en väitä nyt mitään 100% faktaa mutta tällainen asia huolestuttaa persulaisissa

Anonyymi-ap

kun kävin lukemassa amerikan persun entisen USA;n rebuplikaanipresidentti ronald reaganin(ronaltti riikani!) mielipiteitä niin siellä sanottihin muun muassa, että hän ei ymmärtänyt mielensairauksia ja hän oli eka pressa jenkkilässä jonka aikakauvella tuloerot kasvoivat valtaisasti duunarien, köyhien ja rikkaitten välillä. Heti nuo jutut , nuo kaksi asiaa jotka luin amerikan persu reaganisrta, niin oli niin pysäyttäviä ja etenkin se, että hän ei ymmärrä mielensairauksia joka tarkoottaa sitä, että jos esim jollekin myönnetään takuueläke henkisten ongelmien seurauksesta, niin reagan ei tietääkseni ymmärtänyt sitä. On mulle täällä suomessa eräs persukuntapäättäjä sanonu ettei ymmärrä jos takuueläke myönnetään henkisten ongelmien seurauksesta.

Olette ehkä selityksen velkaa minulle että onko niin että persujen ideologia on noin raaka, että ei ymmärretä mielensairauksia? Oletteko samaa mieltä siis kuin entinen USA;n presidentti repuplikaani ronald reagan ? Ronald reagan tietenkin jos olisi suomalainen niin hän olisi perussuomalaisten puolueessa.

10

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Reagan taisi olla kyllä ääriliberalisti taloudessa muttei ollut persu. Persu on ääriliberalisti joka populistisesti valehtelee joka asiassa.

      • Anonyymi
        UUSI

        no mitä mä kävin kahtoon wikipediasta eri tietoa reaganista niin siellä sanottiin mm, että ei ymmärrä mielensairauksia ja siellä lukkee myös hänen puoluekantansa joka on rebuplikaanit ja mitä mää oon seurannut Yyhdysvaltojen republikaanien politiikkaa niin kylläpä se hyvin samalta näyttää kuin meidän persujen politiikka mut en mitään 100% faktaa tosin ossaa ihan sannoomut aika samalta näyttää , vähän niinku joka persektiivistä katsoen eli eikös siellä jenkkilässä republikaanit ole semmonen tiukka talouspuolue eli on USA;n maltillisempaa (jos nyt kehtaa USA;n kohalla käyttää sanaa maltillinen oikeisto) oikeistoo selvästi tiukemman talouskurin kannattaja ja nyt kai suomessa aika selevältä näyttää että persujen talouslinja on aika paljon enempi oikealla kuin maltillisen oikeistopuolue kokoomuksen vai ootko eri mieltä?

        kyllä tietääkseni ainakin ns eliitti&päämedia ja moni muu media(myös mun aikakausilehteni toimittajakunta eli mun aikakausilehdet ovat keskipohjanmaa ja nivala lehti) niin kyllä sielläkin oon päässyt käsitykseen että ne usein ne toimittajat puhuu siitä että persut on eniten oikealla oleva talousoikeistopuolue ja eräs toimittaja ihmetteli sitten persujen kaksilla rattailla ajamisesta kun helsingin persut eli tarkootti lähinnä eduskunnan persuja , että ne eniten "kieli pitkällä" haluaa leikata esim sairaalapalveluista kun taas se toimittaja sanoi että tämän keski ja pohjoispohjamaan seudun persukuntapäättäjät on täysin eri mieltä että ne haluaa yhdessä vasemmistoliiton kanssa eniten säilyttää sairaalapalvelut esim, niin toimittaja kritisoi sitä että miksi persuissa on tuollaista kaksilla rattailla ajamista, ihmetteliu sitä.


        mitä tarkoittaa termi "ääriliberalisti" tarkoittaako se äärioikeistolaista talouslinjaa vai päinvastoin? No eikös suamessa ainaski persujen talouslinja ole melko paljo oikealla joskaan en uskalla väittää 100% faktana mitään mut kyl se vaikuttaa tosi kovalta oikeistolinjalta se persujen talouslinja, mut mitä tarkoittaa siis ääriliberalisti ko jäi minua nyt askarruyttamaan tuo sana jonka oon tosin kuullut ja toki voisin ottaa itse asiasta selvää, mut mulla on hieman ADHD mieli eli en jaksa keskittyä kaikkeen 100% pieteetillä pahoittelut.


        En ole oikeistoa mitenkänä vastaan vaan minusta tarvitaan oikeistopolitiikkaa yhtälailla kuin keskustapolitiikkaa ja myös demaripolitiikkaa. Suomessa on hyvin aina vaihtunut tuo valta. Nyt vain näyttäisi ongelmalliselta tuo persujen linja joka on liian paljon oikealla ja oon persujen lisäksi myös kritisoinut joidenkin vihreiden poliitikkojen näköalattomuutta mitä tulee ilmastolinjaan sillä joillakin vihreille ilmastotavoitteet on liian riskialttiita joissa pitäs huomioida paremmin suomalainen maanviljelijä ja tavallinen pienipalkkainen suomiduunari&köyhä&eläkeläinen.

        Jutellaan vuan lissää jos miäleen juolahtaa jottain viel.


    • Anonyymi
      UUSI

      ja lisään kommenttiini sen, että mun aikakausilehtieni toimittajakunta ei ole todellakaan vihervasemmistoa vaan suurin osa keskusta-aatteisia ja kokoomuslaisia. Täällä päin ei ole niin paljoa vihervasemmistolaisia kuin esim helsingin seudulla meidän toimituksissa. Yleensäkin on minusta ehkä eri medioissa pieni riski se, että jos siel on liikaa saman aatteen väkeä. uskaltaisin sannoo että meidän mediassa&toimittajissa on enemmän monesta eri aatteesta väkeä kun tuntuu että siellä helsingin seudulla on turhankin paljo saman aatteen ihimisiä mut voin toki olla väärässä vai oonk

    • Anonyymi
      UUSI

      Aikas kaukaa täytyy sinunkin jo hakea "juttusi"j ja aina kauemmaksi mennään totuudesta.... veikkaan, että uusi lääke voisi parantaa oloasi...

    • Anonyymi
      UUSI

      Aikas kaukaa täytyy sinunkin jo hakea "juttusi"j ja aina kauemmaksi mennään totuudesta.... veikkaan, että uusi lääke voisi parantaa oloasi...

      • Anonyymi
        UUSI

        Sinä persuista pihalle potkittu persupakkomielteinen sometrolli hoet edelleen vuoden jokaisena päivänä totuuttasi jokaisella palstalla joita terrorisoit trollaamisellasi luotsinpestin suojista.


    • Anonyymi
      UUSI

      Republikaanit muuttui populistipuolueeksi vasta trumpin aikana. Trumppi on maailmanennätysvalehtelija.

      • Anonyymi
        UUSI

        Täh oletko tosissasi miten niin? Kyllähän reaganin aikakauvella se oli yhtälailla populistisen paha koska reagan ei tuntenut sääliä sairaita kohtaan joten voidaan minusta kyllä ihan sanoa suorat sanat siitä ukkelista että tosi julma ihminen oli. Kyllä jos reagan tai muut sen aikaisen rebuplikaanipuolueen porukka jos suurin osa tai edes puolet ajatteli tuolla tavalla sairaista niin kyllä tosi pahaa porukkaa oli ja populisteja olivat, että anteeksi vaan nyt mut pakko oli puuttua kommenttiis.

        Trumpin aikakaudella ollaan menty siihen ikävään tilaan, jossa valehdellaan ja suurin uhkakuva USA;n kehityskululle voi olla jopa se, että USA;sta tulee kuin venäjä ja kiina eli diktatuuri jossa demokratiaa ei oo.


      • Anonyymi
        UUSI

        03.07.2024 11:36
        Et sinä persuista pihalle potkittu päästä eläkkeellä oleva f hattu salli persujen kirjoittavan palstalle vaikka jokaisessa viestiketjussa niiltä vastauksia vaaditkin. Korvaten ne väittelyillä omien sivupersooniesi kanssa joista syytät persuja joita vainoat ja maalitat ylläpidon suojista "vain" 24/7-365vrk vuodessa oli arki tai pyhä, joulu tai juhannus.

        03.07.2024 11:42
        Yksi pakkomielteinen pesee koko ajan käsiään. Toinen tarkistaa koko ajan onko ulko-ovi kiinni tai hellanlevy pois päältä. Sitten on tämä persuista pihalle potkittu ääliöoikeistolainen joka istuu 24/7 naama kiinni tietokoneen ruudussa kiinni kirjoittaen pakkomielteisesti avauksia ja viestejä joissa mustamaalaa persuja. Poistaen viestit joissa sitä häiritään tai kerrotaan kuinka asialla on s24 Iuotsi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh oletko tosissasi miten niin? Kyllähän reaganin aikakauvella se oli yhtälailla populistisen paha koska reagan ei tuntenut sääliä sairaita kohtaan joten voidaan minusta kyllä ihan sanoa suorat sanat siitä ukkelista että tosi julma ihminen oli. Kyllä jos reagan tai muut sen aikaisen rebuplikaanipuolueen porukka jos suurin osa tai edes puolet ajatteli tuolla tavalla sairaista niin kyllä tosi pahaa porukkaa oli ja populisteja olivat, että anteeksi vaan nyt mut pakko oli puuttua kommenttiis.

        Trumpin aikakaudella ollaan menty siihen ikävään tilaan, jossa valehdellaan ja suurin uhkakuva USA;n kehityskululle voi olla jopa se, että USA;sta tulee kuin venäjä ja kiina eli diktatuuri jossa demokratiaa ei oo.

        No se valeessa eläminen on juuri sitä populismia. Ei kova talousliberalismi ole populismia. Ei reagan ole historiaan jäänyt valehtelusta. Älä sotke asioita!


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe