Hommasin äskettäin syksyksi kämpän Kuopiosta ja otin selvää internet-yhteydestä niin se kiinteistänvälittäjä sanoi että kaapelin kautta saa nettiyhteyden. Tällä hetkellä käytössä on ihan perinteinen laajakaista ja nyt haluaisinkin tietää, että miten se kaapelimodeemihomma oikein toimii. Onko se kalliimpi kuin nykyinen laajakaista (25e/kk)? Tarvitsenko jotain kalliita välineitä nettiyhteyttä varten? Muuta huomioitavaa? Vai onkohan mahdollista että se yhteys olisi jotenkin taloyhtiön oma ja hinta sen mukainen, eli jaettu yhteys? Taidan olla vähän tyhmä... en ota nettiä ollenkaan jos siitä pitää mansikoita maksaa...
hinnoista???
opiskelijana Kuopiossa
41319
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
- Tunnetko piston sydämessäsiTunnetko piston sydämessäsi?
- Hyttikallion koulu homeessaHyttikallion koulu on homeessa ja opettajat on painostettu olemaan hiljaa asiasta, myöskään mitään korjauksia ei ole tehty, vakavia tapaturmia tapahtunut kun turvavälineet ovat lähteneet irti yms. Ilmeisesti halutaan kä…
Vastaukset 4
Vanhimmat
Unohda koko juttu. Hinnassa tuskin isoa eroa ja peleissä tuo kaapeli on huonompi. Kaiken lisäksi joudut ostamaan uuden modeemin koska adsl ei käy kaapeliin.
No jos ei hinnoissa eroja niin varmaan sitten hommaan sinne kämppään adsl-yhteyden ja pidän entisen modeemin... täytyy vähän katsastella tarjouksia sitten.
Noissa hinnoissa ei tosiaankaan suurta eroa ADSL:n ja kaapelimodeemin välillä ole.
Se kuitenkin kannattaa huomioida, että kaapelimodeemin saa heti käyttöön ja ADSL-liittymää voi joutua odottamaan jopa kuukauden.
Itse asun Elisan alueella ja hitain tarjottu yhteys maksaa ADSL:llä 19,90e/kk ja kaapelimodeemilla 18,90/kk.
Minä päädyin kaapelimodeemiin kun sen sai heti käyttöön. Päätelaitteen sain ilmaiseksi, mutta niin sen olisi saanut myös ADSL-liittymään.
Kuopiossa saa dna kaapeliliittymän tai dna ADSL-liittymän. (ADSL-liittymiä voi saada muiltakin operaattoreilta ja halvemmalla, ota selvää).
http://www.kpy.fi/alltypes.asp?d_type=5&menu_id=434
dna:n liittymissä hitain kaapelimodeemi ja hitain ADSL ovat saman hintaisia. Tuo hitain kaapelimodeemiliittymä tosin on tuplasti nopeampi, kuin hitain ADSL. Kummatkin siis maksaa 24,90/kk
Kaapelimodeemi on turhaan saanut huonon maineen Helsinki television takia. He kun ottivat tuon kaapelimodeemi-tarjonnan aikoinaan käyttöön, niin homma oli pelkkää sähläystä.
Nykyään ainakin Elisalla kaapelimodeemi toimii niin kuin pitääkin ja sillä nopeudella, mitä on sovittu.
http://www.kuopas.fi/alltypes.asp?d_type=5&menu_id=145
http://www.kuopas.fi/index.asp