Se kamala mafia

Jotkut jauhavat päivästä toiseen siitä, kuinka ay-mafia on taloutemme kasvun jarru. Palkkakustannukset ovat mekittävä osa tätä asiaa. Palkansaajien ansiotasoindeksi on noussut 12,5 % vuoden 2020 alusta tähän päivään. Kun tätä nousua verrataan yhteen toiseen nousuun, niin pääsee aika helposti käsitykseen, että meillä on monta kertaa vaarallisempi mafia kuin ay-mafia. Tätä mafiaa voi kutsua vaikka MTK-mafiaksi. Kolmosen uutisissa tuli tietoa puun hinnan noususta, mikä on puolessa vuodessa noin 20 %. Puun hinta voi vaihdella lyhyillä ajoilla, mutta otetaanpa tähän se vuoden 2020 alku kuten ansiotason osalta. Siitä puun hinta on noussut tähän päivään lähes 50 %. Se tarkoittaa siis metsäteollisuuden kustannukset ovat puun hinnan nousun osalta neljä kertaa suuremmat kuin palkkojen nousun osalta. Metsänomistajien ahneus näyttää vähän välittävän siitä, miten metsäteollisuus pärjää ja muuttaako se pois maasta halvemman raaka-aineen äärelle. Metästeollisuuden omassakin viestinnässä puun hinnan kehitys on ollut paljon suuremmassa roolissa kuin palkkojen kehitys.

Mutta ei Sipilä eikä kukaan muukaan huuda, että nyt tarvittaisiin kilpailukykysopimus puun hintakehityksen hillitsemiseksi, ettei metsäteollisuus karkaa kokonaan Suomesta., kun kilpailukyky rapistuu korkeiden raaka-ainekustannusten vuoksi.

18

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ay mafian jarru ei ole palkoissa, eikä ay liike ole erityisemmin edes metsäteollisuuden ongelma.

Ay-liikkeen jääräpäisyys pitää kiinnin 1970 luvulla sovituista työmarkkinakäytönnöistä jarruttaa pienten ja keskisuurten yritysten kasvua. Siellä olisi ne suurimmat kasvupotentiaalit, mutta palkkaukseen liittyvät riskit jarruttavat rohkeutta tehdä kasvuun johtavia satsauksia. Tämä estää vaikkapa AI yritysten kasvuun pääsyn meillä. Ne hakeutuvat Intiaan tai muualle, jossa on joustavammat työmarkkinat.

Paperiliitto on hoitanut jo omalta osaltaan metsäteollisuuden investoinnit pois Suomesta, tehtaiden sulkeminen jatkuu edelleen, joten sillä sektorilla ei enää ay-liikkeen jarru ole tehokas, tehtaat on jo viety suurelta osin muualle.

Puun hintaan vaikuttaa eniten Venäjän puun sekä Venäläisen öljyn ja kaasun tuonnin loppuminen. Nyt metsäteollisuus ostaa lähes kaiken tarvitsemansa puun kotimaasta, ja siitä kilpailee myös energiateollisuus korvatessaan kaasua ja öljyä puulla. Esimerkiksi Helsingin Energia siirtyi venäläisestä maakaasusta kotimaiseen puuhakkeeseen Vuosaaren laitoksellaan.

Samaan aikaan etenkin edellinen Marinin hallitus sekä EU on tehnyt ja kaavailee uusia suojelu- ja ennallistamisvaatimuksia, siis rajoittanut metsien käyttöä, käytettävissä oleva metsäala on siis supistunut. Metsäteollisuus ei uskalla ostaa suojelualueiksi mahdollisesti määriteltäviltä palstoita puuta, mieluummin maksaa enemmän "turvallisesta" puusta. Nämä suojelutavoitteet siis toimivat jo ennakoivasti.

Markkinapaloudessa on kysynnän ja tarjonnan laki. Kysyntä on noussut tuonnin loputtua. Poliittisten päätösten, etenkin EU:n toimien, vuoksi tarjonta supistuu, niinpä puun hinta nousee.

Puun myyjillä ei ole kartellia tai mitään muutakaan metodia vedättää hintaa ahneuksissaan, vaan ostaja määrittää hinnan. Puun hakkuumäärät myös tosdistaa, ettei mitään metsänmyyntilakkoa joka nostaisi hintaa ole. Edesvastuuton EU:n metsäpolitiikka on koitumassa suomalaisen metsäteollisuuden tuhoksi. Kiitos Ville Niinistö, Sirpa Pietikäinen ja muut tätä älytöntä EU:n ennallistamis ja suojeluvimmaa ajaneet

• Anonyymi

"Paperiliitto on hoitanut jo omalta osaltaan metsäteollisuuden investoinnit pois Suomesta, tehtaiden sulkeminen jatkuu edelleen"

No saiko tuohon jotain faktaa. EU:n alueella taidettu muualla sulkea enemmän paperikoneita ja tehtaita kun Suomessa. Et ehkä ole selvillä että paperin kulutus kaikkialla tippunut merkittävästi. Viimeisten uutisten mukaan UPM sulkee paperikoneen Saksasta ei Suomesta. Ja aikaisemminkin kun uutisia lukenut niin pitkin Eurooppa vähennetty paperin tuotantoa rajusti. Mutta tällaisilla palstoilla "asiantuntijat" tietää että vain Suomessa ja syy työntekijöiden. Tutustuminen asioihin avartaa tietoa, jos halua löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Paperiliitto on hoitanut jo omalta osaltaan metsäteollisuuden investoinnit pois Suomesta, tehtaiden sulkeminen jatkuu edelleen"

No saiko tuohon jotain faktaa. EU:n alueella taidettu muualla sulkea enemmän paperikoneita ja tehtaita kun Suomessa. Et ehkä ole selvillä että paperin kulutus kaikkialla tippunut merkittävästi. Viimeisten uutisten mukaan UPM sulkee paperikoneen Saksasta ei Suomesta. Ja aikaisemminkin kun uutisia lukenut niin pitkin Eurooppa vähennetty paperin tuotantoa rajusti. Mutta tällaisilla palstoilla "asiantuntijat" tietää että vain Suomessa ja syy työntekijöiden. Tutustuminen asioihin avartaa tietoa, jos halua löytyy.

"Viimeisten uutisten mukaan UPM sulkee paperikoneen Saksasta ei Suomesta"

No, meillä ei enää montaa konetta ole suljettavaksi.

Suomesta on suljettu viimeisen 20 vuoden aika 35 paperikonetta. Ei niitä kaikkia olisi suljettu ilman Jouko Ahosen "ansiokasta" työtä paperiliiton johdossa aikanaan, sieltä se alamäki alkoi.

Ei tietenkään näitä kaikkia olisi pelastettu vaikka paperimiehet tekisi työtään palkatta, mutta kun liitot vaativat paperitehtaan siivoojillekin samat edut kuin koneenkäyttäjille, niin lopputulos on, että nuo 35 konetta on romutettu ja paperia tehdään jossain muualla.

• Mafia on järjestö joka hoitaa hommiaan kiristyksen ja uhkailun avulla. Muita kuin ay mafia ei ole löytynyt, vaikka se pankkia veetuttaakin!

• Anonyymi

Useissa Euroopan maissa maatalousyrittäjät ovat tukkineet teitä useiksi päiviksi ja aiheuttaneet erilaista vahinkoa. Protestit liittyvät ennen muuta dieselin hintaan, johon maajussit vaativat alennuksia. Mitä tämä on verrattuna ay-liikkeen toimiin? Eikö kyse ole kiristyksestä. Suomessa maatalousyrittäjät protestoivat samaan tapaan vuonna 2016 traktorimarssilla Helsinkiin, mikä tukki keskeisiä väyliä pitkiksi ajoiksi. Poliisi ei puuttunut silloin pippurisumuttein paljon suurimittaisempaan mielenilmaisuun kuin Mitä Elokapina on aiheuttanut jossain kadunkulmassa. Tuossa protestissa kohteena oli lähinnä kauppa, joka jussien mukaan ryöstää heille kuuluvia rahoja. Aiemminkin maajussit ovat pääkaupungissa protestoineet kulkemalla eduskuntatalon eteen vahvassa humalassa sianpäät seipähissä. EU-jäsenyysneuvottelujen aikaan vastustajat, joiden joukossa oli pääosin kepulaisia, hyökkäsit myös virkavallan kimppuun Aleksanterinkadulla. Harvoinhan näitä onneksi Suomessa tapahtuu keskiseen Eurooppaan verrattuna.

Itse en pidä kuitenkaan sen paremmin ay-liikettä kuin maajussien edunvalvojia (MTK) minään mafiana, koska kyse on pääosin ihan laillisesta edunvalvonnasta. Vapaassa yhteiskunnassa siihen on oikeus, autoritaarisesti johdetuissa maissa ei.

Mutta kerro nyt mitä mieltä olet siitä, että metsänomistajat korkeilla puun hintavaatimuksillaan karkottavat kotimaista puunjalostusteollisuutta pois Suomesta. vai ay-liikekö sitä puun hintaakin nostaa?

https://yle.fi/a/74-20072332

• Anonyymi kirjoitti:

Useissa Euroopan maissa maatalousyrittäjät ovat tukkineet teitä useiksi päiviksi ja aiheuttaneet erilaista vahinkoa. Protestit liittyvät ennen muuta dieselin hintaan, johon maajussit vaativat alennuksia. Mitä tämä on verrattuna ay-liikkeen toimiin? Eikö kyse ole kiristyksestä. Suomessa maatalousyrittäjät protestoivat samaan tapaan vuonna 2016 traktorimarssilla Helsinkiin, mikä tukki keskeisiä väyliä pitkiksi ajoiksi. Poliisi ei puuttunut silloin pippurisumuttein paljon suurimittaisempaan mielenilmaisuun kuin Mitä Elokapina on aiheuttanut jossain kadunkulmassa. Tuossa protestissa kohteena oli lähinnä kauppa, joka jussien mukaan ryöstää heille kuuluvia rahoja. Aiemminkin maajussit ovat pääkaupungissa protestoineet kulkemalla eduskuntatalon eteen vahvassa humalassa sianpäät seipähissä. EU-jäsenyysneuvottelujen aikaan vastustajat, joiden joukossa oli pääosin kepulaisia, hyökkäsit myös virkavallan kimppuun Aleksanterinkadulla. Harvoinhan näitä onneksi Suomessa tapahtuu keskiseen Eurooppaan verrattuna.

Itse en pidä kuitenkaan sen paremmin ay-liikettä kuin maajussien edunvalvojia (MTK) minään mafiana, koska kyse on pääosin ihan laillisesta edunvalvonnasta. Vapaassa yhteiskunnassa siihen on oikeus, autoritaarisesti johdetuissa maissa ei.

Mutta kerro nyt mitä mieltä olet siitä, että metsänomistajat korkeilla puun hintavaatimuksillaan karkottavat kotimaista puunjalostusteollisuutta pois Suomesta. vai ay-liikekö sitä puun hintaakin nostaa?

https://yle.fi/a/74-20072332

Maa- ja metsätalous on reaalia asiaa hintojen suhteen. Ay mafian palkka ja etu vaatimukset eivät ole reaalia vaan kuviteltua. ay mafia ei valvo sitä mitä sen vaatimaa palkkaa saavat tuottavat, palkkavaatimus on vain mielikuva, ei mitään reaalista kuten vaikka yrittäjän työ joka yrittäjä joutuu joka homman erikseen sopimaan ostajan kanssa, siinä sovitaan mitä ostaja saa, olkoon vaikkapa 100 m 1,5m syvää ojaa. Ostaja maksaa saman hinnan meni siihen tunti tai viikko!

Ay mafian ei siis pidä nostaa mitään vaan palkasta sopiminen pitää jättää työntekijän hommaksi! Niin minäkin aikoinaan tein ja hyvin pärjäsin!

• Extyökkäri kirjoitti:

Maa- ja metsätalous on reaalia asiaa hintojen suhteen. Ay mafian palkka ja etu vaatimukset eivät ole reaalia vaan kuviteltua. ay mafia ei valvo sitä mitä sen vaatimaa palkkaa saavat tuottavat, palkkavaatimus on vain mielikuva, ei mitään reaalista kuten vaikka yrittäjän työ joka yrittäjä joutuu joka homman erikseen sopimaan ostajan kanssa, siinä sovitaan mitä ostaja saa, olkoon vaikkapa 100 m 1,5m syvää ojaa. Ostaja maksaa saman hinnan meni siihen tunti tai viikko!

Ay mafian ei siis pidä nostaa mitään vaan palkasta sopiminen pitää jättää työntekijän hommaksi! Niin minäkin aikoinaan tein ja hyvin pärjäsin!

Mutta maataloussektorillahan nimenomaan on keskusteltu siitä, että maatalousyrittäjien pitäisi liittoutua niin, että se olisi tasavertaisempi osapuoli sopimaan hinnoista kaupan ja jalostajien kanssa. Maatalouden puolella nähdään siis ratkaisukeinona juuri edustuksellisuus ja yhteisvoima.

Höpinäsi reaalisuudesta ja kuvittelusta ovat jonninjoutavia. Olet tainnut lukea viime ajat Harry Pottereita vai mistä lienet saanut päähäsi moisia hullutuksia. Palkkahan ei koskaan ole mikään mielikuva ja markkinoilla tapahtuma sopimus työn hinnasta. Se on sitten toisen osapuolen asia, minkä hinnan se on valmis työstä maksamaan. Se on aivan sama kuin tilaa yritykseltä vaikka putkityön. Ostaja maksaa sen, minkä on halukas maksamaan ja myyjä tekee sillä hinnalla, jolla suostuu tekemään. Jos yhteistä säveltä ei löydy, homma jää jonkun toisen tehtäväksi.

Markkinatalous toimii siten, että kun yrittäjän kustannukset nousevat, yrittäjä pyrkii siirtämään sen hintoihin ja yleisesti ottaen siinä kyllä onnistuu. Sen vaikutuksia kutsutaan taloudessa inflaatioksi. Tällaista hintoihin siirtämistä tapahtuu koko ajan. Muutenhan hintataso voisi olla sama kuin sata vuotta sitten. Ei yrittäjä joudu mitään hommaa sopimaan koko ajan uudestaan ostajan kanssa. Esim. vähittäistavarakauppias lätkäisee jokaisen tuotteen eteen tavaran hinnan ja ostaja sitten päättää, ostaako vai jättääkö ostamatta.

Palkansaaja voi jättää palkasta sopimisen itselleen. Kukaan ei pakota ottamaan vastaan sitä palkanlisää, minkä liitot palkansaajien edustajina sopivat. Eiköhän se onnistu, kun menee kertomaan työnantajalle, ettei halua ay-liittojen sopimia palkankorotuksia ja haluaa neuvotella niistä itse työantajan kanssa. On se varmaan herkkua sellaiselle työnatajalle, jolla on yli sata työntekijää. Neuvottelemista ainakin riittää vuoden jokaiselle päivälle.

• mielipidepankki kirjoitti:

Mutta maataloussektorillahan nimenomaan on keskusteltu siitä, että maatalousyrittäjien pitäisi liittoutua niin, että se olisi tasavertaisempi osapuoli sopimaan hinnoista kaupan ja jalostajien kanssa. Maatalouden puolella nähdään siis ratkaisukeinona juuri edustuksellisuus ja yhteisvoima.

Höpinäsi reaalisuudesta ja kuvittelusta ovat jonninjoutavia. Olet tainnut lukea viime ajat Harry Pottereita vai mistä lienet saanut päähäsi moisia hullutuksia. Palkkahan ei koskaan ole mikään mielikuva ja markkinoilla tapahtuma sopimus työn hinnasta. Se on sitten toisen osapuolen asia, minkä hinnan se on valmis työstä maksamaan. Se on aivan sama kuin tilaa yritykseltä vaikka putkityön. Ostaja maksaa sen, minkä on halukas maksamaan ja myyjä tekee sillä hinnalla, jolla suostuu tekemään. Jos yhteistä säveltä ei löydy, homma jää jonkun toisen tehtäväksi.

Markkinatalous toimii siten, että kun yrittäjän kustannukset nousevat, yrittäjä pyrkii siirtämään sen hintoihin ja yleisesti ottaen siinä kyllä onnistuu. Sen vaikutuksia kutsutaan taloudessa inflaatioksi. Tällaista hintoihin siirtämistä tapahtuu koko ajan. Muutenhan hintataso voisi olla sama kuin sata vuotta sitten. Ei yrittäjä joudu mitään hommaa sopimaan koko ajan uudestaan ostajan kanssa. Esim. vähittäistavarakauppias lätkäisee jokaisen tuotteen eteen tavaran hinnan ja ostaja sitten päättää, ostaako vai jättääkö ostamatta.

Palkansaaja voi jättää palkasta sopimisen itselleen. Kukaan ei pakota ottamaan vastaan sitä palkanlisää, minkä liitot palkansaajien edustajina sopivat. Eiköhän se onnistu, kun menee kertomaan työnantajalle, ettei halua ay-liittojen sopimia palkankorotuksia ja haluaa neuvotella niistä itse työantajan kanssa. On se varmaan herkkua sellaiselle työnatajalle, jolla on yli sata työntekijää. Neuvottelemista ainakin riittää vuoden jokaiselle päivälle.

Olet päästänyt ay mafian sekoittamaan mielesi! Minä olen aina ollut itsenäinen ajattelija ja hoitanut omat asiani itse, ilman mitään tausta voimaa jolla uhkailisin ketään.

Kun tuon opin, niin menestyin paremmin kuin ne, jotka ay orjina pakersivat työtään, kun minä lähdin eteenpäin!

• Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

Sinulla on nurinkurinen käsitys: " Kukaan ei pakota ottamaan vastaan sitä palkanlisää, minkä liitot palkansaajien edustajina sopivat."

Palkansaaja saa aina paremman palkan kuin liittojen sopima kun sopii sen itse suoraan työnantajan kanssa.

Miten sinulla voi kaikesta aina olla noin totaalisen väärä mielikuva?

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Olet päästänyt ay mafian sekoittamaan mielesi! Minä olen aina ollut itsenäinen ajattelija ja hoitanut omat asiani itse, ilman mitään tausta voimaa jolla uhkailisin ketään.

Kun tuon opin, niin menestyin paremmin kuin ne, jotka ay orjina pakersivat työtään, kun minä lähdin eteenpäin!

Kelaltakin olen saanut paremmat tuet kuin muut.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on nurinkurinen käsitys: " Kukaan ei pakota ottamaan vastaan sitä palkanlisää, minkä liitot palkansaajien edustajina sopivat."

Palkansaaja saa aina paremman palkan kuin liittojen sopima kun sopii sen itse suoraan työnantajan kanssa.

Miten sinulla voi kaikesta aina olla noin totaalisen väärä mielikuva?

Kaikilla sosialismiin taipuvaisilla on omituinen suhtautuminen omatoimisuuteen, jota olen itsekin noudattanut koko työaikani omien työehtojeni ja palkkojeni suhteen.

Nuo ay orjat kuvittelevat laiskuuttaan jotta ay mafia on jotain positiivista, minusta se on pelkkää negaatiota!

• Anonyymi kirjoitti:

Kelaltakin olen saanut paremmat tuet kuin muut.

Kannattaa maksaa takaisin jos moinen virhe on tapahtunut!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Kannattaa maksaa takaisin jos moinen virhe on tapahtunut!

Etkö kaheli tollo huomaa muiden hauskan pitoa.

Oletko koskaan ajatellut että itse alkaisit asiallisesti ja järkevästi kirjoittelee?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö kaheli tollo huomaa muiden hauskan pitoa.

Oletko koskaan ajatellut että itse alkaisit asiallisesti ja järkevästi kirjoittelee?

Minä kirjoitan asiaa ja järkevästi! On sinun ongelmasi jos ajattelet muutoin. Kuin Lyyli noin ilmaisee kuten sinä niin koskaan hän ei edes kysyttäessä kykene sanomaan mitä ajattelen epäasiallisesti ja miten hän sen asian asiallisesti ajattelisi!

Mitä järkevää näet Lyylien teksteissä, eivät ne edes monesti ole itse ajateltuja vaan lainattuja jonkun muun ajatusmaailmasta. Vai kykenetkö muuta esittämään?

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Minä kirjoitan asiaa ja järkevästi! On sinun ongelmasi jos ajattelet muutoin. Kuin Lyyli noin ilmaisee kuten sinä niin koskaan hän ei edes kysyttäessä kykene sanomaan mitä ajattelen epäasiallisesti ja miten hän sen asian asiallisesti ajattelisi!

Mitä järkevää näet Lyylien teksteissä, eivät ne edes monesti ole itse ajateltuja vaan lainattuja jonkun muun ajatusmaailmasta. Vai kykenetkö muuta esittämään?

Joo, todellako kirjoitat asiaa ja järkevästi, tämähän on suorastaan sairasta tekstiä:

Extyökkäri
        2024-04-20 13:40:38
        Sehän on ollut sinua odottelemassa jo vuosisatojaa! Sinne vietiin ennen kaikki seinähullut, jotka pultattiin ketjulla kiinni seinään ja muut epäilyttävät kuten huortaavat piiat. Sopii siis hyvin sosialisteille.
        Joko tunsit paikan? Se on tietysti Seilin saari Turun saaristossa. Siellä nyt museona oleva rakennus voidaan teidän talkootyönänne kunnostaa, jotta selviätte talvenkin ja samalla opitte työn merkityksen!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

"Minä kirjoitan asiaa ja järkevästi!"

No just. Kenen mielestä kirjoitat asiaa ja järkevästi. Etkö siis oikeasti ymmärrä että porukka hauskaa sinun tollon kustannuksella?

Eikös sinun päässä vaan surise mafiat ja orjat. Ja Kokoomuksen EK uskonto miten palkkoja ei kukaan ansaitse.

Kaikki huomaa kuinka sekaisin olet kun et mihinkään asialliseen edes pysty vastamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, todellako kirjoitat asiaa ja järkevästi, tämähän on suorastaan sairasta tekstiä:

Extyökkäri
        2024-04-20 13:40:38
        Sehän on ollut sinua odottelemassa jo vuosisatojaa! Sinne vietiin ennen kaikki seinähullut, jotka pultattiin ketjulla kiinni seinään ja muut epäilyttävät kuten huortaavat piiat. Sopii siis hyvin sosialisteille.
        Joko tunsit paikan? Se on tietysti Seilin saari Turun saaristossa. Siellä nyt museona oleva rakennus voidaan teidän talkootyönänne kunnostaa, jotta selviätte talvenkin ja samalla opitte työn merkityksen!

Perin sopivaa tähän aikaan kun alamme kehittää maahamme hyvinvointia joka ansaitaan, ei sis jaeta kuin sairaille ja vajaakykyisille. Vai tarkoittaako vasemmisto ja sosialistit juuri tuota vajaakykyisille osastoa?

Itsehän te osoititte minun tässäkin olevan oikeassa kuin uuden hallituksen tullessa demokraattisesti valtaan aloititte heti lakkosodan mitä jatkui yli vuoden ilman tulosta! Siis muita kuin osalle lakkoja tuli lainmukaisia rajoituksia!

To sota maksoi miljardeja ettekä vieläkään ole aloittanut sen maksamista yhtyeiskunnalle! Nyt vaan pulttaamaan itsenne sinne Seilin seinään!

• Anonyymi kirjoitti:

"Minä kirjoitan asiaa ja järkevästi!"

No just. Kenen mielestä kirjoitat asiaa ja järkevästi. Etkö siis oikeasti ymmärrä että porukka hauskaa sinun tollon kustannuksella?

Eikös sinun päässä vaan surise mafiat ja orjat. Ja Kokoomuksen EK uskonto miten palkkoja ei kukaan ansaitse.

Kaikki huomaa kuinka sekaisin olet kun et mihinkään asialliseen edes pysty vastamaan.

Osoita minun olevan väärässä todisteiden kera!

Meillä on ay mafia ja osa kansaa on sen orjina koska lakkovahtejakin tarvitaan. Et kykene osoittamaan jottei ay olisi mafia toimiltaan kun se uhkailee ja kiristää! Eikä lakkovahteja tarvita elleivät ay jäsenet ole orjia joihin ei voi luottaa!

Laitapa selvittäen jos olet erimieltä! Mielipide ei riitä, vaan vaadin kovaa faktaa selvitykseesi!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1182
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      619
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      301
      554
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      538
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      519
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe