😋🍓🥧 Ihana vaniljan tuoksu leijailee keittiössä. Uunissa paistuu kaksi vadelmarahkapiirakkaa. Toinen on naapurin mummolle, joka ei enää pääse tuonne ryteikköön seikkailemaan. Iltajukurtissakin oli vattuja seassa.
Kävin päivällä metsässä keräämässä hakkuuakolta ilmaisia vadelmia. Ne olivat jo vähän ylikypsiä. Kun laittoi astian ale ja heilutteli vähän oksia, niin marjat tipahtivat itsekseen astiaan. Marjat ovat nyt kalliita. Mustikatkin 50 ämpäri. Mustikoista ei täällä tarvitse haaveilla. Nyt kun kuivuuden takia metsässä ei ole hyttysiä/itikoita, niin eipä ole mustikoitakaan.
Masnsikoista ja kirsikoista on biisi, mutta onkohan vadelmista?
Nancy Sinatra & Lee Hazlewood-Summer Wine
https://youtu.be/Ib_eW9VSUwM
Ilmaista herkkua tarjolla metsässä
10
215
Vastaukset
- Anonyymi
Ai sä herkuttelet 👍
Hyvää tuli! Suolapalaksi vielä voitelin pyöreitä ruisleipäpalasia puoliksi leikattuna pellille leivinpaperin päälle. Ripottelin päälle paprikaa, valkosipulijuhetta ja pitsamaustetta sekä juustoraastetta. Paistoin ne korpuiksi piirakoiden takia lämmitetyssä uunissa. Niistä tuli ihan ok herkkua ennenkuin ehtivät homehtua.
Meillä päin on kans vadelmia metsässä, oon niitä keräillyt, en mä mitään piirakkaa osaa tehdä, mutta syödä vaan. Omassa pihassakin oli, mutta kun huoltoyhtiö vaihtu, veti niittokoneella pensaat matalaksi. Koitin siirtää yhden punaherukan turvaan, mutta sekin kuihtu. Mustikoita on kyllä täällä päin paljon. Armeijan maita, tarvii nykyään kulkuluvan. Ennen pääsi ihan suullisella luvalla, mutta nyt kun on venäjähomma, niin tiukensivat.
Mulla oli niin vähän vadelmia, että laitoin siksi piirakan niin on enemmän syömistä niissä. Kiva, kun saa ilmaista ja hyvää ruokaa nyt metsästä. Armeijasta tuli mieleen, että Korialla pioneerien tramppaamalla alueella oli paljon kanttarelleja. En ole missään nähnyt niin paljoa. Nehän on kiva heittää suoraan pannulle sipulin kanssa ja vähän kermaa sekaan lopuksi.
- Anonyymi
Sokeria, voita, vehnäjauhoa.
Hyih.Et taida osata leipoa, kun et tiedä mitä vadelmarahkapiirakkaan kuuluu. Kiva kuulua sukuun, jossa eletään likelle 100 vuotta ja jotkut ylikin ilman että tarvitsee poiketa perinteisestä ruokailusta.
- Anonyymi
Mistähän tuollaisen emännän löytäs
- Anonyymi
Emäntäkoulusta!
- Anonyymi
Täällä tehtiin tänään mustikkarahkapiirakka ja muropohjataikinaan vähän kardemummaa.
Tuli hieman pullan makua mukaan piiraspalaan. Isoja mustikoita suoraan metsästä piirakkaan ja smoothieen.
Aamu alkaa mustikkasmoothiella reippaasti.Ai mitä herkuttelua. Joku oli laittanut mustikkapiirakkaan sokerin asemesta fariinisokeria. Oli kuulemma toffeen makuista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs541718- 171623
- 821403
- 1741386
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3061332- 201268
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti98985Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä61958Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33933- 349854