Nimimerkkini mukaisesti lounas kypsyy hellalla!

😋🍲🍅 Aattelin, että jotkut laittaa tähteet pyttipannuun, mutta mulla ne useimmin menee risottoon. Risotto on hyvää, vaikka vaan sipulia ja riisiä kuullottaisi pannulla ja sitten hauduttaisi kattilassa lihaliemessä. Mulla on nyt seassa kaikki jääkaapin vihannekset. Eli pari paprikaa ja tomaatti ja pussi sulaneita sekavihanneksia.

Pyttipannu tarttee ne keitetyt perunat ja niitä ei aina ole. Kokojyväriisi on helppo sutaista pannulle. Mulla suhde on desi riisiä ja kaksi desiä nestettä. Reseptin nimi on jääkaapin tyjennystä ennen mökille lähtöä.

Tää on nyt vaan esimerkki siitä, että elän ihan tavallista elämää. Olen ja hengitän!

20

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Molemmat ali-ihmisten ravintoa.

      • Sinä siinä olet ali-ihminen, kun noin kirjoitat. Hävikin vähentäminen on ilmastoteko. Jo aikoinaan koulun köksässä painotettiin, että mitään ruokaa ei saa haaskata. Esimerkiksi riisipuuron jämistä tehtiin seuraavana päivänä pannaria tai riisivanukasta. Pyttipannusta on kodinhoidon ammattilaisilla Martoilla netissä myös ohje:
        https://www.martat.fi/reseptit/pyttipannu/


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Sinä siinä olet ali-ihminen, kun noin kirjoitat. Hävikin vähentäminen on ilmastoteko. Jo aikoinaan koulun köksässä painotettiin, että mitään ruokaa ei saa haaskata. Esimerkiksi riisipuuron jämistä tehtiin seuraavana päivänä pannaria tai riisivanukasta. Pyttipannusta on kodinhoidon ammattilaisilla Martoilla netissä myös ohje:
        https://www.martat.fi/reseptit/pyttipannu/

        Sanoin vain miten asiat on. Jokainen henkilö jonka mielestä risotto tai pyttipannu on jotain hyvää ruokaa on ali-ihminen. Et vain itse näe totuutta.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin vain miten asiat on. Jokainen henkilö jonka mielestä risotto tai pyttipannu on jotain hyvää ruokaa on ali-ihminen. Et vain itse näe totuutta.

        Oikein. Samaa mieltä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Samaa mieltä

        Tulitko jo toiseen kertaan kommentoimaan? Kun kasvat aikuiseksi, niin ymmärrät, että makuasioista ei voi kiistellä. Yksi pitää jostakin ruoasta ja joku toinen toisesta. Se ei vaikuta ihmisen alynlahjoihin mitenkään. Enemmän outoa on se, että joku näin luulee. Hyvien tapojen mukaista on kylässä maistella vieraita ruokalajeja, ilman että vetää suunsa heti myttyyn ja sanoo hyi. Olen minäkin syönyt kaljakiisseliä ja limppisoppaa. Kohteliaana jätin kommentoimatta miltä ne maistui. Enkä kotona niitä koskaan tee.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Tulitko jo toiseen kertaan kommentoimaan? Kun kasvat aikuiseksi, niin ymmärrät, että makuasioista ei voi kiistellä. Yksi pitää jostakin ruoasta ja joku toinen toisesta. Se ei vaikuta ihmisen alynlahjoihin mitenkään. Enemmän outoa on se, että joku näin luulee. Hyvien tapojen mukaista on kylässä maistella vieraita ruokalajeja, ilman että vetää suunsa heti myttyyn ja sanoo hyi. Olen minäkin syönyt kaljakiisseliä ja limppisoppaa. Kohteliaana jätin kommentoimatta miltä ne maistui. Enkä kotona niitä koskaan tee.

        Et ymmärrä. Kyse ei ole makuasioista vaan ne ovat vain yksiselitteisesti pskaa ruokaa. Syöt 1kg ja tunnin päästä on taas nälkä kun mitään oikeaa ravintoa et ole saanut. Ei ihmekään että olet noin tyhmä kun aivot eivät ole päässeet kasvamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä. Kyse ei ole makuasioista vaan ne ovat vain yksiselitteisesti pskaa ruokaa. Syöt 1kg ja tunnin päästä on taas nälkä kun mitään oikeaa ravintoa et ole saanut. Ei ihmekään että olet noin tyhmä kun aivot eivät ole päässeet kasvamaan.

        Päivän paras vitsi tämä😅😅😅. Pitäsköhän sun katsoa välillä peiliin, ennenkuin jatkat tuota kirjoitteluasi?


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Päivän paras vitsi tämä😅😅😅. Pitäsköhän sun katsoa välillä peiliin, ennenkuin jatkat tuota kirjoitteluasi?

        Tota, se olet kyllä sä joka sanoo että kasvisrisotto on hyvää ruokaa. Ei se vain ole. Se on jotain mitä kiinassa kaikkein köyhimmät ihmiset syö. Eipä ihme että sukusi on vieläkin kaikkein alinta kastia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tota, se olet kyllä sä joka sanoo että kasvisrisotto on hyvää ruokaa. Ei se vain ole. Se on jotain mitä kiinassa kaikkein köyhimmät ihmiset syö. Eipä ihme että sukusi on vieläkin kaikkein alinta kastia.

        Ai kauheeta. En tiennyt että mun risotto vie suvun rahat ja statuksen.

        Sun kannattaa vakuuttaa ravintotieteilijät tuosta mielipiteestäsi. Hehän ovat eri mieltä:
        "Vihanneksia pursuava risotto on paitsi kevyt ja terveellinen, myös äärettömän maistuva ruoka, jonka valmistuu alle puolessa tunnissa. "

        Fakta löytyy täältä:
        https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/nopea-kevyt-ja-herkullinen-somessa-ihmiset-hurmannut-risotto-on-keventajan-unelmaruokaa/6851298#gs.c60a1h


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin vain miten asiat on. Jokainen henkilö jonka mielestä risotto tai pyttipannu on jotain hyvää ruokaa on ali-ihminen. Et vain itse näe totuutta.

        Mikä sitten olisi MUKA oikeaa ja hyvää ruokaa ettei olisi ali-ihminen???

        Kai mäkin sit olen ali-ihminen kun noi pyttipannu ja risotto on mun mieleeni 🤤


        PS onkos sit yli-ihminen vai mikä mahdollisesti
        sellainen joka lyttää ja alentaa muita???


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Mikä sitten olisi MUKA oikeaa ja hyvää ruokaa ettei olisi ali-ihminen???

        Kai mäkin sit olen ali-ihminen kun noi pyttipannu ja risotto on mun mieleeni 🤤


        PS onkos sit yli-ihminen vai mikä mahdollisesti
        sellainen joka lyttää ja alentaa muita???

        Hassuinta tuossa kommentoijan päättelyssä on se, että mun risotto köyhdytti koko suvun 😅


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Hassuinta tuossa kommentoijan päättelyssä on se, että mun risotto köyhdytti koko suvun 😅

        Täällä on niin outoa höpötystä kyllä...


    • Anonyymi

      Mahdotonta. Ja valetta

    • Anonyymi

      Aasian ihmisiltä ei saa viedä heidän riisiään!
      Suosittelen tilalle kotimaisia ohrasuurimoita jotka ovat sitä paitsi paljon maukkaampia risottoon.

      • Täytyypä kokeilla noita ohrasuurimoita. Riisien kanssa pitää nykyisin olla varovainen. Kiinalaiset näet on keksineet rouhia riisiä muovista. En osta esim. niitä pakasteriisiaterioita enää. Täysjyväriisit on olleet vielä oikeita riisejä.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Täytyypä kokeilla noita ohrasuurimoita. Riisien kanssa pitää nykyisin olla varovainen. Kiinalaiset näet on keksineet rouhia riisiä muovista. En osta esim. niitä pakasteriisiaterioita enää. Täysjyväriisit on olleet vielä oikeita riisejä.

        Noi ohra hommelit on juu hyviä.
        Mä oon käyttänyt myös niit sellasia
        sekoituksia mis on riisiä ja ohraa jne...


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Noi ohra hommelit on juu hyviä.
        Mä oon käyttänyt myös niit sellasia
        sekoituksia mis on riisiä ja ohraa jne...

        Täytyy kokeilla. Mä ostin kerran härkkis-kaurarouhetta lisukkeeksi . Se on vielä kaapissa. Kerran kokeilin mutta kaurapuuro lihapullien kanssa ei oo mun juttu. Härkäpavut papuina on kyllä hyviä.


    • Anonyymi

      Miten on saatu riita aikaiseksi risotosta?

      • Sitä minäkin ihmettelen. Äkäisimmät kommentit on näköjään poistettu. Olikohan kommdntoijalla vaim nälkä. "Hyvä ruoka parempi mieli". Oisin voinut olla hiljaa, mutta vastasin jotain kun sillä saa nostettua keskustelun näkyville.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe