Eikö se ole suomessa tuhoeläin? Rantakylässä nähty ja vaikuttaa tuholaiselle. Olisko myrkytys vai mikä oikea hävitys keino?
Näätä tuholainen
9
175
Vastaukset
- Anonyymi
Näätä on riistaeläin.
Ravinto: Erityisesti myyrät, joita saalistaa talvella lumen alta.
Muut nisäkkäät jäniksen kokoluokkaan asti sekä linnut, linnunmunat, marjat, sienet, hyönteiset ja haaskat.
Tekee varastoja.
Näädän metsästysaika on 1.8. – 31.3.
Vuotuinen saalismäärä on n. 25 000 yksilöä.
Näätiä metsästetään loukuilla ja hetitappavilla raudoilla.
Taajamaalueilla ei muu voi tulla kyseeseenkään.- Anonyymi
Näätää metsästetään myös lehtiharavalla, mutta menestys ei ole häävl. Olen nähnyt ja siis tiedän.
- Anonyymi
Varsinkin kesämökeillä, jossa käydään vain tilapäisesti näätä tekee tuhojaan useinkin vinttitiloissa, joten räystäänaluset tiiviiksi.
- Anonyymi
Pistettiin räystäät tiiviiksi. No näätä löysi jostakin seinän alaosasta reiän, josta pääsi eristeisiin ja sitä kautta ullakolle. Oli repinyt villoja ja heitellyt ne seinävierelle. Mahtoikohan kutitella?
- Anonyymi
Haittaeläimiä voi tappaa kaikilla mahdollisilla keinoilla, kun pitää suunsa kiinni sen jälkeen.
- Anonyymi
Dynamiittiä ullakolle ja hys-hys sen jälkeen.
- Anonyymi
Harkka harakka perheen rikkoja.
- Anonyymi
Tämä joka töissä riverialla rikkoi meijän perheen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 108934
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693