Osaisiko joku neuvoa, mistä kannattaisi etsiä astioita veneeseen? Eli mielessäni olisivat muoviset tai melamiiniset, mutta en tahdo löytää mistään kauniita muoviastioita. Lautaset ehkä menettelee, mutta erityisesti etsin kahvikuppipareja ja jalallisia viinilaseja. (Stoccalta löytyi yhdet mutta ihan järkyttävän suuret ja tilat veneessäni ovat tosi pienet).
astioita veneeseen?
11
2264
Vastaukset
- etelän emäntä
Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin katsasta myös Etolan tarjonta! Menee ainakin hinnoissa Stockan alle. Tietysti myös Anttila, ehkä Ikeakin (en kylläkään ole käynyt siellä aikoihin).
Maritim ja muut veneliikkeet tarjoavat ruotsalaisia jalallisia muovilaseja, en muista merkkiä. Jalka vähän kolho mutta lasin pesän muovi ohutta, mikä mielestäni on viinilasille ehdoton edellytys.
Samoin Maritimista löytyy melamiinilautasia, eri kokoja, kuten kahvikuppeja ja -mukejakin, tosin viime kesänä hirvittelin hintaa. Silti kannattaisin mieluummin melamiinia, se ei naarmuunnu niin helposti kuin muut muovit.
Ja vielä yksi mielestään ihan kokeneen vene-emännän vinkki: kun ostat aterimia, siis veitsiä ja haarukoita, niin tarkista etteivät piikit ja veitsen terässä mahdollisesti oleva sahalaita ole kovin teräviä. Jos ovat, ne raapivat minkä tahansa lautasen yhden loman aikana pilalle.
Itse haikailen tällä hetkellä Marimekon Unikko-melamiiniastiaston perään. Siinä vaan on vähän sopimattoman kokoisia ne osat, vaikka pinoutuvatkin kivasti.
Piknikkikorit, joissa on muoviset mukit, lautaset ja muoviaterimet, ovat nyt supersuosittuja. Veneeseen ne ovat mielestäni turhan suuria, siis jos on ns. normaali perhepurkkari (ja perhettäkin...)- Hasse
Omaan veneeseeni lautaset ja muut "posliinit" löytyivät melamiinisena Maritimista neljä vuotta sitten jä näyttävät edelleen lähes uusilta. Viinilasit ostin Kodin Anttilasta. Hinta oli markka-aikaan n. 20 mk / kpl, mutta ovat edeleen erittäin siistejä ja säröttömiä. Voin suositella molempia.
- KPy
Ostin venemessuilta vertailun jälkeen astioita pohjalaisyritykseltä: Närpes Biltillbehör. Myyvät myös postimyyntinä. Laatu oli silmämääräisesti sama kuin varsinaisilla venetarvikeliikkeilläkin ja hinta aavistuksen halvempi.
http://www.narp-biltillb.fi/fin/servis.asp- useat ostokset tehnyt
Ehdottomasti hyvä melamiiniastioiden hankintapaikka on juuri tuo Närpiön autotarvike. Netistä voi tilauksen tehdä kätevästi ja toimitus tapahtuu nopeasti. Hinnat ovat tosiaankin jonkin verran edullisemmat kuin varsinaisissa "venetarvike" liikkeissä.
Lähettävät mielellään myös kuvaston melamiiniastioista.
Mielestäni ovat todella kauniita astioita, varsinkin juomalasit. Sieltä löytyy myös kahvikuppeja/mukeja eri kuvioilla.
Aikas arvokkaita nuo vaan ovat, mutta itse olemme hiljanneet keräilleet niitä ja nyt alkaa olemaan koko kalusto koossa.
Jos pääsee porukalla tilaamaan niin säästää hieman postikuluissa. - Tyytyväinen
useat ostokset tehnyt kirjoitti:
Ehdottomasti hyvä melamiiniastioiden hankintapaikka on juuri tuo Närpiön autotarvike. Netistä voi tilauksen tehdä kätevästi ja toimitus tapahtuu nopeasti. Hinnat ovat tosiaankin jonkin verran edullisemmat kuin varsinaisissa "venetarvike" liikkeissä.
Lähettävät mielellään myös kuvaston melamiiniastioista.
Mielestäni ovat todella kauniita astioita, varsinkin juomalasit. Sieltä löytyy myös kahvikuppeja/mukeja eri kuvioilla.
Aikas arvokkaita nuo vaan ovat, mutta itse olemme hiljanneet keräilleet niitä ja nyt alkaa olemaan koko kalusto koossa.
Jos pääsee porukalla tilaamaan niin säästää hieman postikuluissa.Kallita mutta käytännöllisiä, olen ostanut Tupperwarelta. Lisäksi ovat usein aika monikäyttöisiä. Hinnat kyllä pistävät nikottelemaan.
- Rookie
Tyytyväinen kirjoitti:
Kallita mutta käytännöllisiä, olen ostanut Tupperwarelta. Lisäksi ovat usein aika monikäyttöisiä. Hinnat kyllä pistävät nikottelemaan.
Tupperwarea minulla onkin kaikki säilytysastiat.
Kokeilenpä nyt tuota parissa meilissä kehuttua närpiöläistä.
- tarjoustalo
Keraamiset toimii veneessä kohtalaisen hyvin ja hävikki ei ole kovinkaan iso. Itse kyllä suosin kertakäyttöisiä jotka voi hävittää käytön jälkeen.
- yyne
Kattila ym. sarja pitäis saada, sellainen joka menisi pieneen tilaan...irtokahvat tms. Vinkkejä?
- rookie
yyne kirjoitti:
Kattila ym. sarja pitäis saada, sellainen joka menisi pieneen tilaan...irtokahvat tms. Vinkkejä?
irtokahvallisista en tiedä, mutta itse ostin edullisesti ikeasta sarjan kattiloita, tai oikeastaan kasareita (teflon, niin tiskautuu helposti) jotka ovat pienehköjä ja menevät mukavasti sisäkkäin. ikeastahan saa nykyään myös postimyynnillä tai netistä tilaamalla jos ei pääse käymään.
- bobi25
Itse ostin piknik laukun sokokselta. Laadukkaan oloinen. Sitä voi pitää aina autossa mukana kätevästi. Tavarat ei vie tilaa paljoakaan. Käytän laukkua muutoinkin tavaran kuskaukseen, koska on jämäkkää tekoa.
- Raipe
Biiltemasta löytyy lasit ja lautaset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760