Javatrans Oy konkurssi

Anonyymi-ap

Ensin meni konkurssiin Javatrans Partners Oy joka oli omia kuljettajia Javatrans Oy:lle vuokraava yhtiö.

Konkurssi tulee, kun jättää maksamatta eläkemaksut ja verot sekä muut juoksevat kustannukset.

Kuljetukset ja työt tulee tarjota sellaisella hinnalla, että pystyy maksamaan kaikki liiketoiminnasta aiheutuvat kustannukset ja uusimaan kalustoa.

Jokainen yrittäjä tarjoaa ja laskee itse tarjottavat kuljetukset sekä työsuoritteet.

Yrityssaneeraus ei auta tai pelasta sellaisia yrityksiä, joiden liiketoiminta on jo lähtökohtaisestikin kannattamatonta.

11

924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taksialan ongelma on, että taksiyritys ei hinnoittele ajoja, kuten kaikki tietävät maallikoita lukuunottamatta. Ajot hinnoittelevat välitysyhtiöt ja taksiyhtiöt hoitavat ne. Kelan ajoihin kattohinnat määrää valtioneuvosto, joista välitysyhtiö tarjoavat alennettuja hintoja.

      Koko järjestelmä on sairas asetelmiltaan. Alan suurimmat ongelmat ovat Taksiliitto , joka ajaa välitysyhtiöiden etua, jotta saa itselleen maksuvälitystoiminnoista palkkiot Taksikuutio Oy yhtiönsä kautta, sekä julkinen sektori ja välitysyhtiöt, jotka ovat järjestäneet koko maan kattavan harmaan talouden järjestelmän.

      Taksiyhtiö pitää asettaa konkurssiin vuoden välein tai hakea velkajärjestelyyn. Ajojen hinnoilla ei ole mahdollista maksaa lakisääteisiä kuluja, yksinkertaisesti siitä syystä, että rahaa ei ole.

      • Anonyymi

        Tää himmeli on kuljetusalan peruskauraa. Käsittääkseni rahtipuolella on sama meno: Isot firmat kilpailuttaa kuljetusyritykset henkihieveriin, maksaa miten sattuu ja perseilevät muutenkin, ja kuljetusyrittäjä koittaa pitää pään pinnalla ajamalla ylipitkiä työvuoroja ja nuukailemalla yel vakuutuksesta.
        Sivusta on helppo sanoa, että älkää tehkö orjasopimuksia, mutta jos en minä tee, niin aina löytyy joku, joka kuvittelee että -50% alennuksella kyllä pärjää kun on ahkera tms. ja kun homma sitten kaatuu omaan mahdottomuuteensa, on tulijoita jonoksi asti.
        Näkeehän sen noista villeistä, autot ja naamat muuttuu Helsingissä niin että heikkopäistä hirvittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää himmeli on kuljetusalan peruskauraa. Käsittääkseni rahtipuolella on sama meno: Isot firmat kilpailuttaa kuljetusyritykset henkihieveriin, maksaa miten sattuu ja perseilevät muutenkin, ja kuljetusyrittäjä koittaa pitää pään pinnalla ajamalla ylipitkiä työvuoroja ja nuukailemalla yel vakuutuksesta.
        Sivusta on helppo sanoa, että älkää tehkö orjasopimuksia, mutta jos en minä tee, niin aina löytyy joku, joka kuvittelee että -50% alennuksella kyllä pärjää kun on ahkera tms. ja kun homma sitten kaatuu omaan mahdottomuuteensa, on tulijoita jonoksi asti.
        Näkeehän sen noista villeistä, autot ja naamat muuttuu Helsingissä niin että heikkopäistä hirvittää.

        Mikähän se on kun tulijoita on. Moniko omistaa edes taskulaskimen? No asiakas voittaa ja valtio häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää himmeli on kuljetusalan peruskauraa. Käsittääkseni rahtipuolella on sama meno: Isot firmat kilpailuttaa kuljetusyritykset henkihieveriin, maksaa miten sattuu ja perseilevät muutenkin, ja kuljetusyrittäjä koittaa pitää pään pinnalla ajamalla ylipitkiä työvuoroja ja nuukailemalla yel vakuutuksesta.
        Sivusta on helppo sanoa, että älkää tehkö orjasopimuksia, mutta jos en minä tee, niin aina löytyy joku, joka kuvittelee että -50% alennuksella kyllä pärjää kun on ahkera tms. ja kun homma sitten kaatuu omaan mahdottomuuteensa, on tulijoita jonoksi asti.
        Näkeehän sen noista villeistä, autot ja naamat muuttuu Helsingissä niin että heikkopäistä hirvittää.

        Välitysyhtiöiden autot ja kuskit vaihtuvat kaikista eniten. Palvelusopimuksia ja osakkeita yritetään myydä keinolla millä hyvänsä, jotta pääsisi välitysyhtiöistä eroon.

        Alalla pärjää ainoastaan ilman välitysyhtiöitä, jolloin hinnoittelu on vapaa, eikä ole kuukausimaksuja tyhjistä ajolupauksista.


      • Anonyymi

        Tuollaiset ei kannattavat yhtiöt Eivät tule pääsemään yrityssaneeraukseen eli konkurssi on edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset ei kannattavat yhtiöt Eivät tule pääsemään yrityssaneeraukseen eli konkurssi on edessä.

        Taas yksi julkisen sektorin aiheuttama konkurssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välitysyhtiöiden autot ja kuskit vaihtuvat kaikista eniten. Palvelusopimuksia ja osakkeita yritetään myydä keinolla millä hyvänsä, jotta pääsisi välitysyhtiöistä eroon.

        Alalla pärjää ainoastaan ilman välitysyhtiöitä, jolloin hinnoittelu on vapaa, eikä ole kuukausimaksuja tyhjistä ajolupauksista.

        Olisipa hauska nähdä lukuja, eli miten pärjää itse hinnoittelemalla, ja ilman välityskeskuksia vaikkapa Helsingissä. Mitkä on kulut, millä hinnalla ajetaan, ja mikä olisi kk työtuntien määrä.


    • Anonyymi

      En ole henkilökuljetusalalla, mutta kusetusvälitysliikkeet kahmii rahdista 5-40 pinnaa välistä itselleen "välityspalkkiota". Se jää sulle kun toimit itsenäisesti.
      Kulut samat suoritealan sisällä.

      • Anonyymi

        Taksialalla suurimmat kusettajat ovat julkinen sektori erityisesti Kela ja kelakyytejä välittävät välitysyhtiöt. Miljardien menetykset verotuloissa ja tuhansia autoilijoiden konkursseja joka vuosi.

        Vain sen vuoksi, että Kela ministeriön johdolla kusettaa taksiyrittäjiä ja kelakuljetuksia tarvitsevia.


    • Anonyymi

      "Kympillä saa taksin joka ajaa pimeenä ja jossa asiakas neuvoo reitin, tällä se toimii."

      Mä en ole jo kauan ihmetellyt miksi joku lähtee sairaankuljetus yrittäjäksi.
      Käytännössä jokainen yksityinen ambulanssi on jonkinlainen purkkaviritelmä että pysyy kasassa. Pahimmillaan ollaan siinä että ei voi palkkoja edes maksaa ajallaan ainakaan. Muutaman vuoden välein olet viikatemiehen edessä ja päättää saatko elää vai kuoletko. Sama homma siis koko henkilökuljetusalalla, näkeehän sen mitä rotteloita noiden tiettyjen mitä lie kyytejä ajavatkaan inva kalusto on, ympäriinsä klommoilla ja mitä ihmeellinsä kuljetus härveliä.

      Olen tätä hommaa seurannu liki 30 vuotta pk-sedulla, kilpailu on niin raakaa ja mistään mitään välittämätöntä että monilla yrittäjällä on ura loppunu siihen että ei osaa hinnoitella omaa työtään, ne on niin huonoja että eivät osaa sitä vaikka 20 vuotta ollu alan yrittäjänä niin eivät pärjää. Luit varmaan sarkasmin tuosta sitten.

    • Anonyymi

      En tiedä onko vielä kameran kanssa ”salaa” kuvaamassa ja selkään ”puukottamassa” 😂😂😂 kohta on aikaa harrastaa pyöräilyä, koska mihinkään velkajärjestelyyn toi lafka ei tule ikinä pääsemään 🚔🚔🚔

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3333
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3175
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      435
      2391
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      246
      1473
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      78
      1221
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1178
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      126
      1086
    Aihe