Dingo 90-luku jossa jää fiilikset minulla kaksjakoiset

Anonyymi-ap

eli levy Via finlandia on epätasainen, mut ei huono levy . Arvosana 3/5 . Omat lempparit luovuustasoltaan huikea ameriikassa ja ruma ankanpoikanen sekä tupakkatie(tobacco road).

Autiotalo 20 suosikkia kokoelma joka julkaistiin c-kasettina ja CD:nä. Nyt kysymys; julkaistiinko siitä myös vinyyli?? Mul ei o vinyylisoitinta. Vinyylistä lähttee kuulemma täyteläisin soundi. Toisaalta CD;n kirkas ja sopivan täyteläinen soundi on kait mulle se ykkösjuttu. No mut täydellinen kokoelmalevy jossa upeaa on se, että valkattu aika paljon muistaakseni nimeni on dingo levyn biisejä kuten esim apinatarhaan, aino, jokainen aamu, lakatut varpaankynnet, levoton tuhkimo, sinä ja minä sekä huumeita japaniin. 5/5 arvosanaks.

Vuoden 98 kokoelmalevy jonka nimi unohtuu aina mut oisko dingo parhaat nimellä niin siitä CD-painosversio kait julkaistiin mut kysynkin nyt; julkaistiinko siitä myös C-kasettiversioja vinyylilevyversio onko tietoo kelläkää????? Tälle kokoelmalle annan 5/5 eli monipuolinen läpileikkaus siihen ,mennessä dingon uraa.Kakkoslevyn puolella kuulee myös sitä aikakautta kun pave maijanen tuli tuottajaksi eli hän itse ihan laulaakin taustoja kappaleessa nähdään taas. Tuossa kappaleessa on aika muovimaiset "pop-soundit". lasse norresin tavoin pave maijanen oli ns kolmas dingo.

korjatkaa jos sanoin jottain väärin mul on ADHD.mieli
niin taidan itse nyt korjata kirjoituksiani, eli kyllähän se tais olla nii, että pave maijanen jo kasariluvulla vaikutti dingossa . Joo joo vai hetkinen???? Blackout muistikatkos iski pahus vie. En ota vakavasti. Voisin kyl googlettaakin, mut ADHD mieli ymmärtäkää.

6

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Päällisin fiilis Dingon ensimmäisestä paluusta on, että se loppui ikään kuin kesken. 1993 keikoilla kova meno ja Perjantai-sinkku oli kuin suoraan 80-luvulta.

      Sitten kun itse Via Finlandia-albumi tuli, lopputulos oli epätasainen. Siellä on hiton kovia biisejä kuten Elämäni sankari, Beibi saapui kaupunkiin ja Nähdään taas. Laulu tulevaisuudelle ja Bussipysäkki myös hyviä. Sitten joukossa on liikaa keskinkertaisia täytebiisejä kuten Rhonda Rhonda ja Inshallah rock. En ole koskaan ymmärtänyt kumpaakaan, huolimatta siitä että ainakin jälkimmäinen on demotettu jo 80-luvulla.

      Soundit eivät Via Finlandialla ole samat kuin kasarmilla. Kenties se on ollut tarkoituskin. Levystä olisi saanut paremman jättämällä huonoja biisejä pois.

      20 suosikkia-kokoelma on julkaistu CD:nä ja kasettina. Ei vinyyliä. CD:stä otettu pari uusintapainosta myöhemmin. Tykkään siitä kokoelmasta, hyvin tiivistää bändin uran.

      Se mainitsemasi toinen kokoelma on Parhaat vuodelta 1999. Se julkaistiin famous fiven paluun kunniaksi ja kokoelmaa myytiin yli 50 000 kpl eli platinalevyn verran. Mielestäni se on aina ollut Dingon paras kokoelmalevy. Sitä kuuntelemalla saa hyvän käsityksen bändin (siihen astisesta) tuotannosta. Pari biisivalintaa olisin tehnyt ehkä toisin.

      Parhaat on julkaistu CD-levyn lisäksi c-kasettina. Kasetista otettiin pieni painos ja se on nykyään harvinainen. En ole ikinä nähnyt sellaista missään vaikka Dingon levyjä keräilenkin. Varmasti yksi harvinaisimpia Dingon fyysisiä julkaisuja.

      • Anonyymi

        ois kiva saada joskus tuo parhaat 99 kokoelma C-kasettina = nyt alko kiinnostaa hah! Myö suhtaudun näihin musajuttuihin aina lapsenomaisella innolla LOL! Me jotkut oomme ihmehiihtäjiä =)


      • Anonyymi

        saanks udella vielä että onko parhaat 99 kokoelmasta julkaistu vinyyliversio?
        Tai voisin kysyä näin; onko kaikista 90-luvun dingo julkaisuista julkaistu kaikki eri formaattiversiot eli C-kasetti, vinyyli ja CD ?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saanks udella vielä että onko parhaat 99 kokoelmasta julkaistu vinyyliversio?
        Tai voisin kysyä näin; onko kaikista 90-luvun dingo julkaisuista julkaistu kaikki eri formaattiversiot eli C-kasetti, vinyyli ja CD ?????

        Ei ole.

        90-luvun Dingo-julkaisuista vinyylinä julkaistiin vain Tuhkimotarina. Sekin nykyään vinyylinä harvinainen.

        Muista on vain CD- ja kasettiversiot. Sinkuista muutama julkaistiin myös vinyylinä.


    • Anonyymi

      Pave Maijanen oli keskeisessä roolissa Dingossa jo 80-luvulla. Tuotti Dingon kaikki albumit ja on sovittanut bändin kanssa suuren osan biiseistä.

      Kutsuttu jopa "kuudenneksi Dingoksi".

      Maijanen soitti Dingon keikoilla ja Via Finlandialla 1993-1994, koska Pete Nuotio ei suostunut silloin lähtemään mukaan. Lauloi levylle myös taustoja. Sillä levyllä Paven osuudet kuulee helpoiten, vaikka on taustatuotannossa ollut keskeinen aiemminkin.

      2000-luvun levytyksiä ei sitten tuottanutkaan enää Pave.

      • Anonyymi

        maijasen omista soololevyistä kas kummaaa palaa sydän on aika dingomainen soundiltaan &biisien osalta ! Jännä juttu mut kuulin tuon ainaki itse.

        Maijanen joo hälle kuuluu myös tietenki ansio dingon menestyksen avittajana kuten mtyös lasse norrekselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe