Kiihdytyskaistat Pietarsaaressa

Anonyymi-ap

Kun tulet kiihdytyskaistaa, älä missän ihmeessä jarruttele! Katso vasemmalle, laita vilkku päälle ja sopeuta nopeutesi vasemmalla olevaan ajoneuvoon. Jos olet hieman edellä, kaasuta reilusti jotta tämä huomaisi sen. Jos rupeat jarruttelemaan, kuten Pietarsaaren kuljettajat, tapahtuu onnettomuus. Tarkoitus on mennä "vetoketju"na. Vilkku ja kaasu ovat tärkeitä! Liikkuessasi vaikka Göteborgissa, voi eteen tulla seitsemänkaistainen väylä ja sinun pitäisi päästä sinne vasemmalle kaistalle. Pietarsaaren mallilla et ikinä pääse sinne! Vilkku päälle ja vähän kaasua säästää sinut sairaalareissulta ja autokorjaamolta!
Seppo

45

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt odotellaan nysvääjien koottuja selityksiä...

    • Anonyymi

      Mikä on kiihdytyskaista?

      • Anonyymi

        "Mikä on kiihdytyskaista?"

        Oletko oikeasti noin tietämätön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä on kiihdytyskaista?"

        Oletko oikeasti noin tietämätön?

        ...kysyypi aito Kyselijäpösilö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä on kiihdytyskaista?"

        Oletko oikeasti noin tietämätön?

        Tarkoitat varmaan liittymää tai eritasoliittymää. On liittymiä, joiden kautta saavutaan pääväylälle, kuten moottoritielle. Sitten on liittymiä, joiden kautta poistutaan sieltä pois. Ajoneuvolla saa esim. ajaa moottoritielle tai moottoriliikennetielle vain tien alkamiskohdasta tai liittymistieltä, eli liittymästä.

        Ajokaista on sitten tiemerkinnöin osoitettu tai muu autolle riittävän leveä ajoradan pituussuuntainen osa taikka pyöräkaista. Kiihdytyskaistaa tieliikennelaki ei tunnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan liittymää tai eritasoliittymää. On liittymiä, joiden kautta saavutaan pääväylälle, kuten moottoritielle. Sitten on liittymiä, joiden kautta poistutaan sieltä pois. Ajoneuvolla saa esim. ajaa moottoritielle tai moottoriliikennetielle vain tien alkamiskohdasta tai liittymistieltä, eli liittymästä.

        Ajokaista on sitten tiemerkinnöin osoitettu tai muu autolle riittävän leveä ajoradan pituussuuntainen osa taikka pyöräkaista. Kiihdytyskaistaa tieliikennelaki ei tunnista.

        Eli jos sanaa ei mainita tieliikennelaissa, niin sitä ei ole olemassa eikä se tarkoita mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos sanaa ei mainita tieliikennelaissa, niin sitä ei ole olemassa eikä se tarkoita mitään?

        Voi olla noin, tai voi olla olematta. Kiihdytyskaista voi kenties olla kiihdytyskisojen radan kaista tai olla olematta sitä. Varmaksi ei voi sanoa.

        Jotkut esim. käyttävät sanaa "autotie", mutta mikä se sitten on? Se ei tarkoita lopulta paljon mitään. Tie, ajorata ja ajokaista sen sijaan kertovat mistä on kyse tieliikenteen suhteen. Toiset puhuvat esim. kiertoliittymästä. Mikä se sitten on ja mitä kautta se kiertää? Kiertääkö vaikka tietyömaan vai kenties koko korttelin vai vieläkin kauempaa? Liikenneympyrä on se oikea termi tieliikenteestä puhuttaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla noin, tai voi olla olematta. Kiihdytyskaista voi kenties olla kiihdytyskisojen radan kaista tai olla olematta sitä. Varmaksi ei voi sanoa.

        Jotkut esim. käyttävät sanaa "autotie", mutta mikä se sitten on? Se ei tarkoita lopulta paljon mitään. Tie, ajorata ja ajokaista sen sijaan kertovat mistä on kyse tieliikenteen suhteen. Toiset puhuvat esim. kiertoliittymästä. Mikä se sitten on ja mitä kautta se kiertää? Kiertääkö vaikka tietyömaan vai kenties koko korttelin vai vieläkin kauempaa? Liikenneympyrä on se oikea termi tieliikenteestä puhuttaessa.

        Jos kysytään sadalta satunnaisesti valitulta autoilijalta, että mikä on kiihdytys kaista, niin tuskin kukaan vastaa, että ei sellaista ole. Vastaukset liittynevät vauhdin nostamiseen ennen tielle liittymistä.


      • Anonyymi

        Mitä ovat turvaväli, vetoketjuperiaate ja ylinopeus? Tieliikennelaki ei tunnista niitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ovat turvaväli, vetoketjuperiaate ja ylinopeus? Tieliikennelaki ei tunnista niitäkään.

        Mitkä ovat sitten oikeat termit noiden tilalle, jotka tieliikennelaki, tai muu mahdollisesti asiaan liittyvä laki tunnistaa?


    • Anonyymi

      Kun liittymästä tulevan ajoneuvon, tai - yhdistelmän suurin sallittu nopeus on pienempi kuin tiekohtainen rajoitus, on vaatimuksesi menettelytavasta lainvastainen.
      Raskaiden ajoneuvojen nopeudenrajlittimen seurauksena se on lisäksi kuljettajalle mahdoton.
      Kaikkien edellä mainittujen on silti liikennemerkkien mukaan väistettävä moottoritietä ajavia, ja se tapahtuu nimenomaan jarruttamalla, koska teho/massasuhde estää kiihdyttämiseen silloin kun takana ei ole lähellä väliä johon voisi ajaa.
      On kaikkien liittymästä tulijoiden velvollisuus sovittaa turvavälinsä liikennetilanteen mukaiseksi siten ettei edellä ajavien jarruttaminen tuota ongelmia.
      Vetoketjuperiaate on jo lähtökohtaisesti vaarallinen ja siten laiton menettelytapa. Et voi ennakolta tietää edelläsi ajavan mahdollisia nopeusrajoitteita, joten varaudu siihen kuten tieliikennelain ennakointivelvollisuus edellyttää.

      Liittyminen moottoritielle ei oikeuta hetkellistäkään ylinopeutta nopeuden sovittamiseksi muun liikenteen mukaiseksi, vaikka se olisikin joskus teknisesti mahdollista.

      • Anonyymi

        On myös pääväylällä ajavien velvollisuus olla häiritsemättä tai haittaamatta liittymisiä, vaikka liittyjillä onkin väistämisvelvollisuus. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata ja tähän ei väistämisvelvollisuus liity ollenkaan. Ei saa estää eikä haitata, vaikka itsellä onkin "etuajo-oikeus". Mikään väistämissääntö ei kumoa velvoitetta olla estämättä tai haittaamatta muiden liikkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös pääväylällä ajavien velvollisuus olla häiritsemättä tai haittaamatta liittymisiä, vaikka liittyjillä onkin väistämisvelvollisuus. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata ja tähän ei väistämisvelvollisuus liity ollenkaan. Ei saa estää eikä haitata, vaikka itsellä onkin "etuajo-oikeus". Mikään väistämissääntö ei kumoa velvoitetta olla estämättä tai haittaamatta muiden liikkumista.

        Kun ajaa motarilla noin suurin piirtein sallittua nopeutta niin eipä siinä ketään liittymästä tulijaa mitenkään estä tai häiritse vaikka ei sinne liittymän suuntaan niin suurta huomiota kiinnittäisi. Tuo vouhkaaminen jostain häirinnästä ja haittaamisesta on vain jollekin tullut päähänpinttymä jota jokaiseen sopivaan ja sopimattomaan paikkaan haluaa tunkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajaa motarilla noin suurin piirtein sallittua nopeutta niin eipä siinä ketään liittymästä tulijaa mitenkään estä tai häiritse vaikka ei sinne liittymän suuntaan niin suurta huomiota kiinnittäisi. Tuo vouhkaaminen jostain häirinnästä ja haittaamisesta on vain jollekin tullut päähänpinttymä jota jokaiseen sopivaan ja sopimattomaan paikkaan haluaa tunkea.

        En sanonut missä tilanteessa mahdollisesti estettään tai häiritään. Sanoin, että niin ei saa tehdä. Fiksut osaavat sitten hahmottaa, missä tilanteessa näin saattaa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös pääväylällä ajavien velvollisuus olla häiritsemättä tai haittaamatta liittymisiä, vaikka liittyjillä onkin väistämisvelvollisuus. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata ja tähän ei väistämisvelvollisuus liity ollenkaan. Ei saa estää eikä haitata, vaikka itsellä onkin "etuajo-oikeus". Mikään väistämissääntö ei kumoa velvoitetta olla estämättä tai haittaamatta muiden liikkumista.

        Kun pääväylällä ajaa vakionopeudensäädin päällä, eikä jarruta liittymästä tulijan havaitessaan, ei ole kyse liikenteen estämisestä eikä haittaamisesta.
        Liittymästä tulijan velvollisuus on liikennemerkin mukaan väistää, ja se voi ja saa tapahtua myös Jarruttamalla., eikä se ole ennalta arvaamatonta normaslijärkisille takanatulijoilla.
        Liian tihein välein liittymästä tuleminen johtaa väistämisvelvollisuuden laiminlyönteihin, ja on siten lainvastaista menettelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut missä tilanteessa mahdollisesti estettään tai häiritään. Sanoin, että niin ei saa tehdä. Fiksut osaavat sitten hahmottaa, missä tilanteessa näin saattaa olla.

        "Kun ajaa motarilla noin suurin piirtein sallittua nopeutta niin eipä siinä ketään liittymästä tulijaa mitenkään estä tai häiritse vaikka ei sinne liittymän suuntaan niin suurta huomiota kiinnittäisi. Tuo vouhkaaminen jostain häirinnästä ja haittaamisesta on vain jollekin tullut päähänpinttymä jota jokaiseen sopivaan ja sopimattomaan paikkaan haluaa tunkea."

        Totta turiset. Kun tuollaisia lain pykäliä kopioi, täytyy pitää mielessä TLL 8§ 2.mom
        Liikenteenohjauslaitteella osoitettua velvollisuutta on noudatettava, vaikka se edellyt-
        täisi poikkeamista liikennesäännöstä.

        Kun sieltä liittymistieltä tulijalla on liikennemerkki "väistämisvelvollisuus risteyksessä",
        silloin ei lueta muita pykäliä liikenteen estämisestä tai häirinnästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pääväylällä ajaa vakionopeudensäädin päällä, eikä jarruta liittymästä tulijan havaitessaan, ei ole kyse liikenteen estämisestä eikä haittaamisesta.
        Liittymästä tulijan velvollisuus on liikennemerkin mukaan väistää, ja se voi ja saa tapahtua myös Jarruttamalla., eikä se ole ennalta arvaamatonta normaslijärkisille takanatulijoilla.
        Liian tihein välein liittymästä tuleminen johtaa väistämisvelvollisuuden laiminlyönteihin, ja on siten lainvastaista menettelyä.

        Myös sillä pääväylällä on pidettävä riittävän suuret välit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut missä tilanteessa mahdollisesti estettään tai häiritään. Sanoin, että niin ei saa tehdä. Fiksut osaavat sitten hahmottaa, missä tilanteessa näin saattaa olla.

        Älä hölise paskaa. monessa ketjussa olet tuota häirintä hölystäsi viljellyt ihan jostain yksittäisessä tilanteesta puhuttaessa. Toki fiksut osaa ja kykenee hahmottamaan sen , ettei noita "näin saattaa olla" tilanteita juurikaan ole edes olemassa, joten onhan ne ainakin suurimmalta osalta vain vilkkaan mielikuvituksesi tuotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös sillä pääväylällä on pidettävä riittävän suuret välit.

        Niin on. mutta vaikka ei pidettäisikään niin se ei ole liittymästä tulevin haittaamista tai häiritsemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun ajaa motarilla noin suurin piirtein sallittua nopeutta niin eipä siinä ketään liittymästä tulijaa mitenkään estä tai häiritse vaikka ei sinne liittymän suuntaan niin suurta huomiota kiinnittäisi. Tuo vouhkaaminen jostain häirinnästä ja haittaamisesta on vain jollekin tullut päähänpinttymä jota jokaiseen sopivaan ja sopimattomaan paikkaan haluaa tunkea."

        Totta turiset. Kun tuollaisia lain pykäliä kopioi, täytyy pitää mielessä TLL 8§ 2.mom
        Liikenteenohjauslaitteella osoitettua velvollisuutta on noudatettava, vaikka se edellyt-
        täisi poikkeamista liikennesäännöstä.

        Kun sieltä liittymistieltä tulijalla on liikennemerkki "väistämisvelvollisuus risteyksessä",
        silloin ei lueta muita pykäliä liikenteen estämisestä tai häirinnästä.

        Olen eri mieltä. Väillä näkee, että pääväylällä imetään välimatka edellä ajavaan umpeen, että tuohon väliin et sinä liittymästä ainakaan tule. Onko tuollainen toiminta mielestäsi hyväksyttävää sen perusteella, että liittymästä tulevalla on väistämisvelvollisuus?

        Itse olen eri mieltä ja tuollaiseen toimintaan TLL 3 § ottaa kantaa. Kaikki pykälät ovat yhtä aikaa voimassa, mikäli niiden väillä ei ole mitään noudattamisjärjestystä. TLL 24 § ei esim. kumoa TLL 3 § velvoitetta mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. mutta vaikka ei pidettäisikään niin se ei ole liittymästä tulevin haittaamista tai häiritsemistä.

        Tuo on vain mielipiteesi. Voi hyvinkin olla haittaamista tai häiritsemistä. Riippuu liikennetilanteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä hölise paskaa. monessa ketjussa olet tuota häirintä hölystäsi viljellyt ihan jostain yksittäisessä tilanteesta puhuttaessa. Toki fiksut osaa ja kykenee hahmottamaan sen , ettei noita "näin saattaa olla" tilanteita juurikaan ole edes olemassa, joten onhan ne ainakin suurimmalta osalta vain vilkkaan mielikuvituksesi tuotetta.

        Tuo mielipiteesi on rekisteröity, eikä se vaikuta mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. mutta vaikka ei pidettäisikään niin se ei ole liittymästä tulevin haittaamista tai häiritsemistä.

        Ei niin. Se liian pieni väli kasvaa viimeistään sitten, kun joku liittyy siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin. Se liian pieni väli kasvaa viimeistään sitten, kun joku liittyy siihen.

        Kasvaa, tai sitten ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo mielipiteesi on rekisteröity, eikä se vaikuta mihinkään.

        Sinäkö pidät laitonta henkilörekisteriä? Vaikuttihan se mielipiteeni ainakin sen , että katsoit tarpeelliseksi siihen mitään sanomattoman kommenttisi lykätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö pidät laitonta henkilörekisteriä? Vaikuttihan se mielipiteeni ainakin sen , että katsoit tarpeelliseksi siihen mitään sanomattoman kommenttisi lykätä.

        Tietämätön ja osaamaton vetää mukaan henkilörekisterin. Aivan mahtavaa toimintaa... Henkilötietojen käsittely tarkoittaa esimerkiksi henkilötietojen keräämistä, säilyttämistä, käyttöä, siirtämistä ja luovuttamista. Rekisterinpitäjä on ihminen tai organisaatio, joka määrittelee, mihin tarkoitukseen ja millä tavalla henkilötietoja käsitellään.

        P.S. Mielipide ei ole henkilötieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvaa, tai sitten ei.

        Mieluummin se todella huono kuski antaa liittyjälle tilaa kuin aiheuttaa kolarin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin se todella huono kuski antaa liittyjälle tilaa kuin aiheuttaa kolarin.

        Voi olla, tai sitten ei. Ei sitä etukäteen tiedä miten huono se kuski on ja osaako antaa tietä. Itse en änkeäisi liian pieniin väleihin, mutta se on oma turvallisuuteen perustuva toimintamallini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämätön ja osaamaton vetää mukaan henkilörekisterin. Aivan mahtavaa toimintaa... Henkilötietojen käsittely tarkoittaa esimerkiksi henkilötietojen keräämistä, säilyttämistä, käyttöä, siirtämistä ja luovuttamista. Rekisterinpitäjä on ihminen tai organisaatio, joka määrittelee, mihin tarkoitukseen ja millä tavalla henkilötietoja käsitellään.

        P.S. Mielipide ei ole henkilötieto.

        Sitä sitten paskantärkeä pätijä katsoi välttämättömäksi avautua tietoineen tyhmyyttään ja kusipäisyyttään esittelemään.
        Kiitokset vaan tyhjästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin se todella huono kuski antaa liittyjälle tilaa kuin aiheuttaa kolarin.

        Juuri näin. Mutta se todellakin oikeasti huono kuski vaan mistään mitään välittämättä, änkeää väkisin sieltä liittymästä sekaan hokien, ettei lain mukaan kukaan saa häiritä tai haitata liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, tai sitten ei. Ei sitä etukäteen tiedä miten huono se kuski on ja osaako antaa tietä. Itse en änkeäisi liian pieniin väleihin, mutta se on oma turvallisuuteen perustuva toimintamallini.

        Juuri noin. Tavallasihan sitä toimitaan kun ymmärretään, että liittyjällä on se väistämisvelvollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Mutta se todellakin oikeasti huono kuski vaan mistään mitään välittämättä, änkeää väkisin sieltä liittymästä sekaan hokien, ettei lain mukaan kukaan saa häiritä tai haitata liikennettä.

        Ei tarvitse ängetä väkisin. Sen kun liittyy mukaan jonoon. Sinä saat hokea ajaessasi mitä haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Mutta se todellakin oikeasti huono kuski vaan mistään mitään välittämättä, änkeää väkisin sieltä liittymästä sekaan hokien, ettei lain mukaan kukaan saa häiritä tai haitata liikennettä.

        Kaikkien velvoite olla häiritsemättä tai haittaamatta liikenteessä ei kuoma väistämissääntöjä mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse ängetä väkisin. Sen kun liittyy mukaan jonoon. Sinä saat hokea ajaessasi mitä haluat.

        Ei tarvitse liittymästä ängetä väkisin, mutta kun silti sitä jotkin huonot kuskit tekee, ja juurikin tuota hokemaa ohjenuoranaan pitäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien velvoite olla häiritsemättä tai haittaamatta liikenteessä ei kuoma väistämissääntöjä mitenkään.

        Ei tietenkään kumoa, eikä sellaista ole väitetty, eikä se motarilla liian lähellä edellä menijää ajava mitenkään sitä liittymästä tulijaa häiritse tai haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse liittymästä ängetä väkisin, mutta kun silti sitä jotkin huonot kuskit tekee, ja juurikin tuota hokemaa ohjenuoranaan pitäen.

        Parempihan se on vaan mennä johonkin väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kumoa, eikä sellaista ole väitetty, eikä se motarilla liian lähellä edellä menijää ajava mitenkään sitä liittymästä tulijaa häiritse tai haittaa.

        Ei niin, koska se väli kasvaa kyllä siinä liittymisen yhteydessä, jos se on aluksi ollut liian pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, koska se väli kasvaa kyllä siinä liittymisen yhteydessä, jos se on aluksi ollut liian pieni.

        Kasvaa tai sitten kolahtaa. Etukäteen ei voi tietää.


    • Anonyymi

      Missä on pietarsaari ? Ruotsissa ?

      • Anonyymi

        Ei kestä montaa sekuntia selvittää asia. Luulisi onnistuvan myös teikäläiseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä montaa sekuntia selvittää asia. Luulisi onnistuvan myös teikäläiseltä.

        Siis et tiennyt etkä osannut selvitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis et tiennyt etkä osannut selvitää.

        Tiesin jo entuudestaan, joten ei ollut tarvetta selvittää.


    • Anonyymi

      JA KAIKKI ei ehkä mahdu yhteen väliin! Niin kuin mainittiinkin vetoketjuperiaate joka pitäisi siellä päätiellä ajavien pitää mielessä että liittymästä tulevalla pitäisi olla edessäsi tilaa.

    • Anonyymi

      Joko se moottoritie on valmis Kolpista kaupunkiin. Kun niin moni mainitsee tuon tiemallin. Sehän oli vaaliteemana taannoin. Itse toimin päin vastoin kuin aloittaja. Kolketneljämetrisellä odotan kurvissa sopivaa rakoa ja sitten vauhtiin. Näin estän Urpåt kiilaamasta edelle!

      • Anonyymi

        Estely on kiellettyä. TLL 3 § toinen momentti: Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7999
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2071
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2010
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1673
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1607
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      970
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe