Turun tunnin juna ei saanut EU tukea

Anonyymi-ap

Budjetti radalle on 4 miljardia eli siihen menee 6-8 miljardia käytännässä.

Ennen EU-päätöstä on ajateltu, että valtio rahoittaa hanketta 400 miljoonalla ja kunnat 400 miljoonalla eurolla yhteensä 0,8 miljardia.

Hallitus myy valtion omaisuutta 4 miljardilla, niin saadaan paikattua EU-tuen puute.

Häkämies tätäkin ajamassa kuten palkansaajan aseman heikentämistäkin.

72

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turun tunnin juna on täysin tarpeeton. Valtion verokertymä heikkenee, kun kasvun kannalta innovaatiot jäävät Turun tunnin junan alle.

      Helsingistä Turkuun on hyvät liikenneyhteydet niin nykyisen junaradan kuin maantieliikenteen osalta. Sekä junia että busseja lähtee yhtenään. On valinnan varaa.

      Kun valtio myy kannattavia yrityksiään, niin tulot romahtaa ja osingot siirtyvät valtiolta yleensä ulkomaisille pääomasijoittajille, joiden veronmaksu Suomeen on niin ja näin.

      Otetaanko Turun tunnin junaa varten lisää ulkomaista velkaa neljä miljardia, vai leikataanko lisää sosiaaliturvasta (ehkä toimeentuloturva, asumistuki, työttömyysturva jne. leikataan lähes kokonaan?

      Valtiovarainministeri Purra kertoo Helsingin Sanomissa, että ehkä nykyiset "sopeutukset",
      9 miljardia, ei vielä riitä. Tarvitaanko siis "sopeutuksia" eli leikkauksia vielä 4 miljardia lisää Turun tunnin junaan?

      • Anonyymi

        Mielestäni asia on jo päätetty niin, ettei tunnin junaa tule, joten menneessä ei kannata elää.

        Rata tarvitsee kuitenkin peruskunnostuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni asia on jo päätetty niin, ettei tunnin junaa tule, joten menneessä ei kannata elää.

        Rata tarvitsee kuitenkin peruskunnostuksen.

        Hallitus on päättänyt, että tunnin juna tulee. Työt on jo menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni asia on jo päätetty niin, ettei tunnin junaa tule, joten menneessä ei kannata elää.

        Rata tarvitsee kuitenkin peruskunnostuksen.

        On ihan pikkusen pakko "elää menneessä", eihän tämän hallituksen kanssa muutakaan voi, valitettavasti. Kun ovatten, jos et ole huomannut, pesunkestäviä konservatiiveja. Ja vielä se, että kunnioitettu hra PM laittaa etulinjaan milloin kenetkin, ettei omat vehkeensä sottaannu, jos niitä edes onkaan.


      • Anonyymi

        Tämä hallitus on Mestari pitämään väen löysässä hirressä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan pikkusen pakko "elää menneessä", eihän tämän hallituksen kanssa muutakaan voi, valitettavasti. Kun ovatten, jos et ole huomannut, pesunkestäviä konservatiiveja. Ja vielä se, että kunnioitettu hra PM laittaa etulinjaan milloin kenetkin, ettei omat vehkeensä sottaannu, jos niitä edes onkaan.

        Taitaa käyttää niitä vain Purran hameen alla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tässä Turun tunnin junasta eli oikoradasta. Kustannusarvio 3.6 miljardia. Kaikki tietää, että kustannusarvio ylitetään vähintään puolitoistakertaisesti.

        yle 16.6.2023
        "Näin hallitus jakaa liikennerahoja: Turun tunnin junaa edistetään, Tampereen kautta kulkeva Suomi-rata haudataan
        https://yle.fi/a/74-20037174"

        Väylähankkerahat hallitus hankkii myymällä hallitusohjelman mukaisesti neljällä miljardilla valtion kannattavaa omaisuutta.

        Ei pidä sekoittaa korjaamista ja oikoratahanketta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Turun tunnin junasta eli oikoradasta. Kustannusarvio 3.6 miljardia. Kaikki tietää, että kustannusarvio ylitetään vähintään puolitoistakertaisesti.

        yle 16.6.2023
        "Näin hallitus jakaa liikennerahoja: Turun tunnin junaa edistetään, Tampereen kautta kulkeva Suomi-rata haudataan
        https://yle.fi/a/74-20037174"

        Väylähankkerahat hallitus hankkii myymällä hallitusohjelman mukaisesti neljällä miljardilla valtion kannattavaa omaisuutta.

        Ei pidä sekoittaa korjaamista ja oikoratahanketta.

        Ne ovat yhteydessä toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Turun tunnin junasta eli oikoradasta. Kustannusarvio 3.6 miljardia. Kaikki tietää, että kustannusarvio ylitetään vähintään puolitoistakertaisesti.

        yle 16.6.2023
        "Näin hallitus jakaa liikennerahoja: Turun tunnin junaa edistetään, Tampereen kautta kulkeva Suomi-rata haudataan
        https://yle.fi/a/74-20037174"

        Väylähankkerahat hallitus hankkii myymällä hallitusohjelman mukaisesti neljällä miljardilla valtion kannattavaa omaisuutta.

        Ei pidä sekoittaa korjaamista ja oikoratahanketta.

        Tunnin juna on hankkeena haudattu.

        Kyseessä on enää radan päivittäminen kaksiraiteiseksi niin, että lähijunaliikenne on mahdollinen ja se on peruskunnostusta.

        Hankkeen nimikin on Länsirata ja nopeus lähempänä puoltatoista tuntia kuin tuntia.


    • Anonyymi

      Onnibus on tunnissa turkusessa, kun painaa kaasua.

      • Anonyymi

        Jos se pääsee perille.
        Toisaalta ei ne Pendoliinotkaan ole häikäisseet luotettavuudellaan.


    • Anonyymi

      mitä sillä tunnilla tehdään, on suudelle yleisölle epä selvää,

      • Anonyymi

        Nyt valehtelet.

        Ylivoimaisesti suurin osa aikuisväestöstä ymmärtää, mitä säästöjä tunti pois palkkakustannuksista tarkoittaa ja samaten matkan lyhentämisen vaikutukset kalustoon, energiaan ja ympäristöön.

        Ei ihmiset ihan tolloja ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt valehtelet.

        Ylivoimaisesti suurin osa aikuisväestöstä ymmärtää, mitä säästöjä tunti pois palkkakustannuksista tarkoittaa ja samaten matkan lyhentämisen vaikutukset kalustoon, energiaan ja ympäristöön.

        Ei ihmiset ihan tolloja ole.

        Tässä ei sitten kuuluta ""ylivoimaiseen enemmistöösi"", vaikka aikuisiakin rouvan kanssa on luultu olevamme. Tolloiluilujasi ei tarvinne paljoa arvioida...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt valehtelet.

        Ylivoimaisesti suurin osa aikuisväestöstä ymmärtää, mitä säästöjä tunti pois palkkakustannuksista tarkoittaa ja samaten matkan lyhentämisen vaikutukset kalustoon, energiaan ja ympäristöön.

        Ei ihmiset ihan tolloja ole.

        Kuinka moni hesalainen käy Turussa töissä?
        Rantarata on toimiva yhteys Hki-Tku-Hki välillä ja Väylävirastolta on radan korjaus tulossa. Rantaradan varrella olevat työpaikat tarvitsevat jo olemassa olevia liikenneyhteyksiä. Bussiyhteydet Hki-Tku-Hki ovat erittäin hyvät, edulliset ja nopeat. Joille ei rantarata tai bussiyhteydet riitä, käyttävät omia autoja.

        Erityisesti Itä-Suomeen tarvitaan parempia liikenneyhteyksiä. Siellä asemia suljetaan, tiestö on huonossa kunnossa ja yritystoiminta sakkaa ilman infraan.

        Ei ole mitään järkeä rakentaa Helsingistä Turkuun uutta ja tarpeetonta yli neljän miljardin maksavaa Turun tunnin junaa, kun koko muun Suomen infra, tiestö, junaradat, sillat tarvitsee kipeästi uutta rakentamista, vanhan korjaamista ja suunnittelua.

        Ehkä myös EU:lta tulisi tukea autioituvan Itä-Suomen junaradan (Itä-rata) ja rappeutuvan tiestön kunnostamiseen.


    • Anonyymi

      Eikös pitäisi pikemminkin sanoa puolentoista tunnin juna kuin tunnin juna?

    • Anonyymi

      Suomi maksoi Italian taloremontit, sinne meni rahamme...

      • Anonyymi

        Mitä?
        Eikö Urpilaisen lupaamia voittoja tullutkaan 🤣😂😃


      • Anonyymi

        Ei maksanut
        Rahaa ei ole mennyt euroakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Eikö Urpilaisen lupaamia voittoja tullutkaan 🤣😂😃

        Katainen oli se joka sanoi
        HEI me tienataan tällä kun Kreikan lainasta oli kysymys


    • Anonyymi

      Ainoa tarpeellinen ratayhteys joka pitää saada on;
      yhteys Jäämerelle. Tuolla radalla on valtava kiire.

    • Anonyymi

      Orpopojan hallitus on valmis haaskaamaan rahaa tuollaisiin turhakkeisiin, kuvaa erinomaisesti heidän ideologiaansa.
      Ja mistä tarvittavat mrd:t olisi helpointa napata: julkisesta terveydenhoidosta, työttömyysturvasta ja muusta "joutavanpäiväisestä". Ylipäänsä kaikesta sellaisesta, mikä koskee erityisesti heikompiosaisia.
      Aloittajan viimeisin lause on enemmän kuin totta: Missä Häkämies, siellä ongelma, olkoon etunimi sitten Kari tahi Jyri. Mutta eikös he olekin kokoomuslaisia ?

      • Anonyymi

        Kyllä.


      • Anonyymi

        Orpon rata, heikompi osaisilta otetaan rahat..


    • Anonyymi

      On meillä hallitus.

      Jaettavasta 7 000 000 000€ sta, saivat läpi 39 000 000€ eli sellaiset 0,6%.

      Haussa oli suomeltakin 325 000 000€, joten ei voi hallituksen aika saamatonta porukkaa.

      Kokoomus ja persut, nyt sitten niistetään ne suomalaisilta, leikataan vain ja nostetaan veroja. Sen te osaatte, mutta rehellisesti sanottuna SAAMATTOMIA te olette.

      Nostakaa ja leikatkaa. Onko tässä mitään järkeä?

    • Anonyymi

      Miksei julkaista kattavaa tutkimusta, joka kertoo mistä suunnasta työkansaa tulee Kehä 3 ulkopuolelta ja sitten mietitä mitä raideliikettä tarvitaan, jos siitä on edes apua, mitä ihmiset voivat hyödyntää, miten se vähentäisi autoliikennettä. Matkustajamäärä Helsingin ja Turun välillä on kuin kärpäsen pas*a. En usko tunnin junan Turkuun olevan listan kärjessä. Moni ei asu asemien lähellä, joten junan käyttö tarvitsee aina tehokkaan liityntäliikenteen eli käytännössä oman auton.

      • Anonyymi

        On niitä tutkimuksia kunhan näet edes hiukan vaivaa.

        Jos ryhdyt oma-aloitteiseksi huomaat myös, ettei kaikki ole menossa Helsinkiin tai tulossa sieltä. Länsirata palvelee myös paikallisliikennettä ja se on yksi merkittävä syy hankkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä tutkimuksia kunhan näet edes hiukan vaivaa.

        Jos ryhdyt oma-aloitteiseksi huomaat myös, ettei kaikki ole menossa Helsinkiin tai tulossa sieltä. Länsirata palvelee myös paikallisliikennettä ja se on yksi merkittävä syy hankkeelle.

        Rantarata Hki-Turku on olemassa ja myös valmiina on rantaradan asemat. Väylävirastolta on suunnitelmat rantaradan kunnostamiseksi, ja ne suunnitelmat pitää toteuttaa.
        Jos rantaradalle haetaan EU:sta korjaus rahaa hyvin perusteltuna ja oikea-aikaisesti, niin ehkä saadaankin.. Turun tunnin juna on tarpeeton ja liian kallis investointi veronmaksajille, kun muun Suomen väylät, tiet ja sillat jäävät sitten korjaamatta.


    • Anonyymi

      Turusta Tukholmaan Ahvenanmaan kautta juna saa samalla rahalla kun x 4 on edullisempi vaihto ehto

      • Anonyymi

        Jep ja mutterin saa lentorahtina Kiinasta halvemmalla kuin kaupasta.


    • Anonyymi

      Kannatetaan Stockholm train nopeus 600 km h pian olet perillä Ruattissa Sähkö juna Kiinan pojat tekee nopeemmin ku suomalaiset VR vän kylät

      • Anonyymi

        Totta kiinalaiset tekevät paljon nopeammin tavaroita.
        Hyvänä esimerkkinä on vaatteet, siksi kiinalaisia vaatteita kutsutaankin pikamuodiksi.


    • Anonyymi

      Tää rata hanke Turkuun jää kesken valtio Maks 400 milj kuntien piikkiin toiset 400 milj missäs on ne 4 miljardii€ ...Taitaa olla susi syntyessään Kokoomus ollut suunnittelee herrat nyhtää miljoonat rata hankkeesta pois.Ei edes EU antaa nyt hankkeelle kuin .13 milj € ei edistä mitään nopeuden suhteen Voi olla 4 tunnin juna. 2028 v

    • Anonyymi

      Ministereille oli kiireitä ei ehtinyt hakee tukee EU sta oli päässyt unohtuu koko homma,sitten IL moittivat Brysselistä ettei ole edes tarpeellinen hanke lainkaan Suomi ei osaa puuttuu ajatukset

    • Anonyymi

      EU:n mielestä kannattamaton hanke. Hallitus jatkaa 0,4 miljardilla, koska hallitusohjelmaan on niin päätetty.

      Eiköhän länsirata saada torsoksi, jolla pakotetaan tekemään loputkin. 4 miljardia eli käytännössä 6-8.

      Narsisti ei tunnusta virheitä ja haukkuu muita.

      • Anonyymi

        Ei ole. Lue lehtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Lue lehtiä.

        Ei se tunnusta virhettään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Lue lehtiä.

        Jopa liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne epäilee länsirata hankkeen kannattavuutta. Etla ja EU pitävät hanketta kannattamattomana.

        Saat toki olla omaa mieltäsi.


    • Anonyymi

      Suhmureilta jäi miljoonat saamatta.

      • Anonyymi

        Niinpä. Joku, mitä ilmeisimmin suunnitellun ratalinjan poliitikko, jo itkua väänsi, että raha-anomus oli huonosti laadittu. On tuo hallituksen puuhastelu jo silti tullut maksamaan veronmaksajille asian tiimoilla melko tarpeeksi. Jos hanke oli kirjattu Pyhään Kirjaan, hallitusohjelmaan, se on pakko toteuttaa, keinoja kaihtamatta, vaikka miten järjetön olisi.


    • Anonyymi

      Helkkarin hyvä juttu👍

    • Anonyymi

      Tulee säästöä kun ei tehdä mitään junaratoja suo mes on niin vanhaa kalustoa junat ei kulje 600 km /h radat täytys tehdä oikeasti

    • Anonyymi

      Häkämies ajaa edelleen Länsi / Tunnin junaa.

      Tavoitteena lienee saada valtion kannattava omaisuus sijoittajille.

      Esille on tuotu myös sitä, että hankkeella ajetaan kuntia konkurssin partaalle ajamalla kuntia sijoittamaan varansa kannattamattomaan hankkeeseen. Tämä pakottaa heikentämään julkisia palveluja ja tie yksityisille esim. lääkäripalveluille on auki. Kokoomus ajaa voimakkaasti rahoittajiensa asiaa.

      • Anonyymi

        Salaliittoteoriat on just sitä parasta 🤡🤡🤡🤡


      • Anonyymi

        Kunnat voivat aina verottaa asukkaitaan ihan mielensä mukaan.
        Raha ei lopu koskaan siltä, jolla on verotusoikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salaliittoteoriat on just sitä parasta 🤡🤡🤡🤡

        Tarkoittanetko s-liitoilla kokoomuksen kaiken yksityistämistä vai mitäh? Ei tuo rahan suuntaaminen ulkomaisille, monikansallisille instituutioille oikein isänmaalliselta tunnu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salaliittoteoriat on just sitä parasta 🤡🤡🤡🤡

        Häkämies ja hallitus on "perustellut" Länsiratahanketta vain sillä, että hallituspuolueet ovat siihen sitoutuneet.

        Miksi ei tuoda esille, miksi ovat sitoutuneet? Ilmeisesti järkevää syytä ei ole. Muuten Orpo olisi kommentoinut asiaa edes retoriikallaan, mikä ei tosin tuo asiaan mitään uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häkämies ja hallitus on "perustellut" Länsiratahanketta vain sillä, että hallituspuolueet ovat siihen sitoutuneet.

        Miksi ei tuoda esille, miksi ovat sitoutuneet? Ilmeisesti järkevää syytä ei ole. Muuten Orpo olisi kommentoinut asiaa edes retoriikallaan, mikä ei tosin tuo asiaan mitään uutta.

        Orpo on Turusta


    • Anonyymi

      Ei EU anna rahaa täysin typeriin hankkeisiin.

      • Anonyymi

        Hanke ei ole EU:n mielestä typerä.
        Siellä on vain muita parempia hankkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanke ei ole EU:n mielestä typerä.
        Siellä on vain muita parempia hankkeita.

        Hanke oli EU:n mielestä vain kannattamaton.


    • Anonyymi

      Turun tunnin juna ei saa EU;lta rahaa.
      Kunnat, joiden kanssa on neuvoteltu 400 miljoonan investoinneista, ilmoittavat, ettei rahaa yksinkertaisesti ole.

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000010588224.html

      Miksi siis rakennettaisiin erittäin kalliiksi tulevaa uutta junayhteyttä Hki-Tku, kun on hyvä yhteys sekä maantieliikenteen osalta että myös nopea junayhteys?

      Miten miljardit Turun tunnin junaan aiotaan hankkia? Otetaanko ulkomaan velkaa kalliilla korolla lisää?

      • Anonyymi

        Alkuperäinen syy oli kai se, että radan peruskorjaukseen joudutaan joka tapauksessa laittamaan rahaa ja ajateltiin, että samalla voisi matka.aikaa lyhentää.

        Jos radasta tehdään kaksiraiteinen, sillä voi kulkea myös paikallisliikennettä.

        Ei ne ajatukset ole ihan hölmöjä.


      • Anonyymi

        Hallitusohjelmassa on kirjaus valtion omaisuuden myymisestä neljällä miljardilla ja "sijoittaa" rahat korjaamiseen, työvoiman liikkuvuuteen ja väylähankkeisiin.

        Julkisuudessa on puhuttu Patrian, VR:n , Postin ja A-kruunun myymisestä eli turvallisuuden kannalta kriittistä tai kannattavaa omistusta halutaan vähentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen syy oli kai se, että radan peruskorjaukseen joudutaan joka tapauksessa laittamaan rahaa ja ajateltiin, että samalla voisi matka.aikaa lyhentää.

        Jos radasta tehdään kaksiraiteinen, sillä voi kulkea myös paikallisliikennettä.

        Ei ne ajatukset ole ihan hölmöjä.

        Julkisuudessa ei ole esitetty, että hanke on hölmö. Ainoastaan esille on tuotu kannattamattomuus.

        Lisäksi perusteluna on käytetty sitä, että asia on kirjattu hallitusohjelmaan. PS on tuonut esille, että kyseessä on Kokoomuksen hanke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisuudessa ei ole esitetty, että hanke on hölmö. Ainoastaan esille on tuotu kannattamattomuus.

        Lisäksi perusteluna on käytetty sitä, että asia on kirjattu hallitusohjelmaan. PS on tuonut esille, että kyseessä on Kokoomuksen hanke.

        Kunnat ruikuttaa myös, ettei siihen ole varaa. Tosin olisi reilua, että radanvarsikunnat olisivat maksumiehinä, eikä Enontekijän veronmaksajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnat ruikuttaa myös, ettei siihen ole varaa. Tosin olisi reilua, että radanvarsikunnat olisivat maksumiehinä, eikä Enontekijän veronmaksajat.

        Milläs pers aukiset mitään maksaa?

        Se on isot joil on rahaa ja muut on sitä jatkuvalk syötöl niilt pummaammas. Ei niitä kuntaliitoksia ol huviks tehty.Koht joo muuttava Helsinkii tahi matkuutaava jok Tampereel, Turkkusee tai Helsinkii terveysplveluihi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallitusohjelmassa on kirjaus valtion omaisuuden myymisestä neljällä miljardilla ja "sijoittaa" rahat korjaamiseen, työvoiman liikkuvuuteen ja väylähankkeisiin.

        Julkisuudessa on puhuttu Patrian, VR:n , Postin ja A-kruunun myymisestä eli turvallisuuden kannalta kriittistä tai kannattavaa omistusta halutaan vähentää.

        Posti tai A-kruunu eivät liity mitenkään turvallisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallitusohjelmassa on kirjaus valtion omaisuuden myymisestä neljällä miljardilla ja "sijoittaa" rahat korjaamiseen, työvoiman liikkuvuuteen ja väylähankkeisiin.

        Julkisuudessa on puhuttu Patrian, VR:n , Postin ja A-kruunun myymisestä eli turvallisuuden kannalta kriittistä tai kannattavaa omistusta halutaan vähentää.

        3 ensimmäistä noita liittyy kiinteästi infraan, jolla on suoranainen merkitys valtiolle puollustuksellisessa merkityksessä ,tiedon siirron, aseteollisuuden, joukko osastojen siirron kannata, että viestinnän puitteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Posti tai A-kruunu eivät liity mitenkään turvallisuuteen.

        Mielenkiintoinen kommentti. Postin toimitusvarmuus on turvallisuutta. Toki, voit ajatella, että postiluukustasi voi tulla mitä sattuu, mihin hintaan sattuu ja omat paketit myös.

        A-kruunun myynnillä otetaan asuntomarkkinoita haltuun. Toki Suomen vuokra-asunnot voidaan myydä vaikka Venäjälle.


    • Anonyymi

      Kokoomus maksaa koko hoidon lapsilisätkin pois kaikilta kovempi yritys vero pian saa 10 MRD rata töihin VR on ulkoistettava siitä lisää työn valmistumista 3vuotta

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Keskustan punaleiriin kuuluva Ovaska vastustaa ratahanketta ja sulkee puolueen ulos porvarileiristä ja seuraavasta hallituksesta.

    • Anonyymi

      Petteri Orpon siltarumpupolitiikkaa, mutta erittäin kallista ja tuottamatonta.
      Hanke pitää haudata heti.

    • Anonyymi

      EU Kieltäyi koko hankeesta koska aivan kannattamaton työmaa on ,nyt on Suomen tehtävä talkoilla Orpo ja muut turkulaiset lapiot käteen ja penkalle mars hallitus pian näpertelee vaikka papereista

    • Anonyymi

      Orpo: "Eduskunta pitää aina huomioida. Eduskunnalla on oikeus, ja sen kuuluu saada kaikki mahdollinen informaatio"

      Voisiko Orpo tiedottaa, paljon valtion tulot tippuvat valtion omaisuuden myynnistä, niin Kaikkonenkin sen tietää ja osaa jatkaa ratahankkeen vastustamista ponnekkaammin.

    • Anonyymi

      Ei se hallitusta haittaa.se hallitusohjelma nääs

    • Anonyymi

      Valtiovarainministeriön valtiosihteeri, kansliapäällikkö Juha Majanen on tuonut esille ratahankkeen selvityksen tiedotustilaisuudessa, että hankkeet ovat taloudellisesti kannattamattomia.

      Häkämies ei usko valtionvarainministeriön selvitystä. Halunnee kovasti valtion omistusta myyntiin ja osingot jakoon.

    • Anonyymi

      Niimpä tietenkin. Ja " köyhän kansan " puolustaja puolue yli innokkaana mukana.ja ainoana joka julkisesti pilkkaa köyhiä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe