Pekka Toverin vaaralliset huudahdukset vievät Suomea sotaan?

~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2024/06/ii-pekka-toverin-uskottavuus-on-jo.html -
"II - Pekka Toverin uskottavuus on jo koetuksella?"
..
[Onneksemme on vain ajan kysymys, jolloin kansakuntamme neuvoo ohjeistaen:

"Puhu sinä - me pidämme hevosta",

.. ja eroamme tiedon todellisen avautuessa Natosta, Yhdysvalloista ja noiden todellisista tavoitteista (Afganistan |A) - me emme halua olla lännen sotakoneen taistelualusta itään - Venäjälle!] -

|A ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/…/valtiojohtomme-pimitti… -
"Valtiojohtomme pimitti todellisuuden Afganistanin taakse!"
|A ~ https://yle.fi/a/3-11965705 -
"Suomen pisin sota loppui tällä viikolla – Afganistanin operaatio maksoi satoja miljoonia, mutta mitä sillä saavutettiin?
Viimeisetkin Afganistanissa palvelleet suomalaissotilaat palasivat tiistaina takaisin Suomeen."

__ __ _
HS-ote: " .. ”Venäjä laajamittaisesti suunnittelee, valmistelee ja tekee sabotaasia ympäri Eurooppaa. On esimerkiksi räjäytetty asevarastoja, tehty salamurhia, katkottu kaapeleita ja käydään jatkuvaa informaatiosotaa ja kyberhyökkäyksiä. Lisäksi uhataan länttä ydinaseilla, käytetään pakolaisasetta, tehdään GPS-häirintää ja niin edelleen. Ja tämä kiihtyy jatkuvasti”, Toveri perusteli kantaansa HS:lle. .. "

HS-linkki ~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010536057.html -
HS-otsikointi: "Toveri julisti sodan, valtiomme ­johto vaikeni
HS-analyysi |Tulevan europarlamentaarikon, kenraalimajuri evp Pekka Toverin väite Suomen ja Venäjän välisestä sodasta on kokoomukselle vähintäänkin kiusallinen, .."
HS-toimittajana Teemu Luukka

__ __
IJL-kommentti: "Evp. upseeri Pekka Toveri on koulutettu Yhdysvalloissa; hänellä lienee vahva us-paatos päällä ja usko lujasti Nato' n ja US-DCA-sopimuksen |1 voimaan, kun uskaltaa "hevostella" täältä Venäjän viereltä - idän ja lännen vedenjakajalta |2 sotatilaa tuon toisen suurydinasevallan kanssa.

|1 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/12/dca-n-myota-nayttaisi-valtiojohdon.html -
"DCA' n myötä näyttäisi valtiojohdon kiihko lisääntyvän!
|2 ~https://keskustelu.suomi24.fi/t/17283061/suomi-on-idan-ja-lannen-vedenjakajalla! -
"Suomi on idän ja lännen vedenjakajalla!"

__ __
Herää kysymys onko Pekka sokeutunut niin sanottuun 1941-uhoon |3 ja uhkarohkeuteen,

.. kun Naton jäsen nyt Suomena ollaan ja sotapsykoosissa olevien poliitikkojen luottoarvo on suuri erityisesti Yhdysvaltojen tuloon apuun, jos laaja sotilaallinen konflikti syntyy Venäjän kanssa. Varsinkin, kun US taistelukykyisyyttään lisäten sotaharjoituksiaan operoiden jo Lapissamme, tuolla josta on vain 13 minuutin USAF-lentorynnäköinti Venäjän strategisten ydinsukellusveneiden Kuolan niemimaan tukikohtiin |4.

|3 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/…/24-ii-valtiojohtomme-1941… -
"[24] - II - Valtiojohtomme 1941-uhon piirissä?"
|4 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2019/11/venajan-ydinaseiden-voima-kumpuaa-veden.html -
"Venäjän ydinaseiden voima - kumpuaa veden alta"

.. .. ..
Noista Kuolan tukikohdista operoivat Borei |* - Bulava |B strategiset ydinsukellusveneet |4, joiden tuhoiskuvoiman USA tietää erityisen tarkoin.
Näitä tuhoja US välttelee valtiotaan kohtaan ja oletettavaa onkin, että Yhdysvallat jättää tulematta Suomen apuun, jos Venäjän kanssa meiltä syttyisi provokaatiosota, jota jo tässä Pekka Toveri maalailee intomielisesti liipaisinsormi värähdellen ..

-- ja nyt tähän kohtaan kysymys myös Pekalle:
"Milloin ja miten Venäjä on meitä Suomea ja suomalaisia kohtaan sotilaallisesti uhkaillut?" -

.. vastaatko Pekka aivan aikuisten oikealla rehellisyydellä ja unohda nato-moodisi ja tuo meille niin ehkä kohtalokas1941-uho |3 - jos kaltaisiasi sodanlietsojia on riittävästi .. , ja käytäthän sitä erinomaista tiedustelutietoa, mitä oletamme Sinun tietävän?"

|* ~ https://en.wikipedia.org/wiki/Borei-class_submarine -
|B ~ https://en.wikipedia.org/wiki/RSM-56_Bulava -

__ __
EKSTRA 1
HS-ote: " .. ”Virallinen totuus on, ettei Suomeen kohdistu välitöntä sotilaallista uhkaa. Suomi ei ole sodassa Venäjän kanssa. Venäjä tekee [välineellistettyä pakolaismaahantyöntöä] hybridi­vaikuttamista |H!, mutta sen nimen­omainen tarkoitus ja pyrkimys on pitää toimet sellaisella tasolla, ettei sodan kynnys ylity”, Kopra sanoo HS:lle. .. "

~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010536213.html -
HS-otsikointi: "”Suomi ei ole sodassa Venäjän kanssa”, kommentoi puolustus­valio­kunnan Jukka Kopra Pekka Toverin puheita"

|H! ~ https://yle.fi/a/3-9128359 -
"Norjalaistutkijat: Itärajan pakolaiset eivät olleet Venäjän juoni

Tuoreen norjalaisen tutkijaraportin mukaan vuosi sitten alkanut pakolaisten joukkotulo itärajalta Norjaan ja Suomeen ei ollut Venäjän hybridisotaa. Fridtjof Nansenin instituutin tutkijoiden mukaan turvapaikanhakijoita houkutti Norjaan ja Suomeen halpa matka ja turvallinen reitti."
..
HUOM! -Näinköhän tuon norjalaistutkimus on jäänyt lukematta tai ymmärtämättä monilta kiihkopoliitikoiltamme, jotka tahtovat ehdoin tahoin rikkoa hyvän maineemme ihmisoikeuksien osalta? (!)

__
155183

91

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      A-linkki ei toimi!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        ilkka.luoma kirjoitti:

        Tässä A-linkki korjattuna! Kiitos ilmoituksesta :-)

        ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/12/valtiojohtomme-pimitti-todellisuuden.html -

        Suomen pisin sota, eli osallistuminen Yhdysvaltojen kanssa hyökkäysotaan Afganistaniin ei maksanut satojamiljoonia euroja vaan yhden miljardin. Yksi miljardi on tuhat miljoonaa.

        Suomi on sponsoroinut Ukrainan sotaa vieläkin suuremalla summalla. Vasta tähän menessä Ukrainan sotaa on sponsoroitu melkein kolmella miljardilla, ja lisää menee kun sota jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen pisin sota, eli osallistuminen Yhdysvaltojen kanssa hyökkäysotaan Afganistaniin ei maksanut satojamiljoonia euroja vaan yhden miljardin. Yksi miljardi on tuhat miljoonaa.

        Suomi on sponsoroinut Ukrainan sotaa vieläkin suuremalla summalla. Vasta tähän menessä Ukrainan sotaa on sponsoroitu melkein kolmella miljardilla, ja lisää menee kun sota jatkuu.

        Vuoden 2022 jälkeen Suomi on osoittanut Ukrainan sodan tukemiseen 2,9 miljardia euroa. Suomen antaman puolustusmateriaalituen arvo on noin 2 miljardia euroa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UKRAINA WAR TODAY YOUTUBE

        Puten lätti on menossa kivikaudelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten lätti on menossa kivikaudelle

        UKRAINA WAR LIVE YOUTUBE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten lätti on menossa kivikaudelle

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Rajan toisella puolella on Puten lätti ja tällä puolen Euroopalaisia ja EU ja Eurooppa ja Nato ja pesukoneita ja WC PYTTYJÄ ja wc paperia ja kananmunia ja lämmintä vettä pesuun ja venäläinen haisee ku ei oo pesukoneita ja wc pyttyjä ja wc paperia ja kananmunia ja lämmintä vettä pesuun ja venäläinen haisee ku ei oo pesukoneita ja wc pyttyjä ja pesukoneita ja WC paperia ja lämmintä vettä pesuun ja venäläinen haisee ku venäläinen sika nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Rajan toisella puolella on Puten lätti ja tällä puolen Euroopalaisia ja EU ja Eurooppa ja Nato


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Rajan tällä puolen on EU ja Euroopalaisia ja Eurooppa ja Nato ja pesukoneita ja WC PYTTYJÄ ja wc paperia ja kananmunia ja lämmintä vettä pesuun ja venäläinen haisee ku ei oo pesukoneita ja wc pyttyjä ja wc paperia ja lämmintä vettä pesuun ja Puten lätti on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Hehe haha Puten lätissä Pietarissa haisee ku se jätevuori Pietarissa KASVAA jatkuvasti ja haisee. No venäläinen on venäläinen ja haisee ja totuneet hajuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Mixi venäläinen haisee?? Joo ku ei oo pesukoneita ja lämmintä vettä pesuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Nato on hyvä asia. Sekös teitä ottaa päähän ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Venäläiset haisee ja Venäjällä ja kärsii ku ei oo lämmintä vettä pesuun ja wc pyttyjä ku ei oo suurimmalla osalla väestöä. Venäläinen ei osaa valmistaa pesukoneita ja wc pyttyjä. Ne pitää varasta muualta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Venäläiset eivät osaa valmistaa pesukoneita ja wc pyttyjä ja autoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Moskovassa haisee ja yli 1200 autohuolto ja korjaamoja on mennyt konkurssiin sodan takia. Ei osia ym...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Moskovassa on 800 ambulanssin vaje. Ku ne seisoo osien ja huoltoa ku ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Venäläiset haisee ja Venäjällä on vaikeat ajat ku vilja ym sadot ovat epäonnistunut ku säät ja kevät viljojen istutuxet meni pieleen. Koneet ei toimi ut boikotin takia. Ja nyt vaikeuxia saada niitäkin peltoja joissa jotain on. Polttoaine pula ja koneiden huollot ja osat ja sateliiteilla ei oo yhteyttä.. länsi vehkeitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Venäläiset joutuvat mitä ilmeisimmin lopettamaan viljan viennin koska pitäisi edes jotain jäädä omillekkin
        Ja voi olla,että joutuvat tuomaan sitä...tai kansa näkee nälkää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puten imperiumin kasvu on nyt sitten loppu ja ne on menossa kivikaudelle ja eihän ne edes ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan

        Venäläiset jäi kiinni ku trollit koitti että Zelenski olis ostanut Bukatin 4,5 millin auton. Bugatin tehtaan kuitit ym oliki väärenexiä... hehe venäläinen trolli jäi kiinni jälleen valheistaaan


      • Anonyymi

        Katso tämä linkki : UKRAINA WAR YOUTUBE


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajan toisella puolella on Puten lätti ja tällä puolen Euroopalaisia ja EU ja Eurooppa ja Nato ja pesukoneita ja WC PYTTYJÄ ja wc paperia ja kananmunia ja lämmintä vettä pesuun ja venäläinen haisee ku ei oo pesukoneita ja wc pyttyjä ja wc paperia ja kananmunia ja lämmintä vettä pesuun ja venäläinen haisee ku ei oo pesukoneita ja wc pyttyjä ja pesukoneita ja WC paperia ja lämmintä vettä pesuun ja venäläinen haisee ku venäläinen sika nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf nöf

        "YLÄKERTA ~ https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010135601.html -



        Holtiton sotapuhe saattaa lietsoa hysteriaa

        HS-ote: " .. TURUN SANOMAT toteaa, että turvallisuuspoliittisen tilanteen kiristyminen näkyy mediassa päivittäin muun muun muassa Ukrainan sodan, Lähi-idän tapahtumien sekä Kiinan ja Taiwanin kireiden välien vuoksi." .. " -Mielipide/ Muut lehdet"


    • Anonyymi

      Entä presidentti Stubbin ölähdykset?
      Toveri on kuitenkin vain jonkinlainen oman ideologiansa edustja mutta presidentin pitäisi puhua koko maan puolesta. Ovatko hänen puheensa sitä?

      • Anonyymi

        Entä vatsasyöpäsi? Koska kuolet siihen?


      • Anonyymi

        Pekka Toverin tunnemme jo. Tunnemme asiantuntija Pekka Toverin hänen nk. asiantuntijalausunnoistaan keltaisessa lehdistössä. Hän jää historiankirjoihin asiantuntijalausunnoistaan jotka eivät milloinkaan pitäneet paikaansa. Pekka Toveri ei osunut edes tuurilla oikeaan. Kaikki Toverin nk. asiantuntijalausunnot menivät kauas metsäkukille. Jopa lehden toimituksessa irvailtiin Toverin asiantuntijalausunoilla. Pekka Toveri on vitsi jota ei voi eikä pidä ottaa tosissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekka Toverin tunnemme jo. Tunnemme asiantuntija Pekka Toverin hänen nk. asiantuntijalausunnoistaan keltaisessa lehdistössä. Hän jää historiankirjoihin asiantuntijalausunnoistaan jotka eivät milloinkaan pitäneet paikaansa. Pekka Toveri ei osunut edes tuurilla oikeaan. Kaikki Toverin nk. asiantuntijalausunnot menivät kauas metsäkukille. Jopa lehden toimituksessa irvailtiin Toverin asiantuntijalausunoilla. Pekka Toveri on vitsi jota ei voi eikä pidä ottaa tosissaan.

        BUAHAHAHAAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAHHAHAHAAAA !!!!!

        Situpussi täyttyi varttitunnin ennen aikojaan - kuitenkin tämä ennakointi piti paikkaansa:

        "Tiltu vastaa avaukseen n klo 01.00 kun putsaa situja avannepussiaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BUAHAHAHAAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAHHAHAHAAAA !!!!!

        Situpussi täyttyi varttitunnin ennen aikojaan - kuitenkin tämä ennakointi piti paikkaansa:

        "Tiltu vastaa avaukseen n klo 01.00 kun putsaa situja avannepussiaan"

        Niin, Buahaha-hahaa mutta entä sitten lähi-idän konflikti? Saako juutalaiset tappaa arabit ja valloittaa heidän maansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekka Toverin tunnemme jo. Tunnemme asiantuntija Pekka Toverin hänen nk. asiantuntijalausunnoistaan keltaisessa lehdistössä. Hän jää historiankirjoihin asiantuntijalausunnoistaan jotka eivät milloinkaan pitäneet paikaansa. Pekka Toveri ei osunut edes tuurilla oikeaan. Kaikki Toverin nk. asiantuntijalausunnot menivät kauas metsäkukille. Jopa lehden toimituksessa irvailtiin Toverin asiantuntijalausunoilla. Pekka Toveri on vitsi jota ei voi eikä pidä ottaa tosissaan.

        No sehän teidän mielipide Pietarissa Puten lätissä... Suomessa Suomalaisiin toi ropakanta ei tehoa et se ja sama mitä te Puten lätissä kirjoitatte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Buahaha-hahaa mutta entä sitten lähi-idän konflikti? Saako juutalaiset tappaa arabit ja valloittaa heidän maansa?

        Kyllä saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BUAHAHAHAAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAHHAHAHAAAA !!!!!

        Situpussi täyttyi varttitunnin ennen aikojaan - kuitenkin tämä ennakointi piti paikkaansa:

        "Tiltu vastaa avaukseen n klo 01.00 kun putsaa situja avannepussiaan"

        Buahah-haha vastaa n klo 01.100 Buahah-aha Putten lätti ja, ja Pietarin trolly nii-ihh Buahah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekka Toverin tunnemme jo. Tunnemme asiantuntija Pekka Toverin hänen nk. asiantuntijalausunnoistaan keltaisessa lehdistössä. Hän jää historiankirjoihin asiantuntijalausunnoistaan jotka eivät milloinkaan pitäneet paikaansa. Pekka Toveri ei osunut edes tuurilla oikeaan. Kaikki Toverin nk. asiantuntijalausunnot menivät kauas metsäkukille. Jopa lehden toimituksessa irvailtiin Toverin asiantuntijalausunoilla. Pekka Toveri on vitsi jota ei voi eikä pidä ottaa tosissaan.

        Sotahulluko?


    • Anonyymi

      Eikä toimi kolmonenkaan! Siis linkki.

      • Anonyymi

        Jos ei seiso, syy ei löydy aina peniksestä


    • Anonyymi

      niin tämä tapahtui oikeasti pari viikkoa sitten ja aattelinpa laittaa tänne ja kyselllä mitä mieltä ootte tapahtuneesta.

      eli oltiin kavereitten kaa ryyppäämäsä iha normaalisti yhen kaverin luona ku sen porukat ei ollu kotona.

      meitä olin minä ja kolme muuta, joista 2 oli 17 vuotiaita ja yks saman ikäne ku mä.

      minä olin varmaa juonu kaikista eniten ku olin aika sekasi jo.

      sitte joskus yöllä nää meinas et mennää saunaa. mut mä jäin pukuhuoneeseen juomaa olutta. ku mua aina pelottaa se et jos mulla alkais seisoo siellä.

      kuuntelin sieltä pukuhuoneesta niitten juttuja, ne puhu kyrvistään, ja vissii kosketteliki toisten kyrpiä jos oikee ymmärsin. ne kaikki kyllä oli ainakin mun tietääkseni heteroita, mut myö oltii kaikki juotu paljo sinä iltana.

      sitte tää joka on samanikäne mun kaa tuli saunasta
      ja näki et mulla oli alkanu seisoo ku olin kuunnellu niitä.

      se tuli mun etee vähä horjahhellen ja toi kyrpänsä mun suun eteen. ja sitte mä en tajunnu muutakaa ku alkaa nuolee sitä. kaks muuta tuli sit ulos ja niilläki seiso ja ne katto meitä.

      toine niistä sano ettei sitte taaskaa kerrota tästä kenellekkää. eli ne oli tehny jotai aikasemminki, jossa mä en tosin ollu mukana.

      ne sit sano et mennää vanhempien sängylle ku siinä on parempi.

      olin todella innostunut tästä, ehkä suurelti osalti sen vuoksi et olin nii kovassa humalassa.
      mut aloin joteki vaa hokee et naikaa mua kaikki pyllyy vaa.

      sit menin sängylle selällee ja koukistin jalkani ja levittelin reikääni.

      näil kahella vanhemmalla kaverillani oli molemmilla aika isot penikset ja ne sano et ne haluu kummatki vuorotelle naia mua perseeseen ja se mun ikäne tuli istuu mun naaman päälle ja työns pippelinsä mun suukkii.

      peppuuni koski aluksi aika paljon kosken koskaan sinne ollut ennen mitään työntänyt. mutta kaverini näyttivät nauttivan paljon ja niin nautin minäkin.

      nämä vanhemmat kaverini vuorottelivat reiälläni, kunnes kaikilta heiltä alkoi tulla.
      sanoin heille että lauetkaa kaikki naamalleni ja niin he tekivät. jonka jälkeen naamani oli täysin sperman peitossa, tai ainankin tuntui siltä.

      sen jälkeen sammutimme vaan valot ja kävimme kaikki nukkumaan yhteen läjään samalle sängylle.

      aamuyöllä vielä heräsin kun toinen vanhemmista pojista työnsi kyrpänsä peppuuni ja toinen oli jo kovassa vauhdissa sen samanikäisen kaverini kanssa,joka vain hymyili minulle.

      aamulla läksin ennen muiden heräämistä vähän hämilläni kotiin.

    • Anonyymi

      Miksi vanha ukkeli viitsii käydä olemattomia mielikuvitussotia ?
      Eikö vanhalla ukkelilla ole ajan täytettä vaan tuhlaa aikansa tällaiseen humpuukiin? Ukkeli kertoilee jo maailmasta hävinneen ja olemattoman Neuvostoliiton vuoden 1939 hyökkäyksestä Puolaan, jolloin Hitleri ja Stalin liittolaisina jakoi Euroopan ja aloitti toisen maailmansodan .

      Vaikka oletkin vanha mies, elämäsi ehtoossa ja kuolema varmaan hyvin lähellä et kuitenkaan edes elänyt 30-luvulla, josta kirjoittelet, etkä selvästi ole lukenut historiaa.

      • Anonyymi

        Niinpä.
        Tiettyihin asioihin on myös sellainen asia kuin totuus. Mielipiteen vapaus ei oikeuta vääristämään totuutta, hieman sitä voi omalta kannaltaan katsoa värillisten lasien läpi, mutta selvien valheiden levittäminen mielipiteen- ja sananvapauden nimissä ei ole ok.


    • Anonyymi

      Ääliömäisesti Tiltu kirjoittaa avauksessaaan"Tuoreen norjalaisen tutkijaraportin mukaan vuosi sitten alkanut pakolaisten joukkotulo..." ja linkittää lähes kymmenen vuotta vanhan lehtijutun "todisteeksi"

      • Anonyymi

        SLAVA UKRAINA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SLAVA UKRAINA

        SLAVA URINE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SLAVA UKRAINA

        Oliver Stone: dokkari Maidanilta. Löytyy YouTubesta.


    • Anonyymi

      Tiltu vastaa avaukseen n klo 01.00 kun putsaa situja avannepussiaan

      • Anonyymi

        Vastasi 15 minuuttia aikaisemmin. Voihan paska :)


      • Anonyymi

        Eläköön Tampereen Fuhrer Seppo Lehto! Eläköön Lahden Fuhrer Väinö Kuisma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläköön Tampereen Fuhrer Seppo Lehto! Eläköön Lahden Fuhrer Väinö Kuisma!

        Volvo V90 D4 on hyvä auto ja mulla on nyt sellainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläköön Tampereen Fuhrer Seppo Lehto! Eläköön Lahden Fuhrer Väinö Kuisma!

        Volvo eller Scania?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläköön Tampereen Fuhrer Seppo Lehto! Eläköön Lahden Fuhrer Väinö Kuisma!

        Aspudden, Stocholm, Sverige


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläköön Tampereen Fuhrer Seppo Lehto! Eläköön Lahden Fuhrer Väinö Kuisma!

        Högdalen, Stocholm, Sverige


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläköön Tampereen Fuhrer Seppo Lehto! Eläköön Lahden Fuhrer Väinö Kuisma!

        Högdalen, Stocholm, Sverige


      • Anonyymi

        Hötorget, Stocholm ,Sverige


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläköön Tampereen Fuhrer Seppo Lehto! Eläköön Lahden Fuhrer Väinö Kuisma!

        Huddinge hockey o fotboll, Sverige


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläköön Tampereen Fuhrer Seppo Lehto! Eläköön Lahden Fuhrer Väinö Kuisma!

        Meidän maa ja teidän Puten lätti näin se vaan menee


      • Anonyymi

        Mixi venäläinen haisee?? Joo ku ei oo pesukoneita ja lämmintä vettä pesuun ja ne niitä osaa itse valmistaa


      • Anonyymi

        Joo Tiltu ja vastaa n. klo 01.00 yöllä Buahaha, buahaha, buahaha-haheh Kunpa mielisairaaloissakin voisi mennä yöllä tietokoneelle Buahahahaaahhhhhhhhhh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eläköön Tampereen Fuhrer Seppo Lehto! Eläköön Lahden Fuhrer Väinö Kuisma!

        Väinö Kuisma oli kova keihäänheittäjä, Rooman olympiakisojen nelonen. Hänen erikoisuutensa oli olematon vauhti, mikä varmaankin esti Väiskin nousemisen kaikkein terävimmälle huipulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo V90 D4 on hyvä auto ja mulla on nyt sellainen

        Jos sulla on traktori niin kait sulla on sitten peltoakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo V90 D4 on hyvä auto ja mulla on nyt sellainen

        Tämä ei natsien palsta, vaan todellisille asiantuntijoille, joita tarvitaan, ei öyhöjä!


    • Anonyymi

      Luoma yrittää vaan vetää huomiota pois siitä tosiasiasta että Venäjällä alkaa olla vitsit vähissä. Sen ainoat todelliset liittolaiset ovat P-Korea ja Iran. Kiina on pikku hiljaa lähdössä eri suuntaan. Luoma puhui aikoinaan Pekingin tiekartasta Korean niemimaan ”rauhantilaan” saattamiseksi. Peking sen sijaan on laatinut tiekartan liittyen Mantsuriaan palauttamiseksi Kiinalle. Kartassa on paikoille kiinalaiset nimet.
      Häntä myös harmittaa se että venäläisten omistamien kiinteistöjen kohdalla vedettiin vesiperä. Kun Suomi liittyi Natoon niille ei enää löytynyt käyttötarkoitusta eli tuoda niihin pikku hiljaa tunnuksettomia joukkoja provokaatioita venäläisiä vastaan jolloin Putin olisi tullut pelastamaan heidät ja samalla junaillut kansanäänestykseen Venäjään liittymisestä. Tästäkin voit syyttää Putinia ja ”erikoisoperaatiota”. Myönnän olevani vahingoniloinen. XXX

    • Anonyymi

      Toissapäivänä kun näin Pekka Toverin kommentin IS sivulla, pöyristyin tästä Suomea vahingoittavasta aivopierusta. Nyt kun esim. Kankkonen on ottanut kantaa asiaan, olen todennut järkeäkin löytyvän. P. Toveri pitäköön aasi -päähinettä eduskunnassa seuraavat 6 kk.

      • Anonyymi

        Sinä et pidä enää avannepussiasi kuutta kuukautta, koska kuolet syöpääsi ennen joulua.

        Rektumisi on neulottu umpeen, joten aivot taitavat olla ainoa, mistä sinulta pieru lähtee.


    • Anonyymi

      Dagens Nyheter

      • Anonyymi

        Aftonbladet, Sverige


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aftonbladet, Sverige

        Göteborg ifk fotboll, Sverige


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Göteborg ifk fotboll, Sverige

        Luleå hockey, Sverige


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luleå hockey, Sverige

        Helsingfors ifk fotboll o hockey, Finland


    • Anonyymi

      Nynäsposten, Sverige

    • Anonyymi

      Venäläiset ovat mongolien sekajätteen tulosta vuosisatojen ajan kuluessa sekaantunutta sekajätettä ja verenperintöä ja nehän ei ole Euroopalaisia ja kuulu Eurooppaan vaan Puten lättiin ja ovat menossa kivikaudelle

      • Anonyymi

        Björneborg, Finland


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Björneborg, Finland

        Tämä joka laittaa näitä ruotsalaiseuroja tänne on taatusti se sama pöpi joka laittoi niitä pornolinkkejäkin Suomi 24. Poliisi hoi!


    • Anonyymi

      No sehän olisi vain hyvä asia jos venäjä ryhtyisi kahden rintaman sotaan, koska se tarkoittaisi 100% häviötä venäjälle. Kukaan ei ole voittanut kahden rintaman sotaa.

    • >me emme halua olla lännen sotakoneen taistelualusta itään - Venäjälle!

      Emme niin, mutta jos Venäjä hyökkää kimppuumme, se on hurjasti parempi tilanne kuin ottaa idän barbaarilaumat vastaan yksin.

    • Anonyymi

      "Venäjällä ei ole rajoja." Niinkö se sanonta kuuluu? Että aina vaan lisää pitää saada? 1939-uho siis jatkuu....

    • >HUOM! -Näinköhän tuon norjalaistutkimus on jäänyt lukematta tai ymmärtämättä monilta kiihkopoliitikoiltamme, jotka tahtovat ehdoin tahoin rikkoa hyvän maineemme ihmisoikeuksien osalta? (!)

      Jos joku täällä oli epävarma kannattaako käännytyslakia vai ei, Ilkka Luoman vastustus saa varmasti kannattamaan. Hänhän ajaa joka käänteessä Venäjän etua ja asiaa.

      Vähän kiikun kaakun olin minäkin, mutta kyllä lain on oltava meille eduksi ja Venäjälle haitaksi, jos kerran Ilkka vastustaa sitä!

    • Anonyymi

      Puhtaasti makuasioita. Osa on sitä mieltä että Stubb vie tahtomatta sotaan, osa sitä mieltä että Toveri.

      • Anonyymi

        😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅

        "Puhtaasti makuasioita. Osa on sitä mieltä että Stubb vie tahtomatta sotaan, osa sitä mieltä että Toveri."

        😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅

        Tiltu huutaa Venäjän uhkaan varautuvien suomalaisten pahuutta vaikka syntymänsä jälkeen 1991 Venäjä on hyökkäyssotinut koko ajan: Abhasia, Dagestan, Tadžikistan, Kaukasus, Tsetsenia, Pohjois- ja Etelä-Ossetiat, Moldova, Georgia, Ukraina, Syyyria, Keski-Afrikan tasavalta, Libya, Mali.... hyytävä lista!

        Muistamme myös, että Venäjän diktattori Putin on sotarikollinen ja hänestä on kansainvälinen pidätysmääräys.


    • Anonyymi

      😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅

      "Suomen pisin sota, eli osallistuminen Yhdysvaltojen kanssa hyökkäysotaan Afganistaniin ei maksanut satojamiljoonia euroja vaan yhden miljardin. "

      😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅

      Jaksatkin räkyttää samaa soopaa - tässä faktaa:

      Neuvostoliitto aloitti Afganistanin sodan joulukuussa 1979 hyökäten maahan ja teloitti koko valtiojohdon.

      Afganistania tukialueenaan käyttänyt Al Qaida teki lukuisia terrori-iskuja ympäri maailmaa ja Afganistanin talebaanit jopa tukivat heitä. 911 -iskussa hyökättiin jopa USAan, mikä oikeutti USAn vaatimaan syyllisiä tilille. Talebaanit eivät suostuneet, mutta ns Pohjoinen liitto Afganistanin sodan osapuolena rupesi lännen liittolaiseksi ja Al Qaida nujerrettiin.

      • Anonyymi

        USA vetäytyi hävinneenä tästä toisesta Afganistanin hyökkäyssodastaan alkaen 2001 ja päättyen 2021.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA vetäytyi hävinneenä tästä toisesta Afganistanin hyökkäyssodastaan alkaen 2001 ja päättyen 2021.

        😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅

        "USA vetäytyi hävinneenä tästä toisesta Afganistanin hyökkäyssodastaan alkaen 2001 ja päättyen 2021.. "

        😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅 😂 🤣 😄 😁 😆 😅

        Mihin muka USA ylipäätään hyökkäsi? No jaa. Jos tarkastellaan jenkkien sotimisia, niin Afganistanin sodassa Yhdysvallat puolustautui ja hyökkääjä tuli Afganistanista - se siis oli oikeutettu puolustussota. Afganistanista tehtiin lukuisia terroristi-iskuja ympäri maailmaa, joissa kuoli tuhansia viattomia siviilejä.


    • Anonyymi

      Hilppa Luomi ei Toveri ihan pihalla ole.

      Venakot häiriköineet webissä jo yli vuosikymmenen.

      Jo 2009 huomasin että sisäpolitiikkaan yritettiin vaikuttaa netin Chat palstoilla.

      Tavallaan kybersotaa on käyty siitä lähtien.

    • Anonyymi

      Milloin ja miten Ukrainan sota päättyy? Näin vastaa Pekka Toveri
      Ex-tiedustelupäällikkö voi puhua suoraan nyt myös menneistä. Hän kertoo saaneensa puolustusliitto-puheista Ruotsin kanssa lähinnä päänsärkyä.
      JULKAISTU 08.03.2023 | 09:30
      PÄIVITETTY 08.03.2023 | 11:39

      • Anonyymi

        Entä milloin trolli kuolee vatsasyöpäänsä?


    • Anonyymi

      Herättelyä?

      • Anonyymi

        Tiltun valehtelua.


    • Anonyymi

      Avauksen "Idän ja lännen välinen vastakkainasettelu kiihtyy"- linkin viimeiset kommentit kertovat tylysti mistä on avauksessa kysymys:

      Viimeinen kommentti:

      "Onpa paatoksellista propagandaa - mistä tuollainen viha?"

      2. viimeinen kommentti:

      "Yhden ukkelin ristiretki mediaa vastaan jatkuu periaatteella "paskallakin on tekijänsä". "

    • Anonyymi

      Syntyipä Toverin väitteestä mekkala Suomeen.

      • Anonyymi

        Enpä tiedä, mutta Ilu sai sisältöä elämäänsä, joka mitataan enää viikoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä tiedä, mutta Ilu sai sisältöä elämäänsä, joka mitataan enää viikoissa.

        Syöpä on levinnyt jo maksaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Toverin kommentti osoittaa Venäjämielisten logiikan: Suomi on sodassa kun niin väitetään. Se että jokainen ympärilleen katsova ja tiedotusvälineitä seuraava voi todeta ettei näin ole. Hybridisotsaahan hän ei voi tarkoittaa sillä sitähän Venäjämieliset eivät myönnä Venäjän harjoittavan.
      Luoman valheellinen ja isänmaamme vastainen propaganda on rikosluontoista, sillä sillä peloitellaan herkempiä ihmisiä. Aivan samalla tavalla 70- ja 80-luvuilla moni menetti yöunensa koska näki maailmanlopun tulevan amerikkalaisten ydinohjusten muodossa. XXX

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      135
      1828
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      91
      1565
    3. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      83
      1268
    4. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      91
      1248
    5. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      123
      1003
    6. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      869
    7. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      46
      843
    8. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      105
      816
    9. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      31
      730
    10. Vaihdetaankohan me pusu

      vielä kesän tai syksyn aikana nainen? Se olisi unelmani.
      Ikävä
      41
      671
    Aihe