikalapsi ympärileikataan, kutsuttiin hänen nimekseen
        Jeshua, jolla enkeli kutsui häntä ennen kohdussa hedelmöittymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei lue ympärileikkauksesta
        Ja kun täyttyivät ne kahdeksan päivää, että poikalapsi ympärileikataan, kutsuttiin hänen nimekseen
        Jeshua, jolla enkeli kutsui häntä ennen kohdussa hedelmöittymistä.

        Paitsi jälkimmäisessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hänen kauttaan teidät on ympärileikattu, ei käsin tehdyllä ympärileikkauksella, vaan poistamalla se
        synnin liha, Messiaan ympärileikkauksen kautta.
        Ja te olitte haudatut hänen kanssaan kasteessa, ja sen kautta te nousitte hänen kanssaan, kun te
        uskoitte siihen Jumalan voimaan, joka nosti hänet kuolleista

        jos pitää synti hävitä messiaan ympärileikkauksen kautta sit se tarkoittaa jotain ristinkuolemaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos pitää synti hävitä messiaan ympärileikkauksen kautta sit se tarkoittaa jotain ristinkuolemaa

        Sovintoveri puhdistaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei lue ympärileikkauksesta
        Ja kun täyttyivät ne kahdeksan päivää, että poikalapsi ympärileikataan, kutsuttiin hänen nimekseen
        Jeshua, jolla enkeli kutsui häntä ennen kohdussa hedelmöittymistä.

        >>> missään ei ole <<<

        lue raamatusta : Kol : 2: 11-12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> missään ei ole <<<

        lue raamatusta : Kol : 2: 11-12

        Kiitos, niinpäs onkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja hänen kauttaan teidät on ympärileikattu, ei käsin tehdyllä ympärileikkauksella, vaan poistamalla se
        synnin liha, Messiaan ympärileikkauksen kautta.
        Ja te olitte haudatut hänen kanssaan kasteessa, ja sen kautta te nousitte hänen kanssaan, kun te
        uskoitte siihen Jumalan voimaan, joka nosti hänet kuolleista

        Isäni oli ympärileikattu, mutta miksi sinä sitä sanot synnin lihaksi?

        Ei ole Raamatussa, taas Jumala antoi sen merkiksi annetusta maasta , eli Israelista, Heidän yhteisestä Liitostaan.

        Miksi sinä esinahkaa synniksi nimität?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi jälkimmäisessä

        Eikö; 1. Moos. 17:11 Leikkauttakaa pois esinahkanne. Tämä on merkkinä liitosta, joka on meidän välillämme, minun ja teidän.

        Tarvittaessa lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sovintoveri puhdistaa

        varotemädit


      • Niin on, sekin kertoo, että upottamisella on merkitys, pestä synti pois, ympärileikkaus ei ole enää voimassa muualla, kun siellä jossa on aina kuumaa sekä kosteutta, jolloin tauteja ei siittimeen enää tule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei lue ympärileikkauksesta
        Ja kun täyttyivät ne kahdeksan päivää, että poikalapsi ympärileikataan, kutsuttiin hänen nimekseen
        Jeshua, jolla enkeli kutsui häntä ennen kohdussa hedelmöittymistä.

        1. Moos. 17:10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
        1. Moos. 17:11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.

        Alkutekstissä se on 5 kertaa, eri yhteyksissä, joten on se siellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>> missään ei ole <<<

        lue raamatusta : Kol : 2: 11-12

        Väärä osoite?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, niinpäs onkin

        Sanomakin on; Kol 2; 11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois.
        12 Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista.

        Alat olla jo jyvällä, mutta et uskalla nostaa asiaa esille.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Isäni oli ympärileikattu, mutta miksi sinä sitä sanot synnin lihaksi?

        Ei ole Raamatussa, taas Jumala antoi sen merkiksi annetusta maasta , eli Israelista, Heidän yhteisestä Liitostaan.

        Miksi sinä esinahkaa synniksi nimität?

        raamattu on kuolleen cainin kirja sillä ei oo mitään tekemistä kristittyjen kanssa kristittyjä kiinnostaa vain missä heidän profeettansa on menny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamattu on kuolleen cainin kirja sillä ei oo mitään tekemistä kristittyjen kanssa kristittyjä kiinnostaa vain missä heidän profeettansa on menny

        Mitä teki vain ku tappo veljensä teki ristinmerkin ja sama tehtiin jeesukselle juutalaisten riittejä riittää oikeelle kristitylle risti muistuttaa et cain tappo veljensä ne muistaa aina et cain on murhaaja ja joi sen veret ja oksensi ruotsi on cainin maa ja se teidän lesta proffa on cainimaan eeli


      • Anonyymi kirjoitti:

        raamattu on kuolleen cainin kirja sillä ei oo mitään tekemistä kristittyjen kanssa kristittyjä kiinnostaa vain missä heidän profeettansa on menny

        Kaikkihan ihmiset ovat kuolleet, jotka ovat Raamatun kasanneet Jumalan ohjeen mukaan?

        Mitä cainia tarkoitat?


    • Anonyymi

      Jeesus antoi esimerkin kasteelle menemisestä uskoon tultua.
      Eihän Pyhä Henki voi tulla, jos et usko Jeesukseen Kristukseen.
      Ei kaste ole pelkkä nimikysymys.

      • Anonyymi

        Eipä jumala sinulle kerro kelle henkensä antaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä jumala sinulle kerro kelle henkensä antaa

        raamattu kyllä kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamattu kyllä kertoo.

        Ihan sama mitä raamatussa lukee et siltikään saa henkeä eikä jumala ilmoita sulle itteensä jos ei halua etkä tuu saamaan uskoa eikä se kerro sitäkään sulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mitä raamatussa lukee et siltikään saa henkeä eikä jumala ilmoita sulle itteensä jos ei halua etkä tuu saamaan uskoa eikä se kerro sitäkään sulle

        ⅔3d


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mitä raamatussa lukee et siltikään saa henkeä eikä jumala ilmoita sulle itteensä jos ei halua etkä tuu saamaan uskoa eikä se kerro sitäkään sulle

        Jos ei halua kyllä näkee ootko persläpi eikä sun ajatukset kiinnosta sitä tippaakaan vaikka oksentaisit loppu ikäs vain katumuksella saat sen omaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei halua kyllä näkee ootko persläpi eikä sun ajatukset kiinnosta sitä tippaakaan vaikka oksentaisit loppu ikäs vain katumuksella saat sen omaksi

        Ja ehkä vielä rankasee sitä ennen ja kattoo ootko sopiva


    • Anonyymi

      Kynä ja paperi on saatanan keksintö lutterin perkele oli antikristus

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe