Miksei täällä saa puhua raahen ongelmista?

Anonyymi-ap

Kuten siitä, että täällä on paljon työttömiä ja tilastotkin sen kertoo, kylä täynnä alkoholiin päin meneviä ja huumeiden käyttäjiä? Kylä täynnä juoppoja ja sitten nämä samat piripäät kiihkoilee täällä suoli24, että ah kuinka ihana keto raahe on asua? Kai nyt on, kun noita loisia ei täällä töihin saa.

45

758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Äläkä unohda, että ainoat keskustelun aiheet täällä palstalla on, että joku random rautakoski myy piriä kaduilla julkisesti. Ihan oikeasti! EIkä pidä unohtaa, että nämä puupäät täällä on kummissaan ulkomaalaisista ja matkustelusta, nämä on kiellettyjä aiheita täällä keskustella. Rasisimi ja umpimielisyys myös nousee täällä

• Anonyymi

No mikä takia kidutte ja valitatte Raahessa, kun voi ihan vapaasti muuttaa? Sitooko peltitehdas?

• Anonyymi

päihteitä, työttömyyttä, kateutta, asenteet huonoja ja todella näköalattomia, harrastuksena useammalla ihmisellä kotona oleilu ja päihteiden käyttö, ei tunnu olevan ainuttakaan asuin aluetta jossa ei päihteiden käyttäjiä olisi

• Anonyymi

Oleilu tarkoittaa sitä, että mennään kylään juomaan kahvia tai kaljaa. Tosi vierasta itselle, voin kotonakin juoda kahvit. Ai niin, mutta siinä samalla pitää juoruta. Ketä oikeesti kiinnostaa mitä naapurin pena tekee, ei ainakaan minua, koska minulla on omassakin elämässä ihan tarpeeksi kiirettä ja tekemistä!

• Anonyymi

Ei täällä Raahessa ongelma ole alkoholi, huumeet tai väkivalta vaan ihmisten juoruilu joka on jo sairaus. Täällä ihmiset elää juoruilla ja juoruilemalla joka on karannut ihmisillä aivan käsistä eikä sillä ole mitään rajaa.

• Anonyymi

Kuinka moni ihminen on kuollut juoruiluum vs alkoholi, huumet, väkivalta? Mitä tarkoittanet juoruilulla..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka moni ihminen on kuollut juoruiluum vs alkoholi, huumet, väkivalta? Mitä tarkoittanet juoruilulla..

Tiedän ainakin yhden joka ajautui itsemurhaan höpöhöpö juorujen takia ja onhan niitä ikävä kyllä useampiakin. Mitäköhän se juoruilu mahtaneekaan tarkoittaa, oisiko syytä mennä oppimaan edes tuollainen asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän ainakin yhden joka ajautui itsemurhaan höpöhöpö juorujen takia ja onhan niitä ikävä kyllä useampiakin. Mitäköhän se juoruilu mahtaneekaan tarkoittaa, oisiko syytä mennä oppimaan edes tuollainen asia.

Juoruilulla on 3 eri kategoriaa: positiiviset,neutraalit ja negatiiviset. Tässä sulle oppia..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juoruilulla on 3 eri kategoriaa: positiiviset,neutraalit ja negatiiviset. Tässä sulle oppia..

Tietenkään perättömät, pahansuopaiset juorut eivät tee kohteelle hyvää
        Siitä samaa mieltä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

en ymmärrä raahelaisten pakkomiellettä asua omakotitalolssa, asun sellaisessa vain sen vuoksi ettei tarvitse kuunnella kerrostalossa kantapäätöminää tai muuta kännimölinää seinän takaa, jos olisi rauhallinen kerrostalo ylimmästä kerroksesta niin muuttaisin heti sellaiseen mutta raahessa ei ole rauhallisia kerrostaloja joten asun pakolla omakotitalossa, en tykkää yhtään nurmikon leikkuusta mutta onneksi on suhteellisen pieni piha ja leikkaan sen suur piirteisesti

• Anonyymi

Tuhon home mörskään en uskaltaisi jallallanikaan astua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en ymmärrä raahelaisten pakkomiellettä asua omakotitalolssa, asun sellaisessa vain sen vuoksi ettei tarvitse kuunnella kerrostalossa kantapäätöminää tai muuta kännimölinää seinän takaa, jos olisi rauhallinen kerrostalo ylimmästä kerroksesta niin muuttaisin heti sellaiseen mutta raahessa ei ole rauhallisia kerrostaloja joten asun pakolla omakotitalossa, en tykkää yhtään nurmikon leikkuusta mutta onneksi on suhteellisen pieni piha ja leikkaan sen suur piirteisesti

Onhan noita rauhallisia kerrostaloja Raahessa, mutta eipä taida varat riitää pistämään 200...300kE yläkerroksen penthousesta? Robottileikkurit on keksitty pihan leikkauksen, mutta nekin maksaa kE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan noita rauhallisia kerrostaloja Raahessa, mutta eipä taida varat riitää pistämään 200...300kE yläkerroksen penthousesta? Robottileikkurit on keksitty pihan leikkauksen, mutta nekin maksaa kE.

nyt puhun vuokrattavista rauhallisista kerrostaloista, ei kai kukaan osta taloa raahesta, nytkin asun vuokralla tässä omakotitalossa

• Anonyymi

Minusta saa juoruta vapaasti, koska ei voisi vähempää kiinnostaa. Hankkikaa itseluottamus, niin ei sen jälkeen kiinnostaa. Omakin elämä elettävänä, joten ei ole aikaa pohtia juoruja tai sitä mitä mieltä joku on, mitä väliä oikeasti.

• Anonyymi

Kyllä se mieli muuttuu jos joudut itse joidenkin sairaiden juorujen kohteeksi, niin kuin on moni joutunut ja ongelmahan on juuri se, että vaikka et itse välitäkkään, niin KAIKKI muut kyllä välittää ja juorut karkaa täysin käsistä, eikä ole kellään mitään kontrollia ja ne menee aina väärille korville ja jatkuu vain ja loppujen lopuksi et saa enää välttämättä edes töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se mieli muuttuu jos joudut itse joidenkin sairaiden juorujen kohteeksi, niin kuin on moni joutunut ja ongelmahan on juuri se, että vaikka et itse välitäkkään, niin KAIKKI muut kyllä välittää ja juorut karkaa täysin käsistä, eikä ole kellään mitään kontrollia ja ne menee aina väärille korville ja jatkuu vain ja loppujen lopuksi et saa enää välttämättä edes töitä.

Edelleen, mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee, kannattaa hankkia oma elämä niin ei ole aikaa pohtia muiden mielipiteitä. Hoh hoijaa next! Tuo on maailman pöljin tapa suomessa, että kun kaikki muut ajattelee, mitä vitun väliä sillä on, antaa köyhien ajatella jos ei ole muuta tekemistä, vitun säälittävää oikeesti. Kuka oikeasti päivät pitkät pohtii muiden mielipiteitä, kellä on aikaa edes. Tehkää kahta työtä niin kuin minä niin ei ole aikaa kuin nukkua ja joskus telkkaria kuten nyt. Perse homeessa mietitään muiden asioita ja mielipiteitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei ole mieli muuttunut, päinvastoin, tulen vain päivä päivältä ihmiseksi jota ei kiinnosta muiden juorut. kun on entinen koulukiusattu, henkisesti saanut turpaan ja fyysisesti niin eipä sen jälkeen enää kiinnosta kyllä muiden mielipiteet. ehkä olen onnistunut plokkaamaan tuollaiset ihmiset täysin omasta mielestäni ja miksi haaskaisin aikaani pieni sieluisiin ihmisiin jotka eivät ansaitse ajatustakaan. saa juoruta jos siltä tuntuu, ei kiinnosta. tuntuu oudolta, jos joku oikeasti välittää muiden mielipiteistä, ihmiset jotka oikeasti rakastaa eivät hylkää vaikka kuulisivat mitä juoruja vaan. kertoo huonosta itseluottamuksesta. jokaisen pikku kylän ongelma on juorut, thats it. juorut kertoo enemmän siitä joka juoruaa kuin siitä kenestä juorutaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kans kyllä ihmettelen tätä, että miksi pitäisi kiinnostaa muiden mielipiteet. Kuten joku totesi, että kertoo huonosta itseluottamuksesta. Jotenkin tuntuu, että täällä porukkaa pyörii samoissa piireissä ja elää jotain ihmeellistä vaihtoehtoista todellisuutta, ihan pihalla sivistyksestä, eletään jossain puskassa nähden sitä mitä ympärillä tapahtuu, mietitään vaan muiden mielipiteitä. Oma työnantaja nauraisi pihalle, jos kuulisi moista, että juorujen vuoksi ei saisi töitä. Kukaan ammattitaitoinen rekrytoija ei välitä juoruista. Ehkä olen vain kasvanut ulos Raahesta / raahelaisista, kun enpä ole edes täällä enää töissä vaan muualla, tuskin kohta enää asunkaan kun viimeisetkin siteet tänne loppuu aikanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kans kyllä ihmettelen tätä, että miksi pitäisi kiinnostaa muiden mielipiteet. Kuten joku totesi, että kertoo huonosta itseluottamuksesta. Jotenkin tuntuu, että täällä porukkaa pyörii samoissa piireissä ja elää jotain ihmeellistä vaihtoehtoista todellisuutta, ihan pihalla sivistyksestä, eletään jossain puskassa nähden sitä mitä ympärillä tapahtuu, mietitään vaan muiden mielipiteitä. Oma työnantaja nauraisi pihalle, jos kuulisi moista, että juorujen vuoksi ei saisi töitä. Kukaan ammattitaitoinen rekrytoija ei välitä juoruista. Ehkä olen vain kasvanut ulos Raahesta / raahelaisista, kun enpä ole edes täällä enää töissä vaan muualla, tuskin kohta enää asunkaan kun viimeisetkin siteet tänne loppuu aikanaan.

En tiedä sinun kokemuksista mutta itse puhun 20 vuoden rajulla kokemuksella ja tiedän tasan tarkkaa nämä asiat. Kukaan työnantaja, eikä kukaan muukaan ajattele asioita järjellä, kun on vähäkään kyse juoruista vaan ihmiset toimii kuin ei olisi aivoja ollenkaan ja iällä ei ole mitään merkitystä siinäkään asiassa. Töissäkin esimiehetkin vaan naureskelee muiden mukana kuin mitkäkin idiootit. Vanhemmilla ihmisillä ei ole mitään pitkän elämän tuomaa viisautta tai näkemystä asioihin. Näin olen oppinut kantapään kautta tähän elämään ja tiedän mistä puhun, koska olen itse nähnyt ja kokenut sen kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä sinun kokemuksista mutta itse puhun 20 vuoden rajulla kokemuksella ja tiedän tasan tarkkaa nämä asiat. Kukaan työnantaja, eikä kukaan muukaan ajattele asioita järjellä, kun on vähäkään kyse juoruista vaan ihmiset toimii kuin ei olisi aivoja ollenkaan ja iällä ei ole mitään merkitystä siinäkään asiassa. Töissäkin esimiehetkin vaan naureskelee muiden mukana kuin mitkäkin idiootit. Vanhemmilla ihmisillä ei ole mitään pitkän elämän tuomaa viisautta tai näkemystä asioihin. Näin olen oppinut kantapään kautta tähän elämään ja tiedän mistä puhun, koska olen itse nähnyt ja kokenut sen kaiken.

Niin ehkä ne osaamattomat pomot nauraa täällä raahessa, mutta kun niitä työpaikkoja on muuallakin, elämää on muualla. Mene kertomaan noista juoruista kansainväliselle työnantajalle, niin nauraa sut pihalle ja kyllä kieltämättä alkaa myös itseä huvittamaan jo nuo vainoharhat sekä juorut 20 vuoden kokemuksella. Kannattaisiko sinunkin 20 vuoden jumittamisen ja juoruilun sijaan keskittyä omaan elämään eikä rakentaa itseluottamusta juorujen varaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ehkä ne osaamattomat pomot nauraa täällä raahessa, mutta kun niitä työpaikkoja on muuallakin, elämää on muualla. Mene kertomaan noista juoruista kansainväliselle työnantajalle, niin nauraa sut pihalle ja kyllä kieltämättä alkaa myös itseä huvittamaan jo nuo vainoharhat sekä juorut 20 vuoden kokemuksella. Kannattaisiko sinunkin 20 vuoden jumittamisen ja juoruilun sijaan keskittyä omaan elämään eikä rakentaa itseluottamusta juorujen varaan.

Ilmeisesti käsitit väärin. Minä siis en ole se joka juoruilee, vaan katson kaikkia alaspäin jotka niin tekee. Mitään vainoharhoja ei ole, vaan minulla on kaksi kuulevaa korvaa päässä ja silmät, joilla näen ja tiedon lähteeni, joilta kulkeutuu aina tieto minulle. Minä jos joku keskityn vain omaan elämääni ja olen aina niin tehnytkin, toisin kuin kukaan muu tai ainakin tältä vaikuttaa. Itseluottamus ja mun mieli on niin kehittynyt ettei samallaista ole ihan heti muilla ja siitä olen erittäin ylpeä itsestäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti käsitit väärin. Minä siis en ole se joka juoruilee, vaan katson kaikkia alaspäin jotka niin tekee. Mitään vainoharhoja ei ole, vaan minulla on kaksi kuulevaa korvaa päässä ja silmät, joilla näen ja tiedon lähteeni, joilta kulkeutuu aina tieto minulle. Minä jos joku keskityn vain omaan elämääni ja olen aina niin tehnytkin, toisin kuin kukaan muu tai ainakin tältä vaikuttaa. Itseluottamus ja mun mieli on niin kehittynyt ettei samallaista ole ihan heti muilla ja siitä olen erittäin ylpeä itsestäni.

mitä vitun väliä juoruilla on, en vain ymmärrä. Ei mitään väliä ja piste! EI niillä ole todellisen elämän kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mitä vitun väliä juoruilla on, en vain ymmärrä. Ei mitään väliä ja piste! EI niillä ole todellisen elämän kanssa mitään tekemistä.

Sais näitä minunki kenkiä koittaa ihan vapaasti kuka vaan ja mieli muuttuis aivan varmasti.

"EI niillä ole todellisen elämän kanssa mitään tekemistä."

Noin ei ajattele oikeasti kukaan Raahessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sais näitä minunki kenkiä koittaa ihan vapaasti kuka vaan ja mieli muuttuis aivan varmasti.

"EI niillä ole todellisen elämän kanssa mitään tekemistä."

Noin ei ajattele oikeasti kukaan Raahessa.

ryve sinä juoruissa ja itsesäälissä, minä en välitä juoruista tippaakaan ehkä olen jo sen verran vanha ja elämää nähnyt, elä elämääsi koska vanhana kadut (luultavasti olet vielä nuori)!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ryve sinä juoruissa ja itsesäälissä, minä en välitä juoruista tippaakaan ehkä olen jo sen verran vanha ja elämää nähnyt, elä elämääsi koska vanhana kadut (luultavasti olet vielä nuori)!

Pakostakin ryven vaikka olen aina yrittänyt olla rypemättä, niin paljon juruilijat on kuitenkin mun elämää pilannut. Vaikuttaa siltä ettet sinäkään ole pitkän elämäsi aikana mitään opiksi ottanut ja niin kuin aiemmissa kommenteissa kirjoitin, että minä olen ainakin oppinut sen että iällä ei ole mitään merkitystä siihen onko elämässä oppinut mitään vai ei, joten tuo sun vanhuudesta höpötys ja elämää nähnyt on täyttä höpöhöpö lässytystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakostakin ryven vaikka olen aina yrittänyt olla rypemättä, niin paljon juruilijat on kuitenkin mun elämää pilannut. Vaikuttaa siltä ettet sinäkään ole pitkän elämäsi aikana mitään opiksi ottanut ja niin kuin aiemmissa kommenteissa kirjoitin, että minä olen ainakin oppinut sen että iällä ei ole mitään merkitystä siihen onko elämässä oppinut mitään vai ei, joten tuo sun vanhuudesta höpötys ja elämää nähnyt on täyttä höpöhöpö lässytystä.

oot sinäkin kyllä puu pää. miksi ottaisin juoruista opiksi, kun ne ei määritä minua! hei haloo!!!!!!!! siinäpähän märehdi juorujas , et sinä tuosta itsesäälistä pääse yli etkä juoruista, et pääse vaikka haluaisit, olet toivoton tapaus! tsemppiä loppu elämään, sitä tarvitse tuolla surkealla asenteella jossa annat juorujen vaikuttaa elämääsi! jankkaa juorujas täällä keskenään, olet toivoton!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oot sinäkin kyllä puu pää. miksi ottaisin juoruista opiksi, kun ne ei määritä minua! hei haloo!!!!!!!! siinäpähän märehdi juorujas , et sinä tuosta itsesäälistä pääse yli etkä juoruista, et pääse vaikka haluaisit, olet toivoton tapaus! tsemppiä loppu elämään, sitä tarvitse tuolla surkealla asenteella jossa annat juorujen vaikuttaa elämääsi! jankkaa juorujas täällä keskenään, olet toivoton!

Siinä TAAS näkyy hienosti pitkän elämän tuoma viisaus tekstissä. Sehän on kuin asenneongelmaisen teinin kirjoittama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä TAAS näkyy hienosti pitkän elämän tuoma viisaus tekstissä. Sehän on kuin asenneongelmaisen teinin kirjoittama.

Onhan tuossa perääkin. Olet täysin itse vastuussa aikuisena ihmisenä omasta elämästäsi, ei muut. Jokaisella meistä on oma polkumme, mutta miksi jäädä ikäviin asioihin märehtimään, elämä on liian lyhyt ja se on viime aikoina tullut harvinaisen selväksi. Nauti siitä mitä on nyt, koska huomenna sitä ei enää välttämättä ole. Olen itse todella erakko ja melkein ainoat sosiaaliset kontaktit on kauppa tädit ja sedät. Ei kavereita, Etelä-Suomessa yksi kaveri ja se riittää. Eipä ole pahemmin juorujakaan. Oma työkin on sellainen jossa sellaiset työajat, että en näe juuri ihmisiä ja on itsenäistä. Haaveena muuttaa johonkin ulkomaille eläkepäivinä, johonkin pienelle saarelle jossa saan jatkaa erakko elämää. Uskon, että kun pääset vanhemmaksi, niin et enää välitä mitä joku puhuu kylillä. Voin kokemuksesta kertoa, kun tulet tähän mummo ikään, niin johan alkaa helpottamaan. -Eri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan tuossa perääkin. Olet täysin itse vastuussa aikuisena ihmisenä omasta elämästäsi, ei muut. Jokaisella meistä on oma polkumme, mutta miksi jäädä ikäviin asioihin märehtimään, elämä on liian lyhyt ja se on viime aikoina tullut harvinaisen selväksi. Nauti siitä mitä on nyt, koska huomenna sitä ei enää välttämättä ole. Olen itse todella erakko ja melkein ainoat sosiaaliset kontaktit on kauppa tädit ja sedät. Ei kavereita, Etelä-Suomessa yksi kaveri ja se riittää. Eipä ole pahemmin juorujakaan. Oma työkin on sellainen jossa sellaiset työajat, että en näe juuri ihmisiä ja on itsenäistä. Haaveena muuttaa johonkin ulkomaille eläkepäivinä, johonkin pienelle saarelle jossa saan jatkaa erakko elämää. Uskon, että kun pääset vanhemmaksi, niin et enää välitä mitä joku puhuu kylillä. Voin kokemuksesta kertoa, kun tulet tähän mummo ikään, niin johan alkaa helpottamaan. -Eri

Kokemuksesta ja kokemuksesta... Et ole kokenut selvästikkään läheskään samaa kuin minä, joten oikeastaan et edes tiedä/tajua mistä kirjoitat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemuksesta ja kokemuksesta... Et ole kokenut selvästikkään läheskään samaa kuin minä, joten oikeastaan et edes tiedä/tajua mistä kirjoitat.

Ei elämä ole mikään kilpailu, että kuka kokee eniten paskaa. Miksi annat paljon painoarvoa juoruille ja paskoille kokemuksilla, kannattaisi mennä jo elämässä eteenpäin? Ehkä sitten vanhainkodissa ymmärrät ja harmittelet elämätöntä elämää, kun kaikki aika menee itsesäälissä. Voi voi. En ymmärrä minäkään. Muuta vaikka Helsinkiin, jos täällä on niin paska olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin tai sitten jotkut osaa suhtautu elämän vastoinkäymisiin pikkuisen paremmin, kannattaisiko opetelle sama

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luultavasti joku elämänkoululainen, näkeehän sen jo, ei kukaan töissä käyvä kirjoitele tuohon aikaan kuin puoli 1 aikaan yöllä, nyt sitten leikitään marttyyria kun on itse valittu elämän tyyli ja vika muissa, niin nähty

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luultavasti joku elämänkoululainen, näkeehän sen jo, ei kukaan töissä käyvä kirjoitele tuohon aikaan kuin puoli 1 aikaan yöllä, nyt sitten leikitään marttyyria kun on itse valittu elämän tyyli ja vika muissa, niin nähty

Et vissiin ole koskaan ollut tai kuullut ilta tai yövuorosta. Elämänkoululaisethan ne asiat juuri tietääkin, koska on omat kokemuksensa asioista ja tietää mistä puhuvat/kirjottelevat. Ei olekaan mitään koulunpenkkiteorioita, jotka eivät edes pidä paikkaansa ja joilla on aina vääristelty tosiasioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vissiin ole koskaan ollut tai kuullut ilta tai yövuorosta. Elämänkoululaisethan ne asiat juuri tietääkin, koska on omat kokemuksensa asioista ja tietää mistä puhuvat/kirjottelevat. Ei olekaan mitään koulunpenkkiteorioita, jotka eivät edes pidä paikkaansa ja joilla on aina vääristelty tosiasioita.

Illat on vapaa-aikaa varten ja yöt nukkumista varten

• Anonyymi

Suomi on saatto hoidossa.Raaheko tyhjenee ekana asukkaista. Itse olen puumalasta jossa pajon eläkelläsiä. Nekon kuolee sitten on hiljaista. Yksin kertaisesti suomen syntyvyys on ollut liian pieni 70 luvun alusta . Itä suomesta tyhjenee kyliä joka vuosi. Kuka tilalle SUOMEN FEMIMISTI EI SYNNYTÄ.Oma arvio suomesta tulee venäjän ja naton taistelu kenttä.

• Anonyymi

Yksikään MENESTYNYT ihminen ei välitä juoruista!

• Anonyymi

Raaheen tarvitaan enemmän työpaikkoja nuorille, nuoret muuttaa pois kun eivät saa töitä eikä ole korkeakouluja. Ei kaikki halua opiskella etäopiskeluna. Vuokrat ja asuntojen myyntihinnat on ollut paljon myös puheena, että voisivat olla edullisemmat palveluihin nähden. Harrastus mahdollisuudet myös olemattomat, entä se elokuvateatteri, missä sekin on.

• Anonyymi

Raahen tarvitaan vetovoimaa. Mikä on se vetovoima joka vetää ihmisiä esim. pääkaupunkiseudulle? No, työpaikat ja raha. Mutta mistä yrittäjiä, kun täällä menee kaikki konkurssiin, eli tarvitaan asiakkaita, mutta asiakkaita ei saada koska ei ole niitä yrittäjiä jotka tarjoaa töitä. Loputon noidankehä. Viimeinen sammuttaa valot, vai miten se meni.

• Anonyymi

Kirjoittelivat tuolta pääkaupunkiseudulta, että Helsingin keskusta kokee saman kivijalkaliikeiden kuoleman, kuten Raahessa ja Oulussa jo on tapahtunut. Kiitoksia Vihreät, jotka pelastatte maailman pistämällä ihmiset ajelemaan autoillaan kaupunkien ulkopuolella oleviin suuriin marketteihin. Mitäs Raahessa "kaikki"on mennyt konkurssiin? Suurimalla osalla Raahelaisista oikeista yrityksestä on asiakkat ihan jossain muualla, kuin Raahessa. Ei tuollaisia yrityksiä pystyssä pidä, joku yksittäinen henkilöasiakas. Pääkaupunkiseudulla asut jossain hevonV helvetissä lähiössä, jossa on edes kohtuullinen vuokra. Molempien osapuolien pitää käydä töissä, jotta saadaan korkeat asumiskulut jne. katettua ja 30 vuotiset asuntolainat edes jotenkin maksetttua. Onnea vaan noille raukoille ikuiseen velkakierteeseen ja velkavankeuteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittelivat tuolta pääkaupunkiseudulta, että Helsingin keskusta kokee saman kivijalkaliikeiden kuoleman, kuten Raahessa ja Oulussa jo on tapahtunut. Kiitoksia Vihreät, jotka pelastatte maailman pistämällä ihmiset ajelemaan autoillaan kaupunkien ulkopuolella oleviin suuriin marketteihin. Mitäs Raahessa "kaikki"on mennyt konkurssiin? Suurimalla osalla Raahelaisista oikeista yrityksestä on asiakkat ihan jossain muualla, kuin Raahessa. Ei tuollaisia yrityksiä pystyssä pidä, joku yksittäinen henkilöasiakas. Pääkaupunkiseudulla asut jossain hevonV helvetissä lähiössä, jossa on edes kohtuullinen vuokra. Molempien osapuolien pitää käydä töissä, jotta saadaan korkeat asumiskulut jne. katettua ja 30 vuotiset asuntolainat edes jotenkin maksetttua. Onnea vaan noille raukoille ikuiseen velkakierteeseen ja velkavankeuteen!

Verkkokauppa on se, mikä kaataa yrityksiä. Joka puolella. Osittain ihmiset tottui pandemian aikaan ja huomasivat, että saa parempaa tavaraa verkon kautta suoraan kotiovelle.

• Anonyymi

Tappakaa itsenne.

• Anonyymi

Fiia lähtee Raahesta. Hävettää olla raahelainen.

• Anonyymi

Mitä hävettävää siinä on? On ollut huonoa taloudenhoitoa säätiöltä, rahaa olisi pitänyt vuosien aikana kerätä/säästää tulevaa varten.

Onko Fiialla järjestetty mitään mainoskampanjoita, että järjestää syntymäpäiviä/häitä tai muita pienimuotoisia juhlia aluksellaan? Hintoja en löytänyt, vaikka kuinka etsin. Enpä ole nähnyt Fiian mainostavan yhtään missään. Kaikki eivät (vieläkään) ole missään Facessa.

Nyt ollaan sitten lompsa auki - auttakaa.
        Yritys se on tämäkin.

• Anonyymi

Raahen ongelma on ilkeät ihmiset, kateus, uskomatonta sakkia, kuten jo sanottu ei töitä, omakin työ aina Oulussa, ensi vuonna voin muuttaa kokonaan pois ahdasmielisestä Pohjois-Pohjanmaan alueelta, juntteja täynnä jotka repii ainoan huumorinsa pieruhuumorista.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe