Terve!
Ongelma on tällainen:
Esim: olen piirtänyt lomakkeelle viivan eli pisteen paikkaa x ja y, nyt haluan pyöräyttää tuota viivaa vaikka 5 astetta, osaan kyllä laskea kulmat ym mutta tässä tulee ongelman ydin:
vanhat pisteet ovat seuraavat("päästä heitettyjä"):
x :=10,10 ja y:=5,5
uudet pisteet kulman rotaation avulla laskettuna ovat:
x := 10.8, 9.2 JA y:= 5.8, 4.2
mutta kun lomake ei tue kuin kokonaislukuja pisteille x ja y
jos noita rupean pyöristelemään ei enää kulmat pidä paikkaansa
HUOM: eli siis kaikki luvut on päästä repäisty eivätkä ole välttämättä oikeita arvoja mutta pääasia jos ymmärrätte ongelman!
Edes pieni vihje on kullan arvoinen!
KIITOS
Miten liukuluvut?
2
413
Vastaukset
- jurponen
En ole delphaaja mutta jotain mieleen tuli kuitenkin..
Piirrät ne likiarvojen mukaan tietysti. Ei pikseleiden väliin voi pistää pistettä. Tietty et suoraan castaa intiksi, vaan lisää ensin vaikka 0.5 jolloin se pyöristys tapahtuu lähimpään, eikä aina alaspäin.
Likiarvoja ei kannatata pitää laskuissa kuitenkaan mukana minkä vuoksi pyöritä aina alkuperäisia koordinaatteja.
Esim jos pyörität jotain pistettä 1 astetta kerrallaan laske pisteet ensin 1 pistettä kierrettynä. Sitten 2 pistettä kierrettynä jne.
Älä koskaan kierrä jo kierrettyjä pisteitä. Muuten tulee mahtavia venymisiä ja vanumisia ;) - ..esim..
Käytä laskentaan liukuluku muutujia, ja koordinaatteihin integeriä, pyöristä funkkarilla,
round(x); //pyöristä lähimpään kokonaislukuun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen765884Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2745170Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453254Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052683Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään92619Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41635Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151575Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät291428Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211370Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei131927