Ensin meni konkurssiin Javatrans Partners Oy joka oli omia kuljettajia Javatrans Oy:lle vuokraava yhtiö.
Konkurssi tulee, kun jättää maksamatta eläkemaksut ja verot sekä muut juoksevat kustannukset.
Kuljetukset ja työt tulee tarjota sellaisella hinnalla, että pystyy maksamaan kaikki liiketoiminnasta aiheutuvat kustannukset ja uusimaan kalustoa.
Jokainen yrittäjä tarjoaa ja laskee itse tarjottavat kuljetukset sekä työsuoritteet.
Yrityssaneeraus ei auta tai pelasta sellaisia yrityksiä, joiden liiketoiminta on jo lähtökohtaisestikin kannattamatonta.
Javatrans Oy konkurssi
11
924
Vastaukset
- Anonyymi
Taksialan ongelma on, että taksiyritys ei hinnoittele ajoja, kuten kaikki tietävät maallikoita lukuunottamatta. Ajot hinnoittelevat välitysyhtiöt ja taksiyhtiöt hoitavat ne. Kelan ajoihin kattohinnat määrää valtioneuvosto, joista välitysyhtiö tarjoavat alennettuja hintoja.
Koko järjestelmä on sairas asetelmiltaan. Alan suurimmat ongelmat ovat Taksiliitto , joka ajaa välitysyhtiöiden etua, jotta saa itselleen maksuvälitystoiminnoista palkkiot Taksikuutio Oy yhtiönsä kautta, sekä julkinen sektori ja välitysyhtiöt, jotka ovat järjestäneet koko maan kattavan harmaan talouden järjestelmän.
Taksiyhtiö pitää asettaa konkurssiin vuoden välein tai hakea velkajärjestelyyn. Ajojen hinnoilla ei ole mahdollista maksaa lakisääteisiä kuluja, yksinkertaisesti siitä syystä, että rahaa ei ole.- Anonyymi
Tää himmeli on kuljetusalan peruskauraa. Käsittääkseni rahtipuolella on sama meno: Isot firmat kilpailuttaa kuljetusyritykset henkihieveriin, maksaa miten sattuu ja perseilevät muutenkin, ja kuljetusyrittäjä koittaa pitää pään pinnalla ajamalla ylipitkiä työvuoroja ja nuukailemalla yel vakuutuksesta.
Sivusta on helppo sanoa, että älkää tehkö orjasopimuksia, mutta jos en minä tee, niin aina löytyy joku, joka kuvittelee että -50% alennuksella kyllä pärjää kun on ahkera tms. ja kun homma sitten kaatuu omaan mahdottomuuteensa, on tulijoita jonoksi asti.
Näkeehän sen noista villeistä, autot ja naamat muuttuu Helsingissä niin että heikkopäistä hirvittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää himmeli on kuljetusalan peruskauraa. Käsittääkseni rahtipuolella on sama meno: Isot firmat kilpailuttaa kuljetusyritykset henkihieveriin, maksaa miten sattuu ja perseilevät muutenkin, ja kuljetusyrittäjä koittaa pitää pään pinnalla ajamalla ylipitkiä työvuoroja ja nuukailemalla yel vakuutuksesta.
Sivusta on helppo sanoa, että älkää tehkö orjasopimuksia, mutta jos en minä tee, niin aina löytyy joku, joka kuvittelee että -50% alennuksella kyllä pärjää kun on ahkera tms. ja kun homma sitten kaatuu omaan mahdottomuuteensa, on tulijoita jonoksi asti.
Näkeehän sen noista villeistä, autot ja naamat muuttuu Helsingissä niin että heikkopäistä hirvittää.Mikähän se on kun tulijoita on. Moniko omistaa edes taskulaskimen? No asiakas voittaa ja valtio häviää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää himmeli on kuljetusalan peruskauraa. Käsittääkseni rahtipuolella on sama meno: Isot firmat kilpailuttaa kuljetusyritykset henkihieveriin, maksaa miten sattuu ja perseilevät muutenkin, ja kuljetusyrittäjä koittaa pitää pään pinnalla ajamalla ylipitkiä työvuoroja ja nuukailemalla yel vakuutuksesta.
Sivusta on helppo sanoa, että älkää tehkö orjasopimuksia, mutta jos en minä tee, niin aina löytyy joku, joka kuvittelee että -50% alennuksella kyllä pärjää kun on ahkera tms. ja kun homma sitten kaatuu omaan mahdottomuuteensa, on tulijoita jonoksi asti.
Näkeehän sen noista villeistä, autot ja naamat muuttuu Helsingissä niin että heikkopäistä hirvittää.Välitysyhtiöiden autot ja kuskit vaihtuvat kaikista eniten. Palvelusopimuksia ja osakkeita yritetään myydä keinolla millä hyvänsä, jotta pääsisi välitysyhtiöistä eroon.
Alalla pärjää ainoastaan ilman välitysyhtiöitä, jolloin hinnoittelu on vapaa, eikä ole kuukausimaksuja tyhjistä ajolupauksista. - Anonyymi
Tuollaiset ei kannattavat yhtiöt Eivät tule pääsemään yrityssaneeraukseen eli konkurssi on edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset ei kannattavat yhtiöt Eivät tule pääsemään yrityssaneeraukseen eli konkurssi on edessä.
Taas yksi julkisen sektorin aiheuttama konkurssi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välitysyhtiöiden autot ja kuskit vaihtuvat kaikista eniten. Palvelusopimuksia ja osakkeita yritetään myydä keinolla millä hyvänsä, jotta pääsisi välitysyhtiöistä eroon.
Alalla pärjää ainoastaan ilman välitysyhtiöitä, jolloin hinnoittelu on vapaa, eikä ole kuukausimaksuja tyhjistä ajolupauksista.Olisipa hauska nähdä lukuja, eli miten pärjää itse hinnoittelemalla, ja ilman välityskeskuksia vaikkapa Helsingissä. Mitkä on kulut, millä hinnalla ajetaan, ja mikä olisi kk työtuntien määrä.
- Anonyymi
En ole henkilökuljetusalalla, mutta kusetusvälitysliikkeet kahmii rahdista 5-40 pinnaa välistä itselleen "välityspalkkiota". Se jää sulle kun toimit itsenäisesti.
Kulut samat suoritealan sisällä.- Anonyymi
Taksialalla suurimmat kusettajat ovat julkinen sektori erityisesti Kela ja kelakyytejä välittävät välitysyhtiöt. Miljardien menetykset verotuloissa ja tuhansia autoilijoiden konkursseja joka vuosi.
Vain sen vuoksi, että Kela ministeriön johdolla kusettaa taksiyrittäjiä ja kelakuljetuksia tarvitsevia.
- Anonyymi
"Kympillä saa taksin joka ajaa pimeenä ja jossa asiakas neuvoo reitin, tällä se toimii."
Mä en ole jo kauan ihmetellyt miksi joku lähtee sairaankuljetus yrittäjäksi.
Käytännössä jokainen yksityinen ambulanssi on jonkinlainen purkkaviritelmä että pysyy kasassa. Pahimmillaan ollaan siinä että ei voi palkkoja edes maksaa ajallaan ainakaan. Muutaman vuoden välein olet viikatemiehen edessä ja päättää saatko elää vai kuoletko. Sama homma siis koko henkilökuljetusalalla, näkeehän sen mitä rotteloita noiden tiettyjen mitä lie kyytejä ajavatkaan inva kalusto on, ympäriinsä klommoilla ja mitä ihmeellinsä kuljetus härveliä.
Olen tätä hommaa seurannu liki 30 vuotta pk-sedulla, kilpailu on niin raakaa ja mistään mitään välittämätöntä että monilla yrittäjällä on ura loppunu siihen että ei osaa hinnoitella omaa työtään, ne on niin huonoja että eivät osaa sitä vaikka 20 vuotta ollu alan yrittäjänä niin eivät pärjää. Luit varmaan sarkasmin tuosta sitten. - Anonyymi
En tiedä onko vielä kameran kanssa ”salaa” kuvaamassa ja selkään ”puukottamassa” 😂😂😂 kohta on aikaa harrastaa pyöräilyä, koska mihinkään velkajärjestelyyn toi lafka ei tule ikinä pääsemään 🚔🚔🚔
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086