Olen ihmetellyt, että mitä tuo arvo oikein tarkottaa..Onko hallintotieteiden ylioppilas suorittanyt yo-tutkinnon ihan tavallisesti ja sitten opiskellut vähän yliopistossa?? kun tuo nimitys ei ole minulle oikein avautunut...
hallintotieteiden ylioppilas?
5
4147
Vastaukset
- Opiskelija
Tarkoittaa, että opiskelee yliopistossa hallintotieteitä. Yliopisto-opiskelijan titteli voi olla siis esim. tekniikan ylioppilas, terveystieteiden ylioppilas jne. koulutusalasta riippuen.
- panda
Myös julkisoikeuden opiskelijan titteli on hallintotieteiden yo.
- Elise
panda kirjoitti:
Myös julkisoikeuden opiskelijan titteli on hallintotieteiden yo.
.. muttei kaikissa. Esimerkiksi Lapin yliopistossa julkisoikeutta lukeva on käsittääkseni yhteiskuntatieteiden yo.
- HALL.YO
Elise kirjoitti:
.. muttei kaikissa. Esimerkiksi Lapin yliopistossa julkisoikeutta lukeva on käsittääkseni yhteiskuntatieteiden yo.
Hallintotieteet kuuluvat yhteiskuntatieteisiin ja esimerkiksi vaalimainoksessaan kyseisen alan opinto-oikeuden omaava voi käyttää nimitystä yhteiskuntatieteiden ylioppilas yhtä hyvin kuin nimitystä hallintotieteiden ylioppilas.
- 2+34
Opiskelija on voinut opiskella vaikka kuinka paljon mutta ei ole vielä valmistunut tai ottanut tutkintoa ulos. Eli yliopistossa valmistutaan sitten kun haetaan tutkintoa ja sen ajan voi itse päättää, kunhan on suorittanut pakolliset opinnot. Enemmänkin voi opiskella, jos haluaa pitää opiskelijan statustaan yllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559