Ötökkävapaita vyöhykkeitä

🙄🐝🪰olen luovuttanut verannan geeli-ilmanraikastimelle. Vähän sääli kun veranta jokapuolelle suuntautuvine ikkunoineen oli paras paikka iltapäiväkahville. Ilmanraikastin pitää kaikki ötökät loitolla. Hajusteyliherkälle tuoksu on vähän liikaa. 🌼

Eilen saunareissulla kävin huussissa. Tappelin siellä sinnikkään paarman kanssa. Kun strategiset alueetkin olivat vapaina paarman hyökkäyksille niin vein huussiinkin yhden ilmanraikastimen karkottamaan ötököitä 😊

23

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asettauduin mukavaan keruuasentoon mustaherukkapensaalle. Oli oikein kertakäyttökäsineetkin kädessä. Litran kerättyäni (=yksi oksa kolmesta pensaasta) oli pakko siirtyä sisätiloihin kaatosateen yllätettyä. Märkänä niitä ei voi kerätä kun ne liissantuisivat kotimatkalla. Keittiössä huomasin tuoneenisiään punkinkin. Se on nyt ilmoitettu punkkiliveen. Niitä kannattaa ilmoitella. Sitten alkaa saamaan ilmaisia punkkirokotteita kun niitä on paljon.

    • Anonyymi

      Termacell toimii kyllä hyvin ja on itse täytettynä edullinen käyttää. Paarman ei pitäisi huussissa ihmistä jahdata vaan yrittää itse pakoon. Sisätiloissa ne onkin helppo listiä ikkunoihin. Hirvikärpäset on vasta tulossa.

      • Mulla oli huussin ovi auki maiseman takia, niin se paarma ei älynnyt olevansa sisällä. Täällä ei ole itikoita juuri lainkaan, kun on ollut niin kuumaa ja kuivaa alkukesästä. Siksi mulla ei ole geeliraikastinta kummempaa karkotetta.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Mulla oli huussin ovi auki maiseman takia, niin se paarma ei älynnyt olevansa sisällä. Täällä ei ole itikoita juuri lainkaan, kun on ollut niin kuumaa ja kuivaa alkukesästä. Siksi mulla ei ole geeliraikastinta kummempaa karkotetta.

        Sitruunan tuoksuiset geeliraikastimet myytiin päivässä loppuun, kun niitä mainostettiin hyvinä karkottimina netissä. Mun pitää nyt käytellä ne loppuun kun kerran menin itsekin niitä hankkimaan.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Mulla oli huussin ovi auki maiseman takia, niin se paarma ei älynnyt olevansa sisällä. Täällä ei ole itikoita juuri lainkaan, kun on ollut niin kuumaa ja kuivaa alkukesästä. Siksi mulla ei ole geeliraikastinta kummempaa karkotetta.

        Missä päin on mökki jos ei ole itikoita?


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Sitruunan tuoksuiset geeliraikastimet myytiin päivässä loppuun, kun niitä mainostettiin hyvinä karkottimina netissä. Mun pitää nyt käytellä ne loppuun kun kerran menin itsekin niitä hankkimaan.

        Mä en voi täällä enää asia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin on mökki jos ei ole itikoita?

        Enpä kerro niin säilyy luonto ympärillä. Pari kurkea pesii tuolla pellonlaidalla. Metsäkauriilla on pari söpöä vasaa. Jänin loikkii tiellä. Kettua en ole vielä nhnyt, enkä ilvestä ja metsäsikaa vaikka nekin tuossa metsikössä asustavat. Eläimistä vielä niin yhdellä viidestä naapurin kissuista on lounasaika samaan aikaan kun mulla. Kiva seurata sen touhuja samalla kun syön.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Enpä kerro niin säilyy luonto ympärillä. Pari kurkea pesii tuolla pellonlaidalla. Metsäkauriilla on pari söpöä vasaa. Jänin loikkii tiellä. Kettua en ole vielä nhnyt, enkä ilvestä ja metsäsikaa vaikka nekin tuossa metsikössä asustavat. Eläimistä vielä niin yhdellä viidestä naapurin kissuista on lounasaika samaan aikaan kun mulla. Kiva seurata sen touhuja samalla kun syön.

        Kaupungissa eläimet päästää ihmisen lähelle tarkistelemaan mutta takametsissä ovat hyvin säikkyjä. Harvemmin niitä edes näkee. Ilves sitten päästää lemmikkikissat päiviltä jos kiinni saa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaupungissa eläimet päästää ihmisen lähelle tarkistelemaan mutta takametsissä ovat hyvin säikkyjä. Harvemmin niitä edes näkee. Ilves sitten päästää lemmikkikissat päiviltä jos kiinni saa.

        Naapurin kisst ovat villikissan jälkeläisiä, niin ovat hyvin säilyneet haukoilta ja ketuiltakin. Nuorimmat on vähän niinkuin mun, kun kissa poiki tuolla mun saunan vintillä. Naapuri haki ne sieltä kotiinsa ennenkuin ihan villiintyivät.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Naapurin kisst ovat villikissan jälkeläisiä, niin ovat hyvin säilyneet haukoilta ja ketuiltakin. Nuorimmat on vähän niinkuin mun, kun kissa poiki tuolla mun saunan vintillä. Naapuri haki ne sieltä kotiinsa ennenkuin ihan villiintyivät.

        Täällä päin ilves tosiaan pisti kylän kissat kerralla hautaan. Kai sinulla on oma ranta ja saunamökki siellä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä päin ilves tosiaan pisti kylän kissat kerralla hautaan. Kai sinulla on oma ranta ja saunamökki siellä?

        Kun hommasin mökin, niin mun koiralle tuli vedestä hotspot ihottumaa. En halunnut rantamökkiä vaan puutarhamökin, joka on Karjalan evakkojen rakentama rintamamiestalo.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Kun hommasin mökin, niin mun koiralle tuli vedestä hotspot ihottumaa. En halunnut rantamökkiä vaan puutarhamökin, joka on Karjalan evakkojen rakentama rintamamiestalo.

        Mitä siinä vedessä sitten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä vedessä sitten on?

        Olisiko 💩a, kun ulkohuussi on kaivon vieressä 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinä vedessä sitten on?

        Koirille tulee kivulias hotspot ihottuma siitä, kun turkki on märkä. EI siinä vedessä tarvi olla muuta kuin vettä. Se koira tykkäsi lutrata vesissä joten sille tuli hotspot joten en halunnut rantamökkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko 💩a, kun ulkohuussi on kaivon vieressä 🤣

        Mulla tulee käyttövesi 75 metrin syvyydestä porakaivosta.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Mulla tulee käyttövesi 75 metrin syvyydestä porakaivosta.

        Eli kuivanmaan mökki porakaivolla. Kesäpaikka vai ympäri vuoden asuttava? Minulle oma ranta ja saunamökki terassilla on kaikki kaikessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli kuivanmaan mökki porakaivolla. Kesäpaikka vai ympäri vuoden asuttava? Minulle oma ranta ja saunamökki terassilla on kaikki kaikessa.

        Onhan nämä rintamamiesmökit ihan pysyvään asumiseen tarkoitettu. Edellisen koiran kanssa olin täällä talvellakin. Tämä jälkimmäinen oli paleleva hienohelma, joten talvimökkeily jäi.

        Ranta ja saunamökki terassilla on kiva. Mä en uskaltanut lähteä siihen koiran takia ja sinilevän. Mun ranta olis mun tuurilla ollut täynnä sinilevää. Hintakin oli silloin 10 000 €/rantametri.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Onhan nämä rintamamiesmökit ihan pysyvään asumiseen tarkoitettu. Edellisen koiran kanssa olin täällä talvellakin. Tämä jälkimmäinen oli paleleva hienohelma, joten talvimökkeily jäi.

        Ranta ja saunamökki terassilla on kiva. Mä en uskaltanut lähteä siihen koiran takia ja sinilevän. Mun ranta olis mun tuurilla ollut täynnä sinilevää. Hintakin oli silloin 10 000 €/rantametri.

        Sinilevä taitaa kertyä paikkoihin jossa vesi ei liiku. Kukkii vain lyhyen ajan vuodesta ja suihku kaivovedellä uinnin jälkeen poistaa viimeiset epäilykset. Toki etelässä merenrantatontit maksaa mutta muualta suomesta saa valita edullisesti ihan mukavia paikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinilevä taitaa kertyä paikkoihin jossa vesi ei liiku. Kukkii vain lyhyen ajan vuodesta ja suihku kaivovedellä uinnin jälkeen poistaa viimeiset epäilykset. Toki etelässä merenrantatontit maksaa mutta muualta suomesta saa valita edullisesti ihan mukavia paikkoja.

        No mä sitä koiraa ajattelin silloin kun mökkiä olin katsomassa. Sinilevä on koirille myrkyllistä, eikä sitä saanut millään suihkuun. Lisäksi sitä ei olisi saanut pysymään pois vedestä oli sinilevää tai ei. Sitten olisi ollut se hotspot ja kylmässä vedessä anaalirauhaset tulehtuivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin on mökki jos ei ole itikoita?

        Palstaguben mökki voi olla tänään Inarissa ja huomenna vaikka Sysmässä


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        No mä sitä koiraa ajattelin silloin kun mökkiä olin katsomassa. Sinilevä on koirille myrkyllistä, eikä sitä saanut millään suihkuun. Lisäksi sitä ei olisi saanut pysymään pois vedestä oli sinilevää tai ei. Sitten olisi ollut se hotspot ja kylmässä vedessä anaalirauhaset tulehtuivat.

        Mä en mitään mökkiä halua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstaguben mökki voi olla tänään Inarissa ja huomenna vaikka Sysmässä

        Kyllä tuon mökki on Kainuussa.Siellä paskotaan ovet auki vaikka kylässä ois vieraita.Katotaan suuauki hulluksi jos sanotaan että panisitko oven kiinni kun sun perse vilkkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en mitään mökkiä halua

        Sori, mut jotenkin tuntuu ettei tuolla tiedolla ole mulle mitään merkitystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe