Suomesta saadulla eläkkeellä ulkomaille

Anonyymi-ap

Suomessa on keskieläke nettona joku 1500 euroa, siis käteen verojen jälkeen. Näillä ihmisillä on ilman velkoja mahdollisuus päästä parempaan elämään.

Joillakin kenellä on varaa, niin voivat hankkia oman asunnon vaikka Espanjasta. Eläminen ei silloin olisi enää kovin kallista.

Miksi sitten on taloudellisesti ja terveydellisesti paras vaihtoehto muuttaa pois onnellisten maasta. Siihen on monia syitä. Mutta kuka niitä pystyy toteuttamaan on taas toinen kysymys.

Lämmin ei luita riko ja lämpimissä maissa ollaan paljon ulkona luonnollisesti. Siitä on seuraus se, että sosiaalinen elämä ja mielenterveys paranee. Ihminen alkaa myös huolehtimaan omasta hyvinvoinnista ja terveydestä. . . Siitä seuraa parempaan ja monipuolisempaa elämää. Väittääkö joku, että pakkasella ja sateella olisi kiva olla ulkona, varsinkin kylmässä sateessa.

Taloudellisesti on tietysti kannattavaa muuttaa onnellisten maasta jo senkin vuoksi, että Suomessa on maailman toiseksi korkein kokonaisveroaste. Maailmalta löytyy useita hienoja paikkoja ja vaihtoehtoja edulliseen asumiseen vuokrahintoja kohtuullisista asunnoista aina sadasta eurosta muutamiin satasiin. Niitä voi vertailla internetin sivuilta ja monista keskusteluryhmistä netistä. Tubella on useita tunettajia, jotka kertovat ja näyttävät asioita. Niitä voi myös kommentoida. Filippiinit, Thaimaa, Kambodza, Vietnamin ja monia monia muita vaihtoehtoja löytyy. . . Hinnat on toki korkeita metropolia alueella, mutta kauempana on halvempia asuntoja ja kauppoja. . . Matkat on usein halpoja julkisilla ja eläkkeellä on aikaa.

Euroopassa on myös paljon hyviä kohteita missä Eläminen olisi elämisen arvoista suomalaisella keskieläkkeellä. Miksi ei sitten suomen maaseutu? Suomessa on talvi ja talvi olosuhteet. Maaseudulla ei myöskään ole juurikaan ihmisiä, vaan asiat pyörii sinne jääneiden kesken ja paluumuuttajien kanssa. Eli elämää lapsuuden maisemiin. Se on käpertymistä pieneen ympäristöön.

Itse kaupunkilaisena asunut Helsingissä, niin en millään sopeutuisi elämään niin pienessä miljöössä. Ehkä vähän aikaa mutta mitä sen jälkeen. Terveydellinen puoli myös pakottaa asumaan lämpimissä maissa. Tämä minun kohdalla.

Ymmärrän kyllä hyvin, että monia pelottaa kielitaito ulkomaille muuton yhteydessä. Voi olla lukemattomia muitakin pelkoja. Yleensä aika monessa kohteessa asuu suomalaisia ja niillä on jo valmiit yhteisöt monessa paikassa.
Samsung Galaxy S 24 ja muutama muu tarjoaa live käännökset ja on myös ihan sellaisia puheenkääntäjiä myynnissä.. eli puhut suomeksi ja laite kääntää sen nopeasti.
Sellainen apuri mukaan vaan.

Euroopan unionin alueella voi kyllä asua KELA eläkkeellä. Ei niitä päiviä kukaan voi laskea. . . Vuokrasopimuksista tuskin tulee tietoa suomeen. Ehkä ruotsi ja muutama muu, mutta Espanjasta ei varmasti eikä itä-euroopasta.

Itse voin kertoa, että kyseisellä eläkkeellä täällä Aasiassa ei ole ollut ongelmia ja voin taata ja alleviivata, että varmasti ja sata varmasti elän ja olen elänyt ja elän monta kertaa paremmin mitä Suomessa tällä keskieläkkeellä. Voin kertoa, että olen sata prosenttisesti kyistitty ja miksi kerron, koska haluan auttaa ihmisiä. No ehkä vihaan valtiota. Mutta se kuuluu samaan asiaan. Toki haluan myös kuulla mitä mieltä Ihmiset on ja kuka on asunut ja asuu ja onko tyytyväinen rahallisesti. . Minä en jaksa puhua roduista ja muusta valtio paskasta. Ihmiset on yksilöitä ja kyllä palveluita ja muita shopping malleja voi katsoa netistä.

Kerran yksi puhui, että saat sellaisen ja sellaisen anopin Thaimaassa.. Minä, että oho .. ennustaja. Mutta se luuli, että kaikki ihmiset on valtion mukaan sellaisia ja sellaisia ja yksilöitä ja yksilöllisyyttä ei ole ja ei ole kauniita ja ei rumia ja ei pitkiä ei lyhyitä sun muuta . . No viisaita eikä tyhmiä .. mutta kyllä sanon, että ihmisiä on kaiken laisia ja se on sinun valinta missä seurassa viihdyt.

Minä sanon, ette tiedä mitä huominen tuo. Jokainen päivä on elämää ja elämistä, niin hyvässä, kuin pahassa.

Kuusi vuotta jo poissa onnellisten maassa ja olen kiittänyt siitä rakasta Jumalaa, Jeesusta ja pyhää Henkeä ihan säännöllisesti jo liki 1,5 vuotta aamu rukouksessa. Kiitos siitä, että olen päässyt pois onnellisten maasta. Minulle se oli paha ja monen kirjoitukset tihkuvat sieltä pelkkää pahuutta ja sitä siellä riittää.

Aina on kuitenkin niin. Että ihmiset valitsevat itse seuransa.

15

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai että kun on asiallinen aloitus. Näitä lisää!

      • Anonyymi

        Tosiaan….🤣😅

        Satiiri on taitolaji….


    • Anonyymi

      Uskotaan, uskotaan…

      Tuotahan olet jatkuvasti hokenut säännöllisin väliajoin jo vuosikausia, Eihän Suomessa varmasti kenellekään ole epäselvää, että pienellä suomalaisella työeläkkeellä elelee taloudellisesti loistavasti kehitysmaissa ja ihan hyvin jopa joissakin eteläisen Euroopan maissakin. Suomalaisethan ja varsinkin eläkeläiset ovat kovia matkustelemaan eri puolille maailmaa, joten hintatasoerot ovat ihan omakohtaisestikin koettu.
      Mikään muu kuin korkeintaan henkilökohtaiset syyt ei estä työeläkeläisiä muuttamasta ihan mihin tahansa.

      Useimmilla suomalaisilla eli heillä, jotka koko työelämäikänsä ovat työskennelleet, työeläke riittää mainiosti hyvään ja monipuoliseen elämään Suomessa, taloudellisista syistä ei siten ole kovinkaan monella mitään tarvetta muuttaa kehitysmaahan tai mihinkään Suomesta.

      • Anonyymi

        Juurikin näin 👍👍👍


      • Anonyymi

        TUOSSA ON PARI ONGELMAA ?

        Kerroit, että seuraat tätä palstaa syystä että?
        Et ainakaan rahan ja talouden vuoksi, koska olet erittäin rikas ja komea ja varmasti hieno auto ja asunto. Tietysti matkustelet ja Olet suuri ja hieno. Suomalainen eikö niin. . .

        Sitten viittaat poliittiseen yleiseen paskaan mikä ei käytännössä vaikuta mitenkään yksityisen tai yksilön elämään. Nimeämällä kehitysmaaksi ja varmasti alemman rodun kannattajiksi.

        Jokainen on voinut seurata iltapäivälehtien kommentointeja ja tällä palstalla myös. Ensimmäisinä tulee aina poliittisen paskan kommentit aina jostain kumman syystä, koska ne päivystää palstalla . . . Taannoin he pyrkivät estämään ulkomailta tullutta viestintää palstoilla jota myös iltapäivälehti ihmetteli .. eli tarkoituksella pillxxx kuvia ja joissa ei ollut päätä ei häntää koko touhussa, vaan terroria. . . Taustalla oli PS:n botti armeija.

        Tässäkään viestissä ei ollut mitään konkreettista asiaa, vaan pelkästään poliittista paskaa ja suomi paskaa joka on suunnattu vajakille ja hänen itsetunnolle. Eli se paljastaa lähteen. Sitten puhutaan suomalaisista taas ryhmänä ja heidän suullaan... No heitä tämä henkilö ei edusta. Täällä asuu paljon muitakin Suomesta ja onnenmaasta kuin minä.

        Itselleni minä voin mennä sen lipun kanssa vessaan ja pyyhkäistä..Ei se edusta minulle mitään. Minä elän ja sitten minä kuolen ja luullakseni kuoleman jälkeen on se ylösnousemus. Raamatun pedon merkkiä ei ole minun sydämessä eikä sielussa. Eli sitä lippua ja valtio paskaa.

        Yksiselitteinen vastaus siihen asiaan ... oletko ottanut pedon merkin .. vihaatko toisia ihmisiä sen lipun ja valtion vuoksi. Jos tunnet pahasti jos joku käy sen kanssa vessassa ja muuta paperia tai kangasta ei ole.. niin kumpi on tärkeämpi. Eli raamatussa sanotaan, että joudut juomaan Jumalan vihan maljasta.

        Sitten tuo alapuolella oleva provosointi on sinun itsesi tekemä .. koska olet valehtelija. Olet tällä palstalla jostain muusta syystä. . Ota huomioon, että tämän viestiketjun ei olisi pitänyt koskettaa sinua, koska sinullahan oli kaikki erinomaisesti. Miksi puutuit täjän kirjoitukseen . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TUOSSA ON PARI ONGELMAA ?

        Kerroit, että seuraat tätä palstaa syystä että?
        Et ainakaan rahan ja talouden vuoksi, koska olet erittäin rikas ja komea ja varmasti hieno auto ja asunto. Tietysti matkustelet ja Olet suuri ja hieno. Suomalainen eikö niin. . .

        Sitten viittaat poliittiseen yleiseen paskaan mikä ei käytännössä vaikuta mitenkään yksityisen tai yksilön elämään. Nimeämällä kehitysmaaksi ja varmasti alemman rodun kannattajiksi.

        Jokainen on voinut seurata iltapäivälehtien kommentointeja ja tällä palstalla myös. Ensimmäisinä tulee aina poliittisen paskan kommentit aina jostain kumman syystä, koska ne päivystää palstalla . . . Taannoin he pyrkivät estämään ulkomailta tullutta viestintää palstoilla jota myös iltapäivälehti ihmetteli .. eli tarkoituksella pillxxx kuvia ja joissa ei ollut päätä ei häntää koko touhussa, vaan terroria. . . Taustalla oli PS:n botti armeija.

        Tässäkään viestissä ei ollut mitään konkreettista asiaa, vaan pelkästään poliittista paskaa ja suomi paskaa joka on suunnattu vajakille ja hänen itsetunnolle. Eli se paljastaa lähteen. Sitten puhutaan suomalaisista taas ryhmänä ja heidän suullaan... No heitä tämä henkilö ei edusta. Täällä asuu paljon muitakin Suomesta ja onnenmaasta kuin minä.

        Itselleni minä voin mennä sen lipun kanssa vessaan ja pyyhkäistä..Ei se edusta minulle mitään. Minä elän ja sitten minä kuolen ja luullakseni kuoleman jälkeen on se ylösnousemus. Raamatun pedon merkkiä ei ole minun sydämessä eikä sielussa. Eli sitä lippua ja valtio paskaa.

        Yksiselitteinen vastaus siihen asiaan ... oletko ottanut pedon merkin .. vihaatko toisia ihmisiä sen lipun ja valtion vuoksi. Jos tunnet pahasti jos joku käy sen kanssa vessassa ja muuta paperia tai kangasta ei ole.. niin kumpi on tärkeämpi. Eli raamatussa sanotaan, että joudut juomaan Jumalan vihan maljasta.

        Sitten tuo alapuolella oleva provosointi on sinun itsesi tekemä .. koska olet valehtelija. Olet tällä palstalla jostain muusta syystä. . Ota huomioon, että tämän viestiketjun ei olisi pitänyt koskettaa sinua, koska sinullahan oli kaikki erinomaisesti. Miksi puutuit täjän kirjoitukseen . . .

        Kieltämättä fiksua olisi olla kommentoimatta tuohon vuosien aikana tulleeseen samaan potaskaan jota toitotat, mutta aina vain ei voi vastustaa kiusausta. Se on inhimillistä.

        Toisaalta tämähän on vapaa palsta, jossa sinäkin saat kirjoitella mitä sattuu ja haluat, joten se sama oikeus on kaikilla muillakin. Kun väität ja kirjoitat jotain, niin jokaisella on oikeus kommentoida ja varsinkin oikoa virheitäsi. Sinun mielipiteesi on tietysti sinun, mutta ei niistä muiden tarvitse olla samaa mieltä ja jokainen saa niinikään esittää omia mielipiteitään.

        Kun väität olevasi tyytyväinen eloosi siellä, niin hyvä. Miksi se ei riitä, vaan yrität epätoivoisesti perustella tyytyväisyyttäsi tarkoitushakuisilla vertailuilla. Ja nuo iänikuiset jumala/raamattujuttusi ja muu huuhaa…. Mahdatkohan sittenkään ihan oikeasti elää siinä paratiisissa, jota väität sielä olevan….

        Jatkossakin varmasti kommentoin, jos satun huomaamaan hömpämpömppää ja viitsin vaivautua…. Ihan vaan huvikseni…. 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä fiksua olisi olla kommentoimatta tuohon vuosien aikana tulleeseen samaan potaskaan jota toitotat, mutta aina vain ei voi vastustaa kiusausta. Se on inhimillistä.

        Toisaalta tämähän on vapaa palsta, jossa sinäkin saat kirjoitella mitä sattuu ja haluat, joten se sama oikeus on kaikilla muillakin. Kun väität ja kirjoitat jotain, niin jokaisella on oikeus kommentoida ja varsinkin oikoa virheitäsi. Sinun mielipiteesi on tietysti sinun, mutta ei niistä muiden tarvitse olla samaa mieltä ja jokainen saa niinikään esittää omia mielipiteitään.

        Kun väität olevasi tyytyväinen eloosi siellä, niin hyvä. Miksi se ei riitä, vaan yrität epätoivoisesti perustella tyytyväisyyttäsi tarkoitushakuisilla vertailuilla. Ja nuo iänikuiset jumala/raamattujuttusi ja muu huuhaa…. Mahdatkohan sittenkään ihan oikeasti elää siinä paratiisissa, jota väität sielä olevan….

        Jatkossakin varmasti kommentoin, jos satun huomaamaan hömpämpömppää ja viitsin vaivautua…. Ihan vaan huvikseni…. 😎

        Kyllähän me kaikki nähdään mitä sinä olet ja missä tilanteessa ja sinun motiivisi olla tällä palstalla. . Kyllä sitä vihaa tihkuu ihan jokaisesta viestistäsi. Kaikki sinun puheesi korreloituu valtio paskaan ja sen ulkoiseen olemukseen vailla mitään sisältöä. . . Rotu ja kehitysmaa sun muuta.

        Mutta kyllä Ihmiset osaavat katsoa shopping malleja ja palveluita mitä ihmiset tarvitsevat. Kyllä Täällä voi ostaa vaikka Ferrarin. Varmasti muotiliikkeitä ja erilaisia ravintoloita ja SKY - Baareja ja yökerhoja pilvin pimein. Niitähän sinun valtiossasi ei ole. Koska se ei ole kehitysmaa vai ? Sinulla siellä on hienot palmurannat ja merenelävät hedelmineen. Toki ne on halpoja, ne kasvaa täällä luonnossa.

        Miksi sinun valtiossa ei tarvitse itse ilmoittaa Kelaan, kun muuttaa ulkomaille. 95 % ihmisistä on toisen ulkopuolisen ilmoittamia. Miksi Sinulla on lippu naamassa ja valtio päässä . . Onko se ainut mitä on ? Et sinä sitä lippua hyvyydestä kanna, vaan pahuudesta.

        Tiedätkö, kuin kateellisia Ihmiset on minulle, kun voi asua halvalla ja hyvin eläkkeellä. Niin, kateellisia oli pankissa myös, että sama asiakaspalvelija ei voinut vastata, että asiasi on kunnossa. Raukka yritti, että minun olisi pitänyt maksaa kaksi veroa eläkkeestä.. Sitten suuttui, kun ilmoitin linkillä, että Kambodza ja Vietnam ei peri ulkomailta maksetusta eläkkeestä veroa ulkomaalaiselta..

        Se on kauheeta se kateus siitä, että täällä maksan yksiöstä vuokraa 140 euroa + sähkö kaikilla herkuilla, sisältää ihan kaikki.

        Tiedätkö, että parturi maksaa joku 2 - 4 euroa ja olutta saa alle euron tuoppi ja pullo. Ruoka on noin 1/3 osa ja hedelmät 1/10 Osa sinun onnellisten maan hinnoista.

        Kato Kato Kato vaikka Saigonin shopping malleja tubelta... katso myös asuntoja ja upeita asuinalueita... Niitä nousee tänne, kuin sieniä sateella.. Celadon city, District 9 ja District 2. On on on niin kehitysmaa vai .. mitä teillä siellä on onnellisten maassa.. ihan paskaa verrattuna kehitysmaahan.

        Lippu lippu lippu ja valtio muuta ei Sinulla raukalla ole eikä tule.

        Ei ei minun tarvitse heittää mitään meemejä.. tube on vapaa ha sen kuin heität shopping mall Ho Chi Minh Cityn ja rent apartment Ho Chi Minh City ha Vung Tau vaikka. Kyllä löytyy ja kyllä lähtee.

        Se on taas eri asia, kuka sieltä pääsee pois eläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän me kaikki nähdään mitä sinä olet ja missä tilanteessa ja sinun motiivisi olla tällä palstalla. . Kyllä sitä vihaa tihkuu ihan jokaisesta viestistäsi. Kaikki sinun puheesi korreloituu valtio paskaan ja sen ulkoiseen olemukseen vailla mitään sisältöä. . . Rotu ja kehitysmaa sun muuta.

        Mutta kyllä Ihmiset osaavat katsoa shopping malleja ja palveluita mitä ihmiset tarvitsevat. Kyllä Täällä voi ostaa vaikka Ferrarin. Varmasti muotiliikkeitä ja erilaisia ravintoloita ja SKY - Baareja ja yökerhoja pilvin pimein. Niitähän sinun valtiossasi ei ole. Koska se ei ole kehitysmaa vai ? Sinulla siellä on hienot palmurannat ja merenelävät hedelmineen. Toki ne on halpoja, ne kasvaa täällä luonnossa.

        Miksi sinun valtiossa ei tarvitse itse ilmoittaa Kelaan, kun muuttaa ulkomaille. 95 % ihmisistä on toisen ulkopuolisen ilmoittamia. Miksi Sinulla on lippu naamassa ja valtio päässä . . Onko se ainut mitä on ? Et sinä sitä lippua hyvyydestä kanna, vaan pahuudesta.

        Tiedätkö, kuin kateellisia Ihmiset on minulle, kun voi asua halvalla ja hyvin eläkkeellä. Niin, kateellisia oli pankissa myös, että sama asiakaspalvelija ei voinut vastata, että asiasi on kunnossa. Raukka yritti, että minun olisi pitänyt maksaa kaksi veroa eläkkeestä.. Sitten suuttui, kun ilmoitin linkillä, että Kambodza ja Vietnam ei peri ulkomailta maksetusta eläkkeestä veroa ulkomaalaiselta..

        Se on kauheeta se kateus siitä, että täällä maksan yksiöstä vuokraa 140 euroa sähkö kaikilla herkuilla, sisältää ihan kaikki.

        Tiedätkö, että parturi maksaa joku 2 - 4 euroa ja olutta saa alle euron tuoppi ja pullo. Ruoka on noin 1/3 osa ja hedelmät 1/10 Osa sinun onnellisten maan hinnoista.

        Kato Kato Kato vaikka Saigonin shopping malleja tubelta... katso myös asuntoja ja upeita asuinalueita... Niitä nousee tänne, kuin sieniä sateella.. Celadon city, District 9 ja District 2. On on on niin kehitysmaa vai .. mitä teillä siellä on onnellisten maassa.. ihan paskaa verrattuna kehitysmaahan.

        Lippu lippu lippu ja valtio muuta ei Sinulla raukalla ole eikä tule.

        Ei ei minun tarvitse heittää mitään meemejä.. tube on vapaa ha sen kuin heität shopping mall Ho Chi Minh Cityn ja rent apartment Ho Chi Minh City ha Vung Tau vaikka. Kyllä löytyy ja kyllä lähtee.

        Se on taas eri asia, kuka sieltä pääsee pois eläkkeellä.

        Jäi sanomatta vielä tuo Landmarkin alue.. No aloita tuosta katsomaan kehitysmaata.
        https://youtu.be/UdWkpMcI-CE?si=utuKrmXyTwIl-6V_


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän me kaikki nähdään mitä sinä olet ja missä tilanteessa ja sinun motiivisi olla tällä palstalla. . Kyllä sitä vihaa tihkuu ihan jokaisesta viestistäsi. Kaikki sinun puheesi korreloituu valtio paskaan ja sen ulkoiseen olemukseen vailla mitään sisältöä. . . Rotu ja kehitysmaa sun muuta.

        Mutta kyllä Ihmiset osaavat katsoa shopping malleja ja palveluita mitä ihmiset tarvitsevat. Kyllä Täällä voi ostaa vaikka Ferrarin. Varmasti muotiliikkeitä ja erilaisia ravintoloita ja SKY - Baareja ja yökerhoja pilvin pimein. Niitähän sinun valtiossasi ei ole. Koska se ei ole kehitysmaa vai ? Sinulla siellä on hienot palmurannat ja merenelävät hedelmineen. Toki ne on halpoja, ne kasvaa täällä luonnossa.

        Miksi sinun valtiossa ei tarvitse itse ilmoittaa Kelaan, kun muuttaa ulkomaille. 95 % ihmisistä on toisen ulkopuolisen ilmoittamia. Miksi Sinulla on lippu naamassa ja valtio päässä . . Onko se ainut mitä on ? Et sinä sitä lippua hyvyydestä kanna, vaan pahuudesta.

        Tiedätkö, kuin kateellisia Ihmiset on minulle, kun voi asua halvalla ja hyvin eläkkeellä. Niin, kateellisia oli pankissa myös, että sama asiakaspalvelija ei voinut vastata, että asiasi on kunnossa. Raukka yritti, että minun olisi pitänyt maksaa kaksi veroa eläkkeestä.. Sitten suuttui, kun ilmoitin linkillä, että Kambodza ja Vietnam ei peri ulkomailta maksetusta eläkkeestä veroa ulkomaalaiselta..

        Se on kauheeta se kateus siitä, että täällä maksan yksiöstä vuokraa 140 euroa sähkö kaikilla herkuilla, sisältää ihan kaikki.

        Tiedätkö, että parturi maksaa joku 2 - 4 euroa ja olutta saa alle euron tuoppi ja pullo. Ruoka on noin 1/3 osa ja hedelmät 1/10 Osa sinun onnellisten maan hinnoista.

        Kato Kato Kato vaikka Saigonin shopping malleja tubelta... katso myös asuntoja ja upeita asuinalueita... Niitä nousee tänne, kuin sieniä sateella.. Celadon city, District 9 ja District 2. On on on niin kehitysmaa vai .. mitä teillä siellä on onnellisten maassa.. ihan paskaa verrattuna kehitysmaahan.

        Lippu lippu lippu ja valtio muuta ei Sinulla raukalla ole eikä tule.

        Ei ei minun tarvitse heittää mitään meemejä.. tube on vapaa ha sen kuin heität shopping mall Ho Chi Minh Cityn ja rent apartment Ho Chi Minh City ha Vung Tau vaikka. Kyllä löytyy ja kyllä lähtee.

        Se on taas eri asia, kuka sieltä pääsee pois eläkkeellä.

        Sinulla ei kyllä ole varaa syyttää vihanlietsonnasta, vääristelyistä tai muusta sen sellaisesta ketään.
        Ei todellakaan….


    • Anonyymi

      Persut ovat nyt estämässä kansaneläkkeen maksamisen ulkomaille. Natsit jyrää !!!

      • Anonyymi

        Suomihan muuttaa käytäntönsä vastaamaan muiden maiden käytäntöjä. Ruotsikin lopetti jo muutamia vuosia sitten….
        Veronmaksajien kustantamaa eläkettä niille, joilla itse työnteollaan ansaittu työeläke on hyvin pieni syystä tai toisesta, ei jatkossa makseta ulkomailla asuville.


    • Anonyymi

      Vuokraa maksavat vain ne, jotka asuvat toisten omistamissa asunnoissa. Itse en tunne tarvetta vuokranmaksuun, sillä nautin nykyisestä elämäntilanteestani täysin siemauksin!

      Mutta vanhat ajat ovat palanneet aloittajan samojen, tuttujen jaaritusten myötä! Ehdinkin jo luulla, että kasvat nykyisin bambua kehitysmaassasi! 😂😂😂

    • Anonyymi

      Keskieläke on huono verrokki, mediaanieläke on totuuden mukaisempi.

      • Anonyymi

        No paljonko se mediaani eläke sitten on?🥸


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No paljonko se mediaani eläke sitten on?🥸

        Satasen ero suunnilleen. Itse asiassa mediaanieläkkeen käteen jäävä osuus on aika lailla 1500€ ja keskieläkkeessä sitten noin 1600€.

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3108
    2. 118
      1376
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      130
      1194
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1132
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      74
      920
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      804
    7. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      773
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      53
      764
    9. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      39
      764
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      67
      752
    Aihe