Tympeä homma kotona sitten poistaa...
Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?
412
6746
Vastaukset
- AnonyymiVoin poistaa ne. Hinta 40 tunti plus alv? - AnonyymiMinä teen tuon homman 35 tunti plus alv. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minä teen tuon homman 35 tunti plus alv. Minä teen tuon homman pimeästi 30e tunti ilman alvia. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minä teen tuon homman pimeästi 30e tunti ilman alvia. Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä. Tekee hitaasti niin tienaa paremmin. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä. Oikeassa olet. Mistä noita kaikesta valittajia sikiintyy ? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä. varastetuissa mansikoissa on usein miten kannat, 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:varastetuissa mansikoissa on usein miten kannat, * 
 Aloittaja vosi kipasta itse poimimaan Mansikat ja Jättää Kannat peltoon !
 - ja Rahalla saa Kannattomiakin !
 *
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:* 
 Aloittaja vosi kipasta itse poimimaan Mansikat ja Jättää Kannat peltoon !
 - ja Rahalla saa Kannattomiakin !
 *Osaakohan tuo tollo panna edes Masikkaa oikeinpäin suuhunsa ? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Osaakohan tuo tollo panna edes Masikkaa oikeinpäin suuhunsa ? Miten päin mansikoita suuhun laitetaan 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Lootallisen putsaa puolessa tunnissa. Saat siis 15€. Tässä on taas oiva esimerkki siitä, että asiat ovat aivan liian hyvin, kun ap kitisee jostain mansikan kannoista. Hakis ensin juomavetensä kävellen kymmenen liksansa päästä helteessä. Eikö tuo kitisijä ymmärrä, että mansikat kärsii, jos poimijat poistavat kannat. Niitä pitää mahdollisimman vähän käsitellä siinä vaiheessa, jotta myyntiin saadaan kauniina ja raikkaana! 
 Kotona tietysti ostaja poistaa kannat!!!!!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Miten päin mansikoita suuhun laitetaan Oikein päin. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Miten päin mansikoita suuhun laitetaan No tietenkin se kanta edellä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No tietenkin se kanta edellä. Ei tietenkään kun oikein päin 
 Ja jokainen päättää mikä on oikea pää
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tekee hitaasti niin tienaa paremmin. Totta 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Totta Mansikan kannat voi syödä jos ei jaksa niitä poistaa. Tehdään niistä teetäkin ym.juomaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Eikö tuo kitisijä ymmärrä, että mansikat kärsii, jos poimijat poistavat kannat. Niitä pitää mahdollisimman vähän käsitellä siinä vaiheessa, jotta myyntiin saadaan kauniina ja raikkaana! 
 Kotona tietysti ostaja poistaa kannat!!!!!Ja onhan se hygienisempi poimintatapa ottaa kannasa mansikka irti puskasta. 

- AnonyymiNe säilyvät paremmin pidempään kun on kanta kiinni. - AnonyymiKuinka paljon pidempään? Tuon kestoselityksen olen ennenkin nähnyt.. 
 Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kuinka paljon pidempään? Tuon kestoselityksen olen ennenkin nähnyt.. 
 Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,Mutta ennenkuin ne pääsee sinulle asti ne ehtii olemaan jonkinaikaa laatikoissa siitä kun ne on kerätty, varastoitu, puhdistettu, siirretty edelleen toiseen varastoon ja rahdattu jälleenmyyjille ym. välietapit. 
 Ei se varsinaisesti että ne sinulla säilyisi kotona sen pidempään olekaan se motiivi pitää ne kannat niissä, vaan se että sinä saisit ne ostotilanteessa edes suht tuoreen oloisina käteesi.
 Vai haluaisitko että saisit sellaisia kuivuneita tai löllöisiä mansikoita ennemmin?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kuinka paljon pidempään? Tuon kestoselityksen olen ennenkin nähnyt.. 
 Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,No kokeile itse. Mene mansikoiden itsepoimintaan. Irrota heti poimiessasi kannat. Jätä kotona jääkaappiin pariksi päiväksi. 
 Raportoi lopputulokset tänne keskusteluun,
- AnonyymiÄllööjos joku kyanainyt mun mansikoita 
 Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,Oman navan tuijottajalle tiedoksi. Suuri osa ihmisistä ei säilö mansikoita, vaan syö ne tuoreena. 
 Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,Pitää ne kuljettaakin, jopa usea sata kilometriä, tärinää ja mansikalle ei tee hyvää rikkonaisena täristellä 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ällööjos joku kyanainyt mun mansikoita Meinaat ettei ole käsin kerätty? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ällööjos joku kyanainyt mun mansikoita Että notta. Miten sanoi ??? 
- AnonyymiJuuri näin.Säilyy paremmin. 
- AnonyymiTuota tyhmä ei ymmärrä! 
 Eiköhän ne mansut käsitellä ja sokeroida tai säilötä kotona pian, eikä laatikossa makuuteta.,,,,,Siinä on muutamasta tunnista kiinni se asia! Siis siitä kun ne pellolta otetaan. Voi ne siellä pellolla jo "perata" jos tietää, että monta tuntia ei mene ennen kuin säilötään! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Oman navan tuijottajalle tiedoksi. Suuri osa ihmisistä ei säilö mansikoita, vaan syö ne tuoreena. Näin se on, mutta nyt puhutaan säilöttävistä mansikoista! Oletko Urpo vai Ulla? 
- AnonyymiMinne niitä säilytetään 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mutta ennenkuin ne pääsee sinulle asti ne ehtii olemaan jonkinaikaa laatikoissa siitä kun ne on kerätty, varastoitu, puhdistettu, siirretty edelleen toiseen varastoon ja rahdattu jälleenmyyjille ym. välietapit. 
 Ei se varsinaisesti että ne sinulla säilyisi kotona sen pidempään olekaan se motiivi pitää ne kannat niissä, vaan se että sinä saisit ne ostotilanteessa edes suht tuoreen oloisina käteesi.
 Vai haluaisitko että saisit sellaisia kuivuneita tai löllöisiä mansikoita ennemmin?Joskus on myynnissä vanhoja mansikoita. 
 Pioimittu viikko ennen myyntiä
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No kokeile itse. Mene mansikoiden itsepoimintaan. Irrota heti poimiessasi kannat. Jätä kotona jääkaappiin pariksi päiväksi. 
 Raportoi lopputulokset tänne keskusteluun,Mitä varten ne pitää jääkaapissa olla pari päivää. 
 Ei niitä ennen myyntiäkään pidetä jääkaapissa

- AnonyymiEn ole ikinä nähnyt myynnissä kannattomia mansikoita. Paljonkohan hinta nousee jos kannat poistetaa - AnonyymiSen verran että kitisijiltä jäisi ostamatta 
- AnonyymiHuomattavasti hitaampaa on poimia kannattomana, ja ilmeisesti tuottaja saa siitä paremman hinnan. MUTTA koska myös poimijalle pitää maksaa siitä enemmän, tulos ei kummoisesti kannallisen myyntiä parempaa ole. Ompahan palvelu jos joku tilaa vaikka juhliin suoraan syötäväksi kannatonta mansikkaa, tai on muuten varoissaan sitä ostamaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Sen verran että kitisijiltä jäisi ostamatta Älä ole siitä niin varma 

- AnonyymiMiksi laatikkomansikoihin jätetty laatikko? 
 - Luontohan piti pelastaa- AnonyymiLaatikko pitää viedä kartonki keräykseen, niin luonto pelastuu. Eikö 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Laatikko pitää viedä kartonki keräykseen, niin luonto pelastuu. Eikö Minä poltan saunan uunissa niin saan hippusen ilmaista energiaa. Ilmaista puukuituahan se on. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Laatikko pitää viedä kartonki keräykseen, niin luonto pelastuu. Eikö Mieluummin sähköautolla sekin 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mieluummin sähköautolla sekin Se vieminen saastuttaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Se vieminen saastuttaa. Samalla reissulla käyn kaupassa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Laatikko pitää viedä kartonki keräykseen, niin luonto pelastuu. Eikö Soomijunteilta ei maailmaa pelasta mikään. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Soomijunteilta ei maailmaa pelasta mikään. Ei pelasta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minä poltan saunan uunissa niin saan hippusen ilmaista energiaa. Ilmaista puukuituahan se on. Paperin ja kartongin polttaminen on ympäristörikos, ainakin vihreiden mielestä? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Soomijunteilta ei maailmaa pelasta mikään. Jotkut juntit ajattelee maapalloa, toisilla ei ajatus sinne asti kulje 

- AnonyymiAvaaja lisää: Miksi perunoihin ja omenoihin on jätetty kuoret 
 - pitää maksaa turhasta
 - käyn vessassakin kaupassa, säästän vettä kotona- AnonyymiMissä vessassa on kauppa? Opettele suomea. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Missä vessassa on kauppa? Opettele suomea. "Käyn vessassakin kaupassa" voidaan ymmärtää kahdella tavalla, molemmat oikein. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"Käyn vessassakin kaupassa" voidaan ymmärtää kahdella tavalla, molemmat oikein. Opettaja paikalla, tekee töitä lomalla 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Missä vessassa on kauppa? Opettele suomea. Open merkintä, tulee ehdot 

- AnonyymiOletko koskaan poiminut mansikoita? - Samaa mietin, yleensä jos maksaa itsepoiminnasta jossakin maatilalla niin saa halvemmalla ja tulee ämpärit melko nopeasti täyteen. 
 Onhan se melko uusavutonta jos ei itse jaksa käsitellä raaka-aineitaan kun siinä menee korkeintaan tunti pari yhtenä päivänä vuodessa.
 Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...
- AnonyymiElionrie kirjoitti:Samaa mietin, yleensä jos maksaa itsepoiminnasta jossakin maatilalla niin saa halvemmalla ja tulee ämpärit melko nopeasti täyteen. 
 Onhan se melko uusavutonta jos ei itse jaksa käsitellä raaka-aineitaan kun siinä menee korkeintaan tunti pari yhtenä päivänä vuodessa.
 Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...Mistä löytää tilan jossa saa poimia itse? 
- Anonyymi kirjoitti:- Mistä löytää tilan jossa saa poimia itse? - Googlettamalla löytyy. Kenttään itsepoiminta mansikka ja alue jolla asut. Sitten vain ottamaan yhteyttä farmiin niin saa tietoa miten ja missä toimia - kunhan on alkamassa tai meneillään oikea satokausi. 
 Tai voit kokeilla tätä osoitetta. Linkeistä löytyy "Paikkakunnat" jossa on hyvin kattava lista.
 • Suomen marjatilat
 https://www.marjatilat.fi/
 Muitakin marjoja löytyy mansikan lisäksi.
- AnonyymiOlen. 
 Olen poiminut myös kannattomia mansikoita.
 Hitaampaa, mutta kalliimpi hinta.
- AnonyymiMee hillaan. 
 😎😎😎
- AnonyymiElionrie kirjoitti:Samaa mietin, yleensä jos maksaa itsepoiminnasta jossakin maatilalla niin saa halvemmalla ja tulee ämpärit melko nopeasti täyteen. 
 Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori. 
- Anonyymi kirjoitti:- En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori. - Onko se yksinkertaista että jaksaa tehdä töitä ja kehittää tavan jolla sen saa tarkasti ja nopeasti loppuun saakka? 
 Itsestään selvyytenä ei kannata ottaa mitään, nykyistä elämäntyyliäkään. Tosin se että se vähentää haasteita ei välttämättä tee meistä älykkäämpiä, pikemminkin päin vastoin. Haasteet kehittävät aivoja.
 Jos ei itse jaksa tai osaa tehdä juttuja jos jotakin ei ole heti saatavilla voi olla melko tylsää, tai jopa vaarallista.
- AnonyymiElionrie kirjoitti:Onko se yksinkertaista että jaksaa tehdä töitä ja kehittää tavan jolla sen saa tarkasti ja nopeasti loppuun saakka? 
 Itsestään selvyytenä ei kannata ottaa mitään, nykyistä elämäntyyliäkään. Tosin se että se vähentää haasteita ei välttämättä tee meistä älykkäämpiä, pikemminkin päin vastoin. Haasteet kehittävät aivoja.
 Jos ei itse jaksa tai osaa tehdä juttuja jos jotakin ei ole heti saatavilla voi olla melko tylsää, tai jopa vaarallista.Kantojen nyppiminen haastavaa, aivoja kehittävää....no just joo! 
- Anonyymi kirjoitti:- Kantojen nyppiminen haastavaa, aivoja kehittävää....no just joo! - Jos täytyy tehdä mitä tahansa suuria määriä niin pitäähän silloin keksiä miten saa siitä mahdollisimman tehokasta. Eli keksii fiksumman tavan sen sijaan että tuhraa aikaa ja energiaa. 
- AnonyymiElionrie kirjoitti:Jos täytyy tehdä mitä tahansa suuria määriä niin pitäähän silloin keksiä miten saa siitä mahdollisimman tehokasta. Eli keksii fiksumman tavan sen sijaan että tuhraa aikaa ja energiaa. Eipä sitä määräänsä enempää voi nopeuttaa...jos ei sitten koneellista. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mee hillaan. 
 😎😎😎Mitä sielläkin tekis! Tylsä paikka. Kun lakkaa satamasta, niin haen lakkaa satamasta. 
- AnonyymiSuomalaiset ei taivu kun pöntölle.Ulkomaalaiset poimii suomalaisille marjat! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori. On ne " kädettömiä" 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suomalaiset ei taivu kun pöntölle.Ulkomaalaiset poimii suomalaisille marjat! Mutta suomalaiset osaa valittaa kaikesta. Ihan kaikesta. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori. Johan on suuret luulot itsestäsi ! Kyllä sitä tekee tohtoriksikin väitelleet ja jopa proffat🤣 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mutta suomalaiset osaa valittaa kaikesta. Ihan kaikesta. Niin siitäkin ,kun tulee ulkomaalaisia tänne poimimaan marjoja. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Suomalaiset ei taivu kun pöntölle.Ulkomaalaiset poimii suomalaisille marjat! Ja orja palkalla poimivat 
 Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...Ämpäreihin jos mansikoita poimii on ilmeisesti tekemässä joko hilloa tai mehua? 
 Osa itsepoimijoista on "rääpijöitä", joita on vaan pakko joskus päästää mansikkamaalle!
 Sitten taas toisia on sellaisia, jotka heti ottaisin poimimaan myyntimarjoja.
 Ihmiset on niin erilaisia.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:En sanoisi uusavuttomaksi ihmistä , joka ei harrasta TURHAA NÄPERTELYÄ....tuollaiset perkaamiset ovat yksinkertaisten ihmisten hommaa...sori. Yksinkertainen taisi olla tämä kommentoija? Kivat hänelle! 
- Anonyymi kirjoitti:- Ämpäreihin jos mansikoita poimii on ilmeisesti tekemässä joko hilloa tai mehua? 
 Osa itsepoimijoista on "rääpijöitä", joita on vaan pakko joskus päästää mansikkamaalle!
 Sitten taas toisia on sellaisia, jotka heti ottaisin poimimaan myyntimarjoja.
 Ihmiset on niin erilaisia.- Osa pakastaa marjat heti jotta niitä saa läpi vuoden, käyttää ne leivontaan tms. tosin hilloa tai mehua, miksikäs ei. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Eipä sitä määräänsä enempää voi nopeuttaa...jos ei sitten koneellista. Millä kaupan pakasteesta ostettujen mansikoiden kannat on poistettu. Käsinkö 
 Mutta minkäs teet, nykyään halutaan kaikki valmiina sen sijaan että olisi ylpeä oman käden työstä tai omien aivojen alkuperäisistä ideoista...Jokainen tekee mielestä mukaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kantojen nyppiminen haastavaa, aivoja kehittävää....no just joo! Joidenkin aivot kaipaa haastetta, eli kantojen poistaminen mansikoista. 
 Huh huh kun on kehittävää
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Yksinkertainen taisi olla tämä kommentoija? Kivat hänelle! No ei mansikoiden perkaus kovin paljon aivoja rasita 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Johan on suuret luulot itsestäsi ! Kyllä sitä tekee tohtoriksikin väitelleet ja jopa proffat🤣 Ei mansikoiden kantojen poistamiseen tarvitse mitään aivotyötä. 
 Sehän on mekaaninen työ
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Yksinkertainen taisi olla tämä kommentoija? Kivat hänelle! No ei kantojen poistaminen ole ydinfysiikkaa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mutta suomalaiset osaa valittaa kaikesta. Ihan kaikesta. Älä muuta virka. Täällä valitetaan aloittajasta. 
 Eikö vain
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No ei kantojen poistaminen ole ydinfysiikkaa Näyttää ja kuuluu se joillekin olevan. 

- AnonyymiMiksi porkkanoita ei ole kuorittu? Niin ja torilla herneet ovat palkoineen. - AnonyymiEhkä siksi, ettei porkkanoita pitäisi kuoria lainkaan. Kotonakaan. Hyvä pesu juuresharjalla riittää tai kevyt rapsutus pinnasta. 
- AnonyymiHaha. Juuri ostin herneitä. Oikein pulleita mutta herneet puuttui. Kyllä nauratti. Laitilassa kasvatetaan pelkkiä palkoja. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Haha. Juuri ostin herneitä. Oikein pulleita mutta herneet puuttui. Kyllä nauratti. Laitilassa kasvatetaan pelkkiä palkoja. Ne herneet oli sitten torilla myynnissä ilman palkoja, kuten edellä haluttiin. Siellä insinööri on kehittänyt oivan laitteen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ehkä siksi, ettei porkkanoita pitäisi kuoria lainkaan. Kotonakaan. Hyvä pesu juuresharjalla riittää tai kevyt rapsutus pinnasta. Hyvin jauhotit tuon..:) 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ehkä siksi, ettei porkkanoita pitäisi kuoria lainkaan. Kotonakaan. Hyvä pesu juuresharjalla riittää tai kevyt rapsutus pinnasta. Ainakaan lapsille ei voi antaa kuorimattomia porkkanoita. En muista mikä niissä on vaarallista. Eikä edellisen päivän raastettua saa antaa pienelle lapselle 
- AnonyymiKortongeissakin kummallinen muovi ympärillä. Poistan sen jo kotona ennen tanssilavalle lähtöä ja pistän taskun pohjalle tai lompakkoon. Automaateistakin saa vain kuorellisia. 
- AnonyymiMene vessaan ja käy samalla kaupassa, kuten joku kirjoittaja sanoi tekevänsä. Sieltä ostat tölkkiherneitä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ainakaan lapsille ei voi antaa kuorimattomia porkkanoita. En muista mikä niissä on vaarallista. Eikä edellisen päivän raastettua saa antaa pienelle lapselle Just joo 🤣 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kortongeissakin kummallinen muovi ympärillä. Poistan sen jo kotona ennen tanssilavalle lähtöä ja pistän taskun pohjalle tai lompakkoon. Automaateistakin saa vain kuorellisia. Ai kuinka hygieenistä sitten käyttää sitä . 
 Vai onko se vain henkisenä tukena mukana ?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ehkä siksi, ettei porkkanoita pitäisi kuoria lainkaan. Kotonakaan. Hyvä pesu juuresharjalla riittää tai kevyt rapsutus pinnasta. Porkkanat nimenomaan täytyy kuoria ja vielä sen jälkeen hyvin pestä. Terveysriski jos ei kuori. Mutta syö vaikka kantoineen, mulle ihan yks ja sama. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Just joo 🤣 Tieto lisää tuskaa, mitä heikkolahjaisempi sen helpompaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Just joo 🤣 Just joo. Annoin pienelle lapsen lapselle edellisen päivän porkkana raastetta 
 Niin ei saa tehdä se on myrkyllistä.
 Sanoi lapsen äiti. Neuvolan ohje
- AnonyymiBaby porkkanat on pesty ja kuorittu 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Baby porkkanat on pesty ja kuorittu Aika paljonkin kuorittu 

- AnonyymiKannasta erotat onko marja tuore vai vanha. 
 Kehtaavat myydä kalliilla marjoja joissa kanta on jo ruskettunut.
 Tuoreessa marjassa on vihreä kanta.
 Mutta suomi onkin täynnä pettäjiä ja petoksen rakastajia, joille tuho tulee koska myyvät "akanoita jyvinä".- AnonyymiIhminen valehtee. 
 Jokainen ajoittain valehtelee, mutta moni ei tajua/myönnä valehtelevansa.
 Ei kumminkaan pidä valehdella.
 Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.
- Anonyymi"Rehellinen kauppias on entinen kauppias", suom. sananlasku. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"Rehellinen kauppias on entinen kauppias", suom. sananlasku. Nyt totesin että herneistäkin puolet sai heittää roskiin. Olivat täysin kuivuneita. Ne on kerätty varmaan jo ennen juhannusta. 
 Tuolla tavoin tulee hinta kaksinkertaiseksi.
 En tosiaan asioi kyseisellä torimyyjällä toista kertaa.
- AnonyymiOli kyllä kamalia mansikoita tänään. Kaikissa ihan ruskea kanta ja marjat muutenkin vanhan näköisiä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ihminen valehtee. 
 Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.Satuseppo taas asialla. Budhalla on paremmat teesit ja niitä noudatetaan. Toisin kuin luterilaiset, jotka syrjivät ihmisiä. 
 Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.Please ! Mene uskovaisten palstalle ! 
 Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.Kukahan valehtelija pisti alulle tuo Jeesusjutun ? Kukaan ei ole tavannut Jeesusta 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Oli kyllä kamalia mansikoita tänään. Kaikissa ihan ruskea kanta ja marjat muutenkin vanhan näköisiä. Kuka käskee vanhoja ostaa ? 
 Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.Pidän valehteluna myös sitä kun jättää asioita kertomatta. Näin tekee yks tuttu joka leikkii ettei osaa valehdella ja on kiero kuin mikä. Näitä piisaa. 
 Jumalan ainoa Poika, Herra Jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden. Valehtelu on syntiä siinä kuin muutkin synnit. Tehkää parannus.Tämä ei ole Jeesus keskustelu 

- AnonyymiOstat perunatkin valmiiksi kuorittuna? - AnonyymiJoo. Lounaspaikoissa ruokakin valmista. 
- AnonyymiKuorin ne ennen keittoa niin ei tarvi pöydässä rääpiä. Uudet perunat toki sellaisinaan. 

- AnonyymiEi pitäisi olla ylivoimaista edes nykyihmiselle! Mutta jos noin pahasti inhottaa niin pitää jättää mansikat ostamatta!! 
 Ja tavallisen ihmisen järki kyllä sanoo miksi laatikkomansikoissa on kannat!!- AnonyymiTai ostaa pakasteesta, niissä mansikoista ei ole kantoja.😂 
- AnonyymiJa tavallisen ihmisen järki kyllä sanoo miksi laatikkomansikoissa on kannat!! 
 Ai miten??
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tai ostaa pakasteesta, niissä mansikoista ei ole kantoja.😂 Näin on. Itse ostan talvella kaupan pakkasesta marjat 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja tavallisen ihmisen järki kyllä sanoo miksi laatikkomansikoissa on kannat!! 
 Ai miten??Tuo 😂🤣 
 Kyllä ihmiset ovat tyhmiä
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Näin on. Itse ostan talvella kaupan pakkasesta marjat Ne myös terveysriski, pitää keittää niin ei kiitos. No syöt varmaan suoraan pussista jotka on esim hepatiitilla höystetty, hyi hel...ti 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ne myös terveysriski, pitää keittää niin ei kiitos. No syöt varmaan suoraan pussista jotka on esim hepatiitilla höystetty, hyi hel...ti Samoja marjoja mitä torilla myydään, eli hepatiitti mansikka 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ne myös terveysriski, pitää keittää niin ei kiitos. No syöt varmaan suoraan pussista jotka on esim hepatiitilla höystetty, hyi hel...ti Ei kotimaan mansikoita tarvitse keittää. 
 Mistä tuommoisen oot keksinyt
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja tavallisen ihmisen järki kyllä sanoo miksi laatikkomansikoissa on kannat!! 
 Ai miten??No siksi että ilman kantoja poimiminen olisi kallista. Eikä viljelijälle jäisi mitään käteen. 
 Marjat olisivat liian kalliita myydä
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Tuo 😂🤣 
 Kyllä ihmiset ovat tyhmiäKuten olet sinäkin , ihminen 

- Anonyymimansikoita en oo syöny koskaan 
 enkä syö
- AnonyymiEikö niitä voisi ostaa valmiiksi syötyinä? Säästyisi siltäkin vaivalta. - AnonyymiMinä voin pyllistää sulle valmiiksi syötyjä mansikoita, saat kaupan päälle köördefileetäkin 
- AnonyymiTuo oli hyvä. Sitä itsekin ajattelin ehdottaa kitisijöille. 

- AnonyymiKauheeta. On se nykyään kumma kun muka itse pitäisi tehdä jotakin. Aivan järkyttävää. Miksei vain saisi istua peräkamarissa Reinot jalassa?? - Anonyymi??? 
- AnonyymiKyllä voi istua kammarissa Reinot jalassa , oma valinta. 
 Voi ostaa myös mustikoita ei ole kantoja

- AnonyymiKovempi lajike. Ennen irtosi poimittaessa. - AnonyymiJuu, 1847. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Juu, 1847. Hahhahhaa!.Hyvä ! 

- AnonyymiNe voi syödä kantoineen. Salaattia se vaan on. - AnonyymiNyt tuli järkevä kommentti. 
- AnonyymiNe kannat on hyvää tee- ainesta, olen kuullut. Pitää vaan kuivata. 
- AnonyymiMarjankannoista voi valmistaa juotavaa. 

- AnonyymiKannat toimivat tositteina. - AnonyymiReklamoitaessa on toimitettava kanta myyjälle. 

- AnonyymiOsta mansikkasi pakkasesta, niistä on poistettu kannat. - AnonyymiPeittääkseen tosia-asian, että pakastettu "pilaantuneita", kannat poistettu. Ei niistä sulaneista vetisistä "mössöistä" osaa sanoa erkkikään marjan kuntoa pakastushetkellä, jos ei nyt ihan mätiä ole olleet. :) 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Peittääkseen tosia-asian, että pakastettu "pilaantuneita", kannat poistettu. Ei niistä sulaneista vetisistä "mössöistä" osaa sanoa erkkikään marjan kuntoa pakastushetkellä, jos ei nyt ihan mätiä ole olleet. :) Johan on mielkuvitusta 😁 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Peittääkseen tosia-asian, että pakastettu "pilaantuneita", kannat poistettu. Ei niistä sulaneista vetisistä "mössöistä" osaa sanoa erkkikään marjan kuntoa pakastushetkellä, jos ei nyt ihan mätiä ole olleet. :) Ei talvella saa juuri poimittua mansikkaa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Peittääkseen tosia-asian, että pakastettu "pilaantuneita", kannat poistettu. Ei niistä sulaneista vetisistä "mössöistä" osaa sanoa erkkikään marjan kuntoa pakastushetkellä, jos ei nyt ihan mätiä ole olleet. :) Älä syytä mansikan viljelijöitä 
 Samaa marjaa mitä kesällä torilla
- AnonyymiNiin pitää tehdä, mulla ainakin menee kynnet pilalle noissa mansikoissa 
 Ei voi käydä missään moneen päivään

- AnonyymiJo on junalauta laiskuus huipussaan. - AnonyymiNo on 
- AnonyymiNämä kommentit naurattaa 
- AnonyymiJoillakin on muuta tekemistä niin paljon että mansikoiden kannat on vähemmän tärkeää työtä ja se ärsyttää. 
 Näin kesällä ok talossa on paljon hommaa
 Pitää tehdä polttopuut. Hoitaa nurmikko puutarha
 Ym ym
- AnonyymiJokainen saa tehdä kuten haluaa. 
 Olla laiska tai ahkera.
 Tämä on vapaa maa
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Nämä kommentit naurattaa Eivät naurata, kuin ehkä joku harva. Tyhmyys lähinnä loistaa ja paistaa läsnäolollaan tässä ketjussa. 

- AnonyymiTuon ymmärrän mutta miksi pienissä kukkakaaleissa on paljon lehtiä ja iso kanta? - AnonyymiLehdet suojaavat ja kannasta kukinto saa vielä vähän voimaa, jotta säilyy paremmin. Olettaisin. 

- AnonyymiNo ompa nykyajan ihmiselle . . . KAMMOTTAVA JA VAIKEA HOMMA !! Poistaa MANSIKOISTA KANNAT !! Mansikat säilyvät hieman paremmin ja pitempään, kun kannata ovat paikallaa . . . oliko miten kammottava ja uusi tieto ???? 
 Vähän sama homma, kuin Bananeissa. Jos niistä nyysittäisiin ja katkottaisiin kokonaan kasvukannan. Säilyisivät paljon huonommin jos kanta on kokonaan ROPELOITU olemattomiin !! Se kanta joka jää poiminta leikkauksesta hidastaa pilaantumis prosessia.
 Terveisin Intian Jones Pohjois-karjala.- AnonyymiEihän banaaneissa ole tuolla kannalla mitään merkitystä, koska muutenkin pitää kuoria. 
 Ei ollenkaan sama asia..
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Eihän banaaneissa ole tuolla kannalla mitään merkitystä, koska muutenkin pitää kuoria. 
 Ei ollenkaan sama asia..Voi sinua puineen juurineenko banaanien arvelet suomeen ja kauppoihin tulevan ?? Panaanit lyödään siihen tarkoitetulla veitsellä irti eli poikki, joka on muuten nimeltään banaani veitsi. Kyllä sillä kannalla, joka banaaneihin tietyn pituisiksi jätetään on suuri merkitys banaaneiden säilymisen kannalta. Niin myö s mansikoiden kannan jättämisellä paikoilleen. . . . . TÄH ? niin mitä . . TÄH ? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Eihän banaaneissa ole tuolla kannalla mitään merkitystä, koska muutenkin pitää kuoria. 
 Ei ollenkaan sama asia..?? 
 Miten eri asia ?

- AnonyymiAi tympeä homma poistaa mansikoiden kannat !? Kukas sinulle valmiiksi syö ne mansikat, vai ahkeroitko aivan itse omatoimisesti ?? - AnonyymiKiva jos saat aikasi kulumaan kantojen napsimisella... 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kiva jos saat aikasi kulumaan kantojen napsimisella... Mikä sen terapeuttisempaa kun kuunnella musiikkia ja istua terassilla tai partsilla kantoja nyppien. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mikä sen terapeuttisempaa kun kuunnella musiikkia ja istua terassilla tai partsilla kantoja nyppien. Terapeuttisempaa on lukea kirjaa 
- AnonyymiMinä en pidä mansikoiden kantojen nypläämisestä. 
 Mutta pakko tehdä.
 On paljon töitä joista en pidä mutta on pakko tehdä
- AnonyymiJoillekin on tympeä, toisille ei ja mitä se kellekään kuuluu 

- AnonyymiJärkevin keskustelu maailmanmeno-osastolla. 
 Puidaan mieluummin arjen ongelmia kuin pahan maailman politiikkaa.
 Paha maailma tuhoutuu kuitenkin pian.
- AnonyymiKiitos aloittajalle, sain monta vuotta lisää ikää naurun myötä :) - AnonyymiTuon takia jää moni laatikko myymättä.. 
- AnonyymiOnko Tena vaihdettu 

- AnonyymiEli maksaisit marjoista enemmän käsiteltyinä? Oikeasti?! 
- AnonyymiHallitus torppasi thaimaalaisten poimijoiden pääsyn maahan, kuka muka ne muka poistaisi? - AnonyymiTorjui, esti..jen. "Torpata" on kielivammaisen paskaslangia. Ei kuulu suomen kieleen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Torjui, esti..jen. "Torpata" on kielivammaisen paskaslangia. Ei kuulu suomen kieleen. Hahhah. Ihmiset saa puhua ja kirjoittaa kuten parhaaksi näkevät. 
 Paskaslangia puhutaan Helsingissä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Torjui, esti..jen. "Torpata" on kielivammaisen paskaslangia. Ei kuulu suomen kieleen. Taas äidinkielen maikka paikalla. 
 Oota kohta on loma loppu, pääset töihin

- AnonyymiTämä sukupolvi ei kykene edes mansikoista kantoja poistamaan, hyvältä näyttää tulevaisuutemme. - AnonyymiJuu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein. 
- AnonyymiMitä se sinun tulevaisuuteen vaikuttaa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Juu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein. Oho olipa paksua. Häpeä 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Juu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein. Huuletko sinua hoitaa, jospa se on jokin huulirobotti. 
 Minä luulin että ihminen hoitaa
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Juu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein. Ja sulla taitaa olla kaikki kotona 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Juu ja noi botox huulet aikanaan hoitaa vanhuksia. Nykyään kaikki nuoret jo mielenterveys potilaita, melkein. Oletpa ennakkoluuloinen vanha kääpä 

- AnonyymiNyt nuoruuttaan elävän sukupolven jälkeen tulee katastrofi, heiltä kun ei jää mitään perittävää. - AnonyymiEikö nyt boomeri sukupolvi tuhoa eniten maapalloa 

- AnonyymiIltalehdessä oli näppärä ohje miten poistat nopeasti mansikoista kannat 
- AnonyymiTilaa kannattomia mansikoita, ei siinä sen kummempaa. - AnonyymiKyllä näin voi tehdä jos haluaa. 
 Eikä kuulu kenellekään
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kyllä näin voi tehdä jos haluaa. 
 Eikä kuulu kenellekäänPaitsi vanhoille jäärille, kun ne ei ole ikinä olleet nuoria. 
 Ovat syntyneet vanhoina ja ahkerana. Tehneet aina töitä24/7

- AnonyymiHahhaa tämä nuoriso joka ei osaa tai halua edes hahhahh perata mansikoita tekee kympin arvoisen suorituksen meille ikäihmisille. Miksikö? No saamme nauraa kippurassa näille avuttomille ja se tosiaan lisää elinvuosia hahhaa...oma syynne uusavuttomat että meitä runsas vuotisia riittää täällä Suomenmaassa. - AnonyymiOliko aloittaja nuori 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Oliko aloittaja nuori Ei ole tietoa oliko nuori. Voi olla niin vanha huonosorminen että kantojen poisto on vaikeaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei ole tietoa oliko nuori. Voi olla niin vanha huonosorminen että kantojen poisto on vaikeaa. No olen 1963 syntynyt etten tosiaan nuori, muttei sormissa vielä kankeutta. Autoremppaa ym. teen aika paljon, mutten mitään ämmämaista kantojen nyppimistä tosiaan harrasta... 
 (AP)
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No olen 1963 syntynyt etten tosiaan nuori, muttei sormissa vielä kankeutta. Autoremppaa ym. teen aika paljon, mutten mitään ämmämaista kantojen nyppimistä tosiaan harrasta... 
 (AP)Jätä hyvä ihminen mansikat ostamatta ja syömättä. Äitylin pilalle hemmottelema olet, vaikka vanhanpuoleinen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei ole tietoa oliko nuori. Voi olla niin vanha huonosorminen että kantojen poisto on vaikeaa. Silloin sen ymmärtää mutta tuskin oli vanha tämä aloittaja. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No olen 1963 syntynyt etten tosiaan nuori, muttei sormissa vielä kankeutta. Autoremppaa ym. teen aika paljon, mutten mitään ämmämaista kantojen nyppimistä tosiaan harrasta... 
 (AP)Ai olet mies vai, no senkin vielä tajuan. 
- AnonyymiÄlä tapa itseäsi nauruun vanha ihminen 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jätä hyvä ihminen mansikat ostamatta ja syömättä. Äitylin pilalle hemmottelema olet, vaikka vanhanpuoleinen. Aloittaja sanoi juuri että on paljon muutakin tekemistä. 
 Eikä pidä nyhräämisestä
 Minä olen nainen enkä pidä ompelu töistä enkä mistään käsitöistä .
 Mutta muuten teen paljon töitä.
 Pitäääkö kaikkien suomalaisten tykätä mansikan kantojen poistamisesta.
- AnonyymiMuistakaa vaihtaa Tena riittävän usein 
- AnonyymiJoko on eläkeläinen Tena vaihdettu 
 (AP)Ehkä on parempi, ettet remppaisi edes autoja, kun mansikoiden kantojen nyppiminenkin on kuin tähtitiedettä. 
 Toivottavasti sinulla ei ole autokorjaamoa. Ei meinaan vaikuta luotettavalta. Ymmärrätkö miksi?

- AnonyymiKannat tulevat poimittaessa mukana, ja se olisi liian työlästä alkaa niitä poistamaan. Parempi ja siistimpi ostajankin kannalta on poistaa ne kannat itse, niin tietää ettei niitä ole kukaan kynsin poistanut. - AnonyymiNiin juurikin et hygieeniä et joku niitä repisi!!! Koska mieluumin poimin itse !! Mutta myös säilyvät paremmin!! Mutta niin kauvan kun jaksan!! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Niin juurikin et hygieeniä et joku niitä repisi!!! Koska mieluumin poimin itse !! Mutta myös säilyvät paremmin!! Mutta niin kauvan kun jaksan!! Tiesittekö että viime kesinä on mansikan viljelijät, ainakin pieemmät aloiltaan, tehneet niist mansikoitten kannoista mehua. Siis roskista ja vähän sekaan marjaa ja viisi kuusi euroa litra. Jotkut yksityisetkin mehustaa niit, sokeria vaan niin mikäpä se ei makealta maistuisi. 
- AnonyymiEi niitä pakko ole ottaa poimittaessa mukaan, ne kannat voi jättää varteen. Mutta eikö uusavuton osaa. 

- AnonyymiAloittajaa mukaillen. 
 Tympeää laittaa ruokaa.
 Pitäis sipuli ja valkosipuli kuoria
 Kalassa on ruotoja
 Perunat pitäis kuoria
 Onneksi kaapissa on nuudeleita, nopeaa ja helppoa ja säästyneen ajan käytän tehokkaasti.
 Instagram sit Facebook ja sit X
 Hetken päästä illemmalla
 Hitto kun on taas nälkä
 Oikeasti
 Jos kannat mansikoissa haittaa, rukoilen ensikertaa etten ikinä kaltaiseesi törmää missään livenä
 Toi asenne kantaa mustaa pilvee päänpäällä ja myrkyttää ympäristön ja mikä kusipää syntyis Eurojackpot voiton jälkeen.- AnonyymiVoi voi, kun tuli rouvalle nyt paha mieli....minä en kuule Faceista ja Instoista piittaa pätkän vertaa, mieluummin huollan autoani, kuten ylempänä sanoin. 
 Laitan kyllä itse ruokani ja kuorin raakana perunat, salaatit teen.
 Mutta saithan sinä pikkurouva tuntea hetken omaa moraalista ylemmyyttäsi --- varmaan jaksatkin paremmin sen voimin.
 PARANEMISIA!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Voi voi, kun tuli rouvalle nyt paha mieli....minä en kuule Faceista ja Instoista piittaa pätkän vertaa, mieluummin huollan autoani, kuten ylempänä sanoin. 
 Mutta saithan sinä pikkurouva tuntea hetken omaa moraalista ylemmyyttäsi --- varmaan jaksatkin paremmin sen voimin.
 PARANEMISIA!Mikä PIKKUROUVA??? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mikä PIKKUROUVA??? ylempi 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Voi voi, kun tuli rouvalle nyt paha mieli....minä en kuule Faceista ja Instoista piittaa pätkän vertaa, mieluummin huollan autoani, kuten ylempänä sanoin. 
 PARANEMISIA!Kuin helkkarin huonon auton olet ostanut, vaikka olet niin viisas ja ylevä mielestäsi, jos sitä aina vaan pitää huoltaa? 
- AnonyymiÄlä pienistä hermostu, ota rennosti 
- AnonyymiEt sinä siellä korvessa kehenkään törmää. Kulkeeko postikaan enää syrjäseuduilla 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kuin helkkarin huonon auton olet ostanut, vaikka olet niin viisas ja ylevä mielestäsi, jos sitä aina vaan pitää huoltaa? Jotkut miehet pitävät autojen korjaamisesta 
 Jotkut osaa tämän homman.
 Joillakin ukoilla ei pysy edes ruuvimeisseli kädessä.
 Ne perkaa mieluummin mansikoita, kun vaimo on käskenyt
- AnonyymiEt varmaan törmää kehenkään siellä korvessa. 
 Jos susi tai karhu vastaan lönkyttää
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kuin helkkarin huonon auton olet ostanut, vaikka olet niin viisas ja ylevä mielestäsi, jos sitä aina vaan pitää huoltaa? Ehkäpä aloittaja on automekaanikko. 
 Tiedä vaikka huoltaa sinunkin autosi
- AnonyymiVoi voi. Mansikat huitelee nykyään semmoisissa hinnoissa, että saa ol tyytyväinen, kun tulee kannat mukana. 
 Miksei valiteta hinnoista, miks valitetaan siitä kun joutuu itse irrottamaan kannat? On ollu kuitenkin varaa ostaa ne mansikat, joten turpa kiinni kannoista ja niiden nyppimisestä.
 Kun yksi valittaa siitä kun joutuu nyppimään mansikoista kannat, niin toinen valittaa siitä kun mansikat on liian kalliita ostaa. Ei ole eikä tule enää mitään parin kympin mansikka laatikoita, koska kaikki vaan kallistuu koko ajan, ihan kaikki.

- AnonyymiVoi sua reppanaa.Älä osta niitä mansikoita.Istu kotona. 
- AnonyymiKanta painaa joten tietty se kannattaa mansikkaan jättää. Kantoja pitäisikin myydä eri laarista niitä haluaville. - AnonyymiElionrie kirjoitti:Ei paina itse hedelmälihaan verrattuna juuri mitään. Mansikka ei ole hedelmä 
- Anonyymi kirjoitti:- Mansikka ei ole hedelmä - Syötävää osaa silti kutsutaan kaikkien marjojenkin kohdalla hedelmälihaksi. 
- AnonyymiElionrie kirjoitti:Ei paina itse hedelmälihaan verrattuna juuri mitään. Jos löytyy paalua ostaa mansikoita tonneittain, niin ehkä sitten kantojen yhteispaino näkyy vaa'alla ihan himpun verran. 

- AnonyymiSamoin se, kun perunoihin on jätetty kuoret. Inhottavaa... - AnonyymiJa vielä multakin! Paljonkohan ihmiset kantaa hiekkaa koteihinsa perunoissa vuositasolla. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja vielä multakin! Paljonkohan ihmiset kantaa hiekkaa koteihinsa perunoissa vuositasolla. Miksi leivissä on kuoret. 
 Minä haluan leivät ilman kuoria, kuoret tarttuu tekariiin kiinni. En jaksa kuoria
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja vielä multakin! Paljonkohan ihmiset kantaa hiekkaa koteihinsa perunoissa vuositasolla. Uusissa potuissa ei ole muuta kuin multaa 

- AnonyymiEi kannattomiin mansikoihin voida koskaan mennä. Jo on paha avuttomuus tyypillä, ellei itse voi kantoja vaikka keittiöveitsellä ennen pakastamista poistaa, tai sitten marjoja syödessä. 
 Yhtä hyvin voi narista, miksi perunat, nauriit tai hedelmät myydään kuorillisina.
 sosetie 10- AnonyymiNuo perunat ja hedelmät ovat ihan eri asia...aika yksinkertainen typerys pitää olla , jos niihin vertaa... 
- AnonyymiPottumuussia on pussissa ja pakkasessa myynnissä 
- AnonyymiKun niitä kannattomia on jo myynnissä. 
 Ei niihin tarvitse mennä.
 Ne syödään
- AnonyymiMonet miehet nyhrää mansikoiden kanssa ja muka se on mukavaa puuhaa, eikä uskalla eukolle sanoa että tämä on hölmön hommia 

- AnonyymiPitäisikö äidin pureskellakin ne pullamössöpojalle. Aikuisena sitten opit, että kannan poistaminen saa mansikan mätänemään nopeammin. - AnonyymiMut ku hän kertoi syntyneensä 1964. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mut ku hän kertoi syntyneensä 1964. 1963 
- AnonyymiEikö ne mansikat syödä heti että ei pilaannu 
- AnonyymiAloittaja on kuusikymppinen mies. Liekö äiti enää elosss 
- AnonyymiSehän on keski ikäinen mies. 
 Liekö äiti edes elosss

- AnonyymiMä jätin mansikkalaatikot kauppaan, täysin turha hedelmä jonka ravintoarvo on nolla. - Anonyymi100 g mansikkaa 
 90 g siitä on vettä, 8 g hedelmäsokeria joka lihottaa herkästi. Ripaus jotain kivennäisaineita joita saa halvemmalla vitamiinipillereistä.
- AnonyymiMansikka on marja. 
- Anonyymi kirjoitti:- 100 g mansikkaa 
 90 g siitä on vettä, 8 g hedelmäsokeria joka lihottaa herkästi. Ripaus jotain kivennäisaineita joita saa halvemmalla vitamiinipillereistä.- Antioksidantteja,flafonoidia jolla on todettu olevan vaikutusta ehkäistä Altzheimerin taudin riskiä, ja aitoa C vitm.ja monia eri B vitamiineja, ei sitä purkkivitskut korvaa Kaliumia,kuitua 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:100 g mansikkaa 
 90 g siitä on vettä, 8 g hedelmäsokeria joka lihottaa herkästi. Ripaus jotain kivennäisaineita joita saa halvemmalla vitamiinipillereistä.Jaa että peräti 8 g ? Älä viitsi 
- AnonyymiReininranta kirjoitti:Antioksidantteja,flafonoidia jolla on todettu olevan vaikutusta ehkäistä Altzheimerin taudin riskiä, ja aitoa C vitm.ja monia eri B vitamiineja, ei sitä purkkivitskut korvaa Kaliumia,kuitua Mikään yksittäinen Marja ei estä yhtään mitään sairautta 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mikään yksittäinen Marja ei estä yhtään mitään sairautta Yksi marja ei tietenkään. Syö monta. Hah. 

- AnonyymiOletko tottunut helppoon elämään? Ota palvelija, olet varmaan hyväosainen. - AnonyymiKäytän aikaani haastavampiin hommiin kuin mansikankantojen irrotuksiin. 
- Anonyymi kirjoitti:- Käytän aikaani haastavampiin hommiin kuin mansikankantojen irrotuksiin. - Voi hyvänen aika, on se minuutti pari mansikan kantojen poistoon niin valtava pala vuodesta että kaikki muu aktiviteetti häiriintyy. 
 Oikein sellainen ensimmäisen maailman suuri ongelma. Yöunetkin menevät.
- AnonyymiElionrie kirjoitti:Voi hyvänen aika, on se minuutti pari mansikan kantojen poistoon niin valtava pala vuodesta että kaikki muu aktiviteetti häiriintyy. 
 Oikein sellainen ensimmäisen maailman suuri ongelma. Yöunetkin menevät.Voi älkää nyt hyvä rouva pahoittako sentään mieltänne noin pienistä asioista.... 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Voi älkää nyt hyvä rouva pahoittako sentään mieltänne noin pienistä asioista.... Lopeta tuo älytön lässytys. Taidatkin itse olla se mamselli ja pikkurouva. Miestä ei tippaakaan. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Lopeta tuo älytön lässytys. Taidatkin itse olla se mamselli ja pikkurouva. Miestä ei tippaakaan. Tämä ketju oon täynnä älytöntä lässytystä. 
- AnonyymiElionrie kirjoitti:Voi hyvänen aika, on se minuutti pari mansikan kantojen poistoon niin valtava pala vuodesta että kaikki muu aktiviteetti häiriintyy. 
 Oikein sellainen ensimmäisen maailman suuri ongelma. Yöunetkin menevät.Oikeassa olet, mansikan kannat ovat globaali ongelma 
- Anonyymi kirjoitti:- Voi älkää nyt hyvä rouva pahoittako sentään mieltänne noin pienistä asioista.... - Missasitko sarkasmini? 
 • Urban Dictionary | First World Problems
 https://www.urbandictionary.com/define.php?term=First World Problems
 • "Weird Al Yankovic" – First World Problems
 https://genius.com/Weird-al-yankovic-first-world-problems-lyrics
 https://youtu.be/bwvlbJ0h35A
 https://open.spotify.com/track/740yKLJWt6JI14mthJOIyu?si=30a0a269e49e467e
 No, selittämisessä ainakin yritys hyvä kymmenen...
 Oikein sellainen ensimmäisen maailman suuri ongelma. Yöunetkin menevät.Entäs jos laatikoita on kymmenen. 
 Kyllä välillä jo v.....aa.

- AnonyymiSuomalaiset mansikat ovat surkealaatuisia, vain valkoinen roskaväki niitä popsii. - AnonyymiEi ole vsssarilla varaa mansikoihin 
 Olen semmonen reppana

- Anonyymitääl ois iso mansikkapatukka jota voit imeä saat kermatkin suuhun 
- AnonyymiTekis hyvää muutamille kontata yks talvi juoksuhaudoissa ja hakata poteroa jäuseen maahan. 
 Tietoksi suomen maaperä on jäässä n 200 päivää vuodessa riippuen asioista!- AnonyymiJoo kyllä viime talvenakin tuli pahvin päällä lumella pakkasilmassa vaihdettua auton osia...mutten minä piittaa mansikankantojen kanssa näperrellä. 
 Kissansilittäjät voivat tehdä sen..
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Joo kyllä viime talvenakin tuli pahvin päällä lumella pakkasilmassa vaihdettua auton osia...mutten minä piittaa mansikankantojen kanssa näperrellä. 
 Kissansilittäjät voivat tehdä sen..Minä voin kyhätä itselleni pelikoneen, pitää sen hengissä ja korjata ovatkin itse. Miksi jokin mansikan käsittely on teknologian osaajalle jokin Akilleen kantapää? Naurettavaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minä voin kyhätä itselleni pelikoneen, pitää sen hengissä ja korjata ovatkin itse. Miksi jokin mansikan käsittely on teknologian osaajalle jokin Akilleen kantapää? Naurettavaa. Joo naurettavaa touhua, myyjä voisi nyppiä ne itse jos kerran on kivaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Joo kyllä viime talvenakin tuli pahvin päällä lumella pakkasilmassa vaihdettua auton osia...mutten minä piittaa mansikankantojen kanssa näperrellä. 
 Kissansilittäjät voivat tehdä sen..Oata nyt ihmeessä parempi auto ettei tarvitse sitä rassata ympäri vuoden. 😁 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Oata nyt ihmeessä parempi auto ettei tarvitse sitä rassata ympäri vuoden. 😁 Ja saisi näprätä mansikoiden kanssa vai? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ja saisi näprätä mansikoiden kanssa vai? Mukavaa on mansikoiden näprääminen ja puutarhan hoito se vasta kivaa onkin 
- AnonyymiTehdään näin kun sota on päällä 
 Oletko ollut juoksuhaudoissa viime aikoina
- AnonyymiHarrastatko juoksuhautojen kaivamista. 
 No se on jotain muuta kun mansikat.
 Toivottavasti asut naapurin rajalla
- AnonyymiHarrastatko sinä juoksuhautojen kaivamista. 
 Oho
 Kissansilittäjät voivat tehdä sen..Hyvä asenne. Miehet tekee töitä ja muut askartele mansikoiden kanssa 
- AnonyymiOotko ollu viime aikoina tässä hommassa 

- AnonyymiTakuulla jonkun persun keksintöä että kanta on oltava kun suomen kansallakin on juuret. - AnonyymiMansikan poiminen kantoineen tuottaa Kantamansikan, vrt Kantasuomalainen. 

- AnonyymiNyt ois myynissä valmiiksi syötyjä mansikoita,,ei tarvii poistaa kantoja eikä pureskella - AnonyymiOletko hemaiseva nainen jolla on siveä historia? Vai aisankannattaja? 
- AnonyymiNäin käy kun liikaa mansikoita syö. Niillä on laksatiivi vaikutus 
- AnonyymiKun ostat mansikka smoothien ei tarvitse purra eikä tuhrata 

- AnonyymiKannattomuus vois nostaa entisestään hintaa...tarpeeks kalliita ja maku jossain - Anonyymijaa no nyt tiedetään minkä puolueen edustaja olet. sano oPPOSHITION 

- AnonyymiMiksi poistat kannat? Syö mansikat kantoineen päivineen, saat terveellisiä kuituja. 
- AnonyymiMansikan kannat voi keittää pienessä vesimäärässä. 15 minuttia ja lopputuloksena on hyvän makuinen mehu. 
 Ihan turha vinkua joutavia. Useimmilla meistä on sormet, joilla mansikan kannat saa irroitettua- AnonyymiOnhan ne sormet aika monella, mutta esimerkiksi viestiketjun aloittajalla ei ole ajatuselintä! 
 Joutaisihan tuo itse tilalta toiselle kiertäväksi mansikankantojen poistajaksi, sillä pitkinkös niitä nyt myyntiin menevistä muutamista kymmenistä- ja sadoistatuhansista tuhansista kiloista napsii. Mansikanviljelijöillä ja heidän työntekijöillään kun on paljon muutakin tekemistä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Onhan ne sormet aika monella, mutta esimerkiksi viestiketjun aloittajalla ei ole ajatuselintä! 
 Joutaisihan tuo itse tilalta toiselle kiertäväksi mansikankantojen poistajaksi, sillä pitkinkös niitä nyt myyntiin menevistä muutamista kymmenistä- ja sadoistatuhansista tuhansista kiloista napsii. Mansikanviljelijöillä ja heidän työntekijöillään kun on paljon muutakin tekemistä.Jos sinulle on vaikeaa käsittää niin se mansikka voidaan jo poimimisvaiheessa irrottaa ilman kantaa..hmm 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Onhan ne sormet aika monella, mutta esimerkiksi viestiketjun aloittajalla ei ole ajatuselintä! 
 Joutaisihan tuo itse tilalta toiselle kiertäväksi mansikankantojen poistajaksi, sillä pitkinkös niitä nyt myyntiin menevistä muutamista kymmenistä- ja sadoistatuhansista tuhansista kiloista napsii. Mansikanviljelijöillä ja heidän työntekijöillään kun on paljon muutakin tekemistä.Tarvitaanko ajatteluun elin. Outoo 

- AnonyymiKannat ovat olleet aina paikoillaan! Mitä ihmeen lääkkeitä oot vetäny? Kyllä kaikkea sitä kuuloo kun vanhaks elää. - AnonyymiKannat kattoon 

- AnonyymiKannatuksen vuoksi! 
- AnonyymiMansikan syöjästä tulee kantaa ottava. - AnonyymiKyllä tulee. 
 Mansikoita on pakko syödä jokaisen suomalaisen, se on kansalaisvelvollisuus
 Ja jokainen hoitakoon kantansa itse
 Ei saa velttoilla. Mars pellolle laiskat nuoret ja muut luuserit.
 Näin määrää buumerit

- AnonyymiMinä en viitsi mitään mansikkahilloa kotona keitellä. Minä ostan kaupasta hillopurkin, kun sitä tarvitsen. Eihän kukaan vetele mansikkahilloa joka päisä ja litratolkulla! 
 Jos ostan syömiseksi puoli litraa mansikoita, niin jaksan hyvinkin ottaa tarpeettoman kannan irti ennen sen suuhun tunkemista!- AnonyymiMinulla mies hoitaa kaiken nypräämisen, se tykkää siitä ja se käy myös minulle erittäin hyvin 

- AnonyymiPitäskö vielä kotiin kantaa ja syöttää,avuttomalle:)) 
 Kiesus mitä laiskoja maa kantaa,saa nauraa!!- AnonyymiAloittaja tuntuu olevan aika paljon aikaansaava. 
 Jotkut voivat ottaa mallia.
 Voi tehdä muutakin kun nyhrätä mansikoiden kanssa.
- AnonyymiJoskus tulee päivä, jos saa elää pitkään, että joku robotti mansikoita suuhun työntää 

- AnonyymiAlöittaja taitaa olla suht nuori ja hölmö...Tuo kysymys on todella jotain uskomatonta... - AnonyymiPikkusielu ihmettelee kaikkea...mikä muu sinua pöyristyttää? Koirankakat? 
- AnonyymiJa jotkut ottaa vakavasti kaiken, tiukkapipot 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Pikkusielu ihmettelee kaikkea...mikä muu sinua pöyristyttää? Koirankakat? Kyllä koiran paska on hirveetä kun sen päälle astuu. Ei meinaa lähteä millään pois. Pitää pitkään hangata 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kyllä koiran paska on hirveetä kun sen päälle astuu. Ei meinaa lähteä millään pois. Pitää pitkään hangata En ole aloittaja 

- AnonyymiMansikan kannat ovat myös syötäviä. Miksi ne pitäisi jättää pois. Niistä voi keittää vaikka mehua: 
 "Mehua saa keräämällä viiden kilogramman mansikkalaatikosta mansikankannat kattilaan ja lisäämällä kattilaan kaksi litraa vettä. Makeutukseksi käy 1–1,5 desilitraa sokeria ja ruokalusikallinen vaniljasokeria. Halutessa voi lisätä vielä vajaa puoli desilitraa sitruunanmehua.
 Kun seosta on keittänyt noin vartin, enää tarvitsee vain siivilöidä kannat pois ja jäähdyttää mehu. Mehu on parhaimmillaan kylmänä ja säilyy noin viikon jääkaapissa."- AnonyymiMansikan kantojen on todettu lievittävän turvotusta ja helpottavan nivelkipuja. Niitä voi valmistaa teen tavoin tai lisätä vaikka smoothien sekaan. Vihreän kannan maku muistuttaa etäisesti pinaattia. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mansikan kantojen on todettu lievittävän turvotusta ja helpottavan nivelkipuja. Niitä voi valmistaa teen tavoin tai lisätä vaikka smoothien sekaan. Vihreän kannan maku muistuttaa etäisesti pinaattia. Minä ostan mansikat kantojen vuoksi. Nypin ne talteen heti kassalla, mansikat vien biojätteeseen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Minä ostan mansikat kantojen vuoksi. Nypin ne talteen heti kassalla, mansikat vien biojätteeseen. Juuri noin minäkin teen! 

- AnonyymiAloittajalle...Siksi että sinun pienet hikiset sormet saa toisenlaista liikettä marjoja putsatessa kuin kännykkää näprätessä........vali vali vali vali - AnonyymiMinä en pahemmin kännyköitä harrasta enkä ole somessa. 
 kiintoavaimet ja räikät kädessä auton kanssa lähinnä. Juuri tuossa laitoin pajunoksia pätkiksi jiirisahalla, oli siihen kätevä.
 En piittaa mansikoita näprätä...tiedoksi vain pikkurouvalle.
- AnonyymiKyllä sormia voi käyttää kaikkeen kivaan. 
 Voisi kokeilla muutkin
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kyllä sormia voi käyttää kaikkeen kivaan. 
 Voisi kokeilla muutkinEnkä tarkoita mansikoita enkä vanhaa autoa 
- AnonyymiEhkä autoja korjstessa Voi sormia tarvita, vali vali 

- AnonyymiKyllä olet avuton,älä osta mansikoita. - AnonyymiOsaako moni vali vali kirjoittaja korjata autoja ja jiirisahaa käyttää. 
 Harva edes taitaa tietää mikä on jiirisahaa.
 Sillä ei mansikoita nyhrätä

- AnonyymiKyllä on hyvä elämä jos mansikoiden kannat on ongelma 
- AnonyymiJuuri siksi että mansikoista olisi itse poistettava kannat, en koskaan osta mansikoita... - AnonyymiKerrohan meille se, miksi et koskaan osta mansikoita! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kerrohan meille se, miksi et koskaan osta mansikoita! Ei se voi olla se syy, se kantojen poistaminen, etkö ole rehellinen? 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kerrohan meille se, miksi et koskaan osta mansikoita! Oletko joku mansikka viljelijä , kun yrität väkisin kaikille mansikoita myydä. 
 Ihan kun joku sähkön myyjä

- AnonyymiVähän menee kerätessä kynnen alle tuo mansikka, mutta samaan laatikkoon ..... 
- AnonyymiKannattomana kerätään suoraan pakastukseen esimerkiksi pakkasmarjalle kerättävät marjat, ja silloin koppakohtainen palkkio poimijalle on suurempi kuin kannallisena kerätty koska työ käy hitaammin. Kanta on myös säilyvyyden takaava tekijä. Kukaan ei haluaisi ostaa marjoja jotka alkavat heti päästämään mehunsa pihalle. 
- AnonyymiEt sitten ymmärrä, että mansikka poimitaan katkaisemalla kanta? 
 Poimija ei puristele mansikkaa käsissään vaan katkaisee kannan siististi, muulla tavoin mansikkaa ei voi poimia.- AnonyymiEihän sitä puristella tarvitse, vaan irrotetaan kanta mansikasta joten se jää varren kanssa kasviin. 
 Onko tämä näin vaikeaa käsittää?
 Mutta ostajan pitäisi mielestäsi puristella...miksi?
- AnonyymiTäytyy olla uusavuton, jos ei muulla tavoin osaa poimia .. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Täytyy olla uusavuton, jos ei muulla tavoin osaa poimia .. Ite oot avuton, omalta maaltaan toki saat poimia miten haluat, ammattimaiset poimijat jättävät kannat mansikkaan, monestakin hyvästä syystä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ite oot avuton, omalta maaltaan toki saat poimia miten haluat, ammattimaiset poimijat jättävät kannat mansikkaan, monestakin hyvästä syystä. Voivat ammattipoimijat poistaa kannan poimittaessa, mutta se on työläämpää. Riippuu siitä mihin mansikka on menossa, poimitaanko kannallisena vai kannattomana! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Täytyy olla uusavuton, jos ei muulla tavoin osaa poimia .. Jokainen pomii tavallaan. 

- AnonyymiLidlistä saa perattuja pakastemansikoita noin 3€ kilo, eikä tarvi itse pakastaa. - AnonyymiSäästä rahaa kun ei tarvitse itse pakastaa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Säästä rahaa kun ei tarvitse itse pakastaa Käyppä hakemassa 3€ :lla pakastemansikoita Lidlistä ja punnitse ne! 
 Ei sinulla taida pakastinta olla? Jos on, et osaa sitä käyttää?
 Mitä sinulla siellä on? Jos edes on sitä pakastinta!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Käyppä hakemassa 3€ :lla pakastemansikoita Lidlistä ja punnitse ne! 
 Ei sinulla taida pakastinta olla? Jos on, et osaa sitä käyttää?
 Mitä sinulla siellä on? Jos edes on sitä pakastinta!Mulla on pakkasessa mustaherukkaa, puolukkaa, mansikoita mustikoita, lakkoja. Kuha ja haukifilettä 
 Hirven lihaa. Kanalintuja, sorsia
 Jäniksen lihaa.
 5 arkkua täynnä syksyllä

- AnonyymiNo jo on sekin vaikeaa. 
- AnonyymiMansikan voi toki syödä kantoineen, niin ei tarvi perata. - AnonyymiJa kun suuhun laittaa, vetää kannan pois suusta ja sylkäsee lattialle. Ei tarvitse kantaa poistaa erikseen 

- AnonyymiEi jumal...ta näitä tyhjäpäitä. Jaksat sentään hakea ne mansikat, vai toiko robotti? - AnonyymiRobotti on kyllä hyvä keksintö ruuan kotiin saamisessa 

- AnonyymiOliko hinta kohdallaan? 
- AnonyymiKyllä taas on saanut nauraa!! 
- AnonyymiVoi tsiisus ei voi olla totta! Tämän täytyy olla joku trolli tai super uus avuton! - AnonyymiEi kuule ole kärsivällisyyttä tuohon näpertelyyn....kivaa jos sulla on. 
 Oon tärkeämpiäkin hommia. Usko pois.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei kuule ole kärsivällisyyttä tuohon näpertelyyn....kivaa jos sulla on. 
 Oon tärkeämpiäkin hommia. Usko pois.Riittääkö sinulla sitten kärsivällisyyttä syömiseenkään, älypää? En usko että sinulla on mitää tärkeää tekemistä, kohan yrität päteä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei kuule ole kärsivällisyyttä tuohon näpertelyyn....kivaa jos sulla on. 
 Oon tärkeämpiäkin hommia. Usko pois.Mikä on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen, kerro nyt ihmeessä!!!! 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mikä on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen, kerro nyt ihmeessä!!!! Kai nyt maailmassa ei mansikat ole tärkeää 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mikä on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen, kerro nyt ihmeessä!!!! Onko mansikoiden pakastaminen tärkeää. 
 Kuinka moni suomalainen pakastaa mansikoita.
 On paljon muutakin tärkeämpää
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mikä on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen, kerro nyt ihmeessä!!!! Voi vaikka maata riippukeinussa ja kuunnella lintujen ääniä 

- AnonyymiMansikkapellolla pentuna meni sormet haavoille kun piti kynsiä näitä irti kantoineen. Se oli hankalaa kun kypsät meinasi tippua muutenkin. Mutta ei saanut poimia ilman kantaa. Myytäviin piti jättää kanta. Kestää paremmin säilytystä ja kuljetusta. - AnonyymiHyvä kommentti. Asiaa 

- AnonyymiVoi laiskuuden perikuva! 
 Voiko ihminen enää laisemmaksi tulla?- AnonyymiNo kun tyhmä olet, niin et käsitä että ihminen harrastaa mielekkäämpää ja tärkeämpää tekemistä kuin mansujen nyppiminen. 
 Onko vaikeaa pojulle?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No kun tyhmä olet, niin et käsitä että ihminen harrastaa mielekkäämpää ja tärkeämpää tekemistä kuin mansujen nyppiminen. 
 Onko vaikeaa pojulle?Mitään tärkeää ei sellainen harrasta jos ei kärsivällisyyttä ole mansikan putsaamisen vertaa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Mitään tärkeää ei sellainen harrasta jos ei kärsivällisyyttä ole mansikan putsaamisen vertaa. Voi harrastaa puutarhan hoitoa 
- AnonyymiKyllä voi. Voi olla ostamatta mansikoita kokonaan 
- AnonyymiEi voi voi voi 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Voi harrastaa puutarhan hoitoa Ilkka Kanerva harrasti puutarhanhoitoa 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:No kun tyhmä olet, niin et käsitä että ihminen harrastaa mielekkäämpää ja tärkeämpää tekemistä kuin mansujen nyppiminen. 
 Onko vaikeaa pojulle?Ei kai mansikan kantojen poistaminen ole harrastus. Kesä on kerran vuodessa vaan. 
 Mitä harrastaa muu aika
 Onko vaikeaa pojulle?Ne eivät ole mitään "mansuja"! 
 Kyllä ihmisen voi itsestään tosi tyhmän tehdä!
 Kerro meille kaikille, mikä on mielestäsi mielekkäämpi harrastus tai tärkeämpi tekeminen KUIN MANSIKOIDEN POIMINTA silloin kun ne ovat kypsiä!
 Eikö tule mitään mieleen?
- AnonyymiIhmisillä on paljon tärkeämpää tekemistä kun mansikan kannat 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ne eivät ole mitään "mansuja"! 
 Kerro meille kaikille, mikä on mielestäsi mielekkäämpi harrastus tai tärkeämpi tekeminen KUIN MANSIKOIDEN POIMINTA silloin kun ne ovat kypsiä!
 Eikö tule mitään mieleen?No esimerkiksi kalastus on tärkeämpi ja mukavampaa kun mansikat 
 Eikö tule mitään mieleen?Ei kaikki halua mansikoita 
 Eikö tule mitään mieleen?Esimerkiksi tyynellä järvellä jigittäminen on paljon tärkeämpää ja mukavampaa, onpa mansikat kypsiä tai ei. 
 Kaikki eivät ole kiinnostuneita mansikoita eikä mustikoista.
 Tämä on minun mielipide
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Esimerkiksi tyynellä järvellä jigittäminen on paljon tärkeämpää ja mukavampaa, onpa mansikat kypsiä tai ei. 
 Kaikki eivät ole kiinnostuneita mansikoita eikä mustikoista.
 Tämä on minun mielipideJa kun järveltä nappaa pari kuhaa ja ne grillissä pyöräyttää uusien pottujen kaveriksi. Se on avot. 
 Kuhafile maksaa yli 50 euroa kilo kaupan kala tiskillä. Ja pakaste mansikka muutaman kympin, ja niitä saa ympäri vuoden.
 Kyllä se vaan niin on, että jigittäminen on tärkeämpää kuin mansikoiden pakastaminen.
 Ja on laiskuus huipussaan, mutta on sen arvoista
 Eikö tule mitään mieleen?Älä vöyhötä. 
 Kyllä ihmisillä on paljon muutakin kun mansikat vaikka olisi mikä mansikka aika.
 Oletko viljelijä.
 Eikä mansikoiden pakastaminen ja poiminta ole mikään harrastus.
 Eikä kaikki halua poimia mansikoita.
 Lopeta vöyhötys mansikka friikki

- AnonyymiMinä kuorin kaupassa panaanit ja sitten laitan vaakaan. - AnonyymiEnsinnäkin ne ovat banaaneja ja sinä et niitä edes osta, koska olet rahaton luuseri? 
- AnonyymiJa minä laitan housuun. 
 Kassa neiti vilkaisee ja flirttaa
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ensinnäkin ne ovat banaaneja ja sinä et niitä edes osta, koska olet rahaton luuseri? Minä ostan panaaneja - ja litteroin ajatukseni ihan miten haluan. 

- AnonyymiYmmärrätkö, että jos niistä otetaan kannat pois ne ei kovin pitkään säily. - AnonyymiONKO tuo jo 50. kerta kun säilyvyydestä mainitaan...? Oletko lainkaan lukenut ketjua, rouva? 

- AnonyymiMeillä on mansikkaa, vähän liikaakin. Kun jätetään kannat kaksi tarkoitusta. 1.säilyvyys 2. koristen, suuri osa haluaa jättää kannan näkyviin mm kakkuihin. kantahan on syötävää, ei sitä tarvitse poista. 
- AnonyymiElokapina jengille töitä 
- AnonyymiLaatu säilyy parempana kun pakastaa kantoineen. 
 Sitten raaputtaa puukolla kun ottaa pakkasesta.
 Ei tarvi esim. sokeria lainkaan, ja säilyvät parempana kakussa ja muussa.- AnonyymiEi sokeria, se on oikein! 

- AnonyymiMansikat on niin kalliita että en pysty niitä ostamaan. Vois itse kannat poistaa - AnonyymiSe on totta, että hinta on todella korkea. Tai vaikea sanoa, ei se viljelykään ilmaista ole? 

- AnonyymiJoihinkin laatuihin ne jätetään poimittaessa, joihinkin ei. 
 Kysy myyjältä.Poimijatkaan ei tiedä miksi ne jätetään.Onhan se yhtä veetä poistaa niitä kun tekisi mieli napostella ne.- AnonyymiAvaaja lisää: 
 Syödään kaikki
 Niin mansikat, kuin kannatkin
 poimijat ja myyjätkin
 Siinä sivussa ratkaisu myös ilmaston ongelmiin kun saa syödä naapurin

- AnonyymiOnko aloittaja noin laiska?Hei älä syö mansikoita jos noin vaikeeta on putsata. - AnonyymiJotkut on laiskoja toisten mielestä, jotkut taas toisten mielestä eivät ole 
- AnonyymiOletko itse olevasi ahkera. Jospa se on sinun oma mielipide. 
 Voit kysyä joltain muulta. Oletko naapurin mielestä ahkera

- AnonyymiFirma saa tietenkin enemmän rahaa, kun myy myös kannat. Samasta syystä esim. kaupan ananaksissa ja kanankoivissa on valtava biojäte kyydissä, ja tyhmä asiakas maksaa. 
- AnonyymiToki torilta olisi mukava ostaa myös kannattomia mansikoita, ei tarvitsisi kantoja suusta töpeksiä torille. 
 Se on öklöä
- AnonyymiPettweei Orpo halveksiii sotaveteeaaneja muitakin kuiolleita ihmisiä.... hän kusee jja kakkii hausoille on sama kuin jos ei esim pääse isän haurtjaisiin kpyhänä... 
- Anonyymijooo tähän on Peyyerin hallituksen säästötoimet pakottaneet: hiusain sankarihaudoilta voi ottaa omaan käytttöön haurakiciä muokkaa vain nimiä. 
 Näin petteri Irposta tuli Design-Valtanunnan säästä petturi.
- Anonyymimitähän pillun-järkeä on jotain luuseri-sankarihautojakin suojella Vihreän puoeen nimissäkin kierrätykseen haurakivet. 
 Ha nubö ikeb dujtaatrtieu hija ruwdöb jaujeb
- AnonyymiTuollaseksi sitä näköjään tulee, kun kaikki on saatu valmiina eteen. 
 Säälittävä ressukka, peukalo keskellä kämmentä.
 Aloitus on niin typerä, ettei moista ole vielä kuultukkaan.
 Ps. Tiedäthän, että kanamunatkin saa jo pullossa valmiiksi rikottuina? Nekin on niin hankalia ja liian vaikeita rikkoa se kuori itse.- AnonyymiJa höpö höpö , kun on tiukka pipoista porukkaa. 
 Aloittaja oli auton asentaja ja kaikki ukot jotka kommentoi ovat eukon käskyn alla.
 Pakolla mansikoita nyhrää.
 Itse et ymmärrä autoista mitään.
 Mutta mansikka harrastus on vuoden ympäri mukavaa.
- AnonyymiHyvä juttu että käytät tämmösiä munia. 
 Oletpa laiska. Miten voit olla noin laiska ja saamaton
- AnonyymiMunamies. Kuori itse munasi, äläkä osta valmiiksi kuorittuja 

- AnonyymiJätä ostamatta jos olet noin laiska. - AnonyymiKukaan ei sinun käskystä tee mitään. 
 Oletko kännissä

- AnonyymiHurraa, on saatu mansikat pakkaseen. 
 Se oli Suomen tämän kesän tavoite.
 Saatiin olympia mitalit
- AnonyymiKirsikoissa ja mansikoissa on ehkä kanta siksi, että se säilyy paremmin. Jos kannan poistaa ennen aikojaan, jää bakteereja keräävää aluetta esille (voi jäädä myös kolo) ja se voi ehkä pilaantua herkemmin. Siltä ainakin tuntuu. Jospa mansikka saa kannasta vielä jotain suojaa. Ravinnon saannista en tiedä tai nesteiden, miten se tulee marjaan. 
- AnonyymiJotkut ovat maailman ahkerampia ihmisiä. 
 Ja heti alkaa nuorten haukkuminen, se on nykyään tavallista.
 Jopa vaippahousu vanhuksetkin haukkuu nuoria mt ongelmaisiksi. Törkeää
- AnonyymiHyvä aloitus. Kiitos. 
 Sait kyllä paljon kuraa niskaan. Valitettavasti
- AnonyymiMiksikö on manshikoissa kanta paikallaan? 
 Vaihtoehtoja on 2, koska kantasuomalaiset haluavat niiden olevan paikallaan tai koska marjakapitalisti haluaa myydä marjojen yber-kilohintaan vähemmän marjoja enemmän kantoja.
- Anonyymitai- miks tehään vehnästä koukeromaisia makaroonei. 
 Ennen niit oli yleisesti.
 Rakas äiskämmä keitti ison kattilallisen makaroonivelliä. Hen laittoi siihen hiukan suurusta. Mielisafkaa se oli /erämaan kakaroolle.
- AnonyymiOlet ostanut jotain eilisiä ylijäämähalpiksia. Kyllä meille haettiin 25kg puhdistettuja 500g pusseihin pakattuja valmiiksi pakastettuja mansikoita. 
- AnonyymiKiitos alottajalle ihku hauskasta aiheesta. Itse en osta liioon mansikoita. Oikea syykin löytyy. Kieleni tulee kipeäksi kesän herkusta. Kai niissä joku happo ärsyttää suutani. Mitta ei hätiä mitiä,mustikoita syön paljon ja pian pääsen keräämään niitä... 
- AnonyymiVoiko joku olla noin tyhmä ? Ymmärrätkö että mansikka pilaantuu melko nopeasti ja vielä nopeammin ilman kantaa. Vähän sama kuin kukkakaalista tai kaalista pitäisi poistaa kanta. - AnonyymiOho. En tiennyt , hyvä juttu että kerroit. 
 Nyt tiedän tämän elämää suuremman asian.
 Ja kannatan

- AnonyymiValtaosa suomalaisista mansikan taimista tuodaan ulkomailta, uutisoi Maaseudun Tulevaisuus lehti tänään. 
 Siinä on suomalainen mansikka kanta . Tähän loppui minulta kantojen näprääminen- AnonyymiNäin meillä valehdellaan. Myynnissä muka suomalaisia mansikoita. 
 Missähän paskassa on ulkomailla taimet kasvatettu.
 Ei ole ihme että mansikoiden hinta hipoo pilviä, kun ulkomailta taimet tuodaan.
 Huiputusta koko SUOMALAINEN mansikka 🍓
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Näin meillä valehdellaan. Myynnissä muka suomalaisia mansikoita. 
 Missähän paskassa on ulkomailla taimet kasvatettu.
 Ei ole ihme että mansikoiden hinta hipoo pilviä, kun ulkomailta taimet tuodaan.
 Huiputusta koko SUOMALAINEN mansikka 🍓Voiko näin tyhmiä ihmisiä olla. :D 

- AnonyymiMulla ei vielä tuossa koskaan ongelmaa, en ole koskaan ostanut tuollaisia mansikoita. En tosin muunlaisiakaan, joskus taannoin vain valmiina hillona. 
- AnonyymiVaihtoehtoja on nyt kaksi ensimmäinen ehkä epätodennnäköisin on se,että ne kannat jätetään sen takia että vihreät eivät halua mansikoiden kärsivän kun ne nypitään pois tai toinen vaihtoehto on se,että mansikoiden kauppiaat saavat enenmmän liksaa kun mansikoita myydään kantoineen eli litrahinta nousee 
- AnonyymiRiistohinta mansikoilla ostan kohta lakkaa. - AnonyymiKeski- Euroopasta tuodaan taimet. Ei ole kotimaan mansikoita 

- AnonyymiHaluaisitko, että sulle myytäisiin sellaista mansikkasuttua, joksi ne menisivät ilman kantaa ja mehut pihalla? Ja mansikat kuuluu noukkia kantoineen, ei ole iso vaiva, jos on näppärät sormet 
 Itse juuri eräänä päivänä putsasin 5 kg
 ja mä olen 79.
- AnonyymiLuuletko että ne alkaisivat niitä poistamaan? Hinta olisi ainakin tuplat 
- AnonyymiJokuhan voisi pureskellakin puolestasi mansikat valmiiksi niin säästyisit siltäkin vaivalta. 
- AnonyymiNyt tuli vastaan tolloista tolloin. 
- AnonyymiNe pitää olla jo poimittaessa ettei mansikat mätäne! 
- AnonyymiMinä perkaan kannat ilmatteksi jos saan syödä samalla niitä mansikoita niin paljon kuin jaksan.. 
- Mielestäni pelikortteihin pitäis saaha varret; helpottais pelaamista :( 
- AnonyymiYhtä tyhmästi voisi kysyä,miksi mansikat ei ole muovipussissa? 
- AnonyymiParasta kun syö kesällä parikymmentä litraa eikä säilö ollenkaan. Kaupastaa saa paremmin, nopeammin pakastettuja suomalaisia mansikoita halvemmalla jos jotain kiinnostaa? 
- AnonyymiSäilyvät kuljetuksessa paremmin. Etkö ole tiennyt? - AnonyymiTämä oli ensimäinen hallitus joka nosti omalla tavallaan marjojen ja kasvisten hintaa 75% vedoten yhteiseen etuun.... 

- AnonyymiVoihan ne mansikat syödä kantoineen päivineen, ei ne kannat miltään maistu. 
- AnonyymiItse keräsin aikoinaan isäni mansikkamaalta mansikoita siten että pyöräytin ne kannat ois ja ne jäivät siihen mansikan varteen kiinni. 
 Isäni sanoi ettei niin saa tehdä kun se kanta alkaa homehtumaan ja se home leviää sitten muihinkin marjoihin.
 Eli mansikka pitää poikia kantoineen.
 Jos halutaan kannat pois tulee ne sitten erikseen poistaa eli käsitellä yhden ylimääräisen kerran.
 No jos jollakin on rahaa maksaa tuon 60€ lisäksi 30€ kantojen poistosta niin kai se käy joillekkin myyjille.
- AnonyymiMiksi mansikat yleensä on laatikossa, menkää itse poimimaan, niin tiedätte sitten kannoista. - AnonyymiOnneksi mansikka sato on vaan muutaman viikon. 
 Loppu ajan vuodesta saa harrastaa muuta kuin mansikoiden kantoja.
 Mitä olisi elämä jos koko vuosi olisi mansikoita saatavilla. Huh huh

- AnonyymiEn ota kantaa. 
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset768584
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905937
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1034806
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut483935
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään293856
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi743821
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät453672
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133070
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k572879
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral982849