Rakkaudettomuus tekee ihmisestä kylmän

Anonyymi-ap

Miksi edes yrittää olla ns hyvä ihminen kun silloin joutuu hyväksikäytetyksi jne parempi olla yhtä ilkee ja välinpitämätön kuin muutkin kun sitä näköjään arvostetaan

20

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kannata pahaan vastata pahalla.

      • Anonyymi

        Jaa, ja miksi ei?
        Kuvitteletko että sinua palkitaan siitä?


    • Anonyymi

      Välinpitämättömyys on supervoima.
      Sillä selviää monesta asiasta. Siirtyy vain eteenpäin.

      Hyvät, kiltit, kunnolliset jne. altistuvat hyväksikäytölle.

      Jos taas olet mies ja edellämainittu niin sinua pidetään munattomana reppanana jota ei arvosteta ja kun sinua ei arvosteta, naiset eivät arvosta sinua.

      Paha tai ilkeä ei tarvitse olla, mutta päämäärätietoinen, kylmä, laskelmoiva ja sopivia asioita kohtaan into- ja kunnianhimoinen kuten esimerkiksi asemasi sosiaalisesti, raha ja paneminen.

      Niitä yhteiskunnassa arvostetaan, pehmeät arvot, ovat menneiden vuosikymmenien märkiä housupieruja.

      • Anonyymi

        Se on jännä juttu, että ihmiset eläessään kannattavat kovia piirteitä ja arvoja, mutta kun ollaan vanhoja ja tarvitaan apua, anellaan, että kumpa minua kohtaan oltaisiin kilttejä.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Oon ystävällinen vain niille, joilta saan pillua. Muiden takia ei kannata vaivautua.

      • Anonyymi

        Onko isokin lauma kanoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko isokin lauma kanoja?

        Taitaa olla miinuksella.


    • Anonyymi

      Joo samaa mieltä..kylmyys sairastuttaa..tarpeeksi kauan kun toimii pakkasen virassa niin itsehän siinä kärsii

    • Anonyymi

      Mitä minä teen kylmällä, tunteettomalla miehellä 🤔odottaako hän että, juoksen perässä vai?
      Mitä tämä nykypäivän touhu oikein on🙄Eikö miehet osaa enää rakastaa??

    • Anonyymi

      So, you sense God or not? Sitähän minäkin. Se on tämä yleismaailmallinen, yhä yleistyvä kollektiivinen hulluus mikä riivaa hyvin, hyvin monia ihmisiä. Välinpitämättömyys on se juttu tapaisilleni ihmisille ketkä lannistuvat helposti. Taustalla on kuitenkin se että elämän standardien pitäisi olla niin korkealla, ihan näin yleisesti ottaen. Kunnianhimoni on nitistetty olosuhteiden sanelemana. En osaa tyytyä vähään ollakseni onnellinen. Vähävaraisuuden lisäksi olen myös erakko.

    • Anonyymi

      Hymy on parhaimmillaan ylösalaisin.

    • Anonyymi

      Mistä tuo itserakkautesi, kylmyys ja ylimielisyytesi sitten kumpuaa, kun mitään syytä ei ole.

    • Anonyymi

      Olet sattunut väärään seuraan. Ei kaikki ole pahoja.

      • Anonyymi

        Suurinosa on. Eräskin halaa vain puukottakseen selkään. T. Ap


    • Anonyymi

      Ei ole kylmyyttä. Toteamus vaan.

    • Anonyymi

      Järkevät ja harmistuneet aikuiset leikkivät keskenkasvuisia lapsosia.
      Toiminnan hyödyllisyys jaksaa mietityttää mutta kuoressa on hyvä olla kunnes huomaa ettei toimintamalli vienytkään eteenpäin.
      Yksilötasolla katsoessani on vain parempi luopua näistä ihmisistä.
      Joukkueellinen surullisia ja nukkemaisia aikuisia sekä kourallinen aitoutta yksikseen. Tämän kasvumallin opetatte lapsillenne.

      • Anonyymi

        Lasten seuratessa aikuisten teatraalista ilkkumis mallikäyttäytymistä, herkän lapsen tunnetasot eivät saa tukea ja vahvistusta. Saatte sulkeutuneita ja itsetuhoisia ilkeilijöitä, joille mediakäyttäytymisen myötä muodostuu empatian puutteen lisäksi kivun tuottamisen helppous. Onhan se teidän aikuisten normaali käyttäyymistä kuoressanne.


    • Anonyymi

      Kun sitten omanne eivät käsitelleetkään toimintamallianne menestyksen avaimena ja ovat laitapuolen kulkijoina. Mikä syyllistämisen tyyli on sinun keino nostaa lapsesi ylös..

    • Anonyymi

      Ja tuli yö ja tuli seitsemästoista päivä.

    • Anonyymi

      Se on totta, että moni näkee avuliaisuutta ja kohteliaisuutta heikkouksina, mutta jos itse arvostat ne hyvinä asioina niin kannattaa sillä tyylillä mennä jotta olet itsesi. Trendikäs voi arvoissaan olla tai olla olematta, mutta en myöskään itse esim. vetelisi nyt pinkeissä mikrosortseissa vaikka olen sellaisia tänä kesänä bongannut jonkinverran.

      Muilta taas ei voi vaatia että arvostaisivat samoja asioita kuin itse - joku arvostaa hygieniaa,, toinen kokee sen ajanhukaksi, joku arvostaa bilemenoa ja cooliutta, toinen terveellisiä elintapoja, jne.

      Luulisi että näissä on jotain yleistettäviä ”perusarvoja” hyvästä ja pahasta mutta kyllä tuntuu, että olemme näissä kaikki järjettömiä ja epäloogisia harmaa-asteikolla tai jakaumana. Eli jos itse näet toimivasi oikein, ja viihdyt itsesi kanssa se tulisi myös riittää kannustuksena- ilman muiden kiitospuheita. Vielä siis rautalangasta, että kun kerran olet loistotyyppi ja tiedät sen, niin pää pystyssä vaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe