Menneenä vuosina Teboili toi omat polttoaineet itärajan takaa.Miten on nykyään? Jos näin on niin silloihan voi vielä ajaa halvemmalla Teboilin tupaöljyllä, kuin Nesteen moottoripolttoöljyllä. Onko jollain tästä ns. "varmaa tietoo?"
teboilin tupaöljy
7
1580
Vastaukset
- TnT
Taitaa olla niin että nykyäänlämmityspolttoöljyssä ei ole syöttöpumpun tarvitsemia voitelu ja suoja aineita. Eli toisin sanoen...ei kannata käyttää. Jossain niin tiedotettiin...en muista missä.
- pilssi2
Mikäs sitten öljypolttimen pumpun voitelee?
- haloolle
pilssi2 kirjoitti:
Mikäs sitten öljypolttimen pumpun voitelee?
Vähän eri asia moottorin ruiskupumpun voitelu kuin lämmityspolttimen vastaava. Kuormitus on aivan eri luokkaa ja pumppujen rakenne täysin erillainen. Eihän öljypolttimessa tarvitse edes jakajaa, kun vain yhdelle suuttimelle jatkuvalla syötöllä painetaan. Moottorissa pumppu jakaa tarkalleen oikeaan aikaan ja oikean pituiset syötöt jokaisen sylinterin suuttimelle. Liikkuvia tarkkuusosia on paljon.
- japo
käykää neste oilssin sivuilla siellä on selitetty nämä uudet polttoöljy jutut siellä selitys siihenkin miksi tupaöljy ei enää käy moottoreihin muistaakseni tupaöljyn muutos tuli voimaan 1/6
- tb:listi
Kävin Teboilin sivuilla,
siellä luvataan että niiden lämmitysöljy käy veneisiin ja työkoneisiin. Polttoöljyn huononnus koskee vain Nesteen jalostamaa polttoöljyä ei muiden jalostamoiden tuotteita. Huomaa että nyt puhutaan jalostamoista eikä jakeluyhtiöistä.- Kysynyt
monet firmat myyvät suomessa vain Nesteen (elikä Fortumin) öljyä mm. ylikansallinen Shell kertoi ostavansa polttoöljyn suomessa Nesteeltä.
Miten lienee Teboil? pitänee selvittää arkipäivänä. - Suosittelee
Minun tapauksessani esim. moottorinvalmistaja suosittelee käyttämään "CEC:n asiakirjan RF-03-A-84 mukaista tai vastaavaa dieselpolttoainetta".
Vastaako Teboilin "lämmitysöljy" tätä asiakirjan vaatimusta??
Esim. setaaniluku pitää olla 49-57
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361