Kukaan "kaverikaan" ei ikinä soita takaisin, olen heillekin pelkkä häirikkö. Vihaan itseäni ja elämääni. En ole saavuttanut mitään 20 ikävuodessa jotka olen elänyt. Olen pelkkä nolla, nolla tosi ystävää olemassa. Tuntuu etten aina jaksa. Vihaan kaikkea, olen loppujen lopuksi pelkkä hylkiö. Tuntemattomatkin minulle kadulla nauravat, en ansaitse iloa tai mitään. Parempi kun pysyn neljän seinän sisällä kiroten elämääni ja kaikkea mahdollista kuin ottaisin riskin astua ovesta ulos.
Minulla ei ole ketään ketä välittää minusta.
16
593
Vastaukset
- Anonyymi
Hei oot vielä tosi nuori ja ehdit hyvin saavuttaa mitä vaan haluatkin.Kotiin ei kannata jäädä surkuttelemaan ja vihaamaan maailmaa.Mielestäni ansaitset myös iloa niinkuin muutkin. Olen itsekin ajatellut samoin kuin sinä mutta elämä tuo eteen kaikenlaista ja kaikesta kyllä selviää ja löydät kyllä paikkasi. Et ole nolla muista se ja kun astut ulos seuraavan kerran niin ryhti suoraksi ja menoksi.Tsemppiä:)
- Anonyymi
Muistan, kuinka parikymppisenä ajattelin ihan samalla tavalla, pidin itseäni hylkiönä ja täysin nollana.
Tietenkin silloin samalla ajattelin, että muutkin pitävät minua sellaisena. Vaikka se ei ollut totta lainkaan, ainoastaan oma ajatukseni.
En ollut myöskään parikymppisenä saavuttanut mitään, tosin en edelleenkään ole, vaikka olen jo keski-ikäinen. Olen huomannut, että turha tässä on itseään syytellä, mitä on jäänyt tekemättä, ja mitä on tullut tehtyä, siitä ei tulisi kuin paha olla ja kenties ahdistusta.
Aloittajakaan ei voi tulevasta tietää, kuten ei kukaan muukaan, elämässä voi vielä olla edessä vaikka mitä hyvääkin. Sen verran utelias on hyvä olla, että antaa ajan kulua ja ottaa selvää, mitä kaikkea vielä eteen tuleekaan.
Aloitus vaikuttaa aika lailla masentuneen ihmisen kirjoittamalta, ja masennukseenkin voi saada apua, jos liian pahaksi menee. Apua olisi parempi hakea jo ennen kuin pääsee pahaksi.
Ja aina on joku/joitain, jotka välittävät, synkimmällä hetkellä voi tuntua, ettei heitä ole. - Anonyymi
Hyvä tuuri parhaillaan on saada ystäviä kun astuu ulos. Hyttyset partioivat jo ulko-oven takana.
Iso osa niistä ei saa yhtään tankillista täyteen verta.
Kärpäset ja paarmatkin pyrkivät pistoetäisyydelle. Karja on niiden kanssa hätää kärsimässä.
Muistan pikkusanttu-ajan. Lypsäjät määräsivät penskan huitomaan hyönteiset pois, ettei lehmän tarvittisi käyttää häntäänsä lypsyn aikana. - Anonyymi
Ei kukaan vielä 20-vuotiaana ole saavuttanut mitään. Tai hyvä jos opiskelupaikan. Joku ammattikoulun käynyt on saavuttanut ehkä työpaikan ja saattaa pystyä jo elättämään itse itsensä. Useimmat eivät sitten koskaan saavuta sen enempää. Poikkeuksellista on, jos on saanut jo kilpailla olympialaisissa ja voittanut kultamitaleja. Näitä ei monta ole.
- Anonyymi
Elämässä ei ole mikään pakko edes saavuttaa kaikkea.
Vähempikin riittää, ei kannata omia tavoitteitakaan asettaa liian korkealle, voi tulla paljon pettymyksiä.
Jokaisen kohdalla ne saavutuksetkin on erilaisia, jotkut tyytyy vähempään, jotkut vaativat ehkä liikaakin.
Ja se riittää, että saavuttaa jotain, mitä itse haluaa, Jos joku muu haluaa sinun saavuttavan jotain, sitä ei tarvitse saavuttaa jos ei itse halua.
Elämme täällä itseämme varten, emme muita. Siis toki muut huomioon ottaen.
- Anonyymi
Ymmärrän miltä susta tuntuu, itse olen ollut myös tuossa iässä yksinäinen, kukaan ei kaivannut, ei pyytänyt mihkään eikä soitellut. Olin aina se joka roikkui jotenkin mukana saamatta mitään huomiota. Nytkin olen yksinäinen, puhelen yksikseni ja olen vain neljän seinän sisällä.
- Anonyymi
Miksi olet neljän seinän sisällä ? Onhan siihenkin joku syy.
Jos jää neljän seinän sisään, yleensä jää yksinäiseksi.
Tosin aina se ei ole oma valinta, jos menee vaikka liikuntakyky heikoksi, eikä kotoaan pääse lähtemään mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet neljän seinän sisällä ? Onhan siihenkin joku syy.
Jos jää neljän seinän sisään, yleensä jää yksinäiseksi.
Tosin aina se ei ole oma valinta, jos menee vaikka liikuntakyky heikoksi, eikä kotoaan pääse lähtemään mihinkään.Onhan sillekin yleensä joku syy miksi jää neljän seinän sisälle. Ei aina tarvitsisi kyllä syyllistää ja valmiiksi syyllisyyttä tuntevaa ihmistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan sillekin yleensä joku syy miksi jää neljän seinän sisälle. Ei aina tarvitsisi kyllä syyllistää ja valmiiksi syyllisyyttä tuntevaa ihmistä.
Ei se ole syyllistämistä, anteeksi tuosta, en niin tarkoittanut.
Se oli toteamus, ja jokainen neljän seinän sisälle jäänyt luultavimmin tietää, miksi on sinne jäänyt.
Olisi kuitenkin kohdallaan pohtia, olisiko asialle tehtävissä jotain, miettiä, miksi on jäänyt sinne ? Ja mikä voisi johtaa sieltä ulos.
Se ei ole välttämättä loppuelämää koskeva asia, apua on saatavissa.
Ymmärrän senkin, kun menee huonosti, varmasti tuntuu, ettei mikään enää ikinä onnistu, olen sen käynyt itsekin läpi.
En tarkoittanut syyllistää, en loukata, anteeksi vielä.
- Anonyymi
Lopeta se turha näyttely ja katsele vertaisiasi ihmisiä, mene transbaariin, sieltä löytyy sulle ystävii!
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla tärkeä voimavara ja saitkin jo paljon vastauksia. Ohessa tiedoksesi myös matalan kynnyksen auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä.
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken ja luottamuksellisesti. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Chatteihin ja ryhmiin osallistuminen voi lievittää yksinäisyyden tunnetta.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Kenestä sinä itse välität?
- Anonyymi
Koko elämä ollut kamppailua tyhjyyden tunteen kanssa. Ikää jo yli 40 eikä se muuksi muutu. Ymmärsin vihdoin elämän tarkoituksen itselläni: Katsoa kauanko jaksan taistella luovuttamatta.
Elin yksinäistä elämää lähes nelikymppiseksi kunnes avioiduin ja sain lapsen. Eipä auttanut. Tyhjyys on sisäänrakennettuna minussa.- Anonyymi
Mitä haluaisit elämältäsi/elämääsi ? Mikä voisi täyttää sitä tyhjyyden aiheuttamaa aukkoa ?
Mikä saisi sinulle paremman olotilan ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä haluaisit elämältäsi/elämääsi ? Mikä voisi täyttää sitä tyhjyyden aiheuttamaa aukkoa ?
Mikä saisi sinulle paremman olotilan ?No sitä on tullut mietittyä ihan riittävästi. Vastausta ei löydy. Voisin kuvitella viihtyväni erakkona jossain korvessa mutta olen jo hyvinvointiyhteiskunnan laiskistuttama, mukavuudenhaluinen, raato.
Raha ratkaisisi joitain ongelmia mutta uutta päätä en sillä saisi. Eli lopulta olisin hetken huuman päästä taas tyytymätön. Jotain on pielessä pään sisällä ja olen sen hyväksynyt. Olen vain tällainen. Elämä ei ole minun kohdallani tehty nautittavaksi. Nyt kun en enää yritä muuttaa itseäni, elämä on hiukan helpompaa.
Älkää vaivatko itseänne pohtimalla loputtomasti kuinka voisitte parantaa elämänne. Se ei kaikilta onnistu. Päivät saadaan kyllä pois päiväjärjestyksestä joka tapauksessa. Keskittykää muiden ihmisten auttamiseen. Hyvää kesää kaikille.
- Anonyymi
Oon 18v turkulainen "nainen" . Haluisitko tutustua? Mulla on jatkuvasti samoi tunteita. Näinkin iso kaupunki että luulis edes joku löytyvän.. Mut ei. En kyl usko et tuntemattomat naurais sulle, jos nauraa nii sit on typerää porukkaa. Koita ottaa riski mennä ulos, vaikka se on vaikeaa. Se voi olla palkitsevaa. Käytkö jossain juttelemassa? Olis varmaan hyvä, kuulostaa tosi rankalta sun tilanne. Voimia kuitenkin!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356