Vuosia jatkuva yksinäisyys on tehnyt sen, ettei saa oikeen mitään aikaan. Ei yksin innosta lähteä vaikkapa festareille, reissuun ym. Elämä menee vain hukkaan kotona jurottamalla kaiket päivät.
Yksinäisyys passivoi
15
389
Vastaukset
- Anonyymi
Yksinäisyys vai yksin aina olo tekemättä mitään? Enemmän tuli mieleen aloituksesta, ettet koe yksinäisyyttä vaan olet vaan elellyt yksin, passivoitunut, pitkäaikaistyötön/-sairas, ja yksin on hankala mihinkään edes lähteä, kun ei ole mitään pakottavaa tarvetta.
Eikä yksinäisyydessä ole mitään halveksuttavaa, en siksi kysellyt. En vain lukenut rivien välistä mitään surua muusta kuin siitä, ettei ole ketään, kenen kanssa tehdä jotain silloin, kun itseä kiinnostaisi tai haluaisi jonnekin mennä, jos edes haluaa muuta kuin hetkellisesti. Itse olen lähifestareilla ja viereisen kaupungin keikoilla käynyt yksin, kunhan aina on kotiin helpolla yöksi päässyt. Ja musiikin takia olen noihin mennyt, ihmisvirtoja inhoan.
Mene joskus yksin jonnekin tapahtumaan, mikä kiinnostaa, sieltä voi löytyä juttuseuraa tai muita samassa tilanteessa olevia kuin sinäkin, aika moni käy muuten keikoilla yksin.- Anonyymi
En. Viimeksi sain seuraajia, jotka seuraavat vieläkin ja aiheuttavat tosi ikäviä tunteita. Parempi pysyä poissa, jos lopettaisivat joskus edes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En. Viimeksi sain seuraajia, jotka seuraavat vieläkin ja aiheuttavat tosi ikäviä tunteita. Parempi pysyä poissa, jos lopettaisivat joskus edes.
Mitään ei pitäisi kirjotella tänne tai puhua muille ihmisille. Kohta ovat täällä myös ja ei kun säikäyttävät lisää.
- Anonyymi
Monesti olen mennyt yksin festareille. Aina siellä on seuraa löytynyt, ei ole tarvinnut yksin olla.
- Anonyymi
Olinkohan jostain lukevinani, että yksinäisyyteen liittyy monesti myös kohonnut riski dementiaan.
- Anonyymi
Olen lukenut ihan samaa, että voi vaikuttaa muistiin.
Eikä ole vaikeaa ymmärtää, että se voi hyvinkin pitää paikkaansa.
Pystyn hieman samaistumaan aloittajaan, koska olen itse saman tyyppisessä tilanteessa.
Aiemmin liikuin paljon yksin eri paikoissa, mutta viimeisten vuosien myötä se on vähentynyt.
Tiedän, että juttuseuraa saa, kun menee vain juttelemaan. Mutta se yksin lähteminenkin tuntuu vaan joskus jotenkin typerältä.
Ennen mietin, etten ole yksinäinen, olin vain paljon yksin ( kotona ). Ajan myötä olen tullut miettineeksi, että nykyään taidan olla jopa aika yksinäinen.
Muistista vielä sen verran, kun aloin olemaan paljon kotona, eikä päivisin oikein tapahtunut mitään, ei tullut enää käytyä niin paljon missään, niin kuvittelin, että jotkut tapahtumat ja menemiset muistaisi paremmin, juurikin siitä syystä kun ei paljon tapahdu.
Kävikin juuri päinvastoin, en tahdo muistaa menemisiäni, milloin olin jossain tapahtumassa, tai mitä tapahtui esim. viime viikolla, sekä yleensäkin ajallinen muisti on mennyt huonoksi, mitä milloinkin tapahtui, milloin olin missäkin, että onko siitä viikko vai kaksi. Tai jokin juttu mikä on ollut, en muista oliko se viime vuonna vai edellisenä, vaiko vielä sitä edellisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen lukenut ihan samaa, että voi vaikuttaa muistiin.
Eikä ole vaikeaa ymmärtää, että se voi hyvinkin pitää paikkaansa.
Pystyn hieman samaistumaan aloittajaan, koska olen itse saman tyyppisessä tilanteessa.
Aiemmin liikuin paljon yksin eri paikoissa, mutta viimeisten vuosien myötä se on vähentynyt.
Tiedän, että juttuseuraa saa, kun menee vain juttelemaan. Mutta se yksin lähteminenkin tuntuu vaan joskus jotenkin typerältä.
Ennen mietin, etten ole yksinäinen, olin vain paljon yksin ( kotona ). Ajan myötä olen tullut miettineeksi, että nykyään taidan olla jopa aika yksinäinen.
Muistista vielä sen verran, kun aloin olemaan paljon kotona, eikä päivisin oikein tapahtunut mitään, ei tullut enää käytyä niin paljon missään, niin kuvittelin, että jotkut tapahtumat ja menemiset muistaisi paremmin, juurikin siitä syystä kun ei paljon tapahdu.
Kävikin juuri päinvastoin, en tahdo muistaa menemisiäni, milloin olin jossain tapahtumassa, tai mitä tapahtui esim. viime viikolla, sekä yleensäkin ajallinen muisti on mennyt huonoksi, mitä milloinkin tapahtui, milloin olin missäkin, että onko siitä viikko vai kaksi. Tai jokin juttu mikä on ollut, en muista oliko se viime vuonna vai edellisenä, vaiko vielä sitä edellisenä.Olitko jollain lääkityksellä? Yksinäisyys ei yleensä aiheuta kuvaamaasi, vaan jokin sairaus hoitoineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olitko jollain lääkityksellä? Yksinäisyys ei yleensä aiheuta kuvaamaasi, vaan jokin sairaus hoitoineen.
Takavuosina söin valtavat määrät erilaisia psyyken lääkkeitä pitkän aikaa. En yhtään ihmettelisi, jos vaikka niistä olisi jäänyt haittaa muistille.
Psyyke nykyään ok, mutta muisti ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takavuosina söin valtavat määrät erilaisia psyyken lääkkeitä pitkän aikaa. En yhtään ihmettelisi, jos vaikka niistä olisi jäänyt haittaa muistille.
Psyyke nykyään ok, mutta muisti ei.Mä sain ainakin muistihaittaa. Sain muistia hiukan kuntoutettua, mutta tiettyjä ongelmia on jäänyt. Tosin ehdin sairastaa (ja syödä lääkkeitä) jo kymmenen vuotta, ennen kuin niitä muistiongelmia alkoi tulla. Ja samoihin aikoihin alkoi sitten ne maniajaksot ensin lievempänä, sitten pahempana. On perseestä tää elämä taas.
- Anonyymi
Kommentoidessa olisi varmaan hyvä myös kertoa, miksi on ollut vuosia yksin ja sen yksin olon lamaava.
- Anonyymi
Kumpikohan oli ensin, yksinäisyys vai passiivisuus?
Passiivinen jää yksin, aktiivinen ei.- Anonyymi
Aktiivinen voi jäädä yksin, kun tulee liikuntarajoitteita, jokin sairaus, tms.
Aktiiviselle on todella hankala tilanne, kun joutuu luopumaan aktiivisuudesta itsestä riippumattomista syistä.
Turhaa ensimmäisenä väittää ihmisen olevan passiivinen, kun ei tiedä taustoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktiivinen voi jäädä yksin, kun tulee liikuntarajoitteita, jokin sairaus, tms.
Aktiiviselle on todella hankala tilanne, kun joutuu luopumaan aktiivisuudesta itsestä riippumattomista syistä.
Turhaa ensimmäisenä väittää ihmisen olevan passiivinen, kun ei tiedä taustoja.Aktiivisestakin ihmisestä voi tulla yksinäinen, mutta on turvallista olettaa että aktiivinen ihminen etsiin aktiivisest ulospääsyä ja erilaisia ratkaisuja omaan yksinäisyyteensä, kun passiivinen ihminen jää vain voivottelemaan elämäntilannettaan, vaikka se ei olisi edes niin paha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktiivisestakin ihmisestä voi tulla yksinäinen, mutta on turvallista olettaa että aktiivinen ihminen etsiin aktiivisest ulospääsyä ja erilaisia ratkaisuja omaan yksinäisyyteensä, kun passiivinen ihminen jää vain voivottelemaan elämäntilannettaan, vaikka se ei olisi edes niin paha.
Tietenkin sitä etsii ratkaisuja, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.
Nykyään ihmiset eivät käy toistensa luona enää kyläilemässä kuten aiemmin. Yleensä on tavattava jossain muualla, baarissa, tms.
Liikuntarajoitteisuus estää menemisen milloin minnekin, kaverit eivät pidä enää yhteyttä, jos ei pääse minnekään lähtemään, mihinkään yhteiseen osallistumaan. Pitävät yhteyttä sellaisten kanssa, jotka pystyvät toimimaan, tekemään yhteisiä asioita, menemään jonnekin, jne.
Ok, onhan olemassa tämä ylellisyys, internet, somet ym. mutta ei se korvaa sosiaalista elämää, siinä ei tapaa ihmisiä kasvoista kasvoihin. Ehkä nykynuoret/nuoremmat ovat tyytyväisiä pelkkiin somessa tapahtuviin yhteydenpitoihin, koska se on nykyaikaa. Kuitenkin jo kauan ennen älylaiteaikaa eläneenä sitä kaipaa muutakin, ihmiskontakteja.
Ja joillain tilanne voi olla niinkin paha, ettei enää voi muuta kuin voivotella.
- Anonyymi
Kyllä. Myös pässi voi. Mä syntysin neuro-erilaisena tyyppinä.
Lähin korvesta Intin käytyäni etsimään duunia Suomenlahen rantakylistä. Samana päivänä pääsin ranta-sekatöihin.
Purettiin ja lastattiin laivoi. Työnantajan vuokratiloissa asuttiin, välillä remuttiinkin.
Vasta elakevuosina mun vain apukoulujakäyneen jätkä-basillin täytyi alkaa kirjastosta opiskelemaan, kuka mie oikein olen.
Laajan lehtiartikkelin ansiista laitoin Jyväskylän Autismikeskukselle kirjelmän tätä kysyen.
Joutusin tilaamaan kalliin professori-vastaanoton maalikylään.
- Kyllä. Kaikki viittaa Asperger- johonkin?
Heillä on kaalinpiuhat hiukan toisin kytketty kuin kantaväestöllä.
Enimmät päiväni olen viettänyt yksinäisyydessä. Vähemmän niitä on edessäpäin.
Naislääkäri antoi kokeeksi olla 100 päivää ilman alkoholii. Tulla sitten kertomaan miten on mennyt.
- Ok, minä, sille.
Tuosta on jo yli 2 vuotta. Maapallolla on paljon yksinäisiä ihmisiä. Pidetään meillekin joskus yläpeukkuja.
. tkl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882