Jotkut valittaa ettei ole kavereita ja on yksinäistä, mutta totuushan on se että kaverit häipyy ajanmyötä. Yhteydenpito katkeaa puolin ja toisin, kukaan ei käy ekä soittele, eikä tule itsekkään soiteltua. Sisaruksia on, mutta niidenkin kanssa tulee soiteltua 3-4 kertaa vuodessa, kun eivät asu paikkakunnalla.Joskus kauppreissulla saattaa tuttuja nähdä ja vaihtaa jonkun sanan ja kysyä kuulumisia ja siinäpä se. Yksioloonkin varmaan tottuu, eikä kaipaakkaan mitään kaveriporukkaa ja varsinkaan jos ei käy missään kapakoissa, tai elokuvissa, kun ei ole sitä rahapuolta joutavuuksiin. Minä viihdyn kotona vaimon kanssa, emme käy missään, emmekä tapaa ketään, koska suurin osa tutuista ja osa kavereista on kuollut. Matkailuun ei ole koskaan varaa ja ulkomailla on nykyisinkin turvatonta ja kuumaa.
Mutta eip ole riitaakaan kenekään kanssa, jos ei ole liikaa tuttavia.
Moni on varmaan erimieltä asiasta, mutta kaikilla on omat mielipiteensä.
Kavereita ei ole
23
376
Vastaukset
- Anonyymi
Tuttavuuksia tulee ja menee. Näin se on. On hienoa, että ihminen pärjää itsensä kanssa sillä läheisriippuvaisuus vasta kauheaa onkin, varsinkin sellaiselle jossa roikutaan.
- Anonyymi
Yksinäisyys on ennen kaikkea kokemus. Ihminen, joka on paljon muiden ihmisten parissa, saattaa siitä huolimatta kokea kohtaamattomuutta ja ulkopuolisuutta. Toisaalta joku saattaa viihtyä paljon itsekseen, mutta ei kuitenkaan koe yksinäisyyttä.
Yksinäisyydellä on myös hyviä puolia.
Viihtyminen välillä itsekseen ei ole millään tavalla vaarallista – se on itse asiassa mielenterveydelle myös hyväksi. Hetket itsekseen omien ajatuksien ja puuhien kanssa ovat tärkeitä itsetuntemuksen ja itsen kehittämisen kannalta. Sosiaalinen kanssakäyminen antaa voimavaroja, mutta sosiaaliset kohtaamiset saattavat myös väsyttää. - Anonyymi
Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.
- Anonyymi
Samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä.
Olen pannut itseäni salaa seurantalon tansseissa.
- Anonyymi
Ei ole kavereita koska minä seurustelen vain itseäni fiksumpien kanssa, eikä sellaista ole vielä löytynyt.
- Anonyymi
On heitä Lieksassa. Yritä löytää ne helmet massasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On heitä Lieksassa. Yritä löytää ne helmet massasta.
Taikka puolukat paskasta... 😂
- Anonyymi
Minulla on päinvastainen ongelma, sillä seurustelisin vain itseäni tyhmempien kanssa, mutta niitä ei ole löytynyt ja suurella todennäköisyydellä ei ikinä löydykään! 😱
- Anonyymi
Yksinäisyyteen tottuu minua hyljeksittiin kun olin kuntouttavassa työtoiminnassa 9 euron palkalla ystävät katosivat lopullisesti työttömyys oli pysyvää mihinkään työpaikkaan edes kelvannut palkkatuellakaan . olen kansaneläkkeellä ja eläkkeensaajan asumistuella. ihan nolottaa ei edes kauppaan ilkeä mennä kun katsovat onko sillä maksusitoumus kauppaan ja millaiset vaatteet on käytössä kyllä syrjäytyneitä ja ihmisroskaan kytätään.
- Anonyymi
Laita tyhjään puutynnöriin hankselit ja laita se päällesi,,niinkuin pilakuvissa. Sano sitten että olet tulossa kelan toimistosta, mutta eivät antaneet mitään, koska koneinsinöörit oli juuri vieneet viimeiset rahat.
- Anonyymi
Miespuolisten kannattaa liittyä bemaripoikiin jos on yksinäistä. Ostaa bemukan ja menee bemariparkkiin tekemään tuttavuutta.
- Anonyymi
Elämä on ihmisen parasta aikaa
- Anonyymi
Minä olen nyt reilusti 50 v ylittäneenä jättänyt sosiaaliset kontaktit vähiin. Juuri että kerran viikossa soitaa vanhalle äidille, ja veljen kanssa käy läpi vain pari kertaa vuodessa vanhemman asioita. Eikä noi ystävätkää ole soitelleet . pari kertaa vuodessa laittaa whats app viestiä. en halua ihmisiä kylään enkä pidä kylässä käymisestä. Viihdyn hyvin yksinkin ja oman perheen kanssa. Työni puolesta olen myös erossa perheestäni. Monelle oli tiukka paikka kun lapset oli pieniä ja muutin työn vuosi muualle ja lapset jäi isänsä hoitoo. Moni ystävä kaikkosi tässä vaiheessa koska minusta tuli huono äiti. Ja jos erehdyt sanomaan että sinulla viiraa päästä niin kyllä ihmiset joita luulit ystäväksi, kaikkosivat. KOen masennuksen ja menin kertomaan siitä ystäville niin se oli sama kun näkemiin. Olisi luullut että tosi ystävä olisi tukenut. Näiden kokemusten jälkeen totesin että en halua enää edes somia ystävyys suhteita ja mitä hyötyä on jonnin joutavasta puhelimessa puhumisesta yhden tekevistä asioista muka ystävien kanss.a Viihdyn hyvin yksinkin . Nyt jo eronneena niin yksin oloahan on enemmän ja nautin siitä. Saa tehdä mitä huvittaa , valvoa niin myöhään kun haluaa. Tehdä mitä tykkää. En ole yksinäinen koska lapseni ovat viikoittain luonani.
- Anonyymi
Eivät ole ystäviä jos sairastumisen vuoksi hylkäävät. Ovat kyllä aika tyhmiä.
- Anonyymi
Puhut kyllä ihan asiaa. Tyhjän saa pyytämättäkin.
- Anonyymi
Pulipenkiltä aina löytää hyvää seuraa!
- Anonyymi
Jos on viinaa, on kavereita.
- Anonyymi
Alkoholi on voittajien juoma 🏆
- Anonyymi
Kannattaa soittaa seksilinjoille. Siellä on kavereita, jotka kuuntelee ja vikiseen ja tekee oikeastaan kaikkea mitä sinä haluat hänen tekevän. Siitä tunnistaa todellisen ystävän. Puhelinlaskukin osoittaa tosi rakkautta.
- Anonyymi
Olen noin 64-vuotias mies. Ystäviä on matkaan mahtunut mutta tärkeää elämässä on että tulee itsensä kanssa toimeen ja on hyvä olla.
- Anonyymi
Olen tehnyt mittavan uran ystävänä, nyt olen työtön 🧍
- Anonyymi
aidshomo
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663215
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272263Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t271730Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281361
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281240Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631157