Nokialla on alkanut liikkua kauppojen automaattisesti kulkevia tavarankuljettimia

Anonyymi-ap

Ruuhkien välttämiseksi autoilijan ei tule väistää suojatielle pyrkivää robottia. Jos robotti on tielle ehtinyt, ei päälle luonnollisesti saa ajaa. Näissä tapauksissa on syytä odottaa esim. robotin ajamista tai peruuttamista pois ajoväylältä.

29 a § (23.3.2023/493)
Kevyt automaattinen tavarankuljetin
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2021/20210082#L2P29a

"Kevyellä automaattisella tavarankuljettimella tarkoitetaan etähallittua, automaattisella ajojärjestelmällä varustettua sähköajoneuvoa, jonka moottoreiden yhteenlaskettu jatkuva nimellisteho on enintään 1,00 kilowattia ja jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 15 kilometriä tunnissa. Ajoneuvon on täytettävä rakenteen, hallintalaitteiden ja varusteiden osalta 13 §:n 2 momentin 1–5, 10 ja 12 kohtien vaatimukset sekä oltava mitoiltaan ja massoiltaan sellainen, ettei siitä aiheudu haittaa tai vaaraa muille tienkäyttäjille.

Liikenne- ja viestintävirasto voi antaa tarkempia määräyksiä kevyen automaattisen tavarankuljettimen mitoista, massoista, valoista, heijastimista, äänimerkinantolaitteesta ja jarruista."

15

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

sano vaan reilusti ruokarobotti.

• Anonyymi

FIZZAn pitsoja paistava robotti taitaa olla enemmän ruokarobotti, kuin tuollainen tavarankuljetin. Tavarankuljetin voi kuljettaa muutakin kauppaostoksia, kuin ruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

FIZZAn pitsoja paistava robotti taitaa olla enemmän ruokarobotti, kuin tuollainen tavarankuljetin. Tavarankuljetin voi kuljettaa muutakin kauppaostoksia, kuin ruokaa.

Sillä nimellä kuitenkin kaikki tuntevat tuon häkkyrän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä nimellä kuitenkin kaikki tuntevat tuon häkkyrän.

Minä en ainakaan tunne tai tuntenut. Kaupan ostoksien tavarankuljetin on kyseessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ainakaan tunne tai tuntenut. Kaupan ostoksien tavarankuljetin on kyseessä.

Kevyt automaattinen tavarankuljetin on lain mukaan kyseessä.

• Anonyymi

Mää oon Nokialta ja mää en väistä ketään. Mulla jäi hyvä käytös tehtaan liukuhihnan väliin littuun!!!

• Anonyymi

Niin ja tyhmä olet !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja tyhmä olet !

Niin mut mää oon Nokialta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mut mää oon Nokialta!

Määä, määä, sanoo lampaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S kaupan ropotteja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S kaupan ropotteja

alko ropotit puuttuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot siis lammas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot siis lammas

S kaupan ropotteja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mää täällä sanotaa. sää oot vissiin joku turisti..

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      2948
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1749
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      146
      1724
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1536
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      76
      1492
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      330
      1366
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1238
    8. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      76
      1170
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1062
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1015
    Aihe