Minun aivotoiminta on täysin lakannut. En osaa enää keittää kahvia, laittaa lakanoita sänkyyn, pestä pyykkiä enkä pitää itsestäni huolta. Viimeksi kun keitin kahvia, kahvit tulivat pitkin asunnon lattiaa. Olen täysin saamaton tapaus. Mitään en saa aikaan. Muistan nuoruudestani että olin aktiivinen ihminen monessakin asiassa mutta nykyään järki riittää enää juuri ja juuri tupakan sytyttämiseen.
Olen pahassa jamassa
11
446
Vastaukset
- Anonyymi
No tässäpä sulle ideoita kohentaa toimintakykyäsi:
1. Ala noudattamaan asteittain päivärutiineja. Päivä voi rytmittyä esim niin että syöt tiettyihin aikoihin ja käyt vaikkapa aamukävelyllä ja iltakävelyllä.
2. Muista asteittain tehdä muutoksia. Yksi lisäys kerrallaan. Muuten herkemmin palaat entisiin tapoihisi.
3. Jos olet liikaa koneella jossa vain klikkailet kokoajan nopeasti kaikkea myös aivosi mukautuvat siihen. Ala asteittain tehdä konkreettisesti asioita niin että niistä tulee osa rutiinia.
4. Vaikka nyt ei suju ajan saatossa alkaa sujua.
5. Terveelliset elämäntavat voivat olla hyvä tapa aktivoitua. Kunnon ruokavalio lisää energisyyttä ja sitä noudattaessa tulee luontaisesti aktivoiduttua esim kokkaillessa tai harjoittaessa vähän suunnitelmallisuutta elänäntapojen suhteen. Kävely on aivoille hyväksi ja estää jopa dementiaa. Se laittaa aivosi liikkeelle.
Älä keksi tekosyitä mikset voisi jo tänään aloittaa. Tee joku pieni asia ja ajan saatossa lisätessäsi tekemistä toimintqkykysi kohenee
Hyvä olo vaatii työtä - Anonyymi
Vanhuuden aiheuttamaa toimintakyvyn puutetta esiintyy minullakin. Ikääkin meikämannella 86v.
Alueen lähihoitajamme ovat tuoneet osoitteita tukiasunnon hakemiseen.
Haluaisin pökrätä, kuolla tässä yli 90v. sitten rakennetussa talossa.
Alueemme tukiasunnot ovat hyvin varattuja.
Omahoitojen turvin pystyn vielä selviytymään ruokatarvikkeiden hankinnasta, valmistuksesta ja henk.koht hygienista.
Toisaalta haluan elää miesluolassa jossa siivotaan kun sellaiset tuurit ja viuhkat osuvat paikalleen.
.sapiens sapiensmies 86v. - Anonyymi
Pyytäisin ap:n tapauksessa ottamaan yhteyttä alueen terveydenhuoltoihmisiin.
Jokaiselle ihmiselle tulee aikanaan kyvyttömyys huolehtia itsestään.- Anonyymi
En minä ole sanonut, että olen joku 80 vuotias vanha pappa. Minä olen nuori vielä mutta aivotoiminta on täysin tuhoutunut jatkuvan ryyppäämisen takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole sanonut, että olen joku 80 vuotias vanha pappa. Minä olen nuori vielä mutta aivotoiminta on täysin tuhoutunut jatkuvan ryyppäämisen takia.
No ensimmäinen vaihe on ryyppäämisen alasajo ja aivoterveyden tukeminen kunnon elintavoilla. Ja kärsivällisyys. Palautumisessa kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihda se viina villeihin naisiin.
- Anonyymi
Kätäpikakavia laita käymään veteen helppa
- Anonyymi
Tupakka pois ja heti! Jo alkaa olo kohentua.
- Anonyymi
Tupakka, viina ja villit naiset...laulaa joku artisti.
Toki eläväiset naiset piristävät aivotoimintaa. - Anonyymi
Itsekkään pysty enää melkein kävelemäänkään enkä ajattelemaan monimutkaisia asioita. Ruokahalukin on kateissa ja on unettomuutta ja kipuja. Olen 35-vuotias. Oonkohan jo ryypännyt aivoni pilalle ja käyttänyt liikaa lääkkeitä? Tai ettei ole esim maksasairaus mihin lähisukulainen menehtyi.
- Anonyymi
1. Hae apua alkoholin lopetukseen ja syihin miksi sitä käytät. Aa/päihdeklinikka jne
2. Käy testaamassa veriarvot, sano että on alkoholin suurkulutusta ja sukurasitetta maksasairaudesta. Yritä saada testattua myös vitamiinit mitä alkoholin suurkuluttajilla usein on uupelo
3. Usko että voit parantua ja tee itsehoitoa joka tilanteessasi on terveellinen ruokavalio ja alkoholista poissapysyminen. Sikälimikäli jos pystyt liikkumaan yritä vaikka pieniä määriä kävellä koska se on aina parempaan suuntaan
4. Odota muutama kuukausi. Moni ihminen toipuu kuka on saanut erilaisista aineista haittaa kunhan vaan olosuhteet on sille optimaaliset. Se tarkoittaa itsehoitoa, alkoholin alasajoa järkevästi ja alkoholittomuutta.
Sinulla on elämää edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999