Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

Anonyymi-ap

Tympeä homma kotona sitten poistaa...

411

6084

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voin poistaa ne. Hinta 40 tunti plus alv?

      • Anonyymi

        Minä teen tuon homman 35 tunti plus alv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen tuon homman 35 tunti plus alv.

        Minä teen tuon homman pimeästi 30e tunti ilman alvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen tuon homman pimeästi 30e tunti ilman alvia.

        Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä.

        Tekee hitaasti niin tienaa paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä.

        Oikeassa olet. Mistä noita kaikesta valittajia sikiintyy ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä.

        varastetuissa mansikoissa on usein miten kannat,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varastetuissa mansikoissa on usein miten kannat,

        *

        Aloittaja vosi kipasta itse poimimaan Mansikat ja Jättää Kannat peltoon !
        - ja Rahalla saa Kannattomiakin !

        *


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *

        Aloittaja vosi kipasta itse poimimaan Mansikat ja Jättää Kannat peltoon !
        - ja Rahalla saa Kannattomiakin !

        *

        Osaakohan tuo tollo panna edes Masikkaa oikeinpäin suuhunsa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaakohan tuo tollo panna edes Masikkaa oikeinpäin suuhunsa ?

        Miten päin mansikoita suuhun laitetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä.

        Eikö tuo kitisijä ymmärrä, että mansikat kärsii, jos poimijat poistavat kannat. Niitä pitää mahdollisimman vähän käsitellä siinä vaiheessa, jotta myyntiin saadaan kauniina ja raikkaana!

        Kotona tietysti ostaja poistaa kannat!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten päin mansikoita suuhun laitetaan

        Oikein päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten päin mansikoita suuhun laitetaan

        No tietenkin se kanta edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tietenkin se kanta edellä.

        Ei tietenkään kun oikein päin
        Ja jokainen päättää mikä on oikea pää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekee hitaasti niin tienaa paremmin.

        Totta


    • Anonyymi

      Ne säilyvät paremmin pidempään kun on kanta kiinni.

      • Anonyymi

        Kuinka paljon pidempään? Tuon kestoselityksen olen ennenkin nähnyt..

        Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon pidempään? Tuon kestoselityksen olen ennenkin nähnyt..

        Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,

        Mutta ennenkuin ne pääsee sinulle asti ne ehtii olemaan jonkinaikaa laatikoissa siitä kun ne on kerätty, varastoitu, puhdistettu, siirretty edelleen toiseen varastoon ja rahdattu jälleenmyyjille ym. välietapit.

        Ei se varsinaisesti että ne sinulla säilyisi kotona sen pidempään olekaan se motiivi pitää ne kannat niissä, vaan se että sinä saisit ne ostotilanteessa edes suht tuoreen oloisina käteesi.

        Vai haluaisitko että saisit sellaisia kuivuneita tai löllöisiä mansikoita ennemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon pidempään? Tuon kestoselityksen olen ennenkin nähnyt..

        Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,

        No kokeile itse. Mene mansikoiden itsepoimintaan. Irrota heti poimiessasi kannat. Jätä kotona jääkaappiin pariksi päiväksi.

        Raportoi lopputulokset tänne keskusteluun,


      • Anonyymi

        Ällööjos joku kyanainyt mun mansikoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon pidempään? Tuon kestoselityksen olen ennenkin nähnyt..

        Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,

        Oman navan tuijottajalle tiedoksi. Suuri osa ihmisistä ei säilö mansikoita, vaan syö ne tuoreena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon pidempään? Tuon kestoselityksen olen ennenkin nähnyt..

        Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,

        Pitää ne kuljettaakin, jopa usea sata kilometriä, tärinää ja mansikalle ei tee hyvää rikkonaisena täristellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ällööjos joku kyanainyt mun mansikoita

        Meinaat ettei ole käsin kerätty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ällööjos joku kyanainyt mun mansikoita

        Että notta. Miten sanoi ???


      • Anonyymi

        Juuri näin.Säilyy paremmin.


      • Anonyymi

        Tuota tyhmä ei ymmärrä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon pidempään? Tuon kestoselityksen olen ennenkin nähnyt..

        Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,

        Siinä on muutamasta tunnista kiinni se asia! Siis siitä kun ne pellolta otetaan. Voi ne siellä pellolla jo "perata" jos tietää, että monta tuntia ei mene ennen kuin säilötään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman navan tuijottajalle tiedoksi. Suuri osa ihmisistä ei säilö mansikoita, vaan syö ne tuoreena.

        Näin se on, mutta nyt puhutaan säilöttävistä mansikoista! Oletko Urpo vai Ulla?


      • Anonyymi

        Minne niitä säilytetään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ennenkuin ne pääsee sinulle asti ne ehtii olemaan jonkinaikaa laatikoissa siitä kun ne on kerätty, varastoitu, puhdistettu, siirretty edelleen toiseen varastoon ja rahdattu jälleenmyyjille ym. välietapit.

        Ei se varsinaisesti että ne sinulla säilyisi kotona sen pidempään olekaan se motiivi pitää ne kannat niissä, vaan se että sinä saisit ne ostotilanteessa edes suht tuoreen oloisina käteesi.

        Vai haluaisitko että saisit sellaisia kuivuneita tai löllöisiä mansikoita ennemmin?

        Joskus on myynnissä vanhoja mansikoita.
        Pioimittu viikko ennen myyntiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kokeile itse. Mene mansikoiden itsepoimintaan. Irrota heti poimiessasi kannat. Jätä kotona jääkaappiin pariksi päiväksi.

        Raportoi lopputulokset tänne keskusteluun,

        Mitä varten ne pitää jääkaapissa olla pari päivää.
        Ei niitä ennen myyntiäkään pidetä jääkaapissa


    • Anonyymi

      En ole ikinä nähnyt myynnissä kannattomia mansikoita. Paljonkohan hinta nousee jos kannat poistetaa

      • Anonyymi

        Sen verran että kitisijiltä jäisi ostamatta


      • Anonyymi

        Huomattavasti hitaampaa on poimia kannattomana, ja ilmeisesti tuottaja saa siitä paremman hinnan. MUTTA koska myös poimijalle pitää maksaa siitä enemmän, tulos ei kummoisesti kannallisen myyntiä parempaa ole. Ompahan palvelu jos joku tilaa vaikka juhliin suoraan syötäväksi kannatonta mansikkaa, tai on muuten varoissaan sitä ostamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran että kitisijiltä jäisi ostamatta

        Älä ole siitä niin varma


    • Anonyymi

      Miksi laatikkomansikoihin jätetty laatikko?
      - Luontohan piti pelastaa

      • Anonyymi

        Laatikko pitää viedä kartonki keräykseen, niin luonto pelastuu. Eikö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatikko pitää viedä kartonki keräykseen, niin luonto pelastuu. Eikö

        Minä poltan saunan uunissa niin saan hippusen ilmaista energiaa. Ilmaista puukuituahan se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatikko pitää viedä kartonki keräykseen, niin luonto pelastuu. Eikö

        Mieluummin sähköautolla sekin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin sähköautolla sekin

        Se vieminen saastuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vieminen saastuttaa.

        Samalla reissulla käyn kaupassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatikko pitää viedä kartonki keräykseen, niin luonto pelastuu. Eikö

        Soomijunteilta ei maailmaa pelasta mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soomijunteilta ei maailmaa pelasta mikään.

        Ei pelasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä poltan saunan uunissa niin saan hippusen ilmaista energiaa. Ilmaista puukuituahan se on.

        Paperin ja kartongin polttaminen on ympäristörikos, ainakin vihreiden mielestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soomijunteilta ei maailmaa pelasta mikään.

        Jotkut juntit ajattelee maapalloa, toisilla ei ajatus sinne asti kulje


    • Anonyymi

      Avaaja lisää: Miksi perunoihin ja omenoihin on jätetty kuoret
      - pitää maksaa turhasta

      - käyn vessassakin kaupassa, säästän vettä kotona

      • Anonyymi

        Missä vessassa on kauppa? Opettele suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vessassa on kauppa? Opettele suomea.

        "Käyn vessassakin kaupassa" voidaan ymmärtää kahdella tavalla, molemmat oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Käyn vessassakin kaupassa" voidaan ymmärtää kahdella tavalla, molemmat oikein.

        Opettaja paikalla, tekee töitä lomalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vessassa on kauppa? Opettele suomea.

        Open merkintä, tulee ehdot


    • Anonyymi

      Oletko koskaan poiminut mansikoita?

      • Samaa mietin, yleensä jos maksaa itsepoiminnasta jossakin maatilalla niin saa halvemmalla ja tulee ämpärit melko nopeasti täyteen.

        Onhan se melko uusavutonta jos ei itse jaksa käsitellä raaka-aineitaan kun siinä menee korkeintaan tunti pari yhtenä päivänä vuodessa.

        Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Samaa mietin, yleensä jos maksaa itsepoiminnasta jossakin maatilalla niin saa halvemmalla ja tulee ämpärit melko nopeasti täyteen.

        Onhan se melko uusavutonta jos ei itse jaksa käsitellä raaka-aineitaan kun siinä menee korkeintaan tunti pari yhtenä päivänä vuodessa.

        Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...

        Mistä löytää tilan jossa saa poimia itse?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löytää tilan jossa saa poimia itse?

        Googlettamalla löytyy. Kenttään itsepoiminta mansikka ja alue jolla asut. Sitten vain ottamaan yhteyttä farmiin niin saa tietoa miten ja missä toimia - kunhan on alkamassa tai meneillään oikea satokausi.

        Tai voit kokeilla tätä osoitetta. Linkeistä löytyy "Paikkakunnat" jossa on hyvin kattava lista.

         • Suomen marjatilat
          https://www.marjatilat.fi/

        Muitakin marjoja löytyy mansikan lisäksi.


      • Anonyymi

        Olen.
        Olen poiminut myös kannattomia mansikoita.
        Hitaampaa, mutta kalliimpi hinta.


      • Anonyymi

        Mee hillaan.
        😎😎😎


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Samaa mietin, yleensä jos maksaa itsepoiminnasta jossakin maatilalla niin saa halvemmalla ja tulee ämpärit melko nopeasti täyteen.

        Onhan se melko uusavutonta jos ei itse jaksa käsitellä raaka-aineitaan kun siinä menee korkeintaan tunti pari yhtenä päivänä vuodessa.

        Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...

        En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori.

        Onko se yksinkertaista että jaksaa tehdä töitä ja kehittää tavan jolla sen saa tarkasti ja nopeasti loppuun saakka?

        Itsestään selvyytenä ei kannata ottaa mitään, nykyistä elämäntyyliäkään. Tosin se että se vähentää haasteita ei välttämättä tee meistä älykkäämpiä, pikemminkin päin vastoin. Haasteet kehittävät aivoja.

        Jos ei itse jaksa tai osaa tehdä juttuja jos jotakin ei ole heti saatavilla voi olla melko tylsää, tai jopa vaarallista.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Onko se yksinkertaista että jaksaa tehdä töitä ja kehittää tavan jolla sen saa tarkasti ja nopeasti loppuun saakka?

        Itsestään selvyytenä ei kannata ottaa mitään, nykyistä elämäntyyliäkään. Tosin se että se vähentää haasteita ei välttämättä tee meistä älykkäämpiä, pikemminkin päin vastoin. Haasteet kehittävät aivoja.

        Jos ei itse jaksa tai osaa tehdä juttuja jos jotakin ei ole heti saatavilla voi olla melko tylsää, tai jopa vaarallista.

        Kantojen nyppiminen haastavaa, aivoja kehittävää....no just joo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kantojen nyppiminen haastavaa, aivoja kehittävää....no just joo!

        Jos täytyy tehdä mitä tahansa suuria määriä niin pitäähän silloin keksiä miten saa siitä mahdollisimman tehokasta. Eli keksii fiksumman tavan sen sijaan että tuhraa aikaa ja energiaa.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Jos täytyy tehdä mitä tahansa suuria määriä niin pitäähän silloin keksiä miten saa siitä mahdollisimman tehokasta. Eli keksii fiksumman tavan sen sijaan että tuhraa aikaa ja energiaa.

        Eipä sitä määräänsä enempää voi nopeuttaa...jos ei sitten koneellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mee hillaan.
        😎😎😎

        Mitä sielläkin tekis! Tylsä paikka. Kun lakkaa satamasta, niin haen lakkaa satamasta.


      • Anonyymi

        Suomalaiset ei taivu kun pöntölle.Ulkomaalaiset poimii suomalaisille marjat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori.

        On ne " kädettömiä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ei taivu kun pöntölle.Ulkomaalaiset poimii suomalaisille marjat!

        Mutta suomalaiset osaa valittaa kaikesta. Ihan kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori.

        Johan on suuret luulot itsestäsi ! Kyllä sitä tekee tohtoriksikin väitelleet ja jopa proffat🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta suomalaiset osaa valittaa kaikesta. Ihan kaikesta.

        Niin siitäkin ,kun tulee ulkomaalaisia tänne poimimaan marjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ei taivu kun pöntölle.Ulkomaalaiset poimii suomalaisille marjat!

        Ja orja palkalla poimivat


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Samaa mietin, yleensä jos maksaa itsepoiminnasta jossakin maatilalla niin saa halvemmalla ja tulee ämpärit melko nopeasti täyteen.

        Onhan se melko uusavutonta jos ei itse jaksa käsitellä raaka-aineitaan kun siinä menee korkeintaan tunti pari yhtenä päivänä vuodessa.

        Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...

        Ämpäreihin jos mansikoita poimii on ilmeisesti tekemässä joko hilloa tai mehua?

        Osa itsepoimijoista on "rääpijöitä", joita on vaan pakko joskus päästää mansikkamaalle!

        Sitten taas toisia on sellaisia, jotka heti ottaisin poimimaan myyntimarjoja.

        Ihmiset on niin erilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori.

        Yksinkertainen taisi olla tämä kommentoija? Kivat hänelle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ämpäreihin jos mansikoita poimii on ilmeisesti tekemässä joko hilloa tai mehua?

        Osa itsepoimijoista on "rääpijöitä", joita on vaan pakko joskus päästää mansikkamaalle!

        Sitten taas toisia on sellaisia, jotka heti ottaisin poimimaan myyntimarjoja.

        Ihmiset on niin erilaisia.

        Osa pakastaa marjat heti jotta niitä saa läpi vuoden, käyttää ne leivontaan tms. tosin hilloa tai mehua, miksikäs ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sitä määräänsä enempää voi nopeuttaa...jos ei sitten koneellista.

        Millä kaupan pakasteesta ostettujen mansikoiden kannat on poistettu. Käsinkö


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Samaa mietin, yleensä jos maksaa itsepoiminnasta jossakin maatilalla niin saa halvemmalla ja tulee ämpärit melko nopeasti täyteen.

        Onhan se melko uusavutonta jos ei itse jaksa käsitellä raaka-aineitaan kun siinä menee korkeintaan tunti pari yhtenä päivänä vuodessa.

        Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...

        Jokainen tekee mielestä mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantojen nyppiminen haastavaa, aivoja kehittävää....no just joo!

        Joidenkin aivot kaipaa haastetta, eli kantojen poistaminen mansikoista.
        Huh huh kun on kehittävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertainen taisi olla tämä kommentoija? Kivat hänelle!

        No ei mansikoiden perkaus kovin paljon aivoja rasita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan on suuret luulot itsestäsi ! Kyllä sitä tekee tohtoriksikin väitelleet ja jopa proffat🤣

        Ei mansikoiden kantojen poistamiseen tarvitse mitään aivotyötä.
        Sehän on mekaaninen työ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertainen taisi olla tämä kommentoija? Kivat hänelle!

        No ei kantojen poistaminen ole ydinfysiikkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta suomalaiset osaa valittaa kaikesta. Ihan kaikesta.

        Älä muuta virka. Täällä valitetaan aloittajasta.
        Eikö vain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kantojen poistaminen ole ydinfysiikkaa

        Näyttää ja kuuluu se joillekin olevan.


    • Anonyymi

      Miksi porkkanoita ei ole kuorittu? Niin ja torilla herneet ovat palkoineen.

      • Anonyymi

        Ehkä siksi, ettei porkkanoita pitäisi kuoria lainkaan. Kotonakaan. Hyvä pesu juuresharjalla riittää tai kevyt rapsutus pinnasta.


      • Anonyymi

        Haha. Juuri ostin herneitä. Oikein pulleita mutta herneet puuttui. Kyllä nauratti. Laitilassa kasvatetaan pelkkiä palkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha. Juuri ostin herneitä. Oikein pulleita mutta herneet puuttui. Kyllä nauratti. Laitilassa kasvatetaan pelkkiä palkoja.

        Ne herneet oli sitten torilla myynnissä ilman palkoja, kuten edellä haluttiin. Siellä insinööri on kehittänyt oivan laitteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siksi, ettei porkkanoita pitäisi kuoria lainkaan. Kotonakaan. Hyvä pesu juuresharjalla riittää tai kevyt rapsutus pinnasta.

        Hyvin jauhotit tuon..:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siksi, ettei porkkanoita pitäisi kuoria lainkaan. Kotonakaan. Hyvä pesu juuresharjalla riittää tai kevyt rapsutus pinnasta.

        Ainakaan lapsille ei voi antaa kuorimattomia porkkanoita. En muista mikä niissä on vaarallista. Eikä edellisen päivän raastettua saa antaa pienelle lapselle


      • Anonyymi

        Kortongeissakin kummallinen muovi ympärillä. Poistan sen jo kotona ennen tanssilavalle lähtöä ja pistän taskun pohjalle tai lompakkoon. Automaateistakin saa vain kuorellisia.


      • Anonyymi

        Mene vessaan ja käy samalla kaupassa, kuten joku kirjoittaja sanoi tekevänsä. Sieltä ostat tölkkiherneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan lapsille ei voi antaa kuorimattomia porkkanoita. En muista mikä niissä on vaarallista. Eikä edellisen päivän raastettua saa antaa pienelle lapselle

        Just joo 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kortongeissakin kummallinen muovi ympärillä. Poistan sen jo kotona ennen tanssilavalle lähtöä ja pistän taskun pohjalle tai lompakkoon. Automaateistakin saa vain kuorellisia.

        Ai kuinka hygieenistä sitten käyttää sitä .
        Vai onko se vain henkisenä tukena mukana ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siksi, ettei porkkanoita pitäisi kuoria lainkaan. Kotonakaan. Hyvä pesu juuresharjalla riittää tai kevyt rapsutus pinnasta.

        Porkkanat nimenomaan täytyy kuoria ja vielä sen jälkeen hyvin pestä. Terveysriski jos ei kuori. Mutta syö vaikka kantoineen, mulle ihan yks ja sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo 🤣

        Tieto lisää tuskaa, mitä heikkolahjaisempi sen helpompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo 🤣

        Just joo. Annoin pienelle lapsen lapselle edellisen päivän porkkana raastetta
        Niin ei saa tehdä se on myrkyllistä.
        Sanoi lapsen äiti. Neuvolan ohje


      • Anonyymi

        Baby porkkanat on pesty ja kuorittu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baby porkkanat on pesty ja kuorittu

        Aika paljonkin kuorittu


    • Anonyymi

      Kannasta erotat onko marja tuore vai vanha.
      Kehtaavat myydä kalliilla marjoja joissa kanta on jo ruskettunut.
      Tuoreessa marjassa on vihreä kanta.
      Mutta suomi onkin täynnä pettäjiä ja petoksen rakastajia, joille tuho tulee koska myyvät "akanoita jyvinä".

      • Anonyymi

        Ihminen valehtee.

        Jokainen ajoittain valehtelee, mutta moni ei tajua/myönnä valehtelevansa.

        Ei kumminkaan pidä valehdella.

        Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.


      • Anonyymi

        "Rehellinen kauppias on entinen kauppias", suom. sananlasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rehellinen kauppias on entinen kauppias", suom. sananlasku.

        Nyt totesin että herneistäkin puolet sai heittää roskiin. Olivat täysin kuivuneita. Ne on kerätty varmaan jo ennen juhannusta.
        Tuolla tavoin tulee hinta kaksinkertaiseksi.
        En tosiaan asioi kyseisellä torimyyjällä toista kertaa.


      • Anonyymi

        Oli kyllä kamalia mansikoita tänään. Kaikissa ihan ruskea kanta ja marjat muutenkin vanhan näköisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen valehtee.

        Jokainen ajoittain valehtelee, mutta moni ei tajua/myönnä valehtelevansa.

        Ei kumminkaan pidä valehdella.

        Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.

        Satuseppo taas asialla. Budhalla on paremmat teesit ja niitä noudatetaan. Toisin kuin luterilaiset, jotka syrjivät ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen valehtee.

        Jokainen ajoittain valehtelee, mutta moni ei tajua/myönnä valehtelevansa.

        Ei kumminkaan pidä valehdella.

        Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.

        Please ! Mene uskovaisten palstalle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen valehtee.

        Jokainen ajoittain valehtelee, mutta moni ei tajua/myönnä valehtelevansa.

        Ei kumminkaan pidä valehdella.

        Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.

        Kukahan valehtelija pisti alulle tuo Jeesusjutun ? Kukaan ei ole tavannut Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyllä kamalia mansikoita tänään. Kaikissa ihan ruskea kanta ja marjat muutenkin vanhan näköisiä.

        Kuka käskee vanhoja ostaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen valehtee.

        Jokainen ajoittain valehtelee, mutta moni ei tajua/myönnä valehtelevansa.

        Ei kumminkaan pidä valehdella.

        Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.

        Pidän valehteluna myös sitä kun jättää asioita kertomatta. Näin tekee yks tuttu joka leikkii ettei osaa valehdella ja on kiero kuin mikä. Näitä piisaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen valehtee.

        Jokainen ajoittain valehtelee, mutta moni ei tajua/myönnä valehtelevansa.

        Ei kumminkaan pidä valehdella.

        Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.

        Tämä ei ole Jeesus keskustelu


    • Anonyymi

      Ostat perunatkin valmiiksi kuorittuna?

      • Anonyymi

        Joo. Lounaspaikoissa ruokakin valmista.


      • Anonyymi

        Kuorin ne ennen keittoa niin ei tarvi pöydässä rääpiä. Uudet perunat toki sellaisinaan.


    • Anonyymi

      Ei pitäisi olla ylivoimaista edes nykyihmiselle! Mutta jos noin pahasti inhottaa niin pitää jättää mansikat ostamatta!!
      Ja tavallisen ihmisen järki kyllä sanoo miksi laatikkomansikoissa on kannat!!

      • Anonyymi

        Tai ostaa pakasteesta, niissä mansikoista ei ole kantoja.😂


      • Anonyymi

        Ja tavallisen ihmisen järki kyllä sanoo miksi laatikkomansikoissa on kannat!!

        Ai miten??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ostaa pakasteesta, niissä mansikoista ei ole kantoja.😂

        Näin on. Itse ostan talvella kaupan pakkasesta marjat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tavallisen ihmisen järki kyllä sanoo miksi laatikkomansikoissa on kannat!!

        Ai miten??

        Tuo 😂🤣
        Kyllä ihmiset ovat tyhmiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Itse ostan talvella kaupan pakkasesta marjat

        Ne myös terveysriski, pitää keittää niin ei kiitos. No syöt varmaan suoraan pussista jotka on esim hepatiitilla höystetty, hyi hel...ti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne myös terveysriski, pitää keittää niin ei kiitos. No syöt varmaan suoraan pussista jotka on esim hepatiitilla höystetty, hyi hel...ti

        Samoja marjoja mitä torilla myydään, eli hepatiitti mansikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne myös terveysriski, pitää keittää niin ei kiitos. No syöt varmaan suoraan pussista jotka on esim hepatiitilla höystetty, hyi hel...ti

        Ei kotimaan mansikoita tarvitse keittää.
        Mistä tuommoisen oot keksinyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tavallisen ihmisen järki kyllä sanoo miksi laatikkomansikoissa on kannat!!

        Ai miten??

        No siksi että ilman kantoja poimiminen olisi kallista. Eikä viljelijälle jäisi mitään käteen.
        Marjat olisivat liian kalliita myydä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 😂🤣
        Kyllä ihmiset ovat tyhmiä

        Kuten olet sinäkin , ihminen


    • Anonyymi

      mansikoita en oo syöny koskaan

      enkä syö

    • Anonyymi

      Eikö niitä voisi ostaa valmiiksi syötyinä? Säästyisi siltäkin vaivalta.

      • Anonyymi

        Minä voin pyllistää sulle valmiiksi syötyjä mansikoita, saat kaupan päälle köördefileetäkin


      • Anonyymi

        Tuo oli hyvä. Sitä itsekin ajattelin ehdottaa kitisijöille.


    • Anonyymi

      Kauheeta. On se nykyään kumma kun muka itse pitäisi tehdä jotakin. Aivan järkyttävää. Miksei vain saisi istua peräkamarissa Reinot jalassa??

      • Anonyymi

        ???


      • Anonyymi

        Kyllä voi istua kammarissa Reinot jalassa , oma valinta.
        Voi ostaa myös mustikoita ei ole kantoja


    • Anonyymi

      Kovempi lajike. Ennen irtosi poimittaessa.

      • Anonyymi

        Juu, 1847.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, 1847.

        Hahhahhaa!.Hyvä !


    • Anonyymi

      Ne voi syödä kantoineen. Salaattia se vaan on.

      • Anonyymi

        Nyt tuli järkevä kommentti.


      • Anonyymi

        Ne kannat on hyvää tee- ainesta, olen kuullut. Pitää vaan kuivata.


      • Kannoista tulee hyvää teetä


      • Anonyymi

        Marjankannoista voi valmistaa juotavaa.


    • Anonyymi

      Kannat toimivat tositteina.

      • Anonyymi

        Reklamoitaessa on toimitettava kanta myyjälle.


    • Anonyymi

      Osta mansikkasi pakkasesta, niistä on poistettu kannat.

      • Anonyymi

        Peittääkseen tosia-asian, että pakastettu "pilaantuneita", kannat poistettu. Ei niistä sulaneista vetisistä "mössöistä" osaa sanoa erkkikään marjan kuntoa pakastushetkellä, jos ei nyt ihan mätiä ole olleet. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peittääkseen tosia-asian, että pakastettu "pilaantuneita", kannat poistettu. Ei niistä sulaneista vetisistä "mössöistä" osaa sanoa erkkikään marjan kuntoa pakastushetkellä, jos ei nyt ihan mätiä ole olleet. :)

        Johan on mielkuvitusta 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peittääkseen tosia-asian, että pakastettu "pilaantuneita", kannat poistettu. Ei niistä sulaneista vetisistä "mössöistä" osaa sanoa erkkikään marjan kuntoa pakastushetkellä, jos ei nyt ihan mätiä ole olleet. :)

        Ei talvella saa juuri poimittua mansikkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peittääkseen tosia-asian, että pakastettu "pilaantuneita", kannat poistettu. Ei niistä sulaneista vetisistä "mössöistä" osaa sanoa erkkikään marjan kuntoa pakastushetkellä, jos ei nyt ihan mätiä ole olleet. :)

        Älä syytä mansikan viljelijöitä
        Samaa marjaa mitä kesällä torilla


      • Anonyymi

        Niin pitää tehdä, mulla ainakin menee kynnet pilalle noissa mansikoissa
        Ei voi käydä missään moneen päivään


    • Anonyymi

      Jo on junalauta laiskuus huipussaan.

      • Anonyymi

        No on


      • Anonyymi

        Nämä kommentit naurattaa


      • Anonyymi

        Joillakin on muuta tekemistä niin paljon että mansikoiden kannat on vähemmän tärkeää työtä ja se ärsyttää.
        Näin kesällä ok talossa on paljon hommaa
        Pitää tehdä polttopuut. Hoitaa nurmikko puutarha
        Ym ym


      • Anonyymi

        Jokainen saa tehdä kuten haluaa.
        Olla laiska tai ahkera.
        Tämä on vapaa maa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä kommentit naurattaa

        Eivät naurata, kuin ehkä joku harva. Tyhmyys lähinnä loistaa ja paistaa läsnäolollaan tässä ketjussa.


    • Anonyymi

      Tuon ymmärrän mutta miksi pienissä kukkakaaleissa on paljon lehtiä ja iso kanta?

      • Anonyymi

        Lehdet suojaavat ja kannasta kukinto saa vielä vähän voimaa, jotta säilyy paremmin. Olettaisin.


    • Anonyymi

      No ompa nykyajan ihmiselle . . . KAMMOTTAVA JA VAIKEA HOMMA !! Poistaa MANSIKOISTA KANNAT !! Mansikat säilyvät hieman paremmin ja pitempään, kun kannata ovat paikallaa . . . oliko miten kammottava ja uusi tieto ????

      Vähän sama homma, kuin Bananeissa. Jos niistä nyysittäisiin ja katkottaisiin kokonaan kasvukannan. Säilyisivät paljon huonommin jos kanta on kokonaan ROPELOITU olemattomiin !! Se kanta joka jää poiminta leikkauksesta hidastaa pilaantumis prosessia.

      Terveisin Intian Jones Pohjois-karjala.

      • Anonyymi

        Eihän banaaneissa ole tuolla kannalla mitään merkitystä, koska muutenkin pitää kuoria.

        Ei ollenkaan sama asia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän banaaneissa ole tuolla kannalla mitään merkitystä, koska muutenkin pitää kuoria.

        Ei ollenkaan sama asia..

        Voi sinua puineen juurineenko banaanien arvelet suomeen ja kauppoihin tulevan ?? Panaanit lyödään siihen tarkoitetulla veitsellä irti eli poikki, joka on muuten nimeltään banaani veitsi. Kyllä sillä kannalla, joka banaaneihin tietyn pituisiksi jätetään on suuri merkitys banaaneiden säilymisen kannalta. Niin myö s mansikoiden kannan jättämisellä paikoilleen. . . . . TÄH ? niin mitä . . TÄH ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän banaaneissa ole tuolla kannalla mitään merkitystä, koska muutenkin pitää kuoria.

        Ei ollenkaan sama asia..

        ??
        Miten eri asia ?


    • Anonyymi

      Ai tympeä homma poistaa mansikoiden kannat !? Kukas sinulle valmiiksi syö ne mansikat, vai ahkeroitko aivan itse omatoimisesti ??

      • Anonyymi

        Kiva jos saat aikasi kulumaan kantojen napsimisella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva jos saat aikasi kulumaan kantojen napsimisella...

        Mikä sen terapeuttisempaa kun kuunnella musiikkia ja istua terassilla tai partsilla kantoja nyppien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sen terapeuttisempaa kun kuunnella musiikkia ja istua terassilla tai partsilla kantoja nyppien.

        Terapeuttisempaa on lukea kirjaa


      • Anonyymi

        Minä en pidä mansikoiden kantojen nypläämisestä.
        Mutta pakko tehdä.
        On paljon töitä joista en pidä mutta on pakko tehdä


      • Anonyymi

        Joillekin on tympeä, toisille ei ja mitä se kellekään kuuluu


    • Anonyymi

      Järkevin keskustelu maailmanmeno-osastolla.
      Puidaan mieluummin arjen ongelmia kuin pahan maailman politiikkaa.
      Paha maailma tuhoutuu kuitenkin pian.

    • Anonyymi

      Kiitos aloittajalle, sain monta vuotta lisää ikää naurun myötä :)

      • Anonyymi

        Tuon takia jää moni laatikko myymättä..


      • Anonyymi

        Onko Tena vaihdettu


    • Anonyymi

      Eli maksaisit marjoista enemmän käsiteltyinä? Oikeasti?!

    • Anonyymi

      Hallitus torppasi thaimaalaisten poimijoiden pääsyn maahan, kuka muka ne muka poistaisi?

      • Anonyymi

        Torjui, esti..jen. "Torpata" on kielivammaisen paskaslangia. Ei kuulu suomen kieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torjui, esti..jen. "Torpata" on kielivammaisen paskaslangia. Ei kuulu suomen kieleen.

        Hahhah. Ihmiset saa puhua ja kirjoittaa kuten parhaaksi näkevät.

        Paskaslangia puhutaan Helsingissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torjui, esti..jen. "Torpata" on kielivammaisen paskaslangia. Ei kuulu suomen kieleen.

        Taas äidinkielen maikka paikalla.
        Oota kohta on loma loppu, pääset töihin


    • Anonyymi

      Tämä sukupolvi ei kykene edes mansikoista kantoja poistamaan, hyvältä näyttää tulevaisuutemme.

      • Anonyymi

        Juu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein.


      • Anonyymi

        Mitä se sinun tulevaisuuteen vaikuttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein.

        Oho olipa paksua. Häpeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein.

        Huuletko sinua hoitaa, jospa se on jokin huulirobotti.
        Minä luulin että ihminen hoitaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein.

        Ja sulla taitaa olla kaikki kotona


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein.

        Oletpa ennakkoluuloinen vanha kääpä


    • Anonyymi

      Nyt nuoruuttaan elävän sukupolven jälkeen tulee katastrofi, heiltä kun ei jää mitään perittävää.

      • Anonyymi

        Eikö nyt boomeri sukupolvi tuhoa eniten maapalloa


    • Anonyymi

      Iltalehdessä oli näppärä ohje miten poistat nopeasti mansikoista kannat

    • Anonyymi

      Tilaa kannattomia mansikoita, ei siinä sen kummempaa.

      • Anonyymi

        Kyllä näin voi tehdä jos haluaa.
        Eikä kuulu kenellekään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näin voi tehdä jos haluaa.
        Eikä kuulu kenellekään

        Paitsi vanhoille jäärille, kun ne ei ole ikinä olleet nuoria.
        Ovat syntyneet vanhoina ja ahkerana. Tehneet aina töitä24/7


    • Anonyymi

      Hahhaa tämä nuoriso joka ei osaa tai halua edes hahhahh perata mansikoita tekee kympin arvoisen suorituksen meille ikäihmisille. Miksikö? No saamme nauraa kippurassa näille avuttomille ja se tosiaan lisää elinvuosia hahhaa...oma syynne uusavuttomat että meitä runsas vuotisia riittää täällä Suomenmaassa.

      • Anonyymi

        Oliko aloittaja nuori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko aloittaja nuori

        Ei ole tietoa oliko nuori. Voi olla niin vanha huonosorminen että kantojen poisto on vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tietoa oliko nuori. Voi olla niin vanha huonosorminen että kantojen poisto on vaikeaa.

        No olen 1963 syntynyt etten tosiaan nuori, muttei sormissa vielä kankeutta. Autoremppaa ym. teen aika paljon, mutten mitään ämmämaista kantojen nyppimistä tosiaan harrasta...
        (AP)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olen 1963 syntynyt etten tosiaan nuori, muttei sormissa vielä kankeutta. Autoremppaa ym. teen aika paljon, mutten mitään ämmämaista kantojen nyppimistä tosiaan harrasta...
        (AP)

        Jätä hyvä ihminen mansikat ostamatta ja syömättä. Äitylin pilalle hemmottelema olet, vaikka vanhanpuoleinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tietoa oliko nuori. Voi olla niin vanha huonosorminen että kantojen poisto on vaikeaa.

        Silloin sen ymmärtää mutta tuskin oli vanha tämä aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olen 1963 syntynyt etten tosiaan nuori, muttei sormissa vielä kankeutta. Autoremppaa ym. teen aika paljon, mutten mitään ämmämaista kantojen nyppimistä tosiaan harrasta...
        (AP)

        Ai olet mies vai, no senkin vielä tajuan.


      • Anonyymi

        Älä tapa itseäsi nauruun vanha ihminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä hyvä ihminen mansikat ostamatta ja syömättä. Äitylin pilalle hemmottelema olet, vaikka vanhanpuoleinen.

        Aloittaja sanoi juuri että on paljon muutakin tekemistä.
        Eikä pidä nyhräämisestä

        Minä olen nainen enkä pidä ompelu töistä enkä mistään käsitöistä .
        Mutta muuten teen paljon töitä.
        Pitäääkö kaikkien suomalaisten tykätä mansikan kantojen poistamisesta.


      • Anonyymi

        Muistakaa vaihtaa Tena riittävän usein


      • Anonyymi

        Joko on eläkeläinen Tena vaihdettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olen 1963 syntynyt etten tosiaan nuori, muttei sormissa vielä kankeutta. Autoremppaa ym. teen aika paljon, mutten mitään ämmämaista kantojen nyppimistä tosiaan harrasta...
        (AP)

        Ehkä on parempi, ettet remppaisi edes autoja, kun mansikoiden kantojen nyppiminenkin on kuin tähtitiedettä.
        Toivottavasti sinulla ei ole autokorjaamoa. Ei meinaan vaikuta luotettavalta. Ymmärrätkö miksi?


    • Anonyymi

      Kannat tulevat poimittaessa mukana, ja se olisi liian työlästä alkaa niitä poistamaan. Parempi ja siistimpi ostajankin kannalta on poistaa ne kannat itse, niin tietää ettei niitä ole kukaan kynsin poistanut.

      • Anonyymi

        Niin juurikin et hygieeniä et joku niitä repisi!!! Koska mieluumin poimin itse !! Mutta myös säilyvät paremmin!! Mutta niin kauvan kun jaksan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juurikin et hygieeniä et joku niitä repisi!!! Koska mieluumin poimin itse !! Mutta myös säilyvät paremmin!! Mutta niin kauvan kun jaksan!!

        Tiesittekö että viime kesinä on mansikan viljelijät, ainakin pieemmät aloiltaan, tehneet niist mansikoitten kannoista mehua. Siis roskista ja vähän sekaan marjaa ja viisi kuusi euroa litra. Jotkut yksityisetkin mehustaa niit, sokeria vaan niin mikäpä se ei makealta maistuisi.


      • Anonyymi

        Ei niitä pakko ole ottaa poimittaessa mukaan, ne kannat voi jättää varteen. Mutta eikö uusavuton osaa.


    • Anonyymi

      Aloittajaa mukaillen.

      Tympeää laittaa ruokaa.
      Pitäis sipuli ja valkosipuli kuoria
      Kalassa on ruotoja
      Perunat pitäis kuoria

      Onneksi kaapissa on nuudeleita, nopeaa ja helppoa ja säästyneen ajan käytän tehokkaasti.
      Instagram sit Facebook ja sit X

      Hetken päästä illemmalla
      Hitto kun on taas nälkä

      Oikeasti
      Jos kannat mansikoissa haittaa, rukoilen ensikertaa etten ikinä kaltaiseesi törmää missään livenä
      Toi asenne kantaa mustaa pilvee päänpäällä ja myrkyttää ympäristön ja mikä kusipää syntyis Eurojackpot voiton jälkeen.

      • Anonyymi

        Voi voi, kun tuli rouvalle nyt paha mieli....minä en kuule Faceista ja Instoista piittaa pätkän vertaa, mieluummin huollan autoani, kuten ylempänä sanoin.

        Laitan kyllä itse ruokani ja kuorin raakana perunat, salaatit teen.

        Mutta saithan sinä pikkurouva tuntea hetken omaa moraalista ylemmyyttäsi --- varmaan jaksatkin paremmin sen voimin.
        PARANEMISIA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, kun tuli rouvalle nyt paha mieli....minä en kuule Faceista ja Instoista piittaa pätkän vertaa, mieluummin huollan autoani, kuten ylempänä sanoin.

        Laitan kyllä itse ruokani ja kuorin raakana perunat, salaatit teen.

        Mutta saithan sinä pikkurouva tuntea hetken omaa moraalista ylemmyyttäsi --- varmaan jaksatkin paremmin sen voimin.
        PARANEMISIA!

        Mikä PIKKUROUVA???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä PIKKUROUVA???

        ylempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, kun tuli rouvalle nyt paha mieli....minä en kuule Faceista ja Instoista piittaa pätkän vertaa, mieluummin huollan autoani, kuten ylempänä sanoin.

        Laitan kyllä itse ruokani ja kuorin raakana perunat, salaatit teen.

        Mutta saithan sinä pikkurouva tuntea hetken omaa moraalista ylemmyyttäsi --- varmaan jaksatkin paremmin sen voimin.
        PARANEMISIA!

        Kuin helkkarin huonon auton olet ostanut, vaikka olet niin viisas ja ylevä mielestäsi, jos sitä aina vaan pitää huoltaa?


      • Anonyymi

        Älä pienistä hermostu, ota rennosti


      • Anonyymi

        Et sinä siellä korvessa kehenkään törmää. Kulkeeko postikaan enää syrjäseuduilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin helkkarin huonon auton olet ostanut, vaikka olet niin viisas ja ylevä mielestäsi, jos sitä aina vaan pitää huoltaa?

        Jotkut miehet pitävät autojen korjaamisesta

        Jotkut osaa tämän homman.
        Joillakin ukoilla ei pysy edes ruuvimeisseli kädessä.
        Ne perkaa mieluummin mansikoita, kun vaimo on käskenyt


      • Anonyymi

        Et varmaan törmää kehenkään siellä korvessa.
        Jos susi tai karhu vastaan lönkyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin helkkarin huonon auton olet ostanut, vaikka olet niin viisas ja ylevä mielestäsi, jos sitä aina vaan pitää huoltaa?

        Ehkäpä aloittaja on automekaanikko.
        Tiedä vaikka huoltaa sinunkin autosi


      • Anonyymi

        Voi voi. Mansikat huitelee nykyään semmoisissa hinnoissa, että saa ol tyytyväinen, kun tulee kannat mukana.
        Miksei valiteta hinnoista, miks valitetaan siitä kun joutuu itse irrottamaan kannat? On ollu kuitenkin varaa ostaa ne mansikat, joten turpa kiinni kannoista ja niiden nyppimisestä.
        Kun yksi valittaa siitä kun joutuu nyppimään mansikoista kannat, niin toinen valittaa siitä kun mansikat on liian kalliita ostaa. Ei ole eikä tule enää mitään parin kympin mansikka laatikoita, koska kaikki vaan kallistuu koko ajan, ihan kaikki.


    • Anonyymi

      Voi sua reppanaa.Älä osta niitä mansikoita.Istu kotona.

    • Anonyymi

      Kanta painaa joten tietty se kannattaa mansikkaan jättää. Kantoja pitäisikin myydä eri laarista niitä haluaville.

      • Ei paina itse hedelmälihaan verrattuna juuri mitään.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Ei paina itse hedelmälihaan verrattuna juuri mitään.

        Mansikka ei ole hedelmä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mansikka ei ole hedelmä

        Syötävää osaa silti kutsutaan kaikkien marjojenkin kohdalla hedelmälihaksi.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Ei paina itse hedelmälihaan verrattuna juuri mitään.

        Jos löytyy paalua ostaa mansikoita tonneittain, niin ehkä sitten kantojen yhteispaino näkyy vaa'alla ihan himpun verran.


    • Anonyymi

      Samoin se, kun perunoihin on jätetty kuoret. Inhottavaa...

      • Anonyymi

        Ja vielä multakin! Paljonkohan ihmiset kantaa hiekkaa koteihinsa perunoissa vuositasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä multakin! Paljonkohan ihmiset kantaa hiekkaa koteihinsa perunoissa vuositasolla.

        Miksi leivissä on kuoret.
        Minä haluan leivät ilman kuoria, kuoret tarttuu tekariiin kiinni. En jaksa kuoria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä multakin! Paljonkohan ihmiset kantaa hiekkaa koteihinsa perunoissa vuositasolla.

        Uusissa potuissa ei ole muuta kuin multaa


    • Anonyymi

      Ei kannattomiin mansikoihin voida koskaan mennä. Jo on paha avuttomuus tyypillä, ellei itse voi kantoja vaikka keittiöveitsellä ennen pakastamista poistaa, tai sitten marjoja syödessä.

      Yhtä hyvin voi narista, miksi perunat, nauriit tai hedelmät myydään kuorillisina.
      sosetie 10

      • Anonyymi

        Nuo perunat ja hedelmät ovat ihan eri asia...aika yksinkertainen typerys pitää olla , jos niihin vertaa...


      • Anonyymi

        Pottumuussia on pussissa ja pakkasessa myynnissä


      • Anonyymi

        Kun niitä kannattomia on jo myynnissä.
        Ei niihin tarvitse mennä.
        Ne syödään


      • Anonyymi

        Monet miehet nyhrää mansikoiden kanssa ja muka se on mukavaa puuhaa, eikä uskalla eukolle sanoa että tämä on hölmön hommia


    • Anonyymi

      Pitäisikö äidin pureskellakin ne pullamössöpojalle. Aikuisena sitten opit, että kannan poistaminen saa mansikan mätänemään nopeammin.

      • Anonyymi

        Mut ku hän kertoi syntyneensä 1964.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut ku hän kertoi syntyneensä 1964.

        1963


      • Anonyymi

        Eikö ne mansikat syödä heti että ei pilaannu


      • Anonyymi

        Aloittaja on kuusikymppinen mies. Liekö äiti enää elosss


      • Anonyymi

        Sehän on keski ikäinen mies.
        Liekö äiti edes elosss


    • Anonyymi

      Mä jätin mansikkalaatikot kauppaan, täysin turha hedelmä jonka ravintoarvo on nolla.

      • Anonyymi

        100 g mansikkaa
        90 g siitä on vettä, 8 g hedelmäsokeria joka lihottaa herkästi. Ripaus jotain kivennäisaineita joita saa halvemmalla vitamiinipillereistä.


      • Anonyymi

        Mansikka on marja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        100 g mansikkaa
        90 g siitä on vettä, 8 g hedelmäsokeria joka lihottaa herkästi. Ripaus jotain kivennäisaineita joita saa halvemmalla vitamiinipillereistä.

        Antioksidantteja,flafonoidia jolla on todettu olevan vaikutusta ehkäistä Altzheimerin taudin riskiä, ja aitoa C vitm.ja monia eri B vitamiineja, ei sitä purkkivitskut korvaa Kaliumia,kuitua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 g mansikkaa
        90 g siitä on vettä, 8 g hedelmäsokeria joka lihottaa herkästi. Ripaus jotain kivennäisaineita joita saa halvemmalla vitamiinipillereistä.

        Jaa että peräti 8 g ? Älä viitsi


      • Anonyymi
        Reininranta kirjoitti:

        Antioksidantteja,flafonoidia jolla on todettu olevan vaikutusta ehkäistä Altzheimerin taudin riskiä, ja aitoa C vitm.ja monia eri B vitamiineja, ei sitä purkkivitskut korvaa Kaliumia,kuitua

        Mikään yksittäinen Marja ei estä yhtään mitään sairautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään yksittäinen Marja ei estä yhtään mitään sairautta

        Yksi marja ei tietenkään. Syö monta. Hah.


    • Anonyymi

      Oletko tottunut helppoon elämään? Ota palvelija, olet varmaan hyväosainen.

      • Anonyymi

        Käytän aikaani haastavampiin hommiin kuin mansikankantojen irrotuksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytän aikaani haastavampiin hommiin kuin mansikankantojen irrotuksiin.

        Voi hyvänen aika, on se minuutti pari mansikan kantojen poistoon niin valtava pala vuodesta että kaikki muu aktiviteetti häiriintyy.

        Oikein sellainen ensimmäisen maailman suuri ongelma. Yöunetkin menevät.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Voi hyvänen aika, on se minuutti pari mansikan kantojen poistoon niin valtava pala vuodesta että kaikki muu aktiviteetti häiriintyy.

        Oikein sellainen ensimmäisen maailman suuri ongelma. Yöunetkin menevät.

        Voi älkää nyt hyvä rouva pahoittako sentään mieltänne noin pienistä asioista....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi älkää nyt hyvä rouva pahoittako sentään mieltänne noin pienistä asioista....

        Lopeta tuo älytön lässytys. Taidatkin itse olla se mamselli ja pikkurouva. Miestä ei tippaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta tuo älytön lässytys. Taidatkin itse olla se mamselli ja pikkurouva. Miestä ei tippaakaan.

        Tämä ketju oon täynnä älytöntä lässytystä.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Voi hyvänen aika, on se minuutti pari mansikan kantojen poistoon niin valtava pala vuodesta että kaikki muu aktiviteetti häiriintyy.

        Oikein sellainen ensimmäisen maailman suuri ongelma. Yöunetkin menevät.

        Oikeassa olet, mansikan kannat ovat globaali ongelma


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi älkää nyt hyvä rouva pahoittako sentään mieltänne noin pienistä asioista....

        Missasitko sarkasmini?

         • Urban Dictionary | First World Problems
          https://www.urbandictionary.com/define.php?term=First World Problems

         • "Weird Al Yankovic" – First World Problems
          https://genius.com/Weird-al-yankovic-first-world-problems-lyrics
          https://youtu.be/bwvlbJ0h35A
          https://open.spotify.com/track/740yKLJWt6JI14mthJOIyu?si=30a0a269e49e467e

        No, selittämisessä ainakin yritys hyvä kymmenen...


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Voi hyvänen aika, on se minuutti pari mansikan kantojen poistoon niin valtava pala vuodesta että kaikki muu aktiviteetti häiriintyy.

        Oikein sellainen ensimmäisen maailman suuri ongelma. Yöunetkin menevät.

        Entäs jos laatikoita on kymmenen.
        Kyllä välillä jo v.....aa.


    • Anonyymi

      Suomalaiset mansikat ovat surkealaatuisia, vain valkoinen roskaväki niitä popsii.

      • Anonyymi

        Ei ole vsssarilla varaa mansikoihin
        Olen semmonen reppana


    • Anonyymi

      tääl ois iso mansikkapatukka jota voit imeä saat kermatkin suuhun

    • Anonyymi

      Tekis hyvää muutamille kontata yks talvi juoksuhaudoissa ja hakata poteroa jäuseen maahan.

      Tietoksi suomen maaperä on jäässä n 200 päivää vuodessa riippuen asioista!

      • Anonyymi

        Joo kyllä viime talvenakin tuli pahvin päällä lumella pakkasilmassa vaihdettua auton osia...mutten minä piittaa mansikankantojen kanssa näperrellä.
        Kissansilittäjät voivat tehdä sen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä viime talvenakin tuli pahvin päällä lumella pakkasilmassa vaihdettua auton osia...mutten minä piittaa mansikankantojen kanssa näperrellä.
        Kissansilittäjät voivat tehdä sen..

        Minä voin kyhätä itselleni pelikoneen, pitää sen hengissä ja korjata ovatkin itse. Miksi jokin mansikan käsittely on teknologian osaajalle jokin Akilleen kantapää? Naurettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voin kyhätä itselleni pelikoneen, pitää sen hengissä ja korjata ovatkin itse. Miksi jokin mansikan käsittely on teknologian osaajalle jokin Akilleen kantapää? Naurettavaa.

        Joo naurettavaa touhua, myyjä voisi nyppiä ne itse jos kerran on kivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä viime talvenakin tuli pahvin päällä lumella pakkasilmassa vaihdettua auton osia...mutten minä piittaa mansikankantojen kanssa näperrellä.
        Kissansilittäjät voivat tehdä sen..

        Oata nyt ihmeessä parempi auto ettei tarvitse sitä rassata ympäri vuoden. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oata nyt ihmeessä parempi auto ettei tarvitse sitä rassata ympäri vuoden. 😁

        Ja saisi näprätä mansikoiden kanssa vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja saisi näprätä mansikoiden kanssa vai?

        Mukavaa on mansikoiden näprääminen ja puutarhan hoito se vasta kivaa onkin


      • Anonyymi

        Tehdään näin kun sota on päällä
        Oletko ollut juoksuhaudoissa viime aikoina


      • Anonyymi

        Harrastatko juoksuhautojen kaivamista.
        No se on jotain muuta kun mansikat.
        Toivottavasti asut naapurin rajalla


      • Anonyymi

        Harrastatko sinä juoksuhautojen kaivamista.
        Oho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä viime talvenakin tuli pahvin päällä lumella pakkasilmassa vaihdettua auton osia...mutten minä piittaa mansikankantojen kanssa näperrellä.
        Kissansilittäjät voivat tehdä sen..

        Hyvä asenne. Miehet tekee töitä ja muut askartele mansikoiden kanssa


      • Anonyymi

        Ootko ollu viime aikoina tässä hommassa


    • Anonyymi

      Takuulla jonkun persun keksintöä että kanta on oltava kun suomen kansallakin on juuret.

      • Anonyymi

        Mansikan poiminen kantoineen tuottaa Kantamansikan, vrt Kantasuomalainen.


    • Anonyymi

      Nyt ois myynissä valmiiksi syötyjä mansikoita,,ei tarvii poistaa kantoja eikä pureskella

      • Anonyymi

        Oletko hemaiseva nainen jolla on siveä historia? Vai aisankannattaja?


      • Anonyymi

        Näin käy kun liikaa mansikoita syö. Niillä on laksatiivi vaikutus


      • Anonyymi

        Kun ostat mansikka smoothien ei tarvitse purra eikä tuhrata


    • Anonyymi

      Kannattomuus vois nostaa entisestään hintaa...tarpeeks kalliita ja maku jossain

      • Anonyymi

        jaa no nyt tiedetään minkä puolueen edustaja olet. sano oPPOSHITION


    • Anonyymi

      Miksi poistat kannat? Syö mansikat kantoineen päivineen, saat terveellisiä kuituja.

    • Anonyymi

      Mansikan kannat voi keittää pienessä vesimäärässä. 15 minuttia ja lopputuloksena on hyvän makuinen mehu.

      Ihan turha vinkua joutavia. Useimmilla meistä on sormet, joilla mansikan kannat saa irroitettua

      • Anonyymi

        Onhan ne sormet aika monella, mutta esimerkiksi viestiketjun aloittajalla ei ole ajatuselintä!
        Joutaisihan tuo itse tilalta toiselle kiertäväksi mansikankantojen poistajaksi, sillä pitkinkös niitä nyt myyntiin menevistä muutamista kymmenistä- ja sadoistatuhansista tuhansista kiloista napsii. Mansikanviljelijöillä ja heidän työntekijöillään kun on paljon muutakin tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne sormet aika monella, mutta esimerkiksi viestiketjun aloittajalla ei ole ajatuselintä!
        Joutaisihan tuo itse tilalta toiselle kiertäväksi mansikankantojen poistajaksi, sillä pitkinkös niitä nyt myyntiin menevistä muutamista kymmenistä- ja sadoistatuhansista tuhansista kiloista napsii. Mansikanviljelijöillä ja heidän työntekijöillään kun on paljon muutakin tekemistä.

        Jos sinulle on vaikeaa käsittää niin se mansikka voidaan jo poimimisvaiheessa irrottaa ilman kantaa..hmm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne sormet aika monella, mutta esimerkiksi viestiketjun aloittajalla ei ole ajatuselintä!
        Joutaisihan tuo itse tilalta toiselle kiertäväksi mansikankantojen poistajaksi, sillä pitkinkös niitä nyt myyntiin menevistä muutamista kymmenistä- ja sadoistatuhansista tuhansista kiloista napsii. Mansikanviljelijöillä ja heidän työntekijöillään kun on paljon muutakin tekemistä.

        Tarvitaanko ajatteluun elin. Outoo


    • Anonyymi

      Kannat ovat olleet aina paikoillaan! Mitä ihmeen lääkkeitä oot vetäny? Kyllä kaikkea sitä kuuloo kun vanhaks elää.

      • Anonyymi

        Kannat kattoon


    • Anonyymi

      Kannatuksen vuoksi!

    • Anonyymi

      Mansikan syöjästä tulee kantaa ottava.

      • Anonyymi

        Kyllä tulee.
        Mansikoita on pakko syödä jokaisen suomalaisen, se on kansalaisvelvollisuus

        Ja jokainen hoitakoon kantansa itse
        Ei saa velttoilla. Mars pellolle laiskat nuoret ja muut luuserit.
        Näin määrää buumerit


    • Anonyymi

      Minä en viitsi mitään mansikkahilloa kotona keitellä. Minä ostan kaupasta hillopurkin, kun sitä tarvitsen. Eihän kukaan vetele mansikkahilloa joka päisä ja litratolkulla!
      Jos ostan syömiseksi puoli litraa mansikoita, niin jaksan hyvinkin ottaa tarpeettoman kannan irti ennen sen suuhun tunkemista!

      • Anonyymi

        Minulla mies hoitaa kaiken nypräämisen, se tykkää siitä ja se käy myös minulle erittäin hyvin


    • Anonyymi

      Pitäskö vielä kotiin kantaa ja syöttää,avuttomalle:))
      Kiesus mitä laiskoja maa kantaa,saa nauraa!!

      • Anonyymi

        Aloittaja tuntuu olevan aika paljon aikaansaava.
        Jotkut voivat ottaa mallia.
        Voi tehdä muutakin kun nyhrätä mansikoiden kanssa.


      • Anonyymi

        Joskus tulee päivä, jos saa elää pitkään, että joku robotti mansikoita suuhun työntää


    • Anonyymi

      Alöittaja taitaa olla suht nuori ja hölmö...Tuo kysymys on todella jotain uskomatonta...

      • Anonyymi

        Pikkusielu ihmettelee kaikkea...mikä muu sinua pöyristyttää? Koirankakat?


      • Anonyymi

        Ja jotkut ottaa vakavasti kaiken, tiukkapipot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkusielu ihmettelee kaikkea...mikä muu sinua pöyristyttää? Koirankakat?

        Kyllä koiran paska on hirveetä kun sen päälle astuu. Ei meinaa lähteä millään pois. Pitää pitkään hangata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä koiran paska on hirveetä kun sen päälle astuu. Ei meinaa lähteä millään pois. Pitää pitkään hangata

        En ole aloittaja


    • Anonyymi

      Mansikan kannat ovat myös syötäviä. Miksi ne pitäisi jättää pois. Niistä voi keittää vaikka mehua:
      "Mehua saa keräämällä viiden kilogramman mansikkalaatikosta mansikankannat kattilaan ja lisäämällä kattilaan kaksi litraa vettä. Makeutukseksi käy 1–1,5 desilitraa sokeria ja ruokalusikallinen vaniljasokeria. Halutessa voi lisätä vielä vajaa puoli desilitraa sitruunanmehua.

      Kun seosta on keittänyt noin vartin, enää tarvitsee vain siivilöidä kannat pois ja jäähdyttää mehu. Mehu on parhaimmillaan kylmänä ja säilyy noin viikon jääkaapissa."

      • Anonyymi

        Mansikan kantojen on todettu lievittävän turvotusta ja helpottavan nivelkipuja. Niitä voi valmistaa teen tavoin tai lisätä vaikka smoothien sekaan. Vihreän kannan maku muistuttaa etäisesti pinaattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mansikan kantojen on todettu lievittävän turvotusta ja helpottavan nivelkipuja. Niitä voi valmistaa teen tavoin tai lisätä vaikka smoothien sekaan. Vihreän kannan maku muistuttaa etäisesti pinaattia.

        Minä ostan mansikat kantojen vuoksi. Nypin ne talteen heti kassalla, mansikat vien biojätteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostan mansikat kantojen vuoksi. Nypin ne talteen heti kassalla, mansikat vien biojätteeseen.

        Juuri noin minäkin teen!


    • Anonyymi

      Aloittajalle...Siksi että sinun pienet hikiset sormet saa toisenlaista liikettä marjoja putsatessa kuin kännykkää näprätessä........vali vali vali vali

      • Anonyymi

        Minä en pahemmin kännyköitä harrasta enkä ole somessa.

        kiintoavaimet ja räikät kädessä auton kanssa lähinnä. Juuri tuossa laitoin pajunoksia pätkiksi jiirisahalla, oli siihen kätevä.
        En piittaa mansikoita näprätä...tiedoksi vain pikkurouvalle.


      • Anonyymi

        Kyllä sormia voi käyttää kaikkeen kivaan.
        Voisi kokeilla muutkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sormia voi käyttää kaikkeen kivaan.
        Voisi kokeilla muutkin

        Enkä tarkoita mansikoita enkä vanhaa autoa


      • Anonyymi

        Ehkä autoja korjstessa Voi sormia tarvita, vali vali


    • Anonyymi

      Kyllä olet avuton,älä osta mansikoita.

      • Anonyymi

        Osaako moni vali vali kirjoittaja korjata autoja ja jiirisahaa käyttää.
        Harva edes taitaa tietää mikä on jiirisahaa.
        Sillä ei mansikoita nyhrätä


    • Anonyymi

      Kyllä on hyvä elämä jos mansikoiden kannat on ongelma

    • Anonyymi

      Juuri siksi että mansikoista olisi itse poistettava kannat, en koskaan osta mansikoita...

      • Anonyymi

        Kerrohan meille se, miksi et koskaan osta mansikoita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan meille se, miksi et koskaan osta mansikoita!

        Ei se voi olla se syy, se kantojen poistaminen, etkö ole rehellinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan meille se, miksi et koskaan osta mansikoita!

        Oletko joku mansikka viljelijä , kun yrität väkisin kaikille mansikoita myydä.
        Ihan kun joku sähkön myyjä


    • Anonyymi

      Vähän menee kerätessä kynnen alle tuo mansikka, mutta samaan laatikkoon .....

    • Anonyymi

      Kannattomana kerätään suoraan pakastukseen esimerkiksi pakkasmarjalle kerättävät marjat, ja silloin koppakohtainen palkkio poimijalle on suurempi kuin kannallisena kerätty koska työ käy hitaammin. Kanta on myös säilyvyyden takaava tekijä. Kukaan ei haluaisi ostaa marjoja jotka alkavat heti päästämään mehunsa pihalle.

    • Anonyymi

      Et sitten ymmärrä, että mansikka poimitaan katkaisemalla kanta?
      Poimija ei puristele mansikkaa käsissään vaan katkaisee kannan siististi, muulla tavoin mansikkaa ei voi poimia.

      • Anonyymi

        Eihän sitä puristella tarvitse, vaan irrotetaan kanta mansikasta joten se jää varren kanssa kasviin.
        Onko tämä näin vaikeaa käsittää?

        Mutta ostajan pitäisi mielestäsi puristella...miksi?


      • Anonyymi

        Täytyy olla uusavuton, jos ei muulla tavoin osaa poimia ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla uusavuton, jos ei muulla tavoin osaa poimia ..

        Ite oot avuton, omalta maaltaan toki saat poimia miten haluat, ammattimaiset poimijat jättävät kannat mansikkaan, monestakin hyvästä syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oot avuton, omalta maaltaan toki saat poimia miten haluat, ammattimaiset poimijat jättävät kannat mansikkaan, monestakin hyvästä syystä.

        Voivat ammattipoimijat poistaa kannan poimittaessa, mutta se on työläämpää. Riippuu siitä mihin mansikka on menossa, poimitaanko kannallisena vai kannattomana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla uusavuton, jos ei muulla tavoin osaa poimia ..

        Jokainen pomii tavallaan.


    • Anonyymi

      Lidlistä saa perattuja pakastemansikoita noin 3€ kilo, eikä tarvi itse pakastaa.

      • Anonyymi

        Säästä rahaa kun ei tarvitse itse pakastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästä rahaa kun ei tarvitse itse pakastaa

        Käyppä hakemassa 3€ :lla pakastemansikoita Lidlistä ja punnitse ne!

        Ei sinulla taida pakastinta olla? Jos on, et osaa sitä käyttää?

        Mitä sinulla siellä on? Jos edes on sitä pakastinta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyppä hakemassa 3€ :lla pakastemansikoita Lidlistä ja punnitse ne!

        Ei sinulla taida pakastinta olla? Jos on, et osaa sitä käyttää?

        Mitä sinulla siellä on? Jos edes on sitä pakastinta!

        Mulla on pakkasessa mustaherukkaa, puolukkaa, mansikoita mustikoita, lakkoja. Kuha ja haukifilettä
        Hirven lihaa. Kanalintuja, sorsia
        Jäniksen lihaa.
        5 arkkua täynnä syksyllä


    • Anonyymi

      No jo on sekin vaikeaa.

    • Anonyymi

      Mansikan voi toki syödä kantoineen, niin ei tarvi perata.

      • Anonyymi

        Ja kun suuhun laittaa, vetää kannan pois suusta ja sylkäsee lattialle. Ei tarvitse kantaa poistaa erikseen


    • Anonyymi

      Ei jumal...ta näitä tyhjäpäitä. Jaksat sentään hakea ne mansikat, vai toiko robotti?

      • Anonyymi

        Robotti on kyllä hyvä keksintö ruuan kotiin saamisessa


    • Anonyymi

      Oliko hinta kohdallaan?

    • Anonyymi

      Kyllä taas on saanut nauraa!!

    • Anonyymi

      Voi tsiisus ei voi olla totta! Tämän täytyy olla joku trolli tai super uus avuton!

      • Anonyymi

        Ei kuule ole kärsivällisyyttä tuohon näpertelyyn....kivaa jos sulla on.
        Oon tärkeämpiäkin hommia. Usko pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule ole kärsivällisyyttä tuohon näpertelyyn....kivaa jos sulla on.
        Oon tärkeämpiäkin hommia. Usko pois.

        Riittääkö sinulla sitten kärsivällisyyttä syömiseenkään, älypää? En usko että sinulla on mitää tärkeää tekemistä, kohan yrität päteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule ole kärsivällisyyttä tuohon näpertelyyn....kivaa jos sulla on.
        Oon tärkeämpiäkin hommia. Usko pois.

        Mikä on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen, kerro nyt ihmeessä!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen, kerro nyt ihmeessä!!!!

        Kai nyt maailmassa ei mansikat ole tärkeää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen, kerro nyt ihmeessä!!!!

        Onko mansikoiden pakastaminen tärkeää.
        Kuinka moni suomalainen pakastaa mansikoita.
        On paljon muutakin tärkeämpää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen, kerro nyt ihmeessä!!!!

        Voi vaikka maata riippukeinussa ja kuunnella lintujen ääniä


    • Anonyymi

      Mansikkapellolla pentuna meni sormet haavoille kun piti kynsiä näitä irti kantoineen. Se oli hankalaa kun kypsät meinasi tippua muutenkin. Mutta ei saanut poimia ilman kantaa. Myytäviin piti jättää kanta. Kestää paremmin säilytystä ja kuljetusta.

      • Anonyymi

        Hyvä kommentti. Asiaa


    • Anonyymi

      Voi laiskuuden perikuva!

      Voiko ihminen enää laisemmaksi tulla?

      • Anonyymi

        No kun tyhmä olet, niin et käsitä että ihminen harrastaa mielekkäämpää ja tärkeämpää tekemistä kuin mansujen nyppiminen.
        Onko vaikeaa pojulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun tyhmä olet, niin et käsitä että ihminen harrastaa mielekkäämpää ja tärkeämpää tekemistä kuin mansujen nyppiminen.
        Onko vaikeaa pojulle?

        Mitään tärkeää ei sellainen harrasta jos ei kärsivällisyyttä ole mansikan putsaamisen vertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään tärkeää ei sellainen harrasta jos ei kärsivällisyyttä ole mansikan putsaamisen vertaa.

        Voi harrastaa puutarhan hoitoa


      • Anonyymi

        Kyllä voi. Voi olla ostamatta mansikoita kokonaan


      • Anonyymi

        Ei voi voi voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi harrastaa puutarhan hoitoa

        Ilkka Kanerva harrasti puutarhanhoitoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun tyhmä olet, niin et käsitä että ihminen harrastaa mielekkäämpää ja tärkeämpää tekemistä kuin mansujen nyppiminen.
        Onko vaikeaa pojulle?

        Ei kai mansikan kantojen poistaminen ole harrastus. Kesä on kerran vuodessa vaan.
        Mitä harrastaa muu aika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun tyhmä olet, niin et käsitä että ihminen harrastaa mielekkäämpää ja tärkeämpää tekemistä kuin mansujen nyppiminen.
        Onko vaikeaa pojulle?

        Ne eivät ole mitään "mansuja"!

        Kyllä ihmisen voi itsestään tosi tyhmän tehdä!

        Kerro meille kaikille, mikä on mielestäsi mielekkäämpi harrastus tai tärkeämpi tekeminen KUIN MANSIKOIDEN POIMINTA silloin kun ne ovat kypsiä!

        Eikö tule mitään mieleen?


      • Anonyymi

        Ihmisillä on paljon tärkeämpää tekemistä kun mansikan kannat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät ole mitään "mansuja"!

        Kyllä ihmisen voi itsestään tosi tyhmän tehdä!

        Kerro meille kaikille, mikä on mielestäsi mielekkäämpi harrastus tai tärkeämpi tekeminen KUIN MANSIKOIDEN POIMINTA silloin kun ne ovat kypsiä!

        Eikö tule mitään mieleen?

        No esimerkiksi kalastus on tärkeämpi ja mukavampaa kun mansikat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät ole mitään "mansuja"!

        Kyllä ihmisen voi itsestään tosi tyhmän tehdä!

        Kerro meille kaikille, mikä on mielestäsi mielekkäämpi harrastus tai tärkeämpi tekeminen KUIN MANSIKOIDEN POIMINTA silloin kun ne ovat kypsiä!

        Eikö tule mitään mieleen?

        Ei kaikki halua mansikoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät ole mitään "mansuja"!

        Kyllä ihmisen voi itsestään tosi tyhmän tehdä!

        Kerro meille kaikille, mikä on mielestäsi mielekkäämpi harrastus tai tärkeämpi tekeminen KUIN MANSIKOIDEN POIMINTA silloin kun ne ovat kypsiä!

        Eikö tule mitään mieleen?

        Esimerkiksi tyynellä järvellä jigittäminen on paljon tärkeämpää ja mukavampaa, onpa mansikat kypsiä tai ei.
        Kaikki eivät ole kiinnostuneita mansikoita eikä mustikoista.
        Tämä on minun mielipide


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi tyynellä järvellä jigittäminen on paljon tärkeämpää ja mukavampaa, onpa mansikat kypsiä tai ei.
        Kaikki eivät ole kiinnostuneita mansikoita eikä mustikoista.
        Tämä on minun mielipide

        Ja kun järveltä nappaa pari kuhaa ja ne grillissä pyöräyttää uusien pottujen kaveriksi. Se on avot.
        Kuhafile maksaa yli 50 euroa kilo kaupan kala tiskillä. Ja pakaste mansikka muutaman kympin, ja niitä saa ympäri vuoden.
        Kyllä se vaan niin on, että jigittäminen on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen.
        Ja on laiskuus huipussaan, mutta on sen arvoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät ole mitään "mansuja"!

        Kyllä ihmisen voi itsestään tosi tyhmän tehdä!

        Kerro meille kaikille, mikä on mielestäsi mielekkäämpi harrastus tai tärkeämpi tekeminen KUIN MANSIKOIDEN POIMINTA silloin kun ne ovat kypsiä!

        Eikö tule mitään mieleen?

        Älä vöyhötä.
        Kyllä ihmisillä on paljon muutakin kun mansikat vaikka olisi mikä mansikka aika.
        Oletko viljelijä.
        Eikä mansikoiden pakastaminen ja poiminta ole mikään harrastus.
        Eikä kaikki halua poimia mansikoita.
        Lopeta vöyhötys mansikka friikki


    • Anonyymi

      Minä kuorin kaupassa panaanit ja sitten laitan vaakaan.

      • Anonyymi

        Ensinnäkin ne ovat banaaneja ja sinä et niitä edes osta, koska olet rahaton luuseri?


      • Anonyymi

        Ja minä laitan housuun.
        Kassa neiti vilkaisee ja flirttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin ne ovat banaaneja ja sinä et niitä edes osta, koska olet rahaton luuseri?

        Minä ostan panaaneja - ja litteroin ajatukseni ihan miten haluan.


    • Anonyymi

      Ymmärrätkö, että jos niistä otetaan kannat pois ne ei kovin pitkään säily.

      • Anonyymi

        ONKO tuo jo 50. kerta kun säilyvyydestä mainitaan...? Oletko lainkaan lukenut ketjua, rouva?


    • Anonyymi

      Meillä on mansikkaa, vähän liikaakin. Kun jätetään kannat kaksi tarkoitusta. 1.säilyvyys 2. koristen, suuri osa haluaa jättää kannan näkyviin mm kakkuihin. kantahan on syötävää, ei sitä tarvitse poista.

    • Anonyymi

      Elokapina jengille töitä

    • Anonyymi

      Laatu säilyy parempana kun pakastaa kantoineen.
      Sitten raaputtaa puukolla kun ottaa pakkasesta.
      Ei tarvi esim. sokeria lainkaan, ja säilyvät parempana kakussa ja muussa.

      • Anonyymi

        Ei sokeria, se on oikein!


    • Anonyymi

      Mansikat on niin kalliita että en pysty niitä ostamaan. Vois itse kannat poistaa

      • Anonyymi

        Se on totta, että hinta on todella korkea. Tai vaikea sanoa, ei se viljelykään ilmaista ole?


    • Anonyymi

      Joihinkin laatuihin ne jätetään poimittaessa, joihinkin ei.
      Kysy myyjältä.Poimijatkaan ei tiedä miksi ne jätetään.Onhan se yhtä veetä poistaa niitä kun tekisi mieli napostella ne.

      • Anonyymi

        Avaaja lisää:
        Syödään kaikki

        Niin mansikat, kuin kannatkin
        poimijat ja myyjätkin

        Siinä sivussa ratkaisu myös ilmaston ongelmiin kun saa syödä naapurin


    • Anonyymi

      Onko aloittaja noin laiska?Hei älä syö mansikoita jos noin vaikeeta on putsata.

      • Anonyymi

        Jotkut on laiskoja toisten mielestä, jotkut taas toisten mielestä eivät ole


      • Anonyymi

        Oletko itse olevasi ahkera. Jospa se on sinun oma mielipide.
        Voit kysyä joltain muulta. Oletko naapurin mielestä ahkera


    • Anonyymi

      Firma saa tietenkin enemmän rahaa, kun myy myös kannat. Samasta syystä esim. kaupan ananaksissa ja kanankoivissa on valtava biojäte kyydissä, ja tyhmä asiakas maksaa.

    • Anonyymi

      Toki torilta olisi mukava ostaa myös kannattomia mansikoita, ei tarvitsisi kantoja suusta töpeksiä torille.
      Se on öklöä

    • Anonyymi

      Pettweei Orpo halveksiii sotaveteeaaneja muitakin kuiolleita ihmisiä.... hän kusee jja kakkii hausoille on sama kuin jos ei esim pääse isän haurtjaisiin kpyhänä...

    • Anonyymi

      jooo tähän on Peyyerin hallituksen säästötoimet pakottaneet: hiusain sankarihaudoilta voi ottaa omaan käytttöön haurakiciä muokkaa vain nimiä.

      Näin petteri Irposta tuli Design-Valtanunnan säästä petturi.

    • Anonyymi

      mitähän pillun-järkeä on jotain luuseri-sankarihautojakin suojella Vihreän puoeen nimissäkin kierrätykseen haurakivet.

      Ha nubö ikeb dujtaatrtieu hija ruwdöb jaujeb

    • Anonyymi

      Tuollaseksi sitä näköjään tulee, kun kaikki on saatu valmiina eteen.
      Säälittävä ressukka, peukalo keskellä kämmentä.
      Aloitus on niin typerä, ettei moista ole vielä kuultukkaan.
      Ps. Tiedäthän, että kanamunatkin saa jo pullossa valmiiksi rikottuina? Nekin on niin hankalia ja liian vaikeita rikkoa se kuori itse.

      • Anonyymi

        Ja höpö höpö , kun on tiukka pipoista porukkaa.
        Aloittaja oli auton asentaja ja kaikki ukot jotka kommentoi ovat eukon käskyn alla.
        Pakolla mansikoita nyhrää.
        Itse et ymmärrä autoista mitään.
        Mutta mansikka harrastus on vuoden ympäri mukavaa.


      • Anonyymi

        Hyvä juttu että käytät tämmösiä munia.
        Oletpa laiska. Miten voit olla noin laiska ja saamaton


      • Anonyymi

        Munamies. Kuori itse munasi, äläkä osta valmiiksi kuorittuja


    • Anonyymi

      Jätä ostamatta jos olet noin laiska.

      • Anonyymi

        Kukaan ei sinun käskystä tee mitään.
        Oletko kännissä


    • Anonyymi

      Hurraa, on saatu mansikat pakkaseen.
      Se oli Suomen tämän kesän tavoite.
      Saatiin olympia mitalit

    • Anonyymi

      Kirsikoissa ja mansikoissa on ehkä kanta siksi, että se säilyy paremmin. Jos kannan poistaa ennen aikojaan, jää bakteereja keräävää aluetta esille (voi jäädä myös kolo) ja se voi ehkä pilaantua herkemmin. Siltä ainakin tuntuu. Jospa mansikka saa kannasta vielä jotain suojaa. Ravinnon saannista en tiedä tai nesteiden, miten se tulee marjaan.

    • Anonyymi

      Jotkut ovat maailman ahkerampia ihmisiä.
      Ja heti alkaa nuorten haukkuminen, se on nykyään tavallista.
      Jopa vaippahousu vanhuksetkin haukkuu nuoria mt ongelmaisiksi. Törkeää

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. Kiitos.
      Sait kyllä paljon kuraa niskaan. Valitettavasti

    • Anonyymi

      Miksikö on manshikoissa kanta paikallaan?

      Vaihtoehtoja on 2, koska kantasuomalaiset haluavat niiden olevan paikallaan tai koska marjakapitalisti haluaa myydä marjojen yber-kilohintaan vähemmän marjoja enemmän kantoja.

    • Anonyymi

      tai- miks tehään vehnästä koukeromaisia makaroonei.
      Ennen niit oli yleisesti.
      Rakas äiskämmä keitti ison kattilallisen makaroonivelliä. Hen laittoi siihen hiukan suurusta. Mielisafkaa se oli /erämaan kakaroolle.

    • Anonyymi

      Olet ostanut jotain eilisiä ylijäämähalpiksia. Kyllä meille haettiin 25kg puhdistettuja 500g pusseihin pakattuja valmiiksi pakastettuja mansikoita.

    • Anonyymi

      Kiitos alottajalle ihku hauskasta aiheesta. Itse en osta liioon mansikoita. Oikea syykin löytyy. Kieleni tulee kipeäksi kesän herkusta. Kai niissä joku happo ärsyttää suutani. Mitta ei hätiä mitiä,mustikoita syön paljon ja pian pääsen keräämään niitä...

    • Anonyymi

      Voiko joku olla noin tyhmä ? Ymmärrätkö että mansikka pilaantuu melko nopeasti ja vielä nopeammin ilman kantaa. Vähän sama kuin kukkakaalista tai kaalista pitäisi poistaa kanta.

      • Anonyymi

        Oho. En tiennyt , hyvä juttu että kerroit.
        Nyt tiedän tämän elämää suuremman asian.
        Ja kannatan


    • Anonyymi

      Valtaosa suomalaisista mansikan taimista tuodaan ulkomailta, uutisoi Maaseudun Tulevaisuus lehti tänään.
      Siinä on suomalainen mansikka kanta . Tähän loppui minulta kantojen näprääminen

      • Anonyymi

        Näin meillä valehdellaan. Myynnissä muka suomalaisia mansikoita.
        Missähän paskassa on ulkomailla taimet kasvatettu.
        Ei ole ihme että mansikoiden hinta hipoo pilviä, kun ulkomailta taimet tuodaan.
        Huiputusta koko SUOMALAINEN mansikka 🍓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin meillä valehdellaan. Myynnissä muka suomalaisia mansikoita.
        Missähän paskassa on ulkomailla taimet kasvatettu.
        Ei ole ihme että mansikoiden hinta hipoo pilviä, kun ulkomailta taimet tuodaan.
        Huiputusta koko SUOMALAINEN mansikka 🍓

        Voiko näin tyhmiä ihmisiä olla. :D


    • Anonyymi

      Mulla ei vielä tuossa koskaan ongelmaa, en ole koskaan ostanut tuollaisia mansikoita. En tosin muunlaisiakaan, joskus taannoin vain valmiina hillona.

    • Anonyymi

      Vaihtoehtoja on nyt kaksi ensimmäinen ehkä epätodennnäköisin on se,että ne kannat jätetään sen takia että vihreät eivät halua mansikoiden kärsivän kun ne nypitään pois tai toinen vaihtoehto on se,että mansikoiden kauppiaat saavat enenmmän liksaa kun mansikoita myydään kantoineen eli litrahinta nousee

    • Anonyymi

      Riistohinta mansikoilla ostan kohta lakkaa.

      • Anonyymi

        Keski- Euroopasta tuodaan taimet. Ei ole kotimaan mansikoita


    • Anonyymi

      Haluaisitko, että sulle myytäisiin sellaista mansikkasuttua, joksi ne menisivät ilman kantaa ja mehut pihalla? Ja mansikat kuuluu noukkia kantoineen, ei ole iso vaiva, jos on näppärät sormet
      Itse juuri eräänä päivänä putsasin 5 kg
      ja mä olen 79.

    • Anonyymi

      Luuletko että ne alkaisivat niitä poistamaan? Hinta olisi ainakin tuplat

    • Anonyymi

      Jokuhan voisi pureskellakin puolestasi mansikat valmiiksi niin säästyisit siltäkin vaivalta.

    • Anonyymi

      Nyt tuli vastaan tolloista tolloin.

    • Anonyymi

      Ne pitää olla jo poimittaessa ettei mansikat mätäne!

    • Anonyymi

      Minä perkaan kannat ilmatteksi jos saan syödä samalla niitä mansikoita niin paljon kuin jaksan..

    • Mielestäni pelikortteihin pitäis saaha varret; helpottais pelaamista :(

    • Anonyymi

      Yhtä tyhmästi voisi kysyä,miksi mansikat ei ole muovipussissa?

    • Anonyymi

      Parasta kun syö kesällä parikymmentä litraa eikä säilö ollenkaan. Kaupastaa saa paremmin, nopeammin pakastettuja suomalaisia mansikoita halvemmalla jos jotain kiinnostaa?

    • Anonyymi

      Säilyvät kuljetuksessa paremmin. Etkö ole tiennyt?

      • Anonyymi

        Tämä oli ensimäinen hallitus joka nosti omalla tavallaan marjojen ja kasvisten hintaa 75% vedoten yhteiseen etuun....


    • Anonyymi

      Voihan ne mansikat syödä kantoineen päivineen, ei ne kannat miltään maistu.

    • Anonyymi

      Itse keräsin aikoinaan isäni mansikkamaalta mansikoita siten että pyöräytin ne kannat ois ja ne jäivät siihen mansikan varteen kiinni.
      Isäni sanoi ettei niin saa tehdä kun se kanta alkaa homehtumaan ja se home leviää sitten muihinkin marjoihin.
      Eli mansikka pitää poikia kantoineen.
      Jos halutaan kannat pois tulee ne sitten erikseen poistaa eli käsitellä yhden ylimääräisen kerran.
      No jos jollakin on rahaa maksaa tuon 60€ lisäksi 30€ kantojen poistosta niin kai se käy joillekkin myyjille.

    • Anonyymi

      Miksi mansikat yleensä on laatikossa, menkää itse poimimaan, niin tiedätte sitten kannoista.

      • Anonyymi

        Onneksi mansikka sato on vaan muutaman viikon.
        Loppu ajan vuodesta saa harrastaa muuta kuin mansikoiden kantoja.
        Mitä olisi elämä jos koko vuosi olisi mansikoita saatavilla. Huh huh


    • Anonyymi

      En ota kantaa.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      252
      18515
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3175
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1735
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1426
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1282
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1101
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe