Mistähän koltat on muuten saaneet POROJA ja POROMERKIT?

Anonyymi-ap

Luin tuota Petsamon historiaa niin ei sieltä ole EVAKOITU, kun IHMISET ja kaikki mitä he omisti jäi Petsamoon.
Vaatteet jotka oli päällä ainoat mitä he oli Petsamosta saaneet mukaansa.

Minun suvusta puolet oli menneet pakolaisina Norjaan ja totta se toinen puoli suvusta tuli KUORMA-AUTOJEN lavoilla evakkoina, koska heitä oli myös evakoitu!

Ainakin valokuvissa he näytti IHMISILTÄ ja tilasin kirjoja jotka oli vanhoja eli kertaalleen ainakin luettuja!
Ei kai ne tuohon aikaan ole vielä tehdä kuvien muokkauksia eli laittaa POROJEN päiden tilalle ihmisten päitä?
Jos ovat niin PETSAMOSSA olimma nykyajassa jo 1930 luvulla jo!
Eikö olis SUOMESSA aika jo siirtyä 2024 vuoteen eikä jumia tuonne 1930-1940 luvulle!

8

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saamelaiset itse opetti miten kuuluu toimia!

      Kyllähän minäkin sen verran saamelainen ja koltta olen, että saan käyttää saamelaisen sekä koltan oppia!

      Tippakin riittää, mutta Marsalakka Mannerheimin sukuun pitää syntyä niin pääsee sanomaan : Joo kyllä meidän suku oli tuollakin ja oli siellä muitakin suomalaisia!

    • Anonyymi

      Mä tiedä tota. Yksin jumala tietää. Mutta petsamossahan oli eri jumala.

      • Anonyymi

        Ei tässä Jumalia tarvita, kun olen suomalainen AINA LOPPU PELEISSÄ!
        Serkku-poika on sentään pannu ROMANI NAISENKI kuulemma paksuksi aikoinaan vaikka romani-vaimonsa salas tuonkin.

        Karjalan sivitysseuran sukututkimuksessa luki erikseen yhden ESI-ISÄNI kohdalla ROMAN eli oli joko Romanovin Tsaari tai sitten joku HIENO ROMANI SUKU johon liittyy varmaan joku 10 biljoonan euron perintö jonka Suomen valtio haluaa maksaa pois!

        Jos juuri tuo on se niin Marslakka Mannerheimin sukulainen voi maksaa vihdoin ja viimein palkat aseveljilleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä Jumalia tarvita, kun olen suomalainen AINA LOPPU PELEISSÄ!
        Serkku-poika on sentään pannu ROMANI NAISENKI kuulemma paksuksi aikoinaan vaikka romani-vaimonsa salas tuonkin.

        Karjalan sivitysseuran sukututkimuksessa luki erikseen yhden ESI-ISÄNI kohdalla ROMAN eli oli joko Romanovin Tsaari tai sitten joku HIENO ROMANI SUKU johon liittyy varmaan joku 10 biljoonan euron perintö jonka Suomen valtio haluaa maksaa pois!

        Jos juuri tuo on se niin Marslakka Mannerheimin sukulainen voi maksaa vihdoin ja viimein palkat aseveljilleen!

        Mun pitää Marslakka Mannerheimin sukulaisena KUNNIALLA vetää joukkueeni pois Lapin läänistä, koska ei me muuten voida toimia KUNNIALLISESTI!

        Pakkohan se on jo uskoa, että Lapin läänissä jos jatkan ASUMISTA niin hävitään jumalauta joka asia!
        Jos muualla asun niin PÄRJÄTÄÄN paremmin ja ei Presidentti ja Puolustusministeri Marsalkka Mannerheimin sukulaista lähde neuvomaan eli miten asiat kuuluu hoitaa!

        Rauhallisesti keräämme kalustot pois niin ei aiheuteta enempää HÄIRIÖTÄ LAPIN LÄÄNISSÄ, koska ei me olla tänne tultu sitä varten vaan Suomen valtion kanssa alunperin tultiin luomaan turvallisuutta, mutta ehkä on parempi kun poistutaan niin saavat TURVAA ja RAUHAA mitä ovat halunneet!

        Venäläiset oli Petsamossakin ensimmäisenä kyttäämässä, että mitä me omistetaan. He ryösti sekä raiskas naisia kun miehet oli töissä.
        Siellä oli myös ollut Englannin kuninkaallinen laivasto ja he oli tehneet samaa.
        Petsamolaiset ei välttämättä tiedä itsekkään keitä heidän vanhemmat, koska naiset on jääneet lasten kanssa kotia ja miehet on menneet merille tai jonnekkin muualla töihin ja naisia on raiskattu sekä ryöstetty sillä aikaa. Siellä on poltettu kyliä ja osalla on ollut peltirasioissa rahaa piilossa joita he ovat raunioiden seasta hakeneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun pitää Marslakka Mannerheimin sukulaisena KUNNIALLA vetää joukkueeni pois Lapin läänistä, koska ei me muuten voida toimia KUNNIALLISESTI!

        Pakkohan se on jo uskoa, että Lapin läänissä jos jatkan ASUMISTA niin hävitään jumalauta joka asia!
        Jos muualla asun niin PÄRJÄTÄÄN paremmin ja ei Presidentti ja Puolustusministeri Marsalkka Mannerheimin sukulaista lähde neuvomaan eli miten asiat kuuluu hoitaa!

        Rauhallisesti keräämme kalustot pois niin ei aiheuteta enempää HÄIRIÖTÄ LAPIN LÄÄNISSÄ, koska ei me olla tänne tultu sitä varten vaan Suomen valtion kanssa alunperin tultiin luomaan turvallisuutta, mutta ehkä on parempi kun poistutaan niin saavat TURVAA ja RAUHAA mitä ovat halunneet!

        Venäläiset oli Petsamossakin ensimmäisenä kyttäämässä, että mitä me omistetaan. He ryösti sekä raiskas naisia kun miehet oli töissä.
        Siellä oli myös ollut Englannin kuninkaallinen laivasto ja he oli tehneet samaa.
        Petsamolaiset ei välttämättä tiedä itsekkään keitä heidän vanhemmat, koska naiset on jääneet lasten kanssa kotia ja miehet on menneet merille tai jonnekkin muualla töihin ja naisia on raiskattu sekä ryöstetty sillä aikaa. Siellä on poltettu kyliä ja osalla on ollut peltirasioissa rahaa piilossa joita he ovat raunioiden seasta hakeneet.

        Äidin isän suvun kautta potkaisen ns tyhjää eli PANOSTUS KENTTÄ EI RÄJÄHDÄ LAPIN LÄÄNISSÄ.

        Lapin läänin kautta tämä panostus kenttä räjähtää Lapin läänin ulkopuolella, koska Kunnianloukkaus asiat saa mutkia matkaan.

        Määräykset oli annettu etelä Suomesta jolla Petsamon pakolaiset oli komennettu palaamaan Suomeen Norjasta takaisin.

        Tämä painetaan väkisin etelä Suomeen, koska en ole etelä suomalaisten kunnioita loukannut vaan he ovat ARVOSTANEET minun koulutusta eli Suomi 100vuoden kunniaksi Vanhemman panostajan kouluttautumista sekä sitä, että minä olen mukana Olympia Stadionin remontissa työssä oppijaksolla Kelan työmarkkinatuella!

        Asuin Ivalossa virallisti tuolloin ja minä olen syntynyt täällä.

        Minä istuin valinta haastattelussa ja kuuntelin, kun huusivat, raivosivat sekä vittuilivat.
        Kuuntelin mutta en muista mitä huusivat, koska muistan vain tumman sinisen pöydän jossa näky käsistä valuva hiki jota yritin huomaatta pyyhkiä, mutta en onnistunut siinä.

        Kouluttaja sano mulle kerran : Sinun pöytä samanlainen niin xxxxxxx hampaat!
        En muista tuota nimeä, mutta se liitty siihen kun mulla oli koulutuksessa kaikki paperit levällään pöydällä.
        Kouluttaja väitti mulle, että olin mukana hukannut paperin ja en ollu hukannut vaan itse oli ottanut kun kävin tauolla tupakalla!
        Kouluttaja uhkas antaa turpiin mulle, koska intin hänelle vastaan.
        Sovittiin hänen kanssa, että minä haen PANOSTAJAN LUPAKIRJAA jolla saan räjäyttää!
        Minulle jäi koulutuksesta RÄKYTYS-LUPA, koska ilmotin koulutukseen hain ” Minulla on tulossa kunnianloukkaus käräjät, mutta en tiedä milloin nuo on!”

        Kyllä minä ilmoitan työnantajalle rehellisesti, kun haen töihin ” Minä olen FACEBOOKISSA loukannut kunniaa ja minä EN OLE FACEBOOKKIIN hakemassa töihin, koska tuo on kunnianloukkaus!”

        En hakenut SIIVOOJAN paikkaa vaan LAITOSHUOLTAJAN PAIKKAA!

        Minä kyllä LAITOSHUOLTAJANA pärjään, mutta PÄRJÄÄKÖ HE JOIDEN PERÄSSÄ KULJEN sekä sanon : PAINU HELEVETTIIN TÄÄLTÄ SOTKEMASTA!!!


      • Anonyymi

        Samassa kirjassa kerrottiin, että kemiläiset oli menneet Petsamoon sekä ryöstäneet saman kirkon ja tappaneet ihmisiä.

        Kirjan kirjoittaja on/oli Tuulikki Soini, mutta en tiedä onko Timo Soinin sukulainen.
        Timo Soini tais istua pääministerin sijaisena tuolloin ja pääministeri oli Juha Sipilä virallisesti, koska ei hän eronnut ministerin tehtävistä vaikka kansa vaati, että Sipilän pitää erota.
        En minä ole koskaan vaatinut ketään eroamaan vaikka en ole pitänyt jostain ministeristä/kansanedustajasta.

        Minä olen vain ilmoittanut, että : En ole äänestänyt häntä joten ei edusta minua ainakaan!
        Minä jätän äänestämättä mielummin, niin voi rehellisesti sanoa : Ei ketään tälläkään kertaa jolle olisin voinut ääneni antaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun pitää Marslakka Mannerheimin sukulaisena KUNNIALLA vetää joukkueeni pois Lapin läänistä, koska ei me muuten voida toimia KUNNIALLISESTI!

        Pakkohan se on jo uskoa, että Lapin läänissä jos jatkan ASUMISTA niin hävitään jumalauta joka asia!
        Jos muualla asun niin PÄRJÄTÄÄN paremmin ja ei Presidentti ja Puolustusministeri Marsalkka Mannerheimin sukulaista lähde neuvomaan eli miten asiat kuuluu hoitaa!

        Rauhallisesti keräämme kalustot pois niin ei aiheuteta enempää HÄIRIÖTÄ LAPIN LÄÄNISSÄ, koska ei me olla tänne tultu sitä varten vaan Suomen valtion kanssa alunperin tultiin luomaan turvallisuutta, mutta ehkä on parempi kun poistutaan niin saavat TURVAA ja RAUHAA mitä ovat halunneet!

        Venäläiset oli Petsamossakin ensimmäisenä kyttäämässä, että mitä me omistetaan. He ryösti sekä raiskas naisia kun miehet oli töissä.
        Siellä oli myös ollut Englannin kuninkaallinen laivasto ja he oli tehneet samaa.
        Petsamolaiset ei välttämättä tiedä itsekkään keitä heidän vanhemmat, koska naiset on jääneet lasten kanssa kotia ja miehet on menneet merille tai jonnekkin muualla töihin ja naisia on raiskattu sekä ryöstetty sillä aikaa. Siellä on poltettu kyliä ja osalla on ollut peltirasioissa rahaa piilossa joita he ovat raunioiden seasta hakeneet.

        Höpö höpö mitä juttuja,ei ADHD:n dignoosin varjolla kannata kirjottaa mitä sattuu. Tuuli humisee huivin alla niin se on .


    • Anonyymi

      Taidat olla sen itsepäisen hullun jälkeläinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe