Jos annat, niin annatko myös Suomessa? Miksi ylipäätään EU-alueella pitäisi antaa tippiä, koska hinnat pitävät sisällään tarjoilupalkkion?
Annatko tippiä ulkomailla?
14
182
Vastaukset
- Anonyymi
Kolikot annan pitää. Eli jos lasku on vaikka 86 euroa, niin heitän siihen 90 euroa ja lähden meneen.
Suomessa en anna, koska täällä tippi on leivottu mukaan hintoihin.- Anonyymi
Koko EU:n alueella tarjoilu on hinnassa mukana. Tipatkaa siis Suomessakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko EU:n alueella tarjoilu on hinnassa mukana. Tipatkaa siis Suomessakin.
Ei ole. Vain Suomessa on tippi myyntihinnoissa. Jo Virossa pitää antaa tippiä, jos ei halua murhaavia katseita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Vain Suomessa on tippi myyntihinnoissa. Jo Virossa pitää antaa tippiä, jos ei halua murhaavia katseita.
Kannattaa perehtyä asiaan, koska olet väärässä. Pääsääntöisesti EU:ssa maksat laskussasi sen tarjoiulupalkkion.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa perehtyä asiaan, koska olet väärässä. Pääsääntöisesti EU:ssa maksat laskussasi sen tarjoiulupalkkion.
Olen oikeassa, ja kierrellyt käytänössä kaikki EU-valtiot Maltaa lukuun ottamatta.
Tipittömyys on suomalainen erikoisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen oikeassa, ja kierrellyt käytänössä kaikki EU-valtiot Maltaa lukuun ottamatta.
Tipittömyys on suomalainen erikoisuus.Juu niissä maissa on tapana jättää tippiä, mutta silti maksat laskussasi sen tarjoilun EU-alueella. 🤣
- Anonyymi
En anna tippiä missään,enkä kellekkään!Suomessa jätän astiat pöytään enkä kantele niitä hyllyihin.ihme kerjäämistä nämä tipit?saahan ne palkankin.
- Anonyymi
Ulkomailla eivät saa palkkaa. Hinta sisältää vain ruoan osuuden. Varsinainen palkka kertyy tipeistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomailla eivät saa palkkaa. Hinta sisältää vain ruoan osuuden. Varsinainen palkka kertyy tipeistä.
Joo mm. USA:ssa, mutta ei EU:ssa. Monessa EU-maassa se on jäänne menneisyydestä ja siksi sanotaankin, että "on tapana jättää tippiä".
- Anonyymi
Tippi kuuluu vain jenkkeihin missä heidän palkkansa tulee rippeistä.
- Anonyymi
Ravintoloissa saattaa olla kyltti ”Pourboire interdit”, mikä kieltää tipin antamisen.
https://www.rantapallo.fi/matkavinkit/nain-annat-tippia-matkallasi/ Kyllä annan varsinkin jenkeissä. Siellä tippi on tarjoilijan palkka ja sosiaaliturva.
- Anonyymi
Ai eikö ulkomailla makseta palkkaa tarjoilijoille Suomessa en todellakaan laita mitään hiluja pöydälle joskus Kreikassa jätin kun en niitä tarvinnut Ravintoloissa on Hinnastot ei niihin mitään tipit kuulu ei missään muuallakaan anneta tippejä vai annatko jos vaihdatat renkaan niin tippiä taikka putki mies tulee käymään annatko tippiä
- Anonyymi
Te joilla on varaa noinkin paljon matkustella, ja vielä miettiä paljonko antaa tippiä, niin te saisitte muuttaa suomesta vaikka helvetiaan.
Se on muuten sveitsi.
Mutta Suomessa ei teitä tarvita, ulos maasta tuollaiset ökyt.
Tämä on köyhien ihmisten maa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271326
- 1001023
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25937Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat300823- 98780
- 37683
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55633Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603