Jeesus on Jumalan sana

Anonyymi-ap

Raamattu kirjana ei ole kuin mustetta paperilla. Jeesus on se joka tekee tuosta kirjasta Jumalan sanan ja antaa sille voiman ja vertaansa vailla olevan syvyyden.

Johanneksen evankeliumi 1:1
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

Johanneksen evankeliumi 1:14
"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta."

Johanneksen evankeliumi 5:39
"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta ... "

Luukkaan evankeliumi 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia ja profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."

Jos otamme esimerkiksi tästä jakeesta pois sen, että se kertoo todellisia tapahtumia Jeesuksen elämästä, se menettää kaiken arvon ja merkityksen:

1 Korinttolaiskirje 15:1-4
"Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin itse saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ... "

Jos Jeesus ei kuollut meidän syntiemme tähden, eikä tullut haudatuksi ja noussut kuolleista, tämä evankeliumi olisi kuollutta sanaa. Mutta se että Jeesus todella kuoli, haudattiin ja nousi kuolleista antaa näille sanoille mittaamattoman arvon.

Jumalan sana eli Kristus asuu meissä ja on meidän uskovien sydämissä:

Roomalaiskirje 10:8
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi."

Efesolaiskirje 3:17
"Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne."

Jumalan sana on äärettömästi enemmän kuin kirjoitettua sanaa. Se on Jeesus itse sellaisena kuin hän on, katoamattomana ja muuttumattomana. Kaikki kirjoitukset todistavat hänestä. Tämän ymmärtäminen avaa Raamatun meille, ja ilman sitä, se ei ole mitään, eikä sitä voida ymmärtää. Se on myö hän todellisena, joka asuu meidän sydämissämme, ja häntä ja hänen tekojaan me myös suillamme julistamme.

Jesaja 40:8
"Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti."

Psalmi 107:20-21
"Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta. Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan."

6

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kellä on korvat kuulla….

    • Anonyymi

      jos kyselet ihmisiltä mitä 300v sitten yleisönosasto kirjoituksissa sanottiin muistin varaisesti niin se on raamatun tarkkuus se 🤣

    • Anonyymi

      Saunatonttukin on sana.

    • Anonyymi

      Jeesuksessa Jumala täytti sanansa. Ja Jeesus on taivaasta alas tullut "elämän leipä".

      Johanneksen evankeliumi 6:48
      "Minä olen elämän leipä."

      Johanneksen evankeliumi 6:56-58
      "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."

      Kun ymmärrämme että Jeesus on Herra, voimme ymmärtää että se liha ja veri mistä hän puhuu, on se sana minkä Jumala on Jeesuksen lihassa toteuttanut, Jumalan sana.

      1 Korinttolaiskirje 11:26-27
      "Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen."

      Todellinen ehtoollinen on Jumalan sanan syömistä ja juomista. Se ei ole fyysistä leipää ja viiniä, vaan se on Kristus itsessään. Muuhun sekoittaminen on sitä, kun me sekoitamme tämän leivän ja maljan maallisiin.

      • Anonyymi

        ....
        1 Korinttolaiskirje 11:29
        "sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa."


    • Anonyymi

      "että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan"

      Missä mahtaa olla tälläisiä kirjoituksia, missä sanotaan että messias kuolee ja herää kuolleista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .

      Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      2685
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      154
      2121
    3. Puolustusvoimien henkilötiedustelukurssi

      on uusi kurssi poikkeusoloja varten, jonna kuka tahansa voi hakea. Ehkä se korvaa entisajan "kyläpäälliköt"? Vai onko mu
      Maanpuolustus
      59
      2115
    4. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      155
      1959
    5. Kenen kanssa haluat rakastella??

      Siitä galluppia, vastatkaa vaan rohkeasti! SANNA! 😚😘, on aapeen vastaus. Ja se ei selittelyjä kaipaa! Mieheltä
      Ikävä
      63
      1846
    6. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      116
      1738
    7. Mitä haluaisit sanoa ikäväsi kohteelle

      juuri nyt? Aloittaja: Olisit tarjonnut vaan!! 😛
      Ikävä
      86
      1459
    8. Uskotko että kaivattusi

      tykkäisi ulkonäöstäsi?
      Ikävä
      108
      1281
    9. Hiljaisuus särkee sydämeni

      Mutta olen yhä olemassa. Enkö ansaitse totuutta. Emmekö me -sinä ja minä -ansaitse sitä. Emmekö olisi ansainneet yhden
      Ikävä
      65
      1125
    10. Olen koittanut

      Suhtautua sinuun joka päivä kuin keneenkä tahansa muuhun ihmiseen. Mutta kun jostain ihmisestä tulee tärkeä, hänestä väl
      Ikävä
      54
      1109
    Aihe