Annatko tippiä ulkomailla?

Anonyymi-ap

Jos annat, niin annatko myös Suomessa? Miksi ylipäätään EU-alueella pitäisi antaa tippiä, koska hinnat pitävät sisällään tarjoilupalkkion?

14

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kolikot annan pitää. Eli jos lasku on vaikka 86 euroa, niin heitän siihen 90 euroa ja lähden meneen.

      Suomessa en anna, koska täällä tippi on leivottu mukaan hintoihin.

      • Anonyymi

        Koko EU:n alueella tarjoilu on hinnassa mukana. Tipatkaa siis Suomessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko EU:n alueella tarjoilu on hinnassa mukana. Tipatkaa siis Suomessakin.

        Ei ole. Vain Suomessa on tippi myyntihinnoissa. Jo Virossa pitää antaa tippiä, jos ei halua murhaavia katseita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Vain Suomessa on tippi myyntihinnoissa. Jo Virossa pitää antaa tippiä, jos ei halua murhaavia katseita.

        Kannattaa perehtyä asiaan, koska olet väärässä. Pääsääntöisesti EU:ssa maksat laskussasi sen tarjoiulupalkkion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa perehtyä asiaan, koska olet väärässä. Pääsääntöisesti EU:ssa maksat laskussasi sen tarjoiulupalkkion.

        Olen oikeassa, ja kierrellyt käytänössä kaikki EU-valtiot Maltaa lukuun ottamatta.

        Tipittömyys on suomalainen erikoisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen oikeassa, ja kierrellyt käytänössä kaikki EU-valtiot Maltaa lukuun ottamatta.

        Tipittömyys on suomalainen erikoisuus.

        Juu niissä maissa on tapana jättää tippiä, mutta silti maksat laskussasi sen tarjoilun EU-alueella. 🤣


    • Anonyymi

      En anna tippiä missään,enkä kellekkään!Suomessa jätän astiat pöytään enkä kantele niitä hyllyihin.ihme kerjäämistä nämä tipit?saahan ne palkankin.

      • Anonyymi

        Ulkomailla eivät saa palkkaa. Hinta sisältää vain ruoan osuuden. Varsinainen palkka kertyy tipeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailla eivät saa palkkaa. Hinta sisältää vain ruoan osuuden. Varsinainen palkka kertyy tipeistä.

        Joo mm. USA:ssa, mutta ei EU:ssa. Monessa EU-maassa se on jäänne menneisyydestä ja siksi sanotaankin, että "on tapana jättää tippiä".


    • Anonyymi

      Tippi kuuluu vain jenkkeihin missä heidän palkkansa tulee rippeistä.

    • Anonyymi
    • Kyllä annan varsinkin jenkeissä. Siellä tippi on tarjoilijan palkka ja sosiaaliturva.

    • Anonyymi

      Ai eikö ulkomailla makseta palkkaa tarjoilijoille Suomessa en todellakaan laita mitään hiluja pöydälle joskus Kreikassa jätin kun en niitä tarvinnut Ravintoloissa on Hinnastot ei niihin mitään tipit kuulu ei missään muuallakaan anneta tippejä vai annatko jos vaihdatat renkaan niin tippiä taikka putki mies tulee käymään annatko tippiä

    • Anonyymi

      Te joilla on varaa noinkin paljon matkustella, ja vielä miettiä paljonko antaa tippiä, niin te saisitte muuttaa suomesta vaikka helvetiaan.
      Se on muuten sveitsi.
      Mutta Suomessa ei teitä tarvita, ulos maasta tuollaiset ökyt.
      Tämä on köyhien ihmisten maa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      937
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      823
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      98
      780
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      633
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe