Budjetti radalle on 4 miljardia eli siihen menee 6-8 miljardia käytännässä.
Ennen EU-päätöstä on ajateltu, että valtio rahoittaa hanketta 400 miljoonalla ja kunnat 400 miljoonalla eurolla yhteensä 0,8 miljardia.
Hallitus myy valtion omaisuutta 4 miljardilla, niin saadaan paikattua EU-tuen puute.
Häkämies tätäkin ajamassa kuten palkansaajan aseman heikentämistäkin.
Turun tunnin juna ei saanut EU tukea
72
694
Vastaukset
- Anonyymi
Turun tunnin juna on täysin tarpeeton. Valtion verokertymä heikkenee, kun kasvun kannalta innovaatiot jäävät Turun tunnin junan alle.
Helsingistä Turkuun on hyvät liikenneyhteydet niin nykyisen junaradan kuin maantieliikenteen osalta. Sekä junia että busseja lähtee yhtenään. On valinnan varaa.
Kun valtio myy kannattavia yrityksiään, niin tulot romahtaa ja osingot siirtyvät valtiolta yleensä ulkomaisille pääomasijoittajille, joiden veronmaksu Suomeen on niin ja näin.
Otetaanko Turun tunnin junaa varten lisää ulkomaista velkaa neljä miljardia, vai leikataanko lisää sosiaaliturvasta (ehkä toimeentuloturva, asumistuki, työttömyysturva jne. leikataan lähes kokonaan?
Valtiovarainministeri Purra kertoo Helsingin Sanomissa, että ehkä nykyiset "sopeutukset",
9 miljardia, ei vielä riitä. Tarvitaanko siis "sopeutuksia" eli leikkauksia vielä 4 miljardia lisää Turun tunnin junaan?- Anonyymi
Mielestäni asia on jo päätetty niin, ettei tunnin junaa tule, joten menneessä ei kannata elää.
Rata tarvitsee kuitenkin peruskunnostuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni asia on jo päätetty niin, ettei tunnin junaa tule, joten menneessä ei kannata elää.
Rata tarvitsee kuitenkin peruskunnostuksen.Hallitus on päättänyt, että tunnin juna tulee. Työt on jo menossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni asia on jo päätetty niin, ettei tunnin junaa tule, joten menneessä ei kannata elää.
Rata tarvitsee kuitenkin peruskunnostuksen.On ihan pikkusen pakko "elää menneessä", eihän tämän hallituksen kanssa muutakaan voi, valitettavasti. Kun ovatten, jos et ole huomannut, pesunkestäviä konservatiiveja. Ja vielä se, että kunnioitettu hra PM laittaa etulinjaan milloin kenetkin, ettei omat vehkeensä sottaannu, jos niitä edes onkaan.
- Anonyymi
Tämä hallitus on Mestari pitämään väen löysässä hirressä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihan pikkusen pakko "elää menneessä", eihän tämän hallituksen kanssa muutakaan voi, valitettavasti. Kun ovatten, jos et ole huomannut, pesunkestäviä konservatiiveja. Ja vielä se, että kunnioitettu hra PM laittaa etulinjaan milloin kenetkin, ettei omat vehkeensä sottaannu, jos niitä edes onkaan.
Taitaa käyttää niitä vain Purran hameen alla.
- Anonyymi
Tuossa on oikeaa tietooa niille, jotka ovatvain Pravdan varassa.
https://vayla.fi/rantaradan-parannustoimet- Anonyymi
Tässä Turun tunnin junasta eli oikoradasta. Kustannusarvio 3.6 miljardia. Kaikki tietää, että kustannusarvio ylitetään vähintään puolitoistakertaisesti.
yle 16.6.2023
"Näin hallitus jakaa liikennerahoja: Turun tunnin junaa edistetään, Tampereen kautta kulkeva Suomi-rata haudataan
https://yle.fi/a/74-20037174"
Väylähankkerahat hallitus hankkii myymällä hallitusohjelman mukaisesti neljällä miljardilla valtion kannattavaa omaisuutta.
Ei pidä sekoittaa korjaamista ja oikoratahanketta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä Turun tunnin junasta eli oikoradasta. Kustannusarvio 3.6 miljardia. Kaikki tietää, että kustannusarvio ylitetään vähintään puolitoistakertaisesti.
yle 16.6.2023
"Näin hallitus jakaa liikennerahoja: Turun tunnin junaa edistetään, Tampereen kautta kulkeva Suomi-rata haudataan
https://yle.fi/a/74-20037174"
Väylähankkerahat hallitus hankkii myymällä hallitusohjelman mukaisesti neljällä miljardilla valtion kannattavaa omaisuutta.
Ei pidä sekoittaa korjaamista ja oikoratahanketta.Ne ovat yhteydessä toisiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä Turun tunnin junasta eli oikoradasta. Kustannusarvio 3.6 miljardia. Kaikki tietää, että kustannusarvio ylitetään vähintään puolitoistakertaisesti.
yle 16.6.2023
"Näin hallitus jakaa liikennerahoja: Turun tunnin junaa edistetään, Tampereen kautta kulkeva Suomi-rata haudataan
https://yle.fi/a/74-20037174"
Väylähankkerahat hallitus hankkii myymällä hallitusohjelman mukaisesti neljällä miljardilla valtion kannattavaa omaisuutta.
Ei pidä sekoittaa korjaamista ja oikoratahanketta.Tunnin juna on hankkeena haudattu.
Kyseessä on enää radan päivittäminen kaksiraiteiseksi niin, että lähijunaliikenne on mahdollinen ja se on peruskunnostusta.
Hankkeen nimikin on Länsirata ja nopeus lähempänä puoltatoista tuntia kuin tuntia.
- Anonyymi
Onnibus on tunnissa turkusessa, kun painaa kaasua.
- Anonyymi
Jos se pääsee perille.
Toisaalta ei ne Pendoliinotkaan ole häikäisseet luotettavuudellaan.
- Anonyymi
mitä sillä tunnilla tehdään, on suudelle yleisölle epä selvää,
- Anonyymi
Nyt valehtelet.
Ylivoimaisesti suurin osa aikuisväestöstä ymmärtää, mitä säästöjä tunti pois palkkakustannuksista tarkoittaa ja samaten matkan lyhentämisen vaikutukset kalustoon, energiaan ja ympäristöön.
Ei ihmiset ihan tolloja ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt valehtelet.
Ylivoimaisesti suurin osa aikuisväestöstä ymmärtää, mitä säästöjä tunti pois palkkakustannuksista tarkoittaa ja samaten matkan lyhentämisen vaikutukset kalustoon, energiaan ja ympäristöön.
Ei ihmiset ihan tolloja ole.Tässä ei sitten kuuluta ""ylivoimaiseen enemmistöösi"", vaikka aikuisiakin rouvan kanssa on luultu olevamme. Tolloiluilujasi ei tarvinne paljoa arvioida...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt valehtelet.
Ylivoimaisesti suurin osa aikuisväestöstä ymmärtää, mitä säästöjä tunti pois palkkakustannuksista tarkoittaa ja samaten matkan lyhentämisen vaikutukset kalustoon, energiaan ja ympäristöön.
Ei ihmiset ihan tolloja ole.Kuinka moni hesalainen käy Turussa töissä?
Rantarata on toimiva yhteys Hki-Tku-Hki välillä ja Väylävirastolta on radan korjaus tulossa. Rantaradan varrella olevat työpaikat tarvitsevat jo olemassa olevia liikenneyhteyksiä. Bussiyhteydet Hki-Tku-Hki ovat erittäin hyvät, edulliset ja nopeat. Joille ei rantarata tai bussiyhteydet riitä, käyttävät omia autoja.
Erityisesti Itä-Suomeen tarvitaan parempia liikenneyhteyksiä. Siellä asemia suljetaan, tiestö on huonossa kunnossa ja yritystoiminta sakkaa ilman infraan.
Ei ole mitään järkeä rakentaa Helsingistä Turkuun uutta ja tarpeetonta yli neljän miljardin maksavaa Turun tunnin junaa, kun koko muun Suomen infra, tiestö, junaradat, sillat tarvitsee kipeästi uutta rakentamista, vanhan korjaamista ja suunnittelua.
Ehkä myös EU:lta tulisi tukea autioituvan Itä-Suomen junaradan (Itä-rata) ja rappeutuvan tiestön kunnostamiseen.
- Anonyymi
Eikös pitäisi pikemminkin sanoa puolentoista tunnin juna kuin tunnin juna?
- Anonyymi
Nyt puhutaan vain Länsiradasta.
Eikä se alun perinkään olisi päässyt tunnissa perille.
Nyt on pakko palauttaa mieliin, mihin asioihin poliitikot uskoivat ainakin hetken verran:
https://yle.fi/a/3-8599612
https://fi.wikipedia.org/wiki/Valco
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sunny_Car_Center
Ja oma suosikkini:
https://www.lansi-uusimaa.fi/paikalliset/6424364
Lista ei ole kattava - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhutaan vain Länsiradasta.
Eikä se alun perinkään olisi päässyt tunnissa perille.
Nyt on pakko palauttaa mieliin, mihin asioihin poliitikot uskoivat ainakin hetken verran:
https://yle.fi/a/3-8599612
https://fi.wikipedia.org/wiki/Valco
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sunny_Car_Center
Ja oma suosikkini:
https://www.lansi-uusimaa.fi/paikalliset/6424364
Lista ei ole kattavaHallitus sai listalle jo päätöksen myydä valtion omaisuutta neljällä miljardilla, mikä oli tunnin junan tavoite.
Tunnin junan nimi on saanut syystäkin negatiivisen kaiun, joten aletaan puhumaan länsiradasta.
Tämä jatkaa peittelypolitiikkaa, mitä mm. kansalaispulssin lopettaminen edustaa. Kansalaispulssi kun toi liian räikeästi epäluottamuksen nykyiseen hallitukseen.
- Anonyymi
Suomi maksoi Italian taloremontit, sinne meni rahamme...
- Anonyymi
Mitä?
Eikö Urpilaisen lupaamia voittoja tullutkaan 🤣😂😃 - Anonyymi
Ei maksanut
Rahaa ei ole mennyt euroakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä?
Eikö Urpilaisen lupaamia voittoja tullutkaan 🤣😂😃Katainen oli se joka sanoi
HEI me tienataan tällä kun Kreikan lainasta oli kysymys
- Anonyymi
Ainoa tarpeellinen ratayhteys joka pitää saada on;
yhteys Jäämerelle. Tuolla radalla on valtava kiire. - Anonyymi
Orpopojan hallitus on valmis haaskaamaan rahaa tuollaisiin turhakkeisiin, kuvaa erinomaisesti heidän ideologiaansa.
Ja mistä tarvittavat mrd:t olisi helpointa napata: julkisesta terveydenhoidosta, työttömyysturvasta ja muusta "joutavanpäiväisestä". Ylipäänsä kaikesta sellaisesta, mikä koskee erityisesti heikompiosaisia.
Aloittajan viimeisin lause on enemmän kuin totta: Missä Häkämies, siellä ongelma, olkoon etunimi sitten Kari tahi Jyri. Mutta eikös he olekin kokoomuslaisia ?- Anonyymi
Kyllä.
- Anonyymi
Orpon rata, heikompi osaisilta otetaan rahat..
- Anonyymi
On meillä hallitus.
Jaettavasta 7 000 000 000€ sta, saivat läpi 39 000 000€ eli sellaiset 0,6%.
Haussa oli suomeltakin 325 000 000€, joten ei voi hallituksen aika saamatonta porukkaa.
Kokoomus ja persut, nyt sitten niistetään ne suomalaisilta, leikataan vain ja nostetaan veroja. Sen te osaatte, mutta rehellisesti sanottuna SAAMATTOMIA te olette.
Nostakaa ja leikatkaa. Onko tässä mitään järkeä? - Anonyymi
Miksei julkaista kattavaa tutkimusta, joka kertoo mistä suunnasta työkansaa tulee Kehä 3 ulkopuolelta ja sitten mietitä mitä raideliikettä tarvitaan, jos siitä on edes apua, mitä ihmiset voivat hyödyntää, miten se vähentäisi autoliikennettä. Matkustajamäärä Helsingin ja Turun välillä on kuin kärpäsen pas*a. En usko tunnin junan Turkuun olevan listan kärjessä. Moni ei asu asemien lähellä, joten junan käyttö tarvitsee aina tehokkaan liityntäliikenteen eli käytännössä oman auton.
- Anonyymi
On niitä tutkimuksia kunhan näet edes hiukan vaivaa.
Jos ryhdyt oma-aloitteiseksi huomaat myös, ettei kaikki ole menossa Helsinkiin tai tulossa sieltä. Länsirata palvelee myös paikallisliikennettä ja se on yksi merkittävä syy hankkeelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On niitä tutkimuksia kunhan näet edes hiukan vaivaa.
Jos ryhdyt oma-aloitteiseksi huomaat myös, ettei kaikki ole menossa Helsinkiin tai tulossa sieltä. Länsirata palvelee myös paikallisliikennettä ja se on yksi merkittävä syy hankkeelle.Rantarata Hki-Turku on olemassa ja myös valmiina on rantaradan asemat. Väylävirastolta on suunnitelmat rantaradan kunnostamiseksi, ja ne suunnitelmat pitää toteuttaa.
Jos rantaradalle haetaan EU:sta korjaus rahaa hyvin perusteltuna ja oikea-aikaisesti, niin ehkä saadaankin.. Turun tunnin juna on tarpeeton ja liian kallis investointi veronmaksajille, kun muun Suomen väylät, tiet ja sillat jäävät sitten korjaamatta.
- Anonyymi
Turusta Tukholmaan Ahvenanmaan kautta juna saa samalla rahalla kun x 4 on edullisempi vaihto ehto
- Anonyymi
Jep ja mutterin saa lentorahtina Kiinasta halvemmalla kuin kaupasta.
- Anonyymi
Kannatetaan Stockholm train nopeus 600 km h pian olet perillä Ruattissa Sähkö juna Kiinan pojat tekee nopeemmin ku suomalaiset VR vän kylät
- Anonyymi
Totta kiinalaiset tekevät paljon nopeammin tavaroita.
Hyvänä esimerkkinä on vaatteet, siksi kiinalaisia vaatteita kutsutaankin pikamuodiksi.
- Anonyymi
Tää rata hanke Turkuun jää kesken valtio Maks 400 milj kuntien piikkiin toiset 400 milj missäs on ne 4 miljardii€ ...Taitaa olla susi syntyessään Kokoomus ollut suunnittelee herrat nyhtää miljoonat rata hankkeesta pois.Ei edes EU antaa nyt hankkeelle kuin .13 milj € ei edistä mitään nopeuden suhteen Voi olla 4 tunnin juna. 2028 v
- Anonyymi
Ministereille oli kiireitä ei ehtinyt hakee tukee EU sta oli päässyt unohtuu koko homma,sitten IL moittivat Brysselistä ettei ole edes tarpeellinen hanke lainkaan Suomi ei osaa puuttuu ajatukset
- Anonyymi
EU:n mielestä kannattamaton hanke. Hallitus jatkaa 0,4 miljardilla, koska hallitusohjelmaan on niin päätetty.
Eiköhän länsirata saada torsoksi, jolla pakotetaan tekemään loputkin. 4 miljardia eli käytännössä 6-8.
Narsisti ei tunnusta virheitä ja haukkuu muita.- Anonyymi
Ei ole. Lue lehtiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Lue lehtiä.
Ei se tunnusta virhettään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Lue lehtiä.
Jopa liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne epäilee länsirata hankkeen kannattavuutta. Etla ja EU pitävät hanketta kannattamattomana.
Saat toki olla omaa mieltäsi.
- Anonyymi
Suhmureilta jäi miljoonat saamatta.
- Anonyymi
Niinpä. Joku, mitä ilmeisimmin suunnitellun ratalinjan poliitikko, jo itkua väänsi, että raha-anomus oli huonosti laadittu. On tuo hallituksen puuhastelu jo silti tullut maksamaan veronmaksajille asian tiimoilla melko tarpeeksi. Jos hanke oli kirjattu Pyhään Kirjaan, hallitusohjelmaan, se on pakko toteuttaa, keinoja kaihtamatta, vaikka miten järjetön olisi.
- Anonyymi
Helkkarin hyvä juttu👍
- Anonyymi
Tulee säästöä kun ei tehdä mitään junaratoja suo mes on niin vanhaa kalustoa junat ei kulje 600 km /h radat täytys tehdä oikeasti
- Anonyymi
Häkämies ajaa edelleen Länsi / Tunnin junaa.
Tavoitteena lienee saada valtion kannattava omaisuus sijoittajille.
Esille on tuotu myös sitä, että hankkeella ajetaan kuntia konkurssin partaalle ajamalla kuntia sijoittamaan varansa kannattamattomaan hankkeeseen. Tämä pakottaa heikentämään julkisia palveluja ja tie yksityisille esim. lääkäripalveluille on auki. Kokoomus ajaa voimakkaasti rahoittajiensa asiaa.- Anonyymi
Salaliittoteoriat on just sitä parasta 🤡🤡🤡🤡
- Anonyymi
Kunnat voivat aina verottaa asukkaitaan ihan mielensä mukaan.
Raha ei lopu koskaan siltä, jolla on verotusoikeus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaliittoteoriat on just sitä parasta 🤡🤡🤡🤡
Tarkoittanetko s-liitoilla kokoomuksen kaiken yksityistämistä vai mitäh? Ei tuo rahan suuntaaminen ulkomaisille, monikansallisille instituutioille oikein isänmaalliselta tunnu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaliittoteoriat on just sitä parasta 🤡🤡🤡🤡
Häkämies ja hallitus on "perustellut" Länsiratahanketta vain sillä, että hallituspuolueet ovat siihen sitoutuneet.
Miksi ei tuoda esille, miksi ovat sitoutuneet? Ilmeisesti järkevää syytä ei ole. Muuten Orpo olisi kommentoinut asiaa edes retoriikallaan, mikä ei tosin tuo asiaan mitään uutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häkämies ja hallitus on "perustellut" Länsiratahanketta vain sillä, että hallituspuolueet ovat siihen sitoutuneet.
Miksi ei tuoda esille, miksi ovat sitoutuneet? Ilmeisesti järkevää syytä ei ole. Muuten Orpo olisi kommentoinut asiaa edes retoriikallaan, mikä ei tosin tuo asiaan mitään uutta.Orpo on Turusta
- Anonyymi
Ei EU anna rahaa täysin typeriin hankkeisiin.
- Anonyymi
Hanke ei ole EU:n mielestä typerä.
Siellä on vain muita parempia hankkeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanke ei ole EU:n mielestä typerä.
Siellä on vain muita parempia hankkeita.Hanke oli EU:n mielestä vain kannattamaton.
- Anonyymi
Turun tunnin juna ei saa EU;lta rahaa.
Kunnat, joiden kanssa on neuvoteltu 400 miljoonan investoinneista, ilmoittavat, ettei rahaa yksinkertaisesti ole.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010588224.html
Miksi siis rakennettaisiin erittäin kalliiksi tulevaa uutta junayhteyttä Hki-Tku, kun on hyvä yhteys sekä maantieliikenteen osalta että myös nopea junayhteys?
Miten miljardit Turun tunnin junaan aiotaan hankkia? Otetaanko ulkomaan velkaa kalliilla korolla lisää?- Anonyymi
Alkuperäinen syy oli kai se, että radan peruskorjaukseen joudutaan joka tapauksessa laittamaan rahaa ja ajateltiin, että samalla voisi matka.aikaa lyhentää.
Jos radasta tehdään kaksiraiteinen, sillä voi kulkea myös paikallisliikennettä.
Ei ne ajatukset ole ihan hölmöjä. - Anonyymi
Hallitusohjelmassa on kirjaus valtion omaisuuden myymisestä neljällä miljardilla ja "sijoittaa" rahat korjaamiseen, työvoiman liikkuvuuteen ja väylähankkeisiin.
Julkisuudessa on puhuttu Patrian, VR:n , Postin ja A-kruunun myymisestä eli turvallisuuden kannalta kriittistä tai kannattavaa omistusta halutaan vähentää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuperäinen syy oli kai se, että radan peruskorjaukseen joudutaan joka tapauksessa laittamaan rahaa ja ajateltiin, että samalla voisi matka.aikaa lyhentää.
Jos radasta tehdään kaksiraiteinen, sillä voi kulkea myös paikallisliikennettä.
Ei ne ajatukset ole ihan hölmöjä.Julkisuudessa ei ole esitetty, että hanke on hölmö. Ainoastaan esille on tuotu kannattamattomuus.
Lisäksi perusteluna on käytetty sitä, että asia on kirjattu hallitusohjelmaan. PS on tuonut esille, että kyseessä on Kokoomuksen hanke. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkisuudessa ei ole esitetty, että hanke on hölmö. Ainoastaan esille on tuotu kannattamattomuus.
Lisäksi perusteluna on käytetty sitä, että asia on kirjattu hallitusohjelmaan. PS on tuonut esille, että kyseessä on Kokoomuksen hanke.Kunnat ruikuttaa myös, ettei siihen ole varaa. Tosin olisi reilua, että radanvarsikunnat olisivat maksumiehinä, eikä Enontekijän veronmaksajat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnat ruikuttaa myös, ettei siihen ole varaa. Tosin olisi reilua, että radanvarsikunnat olisivat maksumiehinä, eikä Enontekijän veronmaksajat.
Milläs pers aukiset mitään maksaa?
Se on isot joil on rahaa ja muut on sitä jatkuvalk syötöl niilt pummaammas. Ei niitä kuntaliitoksia ol huviks tehty.Koht joo muuttava Helsinkii tahi matkuutaava jok Tampereel, Turkkusee tai Helsinkii terveysplveluihi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitusohjelmassa on kirjaus valtion omaisuuden myymisestä neljällä miljardilla ja "sijoittaa" rahat korjaamiseen, työvoiman liikkuvuuteen ja väylähankkeisiin.
Julkisuudessa on puhuttu Patrian, VR:n , Postin ja A-kruunun myymisestä eli turvallisuuden kannalta kriittistä tai kannattavaa omistusta halutaan vähentää.Posti tai A-kruunu eivät liity mitenkään turvallisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitusohjelmassa on kirjaus valtion omaisuuden myymisestä neljällä miljardilla ja "sijoittaa" rahat korjaamiseen, työvoiman liikkuvuuteen ja väylähankkeisiin.
Julkisuudessa on puhuttu Patrian, VR:n , Postin ja A-kruunun myymisestä eli turvallisuuden kannalta kriittistä tai kannattavaa omistusta halutaan vähentää.3 ensimmäistä noita liittyy kiinteästi infraan, jolla on suoranainen merkitys valtiolle puollustuksellisessa merkityksessä ,tiedon siirron, aseteollisuuden, joukko osastojen siirron kannata, että viestinnän puitteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Posti tai A-kruunu eivät liity mitenkään turvallisuuteen.
Mielenkiintoinen kommentti. Postin toimitusvarmuus on turvallisuutta. Toki, voit ajatella, että postiluukustasi voi tulla mitä sattuu, mihin hintaan sattuu ja omat paketit myös.
A-kruunun myynnillä otetaan asuntomarkkinoita haltuun. Toki Suomen vuokra-asunnot voidaan myydä vaikka Venäjälle.
- Anonyymi
Kokoomus maksaa koko hoidon lapsilisätkin pois kaikilta kovempi yritys vero pian saa 10 MRD rata töihin VR on ulkoistettava siitä lisää työn valmistumista 3vuotta
- Anonyymi
Kannattamaton hanke toteutetaan myymällä valtion omaisuutta, mikä on hankkeen varsinainen tavoite.
aiheesta IS 31.7.2024
Petteri Orpo HS:lle: Tunnin juna toteutetaan – ”Ei ole kahta kysymystä”
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010599867.html - Anonyymi
Keskustan punaleiriin kuuluva Ovaska vastustaa ratahanketta ja sulkee puolueen ulos porvarileiristä ja seuraavasta hallituksesta.
- Anonyymi
Petteri Orpon siltarumpupolitiikkaa, mutta erittäin kallista ja tuottamatonta.
Hanke pitää haudata heti. - Anonyymi
EU Kieltäyi koko hankeesta koska aivan kannattamaton työmaa on ,nyt on Suomen tehtävä talkoilla Orpo ja muut turkulaiset lapiot käteen ja penkalle mars hallitus pian näpertelee vaikka papereista
- Anonyymi
Orpo: "Eduskunta pitää aina huomioida. Eduskunnalla on oikeus, ja sen kuuluu saada kaikki mahdollinen informaatio"
Voisiko Orpo tiedottaa, paljon valtion tulot tippuvat valtion omaisuuden myynnistä, niin Kaikkonenkin sen tietää ja osaa jatkaa ratahankkeen vastustamista ponnekkaammin. - Anonyymi
Ei se hallitusta haittaa.se hallitusohjelma nääs
- Anonyymi
Valtiovarainministeriön valtiosihteeri, kansliapäällikkö Juha Majanen on tuonut esille ratahankkeen selvityksen tiedotustilaisuudessa, että hankkeet ovat taloudellisesti kannattamattomia.
Häkämies ei usko valtionvarainministeriön selvitystä. Halunnee kovasti valtion omistusta myyntiin ja osingot jakoon. - Anonyymi
Niimpä tietenkin. Ja " köyhän kansan " puolustaja puolue yli innokkaana mukana.ja ainoana joka julkisesti pilkkaa köyhiä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj282659KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.951638Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381568Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet661543Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771339- 1171234
- 851090
Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1091073Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2491063En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31054