Aina ei käy kuin Strömsössä

🙄👙🧺 ei olekaan pyykit vielä kuivia. En jaksa stressata. Kyllä ne mökin rikkaruohot odottavat huomiseen. Ei niille kukaan tee mitään poissa ollessani. 🌱

Vantaa torjuu kuumalla vedellä rikkaruohoja. Olen minäkin kahvipannun kanssa kierrellyt pihassa, kun voikukista ei millään muulla pääse eroon. Etikka tappaa vain lehdet, mutta äkkikös ne uudestaan tulevat pintaan. Sitkeitä ovat, niinkuin tää tunnekin.

14

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Oho! Strömsön sauna palanut. Kynttilä varmaan jätetty palamaan vartioimatta. Kuvassa oli upean väriset lehmuksenvihreät maalarintikkaat. Mulla on mökillä puunväriset tikkaat, jotka olen ajatellut tuoda kotiin kukkatelineeksi.


    • Anonyymi

      Pesuaine kuulemma listii kukan kuin kukan. Pesuaine ja vesi. Jokin suolaliuosmikstuura voi myös toimia.

      • Kaikkia olen kokeillut. Kuuma vesi keittä rikkaruohon, eikä se enää kasva sen jälkeen. Jos on kiire, niin etikka polttaa rikkaruohon lehdet hetkessä ja kivetys näyttää siistiltä. Etikka ei ole pysyvä keino kun rikkaruohot tunkevat niitä lehtiänsä uudestaan kun juuri jää terveeksi. Mulla kun koira tassutteli nurtsilla ja nuoli käpäliään sen jälkeen niin piti varoa mitä sinne laittaa.


    • Anonyymi

      Mun keho ei enää kestä raatamista. Ei kestä häätöaineita

      • Ei kai se mitään raatamista ole jos kuumaa vettä kannusta kaatelee voikukkien niskaan. Naapurit tosin voi ihmetellä miksi niitä voikukkia pitää kastella.

        Eikä sitä tarvitse liian suuria urakoita itselleen kerralla ottaa. Siivoojavirtuoosi Kananenkin joskus sanoi, että jos vartin siivoaa päivässä, niin viikossa saa jo paljon aikaan.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Ei kai se mitään raatamista ole jos kuumaa vettä kannusta kaatelee voikukkien niskaan. Naapurit tosin voi ihmetellä miksi niitä voikukkia pitää kastella.

        Eikä sitä tarvitse liian suuria urakoita itselleen kerralla ottaa. Siivoojavirtuoosi Kananenkin joskus sanoi, että jos vartin siivoaa päivässä, niin viikossa saa jo paljon aikaan.

        Et ymmärrä


    • Anonyymi

      Täähän on traumaattista


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Ota löysin rantein/Veikko Lavi
        https://youtu.be/l5Me9bhVc2Q

        Tässä Kotkan pojan Lavin Ota löysin rantein sanoitus:

        "Hei, heittäkää pois kaikki turhat huolet
        Voi murheet mustat laulu kukistaa
        Jos elämästä näät vain varjopuolet
        Niin aika on jo silloin tukistaa
        Jos on riita jengissä taikka reiät kengissä
        Pääasia on, että olet vielä hengissä
        Et voi heittää edes kruunua ja klaavaa
        Ei markan kuvaa löydy taskusta
        No, rahamieshän potee vatsahaavaa
        Sä rikkauden löydät laulusta
        Ota löysin rantein, älä jännitä
        Ota vastaan mitä tarjoo elämä
        Eihän maailmassa suremalla mitään sa
        Päivä päivältä vain lähestyypi maa
        Ota löysin rantein, älä jännitä
        Ota vastaan elämä

        Älä ylläty jos psykiatri huomaa
        Et päässäsi käy kummaa kohinaa
        Kas monta samanlaista luojan luomaa
        Viskaleina täällä vouhottaa
        Jos olet onneton, kun sulla liika lihaa on
        Niin liity kerhoon joka tekee susta ruipelon
        Siellä päivin purraan porkkanaa ja heinää
        Ja kaloria tarkkaan lasketaan
        Vaan yöllä taas kun kukaan sitä ei nää
        Niin läskit, voit ja leivät ahmitaan
        Ota löysin rantein, älä jännitä
        Ota vastaan mitä tarjoo elämä
        Eihän maailmassa suremalla mitään saa
        Päivä päivältä vain lähestyypi maa
        Ota löysin rantein, älä jännitä
        Ota vastaan elämä

        Jos eukko lyö niin säilytä vain maltti
        Vaik kattila se päähän kumahtaa
        Ja sano lempeästi "patavaltti"
        Se meidän raminassa rehoittaa
        Jos tyttö reputtaa, poika töistä potkut saa
        Toiset lapset kulukueessa jotain vastustaa
        Ja kun eukko sulle tekee tempun senkin
        Painuu toisen miehen kanssa rinnakkain
        Kun saat uuden vaimon, palaa entinenkin
        Niin on sulla silloin niitä pareittain
        Ota löysin rantein, älä jännitä
        Ota vastaan mitä tarjoo elämä
        Eihän maailmassa suremalla mitään saa
        Päivä päivältä vain lähestyypi maa
        Ota löysin rantein, älä jännitä
        Ota vastaan elämä

        Kun löysin rantein sitten täällä heilut
        Niin oikeus ja kohtuus tapahtuu
        Nääs politiikan kauppamiehet reilut
        Suuren viran hommaa, eikös juu
        Niin on ilo pinnassa, kun on risti rinnassa
        Ja mamman kanssa poppuroitte juhlalinnassa
        Muista aina olla niin kuin pikku hiiri
        Joka jossain jotain nakertaa
        Ja käännä suuntaa niin kuin tuuliviiri
        Niin myötätuuli aina puhaltaa
        Ota löysin rantein, älä jännitä
        Ota vastaan mitä tarjoo elämä
        Eihän maailmassa suremalla mitään saa
        Päivä päivältä vain lähestyypi maa
        Ota löysin rantein, älä jännitä
        Ota vastaan elämä"


    • Anonyymi

      Miksi ihmistä jota ei yksinkertaisesti ole kohdellaan näin

      • Tämä kommentti on niitä palstan arvoituksia, joista en ymmärrä mistä on kysymys. Palsta on palsta, eikä mikään ihmisten kohtelu.


    • Anonyymi

      joo ötäkäöitä ampiaisiakin tarvvitaan lisäää

      • Mulla oli muutaman minuutin mökillä auton ovet auki kun heitin sisään laukut. Aika paljon niitä pörriäisiä oli ehtinyt autoon pujahtaa. Niitä sitten tiputtelin sivuikkunoista matkan varrella uusiin maisemiin. Totesin sen lasiin liissaamisen liian vaaralliseksi mulle niin säilyttivät henkensä.

        Mulla on mökin rapun molemmilla puolilla keijuangervoa kukkimassa parhaillaan. Se on oikein pörriäismagneetti. Paarmat taas tulevat läheiseltä lihakarjatilalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe