Yksinäisyys musertaa

Anonyymi-ap

Oon pian 18v täyttävä tyttö. En oo koskaan elämässäni ollut näin yksin. Viimeisen tosi ystävän menetin jonkin aikaa sitten ihan omaa syytäni. On enää muutama tuttava. Haaveilin nuorempana että olisin kuin isoveljeni teininä, joka ilta ulkona ja aina kavereiden kanssa. Haaveet eivät käyneet toteen. Koko teini-ikä meni kotona kärsien pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta. Pelko on helpottanut jonkin verran, mutta en pysty tutustumaan ihmisiin. 18v päivä lähestyy. Sitä päivää olen odottanut koko teini-iän. Vihdoin täysi-ikäinen, mitä kaikkea se tuokaan tullessaan. Nyt kun se päivä tulee olo on toivoton. Olisihan se ollut unelma juhlia 18v päivää kavereiden kanssa. Mutta se on kuitenkin vain yksi päivä. Kun saisi edes yhden kaverin, olisi joku jonka kanssa jakaa ilot ja surut, edes joku jolle puhua. Ei tarvitsisi sääliä itseään Suomi24:ssä. Perheeni on ainoa syy miksi jatkan tätä touhua. Välimme ovat etäiset, mutta välitämme toisistamme paljon.

13

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muista että olet tärkeä juuri sellaisena kun olet,siunausta päiviisi.

      • Anonyymi

        Kiitos❤️


    • Anonyymi

      Jos sinä ap olet alle 18v tyttö, niin miksi sinä ajelet samalla autolla jo yli 10 vuotta. Poikasikin on jo yli tuon 18v.
      Niin että voisitko uskovana miehenä vähentää nettivalehteluais?

      Olette vaimosi mukaan olleet aviossa melkein 50 vuotta.

    • Anonyymi

      Veikkaan, että tämänkin alle 18v "tytön" tekstin takaa löytyy eläkkeellä oleva eläkepappa.
      Olen kirjoittanut hänelle. Kertoo olevansa uskossa elävä mies.

      Eräs outo piirre on hänen nettikäyttäytymisessään. Hän murtautuu koneelleni ja katkaisee virran joka kerran kun kirjoitan jotakin keskustelupalstoille.

      Jos on hyvät tiedot tietokoneista, tämä käy helposti päinsä.
      Itse en halua opiskella näitä tietoja.
      Miksi uskovan papan pitää kirjoittaa olevansa nuorukais ikäinen?
      Sehän on valehtelua!

      • Anonyymi

        Pitääkö sun tulla tänne palstoille horisemaan että tyttö on mies ulinaa.Kiesus täällä on muitakin samassa tilanteessa olevia samanikäisiä kuin ap. ja ja vertaistuki on tärkeää ja jos ei ole mitään järkevää kommenttia niin voi olla hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö sun tulla tänne palstoille horisemaan että tyttö on mies ulinaa.Kiesus täällä on muitakin samassa tilanteessa olevia samanikäisiä kuin ap. ja ja vertaistuki on tärkeää ja jos ei ole mitään järkevää kommenttia niin voi olla hiljaa.

        Toki on, mutta itsensä "nuorentaminen" on myös nettisääntöjen mukaan kiellettyä.

        Tiedän tuon kd-uskiksen jokapäiväisen kirjoittelun olevan sille harrastus. Kd. tässä tarkoittaa kristillisdekraatteja.

        Olen kirjoittanut, että maapallon synty on selitetty netissä tieteellisesti pätevästi.
        Yhtään selkärankaista ei ole elänyt tai vaikuttanut ilman lajikehityksen tuomaa evoluutiota. Koskee myös ns. Nasaretin miestä.


    • Anonyymi

      Yksin on parempi sitten kun ei muista.
      --

    • Anonyymi

      Minä en juhlinut 18-vuotispäivääni aikoinaan millään tavalla. Hyvin on silti mennyt. Akateeminen koulutus, erittäin hyvä eläke, oma tilava koti kaupungin keskustassa, sukulaisia, yksi lapsenlapsenlapsi, ystäviä muutama.
      Äskettäin juhlin 75-vuotispäivääni.

      Kyllä sinäkin vielä ehdit vaikka mihin.

      • Anonyymi

        Tämä on hyvä.
        Nuorena aikuisena, jos on vähänkin vaikeaa, menee usko, luotto ja toivo tulevaisuutta kohtaan. Siinä vaiheessa kärsii ns. näköalattomuudesta.
        Itse huomasin jo nuorena, että keskustelut iäkkäämpien, 70-90 vuotiaiden kanssa, olivat todella mielenkiintoisia, silmiä avaavia, uskoa ja toivoa antavia, ym.
        Ikäihmisilläkään ei ole ollut yhtään helpompi elämä nuoruudessa, mitä nykynuorillakaan.
        Silti vaan ovat vuosikymmenet läpi puskeneet, ja jopa loppujen lopuksi aika tyytyväisinä elämäänsä.


    • Anonyymi

      Yksin on hyvä olla, kun sen oikein oivaltaa.

      • Anonyymi

        Yksin on vapaa!


    • Anonyymi
      UUSI

      Yksinäisyydessä on toki hyviäkin puolia. Ei tule mieleen nyt se biisi. Sen viesti oli; yksinolo on taivaasta, joukossa kaikesta ulkona.
      Meittiä kun on niin moneen junaan ja vielä laiturillekin jäämään.

    • Anonyymi
      UUSI

      Ei yksinäisyys kivaa ole silloin, jos joutuu jäämään yksin esim. sairastumisen takia, ettei enää pysty kulkemaan joka paikassa sosiaalisissa tilanteissa.
      18-vuotias on vielä sen ikäinen, että elämässä ehtii sattua ja tapahtua, tulee täysi-ikäiseksi, alkaa oma vapaus ( joka ei aina sekään hyvä, vastuu on osattava itsestään ottaa ).
      Kuitenkin on koko aikuisuus vielä edessä, mahdolliset työpaikat, ehkä koulutuksetkin.
      Tulee tavattua paljon uusia ihmisiä, saa tuttavia, kavereita, ystäviä.
      Etukäteen ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe