Sakottajan tilipäivä

Anonyymi-ap

Sakottajan tilipäivä!

Autoilijat ovat itse syyllisiä väärin pysäköintiin. Itse kannattaa tarkistaa liikennemerkit ja muutenkin opetella minne saa pysäköidä.

Mitä tästä opimme eli ei kannatta "apinoida" toisen pysäköintiä!

33

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sakottamisen kuuluu olla vain viranomaisilla !

      • Anonyymi

        Kyllä kunnallinen pysäköinninvalvonta saa tuolla "sakottaa"!

        Kunnallinen pysäköinninvalvonta antaa pysäköintivirhemaksun eli ei sakkoa!

        Olitko yksi "sakon" saaneista?

        Yksityisalueen omistaja saa taasen päättää kuka saa yksityisalueelle pysäköidä ja millä ehdoilla.

        Luikurien takia on Suomeen tullut n. 15 vuotta sitten yksityinen pysäköinninvalvonta eikä yksityinen anna sakkoa vaan yksityisoikeudellisen valvontamaksun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kunnallinen pysäköinninvalvonta saa tuolla "sakottaa"!

        Kunnallinen pysäköinninvalvonta antaa pysäköintivirhemaksun eli ei sakkoa!

        Olitko yksi "sakon" saaneista?

        Yksityisalueen omistaja saa taasen päättää kuka saa yksityisalueelle pysäköidä ja millä ehdoilla.

        Luikurien takia on Suomeen tullut n. 15 vuotta sitten yksityinen pysäköinninvalvonta eikä yksityinen anna sakkoa vaan yksityisoikeudellisen valvontamaksun!

        Siksipä ei kannata pysäköidä mihinkään, missä yksityinen valvoja saalistaa. Han ei valvo pysäköintia, vaan epämääräisten ehtojen noudattamista. Koskaan niitä ehtoja ei voi lukea mennessäsi kyltin ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä ei kannata pysäköidä mihinkään, missä yksityinen valvoja saalistaa. Han ei valvo pysäköintia, vaan epämääräisten ehtojen noudattamista. Koskaan niitä ehtoja ei voi lukea mennessäsi kyltin ohi.

        Tässä tapauksessa Helsingin kaupungin alueella eli EI yksityinen alue, autoilijat, nuo viisaat eivät tunteneet liikennemerkkiä!

        Liikennemerkkiä jo on ollut Suomessa käytössä vuosikymmeniä!

        Se on heidän murheensa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä ei kannata pysäköidä mihinkään, missä yksityinen valvoja saalistaa. Han ei valvo pysäköintia, vaan epämääräisten ehtojen noudattamista. Koskaan niitä ehtoja ei voi lukea mennessäsi kyltin ohi.

        Yksityisille valvojille on tyypillistä toimintaa laittaa lappuja, oli joitain ehtoja rikottu tai ei, automaattisesti hylätä asialliset reklamaatiot, ja vaatia maksuja täysin sivullisilta ihmisiltä. Ohje välttää niiden valvomia alueita on oikein hyvä, tosin on ollut tapauksia joissa firmat ovat jaelleet lappujaan myös kadun varsiin pysäköityihin autoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa Helsingin kaupungin alueella eli EI yksityinen alue, autoilijat, nuo viisaat eivät tunteneet liikennemerkkiä!

        Liikennemerkkiä jo on ollut Suomessa käytössä vuosikymmeniä!

        Se on heidän murheensa!

        Helsinki onkin nykyisin varsin autovihamielinen kaupunki. Ei sinne kannata mennä, saati pysäköidä minnekään.


    • Anonyymi

      Yksityisaluella saa firma sakottaa, julkisilla ei. Näin se pitäisi olla.
      Nyt yhteyttä omaan kansanedustajaan ja roistotoiminta tukkoon.

      • Anonyymi

        Mustikkamaalla on KUNNALLINEN PYSÄKÖINNINVALVONTA antanut virhemaksuja oikein urakalla!

        Siinä ei kuule nyt auta oma eikä muiden kansanedustaja!

        Nämä autoilijat, jotka eivät näe kieltomerkkiä niin kannattaisi viedä ajokortti poliisille!!!!!!!


    • Anonyymi

      Selvä tapaus tämä on, autoilijat eivät ole ottaneet selvää pysäköintisäännöksistä ja siitä koitui rahallisia seurauksia. Kyseessä oli todennäköisesti muualta kuin Helsingistä saapuneet Korkeasaareen menneet perheet. Kun tällainen ylimääräinen kulu tulee matkalle melko mitättömän syyn vuoksi, saattaa olla että Helsinkiin ei ihan vähään aikaan tulla lomailemaan. Vaikka kaupunki nyt hieman moraalisesti kyseenalaisella tavalla tienasi hyvin, saattaa olla että pitkällä tähtäimellä kaupunki häviää menetettyjen matkailijoiden muodossa.

      • Anonyymi

        Autoilijat ovat ajaneet liikennemerkin C39 (Pysäköintikieltoalue) ohi!

        Liikennemerkin vaikutusalueella on pysäköiminen sallittu VAIN merkityillä paikoilla eli paikoilla, jotka on merkitty pysäköintipaikan liikennemerkillä. Kaikkialla muualla on pysäköiminen kielletty!

        Oma vika, jos sitä liikennemerkkiä ei tunne!

        Liikennemerkki ei ole käytössä vain Helsingissä vaan sitä on mahdollista käyttää kaikissa Suomen kunnissa.

        Liikennemerkki on ollut käytössä jo n. 40 vuotta!

        https://www.is.fi/autot/art-2000000884638.html

        Ehkä kannattaa miettiä, että jos liikennemerkkien opettelu on vaikeata niin ei aja autolla.

        Kerrottakoon, että itse olen saanut ajokortin 1970-luvun puolessa välissä. Sen jälkeen on tullut paljon lisää liikennemerkkejä ja kuinka ollakkaan, minä osaan ne!

        Mitä siitäkin tulee, jos annetaan kaikkien vapaasti pysäköidä minne haluaa? Sitten on puistot. jalkakäytävät, torit ym täynnä ihmisten "peltilehmiä".


      • Anonyymi

        Tästähän on hyvä esimerkki Tampereelta. Kaupungin pysäköinninvalvonnan toimintatavat kävivät jatkuvasti mielivaltaisemmiksi ja arvaamattomimmiksi, minkä seurauksena pysäköinninvalvonnasta alkoi tulla kaupungille vakava mainehaitta ja tämä näkyi mm. kaupunkiin saapuvien turistien määrässä. Kaupunki aivan oikein käytti sille kuluvaa valtaa ja alkoi edellyttää pysäköinninvalvonnalta järkevämpää toimintaa. Tästä kaikki eivät pitäneet ja mm. pysäköinninvalvonnan ei-niin-pidetty päällikkö hankkiutui pitkälle sairauslomalle. Tämä mainehaitta alkaa olla sellainen tekijä, minkä jokainen niin julkinen kuin yksityinenkin toimija joutuu ottamaan nykypäivänä huomioon. Internetin aikakaudella negatiivinen tieto leviää yllättävän nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästähän on hyvä esimerkki Tampereelta. Kaupungin pysäköinninvalvonnan toimintatavat kävivät jatkuvasti mielivaltaisemmiksi ja arvaamattomimmiksi, minkä seurauksena pysäköinninvalvonnasta alkoi tulla kaupungille vakava mainehaitta ja tämä näkyi mm. kaupunkiin saapuvien turistien määrässä. Kaupunki aivan oikein käytti sille kuluvaa valtaa ja alkoi edellyttää pysäköinninvalvonnalta järkevämpää toimintaa. Tästä kaikki eivät pitäneet ja mm. pysäköinninvalvonnan ei-niin-pidetty päällikkö hankkiutui pitkälle sairauslomalle. Tämä mainehaitta alkaa olla sellainen tekijä, minkä jokainen niin julkinen kuin yksityinenkin toimija joutuu ottamaan nykypäivänä huomioon. Internetin aikakaudella negatiivinen tieto leviää yllättävän nopeasti.

        Minkä tahon toimesta tuo mainehaitta on todennettu ja millä tavoin sen on osoitettu vaikuttaneen kaupunkiin saapuvien turistien määrään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä tahon toimesta tuo mainehaitta on todennettu ja millä tavoin sen on osoitettu vaikuttaneen kaupunkiin saapuvien turistien määrään?

        Tampereen kaupungin johto on tuonut asian esiin, joten sinun pitää tiedustella todentamismenetelmiä heiltä. Aivan pienistä vaikutuksista ei voi olla kyse, jos kaupunki puuttuu omien virkamiestensä linjauksiin. Asiasta on uutisoinut mm. Aamulehti useaan otteeseen. Ymmärrän ja uskon, että tämä risoo sinua suunnattomasti, mutta joskus järjenkäyttökin on sallittu myös julkisella puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen kaupungin johto on tuonut asian esiin, joten sinun pitää tiedustella todentamismenetelmiä heiltä. Aivan pienistä vaikutuksista ei voi olla kyse, jos kaupunki puuttuu omien virkamiestensä linjauksiin. Asiasta on uutisoinut mm. Aamulehti useaan otteeseen. Ymmärrän ja uskon, että tämä risoo sinua suunnattomasti, mutta joskus järjenkäyttökin on sallittu myös julkisella puolella.

        Ei, vaan kysyn sinulta sinun tietojasi. Sinähän siis tiedät nuo asiat, joten osaat myös vastata noihin hyvin helppoihin kysymyksiin. Mikään tässä ei riso ainakaan minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan kysyn sinulta sinun tietojasi. Sinähän siis tiedät nuo asiat, joten osaat myös vastata noihin hyvin helppoihin kysymyksiin. Mikään tässä ei riso ainakaan minua.

        Tietoni perustuvat siihen, mitä olen mediasta lukenut kaupungin tehneen. Minulla ei ole mitään syytä epäillä näiden uutisten todenperäisyyttä, toisin kuin sinulla. Sinun mielestäsi tämä on tietysti valeuutinen. Sinua risoo selvästi se, että julkisellakin puolella joskus käytetään maalaisjärkeä ja yritetään korjata virkaintoisten virkahenkilöiden aiheuttamia vahinkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoni perustuvat siihen, mitä olen mediasta lukenut kaupungin tehneen. Minulla ei ole mitään syytä epäillä näiden uutisten todenperäisyyttä, toisin kuin sinulla. Sinun mielestäsi tämä on tietysti valeuutinen. Sinua risoo selvästi se, että julkisellakin puolella joskus käytetään maalaisjärkeä ja yritetään korjata virkaintoisten virkahenkilöiden aiheuttamia vahinkoja.

        No laita linkki siihen juttuun, jossa kerrotaan pysäköinninvalvonnan luoneen niin pahan mainehaitan, että se todistetusti vaikuttaa turistien määrään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No laita linkki siihen juttuun, jossa kerrotaan pysäköinninvalvonnan luoneen niin pahan mainehaitan, että se todistetusti vaikuttaa turistien määrään.

        Vänkkää, vänkkää ja vänkkää vielä vähän lisää. Tamperelaisena sinäkin luet Aamulehteä, joten eiköhän tämä uutinen ole sinutkin jo tavoittanut. Sinua nyt pikkuisen kismittää tällainen toiminta kaupungin taholta, joten sinä olet päättänyt kostaa kuvitelluille vihollisille vänkkäämällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijat ovat ajaneet liikennemerkin C39 (Pysäköintikieltoalue) ohi!

        Liikennemerkin vaikutusalueella on pysäköiminen sallittu VAIN merkityillä paikoilla eli paikoilla, jotka on merkitty pysäköintipaikan liikennemerkillä. Kaikkialla muualla on pysäköiminen kielletty!

        Oma vika, jos sitä liikennemerkkiä ei tunne!

        Liikennemerkki ei ole käytössä vain Helsingissä vaan sitä on mahdollista käyttää kaikissa Suomen kunnissa.

        Liikennemerkki on ollut käytössä jo n. 40 vuotta!

        https://www.is.fi/autot/art-2000000884638.html

        Ehkä kannattaa miettiä, että jos liikennemerkkien opettelu on vaikeata niin ei aja autolla.

        Kerrottakoon, että itse olen saanut ajokortin 1970-luvun puolessa välissä. Sen jälkeen on tullut paljon lisää liikennemerkkejä ja kuinka ollakkaan, minä osaan ne!

        Mitä siitäkin tulee, jos annetaan kaikkien vapaasti pysäköidä minne haluaa? Sitten on puistot. jalkakäytävät, torit ym täynnä ihmisten "peltilehmiä".

        Minä dain ajokortin jo 60-luvulla, ja olen tulkinnut Espoossa olevan aluepyäköintikiellon koko kaupungissa, ellei pysäköintiä ole erikseen sallittu. Siinä olikin se syy, miksi tämä entinen helsinkiläinen pysyy Nurmijärveläisenä, enkä ole muuttanut Espooseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vänkkää, vänkkää ja vänkkää vielä vähän lisää. Tamperelaisena sinäkin luet Aamulehteä, joten eiköhän tämä uutinen ole sinutkin jo tavoittanut. Sinua nyt pikkuisen kismittää tällainen toiminta kaupungin taholta, joten sinä olet päättänyt kostaa kuvitelluille vihollisille vänkkäämällä!

        En minä vänkää mitään vaan haluan lukea sen uutisen, jossa tuo asia osoitetaan. Jännä, ettei sitä nyt sitten löydykään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä vänkää mitään vaan haluan lukea sen uutisen, jossa tuo asia osoitetaan. Jännä, ettei sitä nyt sitten löydykään.

        Kun asia oli medioissa esillä, sinäkin kommentoit tuttuun tyyliisi useammassa yhteydessä. Jännää onkin se, että nyt sinä et "muista" koko asiaa. En mitenkään ymmärrä, jos Tampereen kaupunki, jonka virkamiesten julkikuva ei ole kovinkaan hyvä, kerrankin tekee jotakin missä maalaisjärki on mukana, tämä saa sinut lähes suunniltasi. Jatka siis vänkkäämistä, kun et millään muilla tavoin voi osoittaa mieltäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun asia oli medioissa esillä, sinäkin kommentoit tuttuun tyyliisi useammassa yhteydessä. Jännää onkin se, että nyt sinä et "muista" koko asiaa. En mitenkään ymmärrä, jos Tampereen kaupunki, jonka virkamiesten julkikuva ei ole kovinkaan hyvä, kerrankin tekee jotakin missä maalaisjärki on mukana, tämä saa sinut lähes suunniltasi. Jatka siis vänkkäämistä, kun et millään muilla tavoin voi osoittaa mieltäsi.

        En minä ole tuota asiaa kommentoinut missään muualla, kun sain tietää koko asiasta tästä keskustelusta. Missä se linkki on siihen tarkoittamaasi uutiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole tuota asiaa kommentoinut missään muualla, kun sain tietää koko asiasta tästä keskustelusta. Missä se linkki on siihen tarkoittamaasi uutiseen?

        Älä viitsi tyhmää näytellä. Tällä tavoin teet itsestäsi nolomman kuin oletkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi tyhmää näytellä. Tällä tavoin teet itsestäsi nolomman kuin oletkaan.

        No sinä et varmasti näyttele. Sitä uutista ei siis sitten olekaan?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä et varmasti näyttele. Sitä uutista ei siis sitten olekaan?

        Jos sinulla on ongelmia muistisi ja älyllisen kapasiteettisi kanssa, ei se tarkoita että minulla tai kenelläkään muulla olisi sama tilanne.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on ongelmia muistisi ja älyllisen kapasiteettisi kanssa, ei se tarkoita että minulla tai kenelläkään muulla olisi sama tilanne.

        Jäit valehtelusta kiinni ja nyt sitten reagoit siihen naurettavalla henkilökohtaisuuksiin menemisellä. Säälittävää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäit valehtelusta kiinni ja nyt sitten reagoit siihen naurettavalla henkilökohtaisuuksiin menemisellä. Säälittävää.

        Asia oli esillä Aamulehdessä viime vuoden lokakuussa useassa eri jutussa. Näitä myös sinä aktiivisesti kommentoit tuttuun tyyliisi. Ei siis ole henkilökohtaisuuksiin menemistä jos tällä perusteella epäilen sinua huonomuistiseksi. Säälittävä yritys kiemurrella ulos omasta kuopastaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia oli esillä Aamulehdessä viime vuoden lokakuussa useassa eri jutussa. Näitä myös sinä aktiivisesti kommentoit tuttuun tyyliisi. Ei siis ole henkilökohtaisuuksiin menemistä jos tällä perusteella epäilen sinua huonomuistiseksi. Säälittävä yritys kiemurrella ulos omasta kuopastaan.

        Laita sitten linkki johonkin niistä jutuista. Vai oletko niin onneton, ettet osaa?


    • Anonyymi

      Minä kyllä luulen että kyse on lähinnä auton kuljettajan nyhvöydestä. Kun on matkustettu vaikkapa tuonne ulkoilualueelle ulkoilemaan perheen kanssa, tai ajettu puoli suomea käymään linnanmäellä tms. ja perillä huomataankin, että eiperkele täällä ole yhtään vapaata parkkipaikkaa, niin silloin ei iskällä (tai kuka nyt onkin ajamassa) ole kanttia sanoa, että sori vaan perhe, ei me tuonne mennäkään, lähdetään ajelemaan takaisin kotiin.

    • Anonyymi

      Eikös tämä sama ulkoilualue ollut viime vuonna uutisissa samasta syystä? Ja koronavuosina myös?
      Alimitoitettu parkkialue taitaa olla juurisyy, mutta tietty tuollaiset ulkoilualueet tuppaavat kulumaan aika huonoon happeen jos sinne päästetään aivan hövelisti kulkijoita.
      Maksullinen pysäköinti tuollaiseen paikkaan kannattaisi laittaa, niin hölmömpikin ymmärtää, että sakkoa tuppaa jos pysäköi maksullisen alueen ulkopuolelle pöpelikköön, varsinkin jos tienvarressa tönöttää merkki joka kertoo pysäköinnin olevan luvallista vain merkityillä paikoilla.
      Kaupungin vastuulla tietty on merkitä riittävän selvästi pysäköintikielto. Esimerkiksi pysäköintikieltoalue-merkki on ongelmallinen siitä, että se saattaa jäädä huomaamatta kun ollaan vasta navigoimassa alueelle. Ehkä kaupunki voisi sijoittaa muutaman parkkisakon suuruisen summan joidenkin lisäliikennemerkkien asentamiseen.

      • Anonyymi

        "Kaupungin vastuulla tietty on merkitä riittävän selvästi pysäköintikielto. Esimerkiksi pysäköintikieltoalue-merkki on ongelmallinen siitä, että se saattaa jäädä huomaamatta kun ollaan vasta navigoimassa alueelle. "

        Tässä liikennemerkit, jonka takana oleville alueille autoilijat ovat ajaneet ja pysäköineet.

        https://maps.app.goo.gl/q9NUqLjLwDCDJKodA

        Autoilijat ovat kääntyneet isommalta kadulta tänne kapealle kadulle.

        Onko tarpeeksi selvästi? Mikäli liikennemerkit jää näkemättä ehkä kannattaisi lopettaa autolla ajaminen?

        Pysäköintikieltoalue - liikennemerkki: Liikennemerkki on voimassa koko alueella siitä alkaen missä liikennemerkki on! Ei tarvita eikä myöskään käytetä erikseen pysäköiminen kielletty  tai pysähtyminen kielletty -liikennemerkkiä.

        Sallitut pysäköimispaikat merkitään pysäköintipaikan liikennemerkillä.

        Kieltoalue loppuu, kun on pysäköintikieltoalue -liikennemerkin päättyminen -liikennemerkki.

        Tässä lisää tietoa liikennemerkistä:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lappuliisalta-ei-paase-pakoon-edes-metsassa-tama-liikennemerkki-on-monelle-vieras-vaikka-sita-on-kaytetty-pian-40-vuotta/8141972#gs.bx0a8j

        https://autotoday.fi/varo-tata-sakkorysaa-voit-olla-pysakointikieltoalueella-huomaamatta/


    • Anonyymi

      Eiköhän nuo merkit ole kaikilla tiedossa. Kyse lienee enemmänkin siitä että ei haluta perua suunniteltua ulkoilureissua tms. tapahtumaa sen takia että parkkipaikka on täynnä. Mieluummin ollaan valmiita maksamaan se pysäköintivirhemaksu jos sellainen sattuu tuulilasiin ilmestymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2453
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1115
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1004
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      883
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      40
      790
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe